Siivousurakka ARGH!

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 17 Heinä 2010 21:10

Hei kertokaa jos tiedätte, että millä saan kuparisesta huuvasta rasvan irti ilman, että kiillotan samalla kuparin? Siinä on siis tumma pinta ja semmonen kuoppanen systeemi ja joka kuopan pohjalla on kerros rasvaa.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Crux » La 17 Heinä 2010 21:26

Tietämättä mikä huuva on :riips: , ehdotan ihan fairyä.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 18 Heinä 2010 12:47

http://tmi-aritoikkanen.com/kuvat/tyomaa/Huuva.jpg
Aika lähelle tämmönen, mutta tumma, eikä kiiltävä.

Fairy kokeiltu, vaan ei paljoo auta. Vähän lähtee rasvaa, mutta pitää hangata niin, että kiillottuu.

Voi olla että joku päivä toi on vaan hangattava puhtaaksi. Tulee siitä kiiltävä, mut kyllä se siitä tietty aikanaan tummuu.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja skray » Ma 19 Heinä 2010 22:31

Kaiva jokaisesta kuopasta erikseen topsipuikolla? :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Pe 23 Heinä 2010 23:00

Kaappeja siivottu! :woohoo:

Keksin kaksi kassillista poisheitettävää rojua ja roskaa, jota kukaan ei enää voi haluta käyttää mihinkään hyödylliseen. Löysin kaksi peliä, jotka aion toimittaa miehekkeen veljenpojalle. Lisäksi löysin muutamat vaatteet ja laukut, jotka vien punaisen ristin keräykseen. Pistäköön ne myyntiin, en jaksa omaakaan kirpparipöytää laittaa. Lisäksi sain vihdoinkin yhden ison säilytyskori/pöytä/arkku-jutun pakattua täyteen sellaista kamaa, josta en ole valmis luopumaan, mutta jonka vien kanahäkkikellariin säilöön parempia aikoja odottamaan.

Lisäksi sain vihdoinkin järjestettyä lakanat ja pyyhkeet jonkinmoiseen koko ja käyttöjärjestykseen. Viime aikoina ne on vallanneet kaapista sekalaisesti kaksi ja puoli hyllyä, nyt soin niille kolme hyllyä ja oman järjestyksen: ylimmälle hyllylle isot pyyhkeet, toiselle pienet pyyhkeet ja tyynynliinat, kolmannelle pussilakanat ja aluslakanat. Nyt on hyvä olla ja olen ylpeä saavutuksistani.

Ostin tänään myös kaksi isoa säilytyslaatikkoa kansineen ja ne saivat heti käyttöä. Toiseen laitoin kenkiä ja toiseen laukkuja. Nyt ne pysyvät siististi järjestyksessä, eivätkä kummatkaan kerää pölyä kaapin pohjalla tai eteisen nurkassa. Nyt vain aktiivikäytössä olevat kengät ja laukut on näkyvillä ja muut on ihanasti kaapissa. Oh, tätä järjestyksen tuomaa rauhaa ja tasapainoa! :pilvi:

Vielä pari säilytyslaatikkoa ajattelin ostaa, sekä pari ihan peruskoria, että saan vielä joitakin juttuja laitettua hyvin. Mutta ne saavat odottaa seuraavaan palkkapäivään. Säilytyslaatikot on sikakalliita!
skray

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 27 Heinä 2010 22:02

Kuolo kirjoitti:Hei kertokaa jos tiedätte, että millä saan kuparisesta huuvasta rasvan irti ilman, että kiillotan samalla kuparin? Siinä on siis tumma pinta ja semmonen kuoppanen systeemi ja joka kuopan pohjalla on kerros rasvaa.
Jos ei ole jo liian myöhäistä ja olet jo kiillottanu sen, niin kannattais kokeilla joko alkoholilla tai asetonilla. Saattais onnistua.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 05 Syys 2010 19:57

Vaihdoin tänään vaahtomuovipatjaa peittävän räsyn (ei alkuperäinen), kun alkoi mennä puoli päivää aivastellessa. Muutenkin imuroin patjan alusosat sängynkehikosta. Jumalauta, että on pölyinen homma :bubbles: Aivasteltu on rankasti ja välillä hengitys on ruvennut pihisemään.

Jos tämä nyt edes auttaisi sitten.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 05 Syys 2010 20:23

Että osaa olla iso operaatio tyhjentää huone jossa on tietokoneita ym. ym. ym. täysin. Puhallusvillan laiton takia huoneeseen jäi vain pari sänkyä ja pöytää, jotka peitetään pressuilla. Nyt on kaikki muut huoneet puolillaan niihin kuulumatonta tavaraa. Huone saa samalla perusteellisen siivouksen (siitä on aikaa kun se oli tyhjänä) ja uutta hyllytilaa.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja skray » Su 05 Syys 2010 20:44

Imuri on rikki, mikä tarkoittaa sitä, etten voi siivota. :jami:
Muuten se siis toimii, mutta suulake on hajalla, eikä siis pysy kiinni putkessa. Enkä todellakaan ala imuroimaan koko kämppää pelkällä huonekalusuulakkeella. :virne:

Huono puoli tässä on kuitenkin se, että viimeksi on siivottu noin kaks viikkoa sitten ja tää kämppä todella kaipais siivoamista.

Meinaan huomenna soittaa kodinkonehuoltoliikkeeseen ja kysyä, josko ne voi tilata uuden suulakkeen.. En viitsisi kokonaan uutta imuria ostaa, kun toi ei kuitenkaan ole kuin muutaman vuoden vanha.. harmi kun takuu ei enää ole voimassa. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 05 Syys 2010 22:24

skray kirjoitti:Imuri on rikki, mikä tarkoittaa sitä, etten voi siivota. :jami:
Muuten se siis toimii, mutta suulake on hajalla, eikä siis pysy kiinni putkessa. Enkä todellakaan ala imuroimaan koko kämppää pelkällä huonekalusuulakkeella. :virne:

Käytä jesaria! :virne: Sitten se ei ole enää rikki. ;)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 06 Syys 2010 11:44

"Asioita joita opin vasta lähdettyäni kotoa", osa XXVVIII: lattioiden puunaaminen ON oikeastaan aika hauskaa, kun sitä tekee musiikin soidessa taustalla ja EI kauhealla, paniikinomaisella suorituspaineella sekuntikellon kanssa.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja skray » Ma 06 Syys 2010 21:13

marenkienkeli kirjoitti:
skray kirjoitti:Imuri on rikki, mikä tarkoittaa sitä, etten voi siivota. :jami:

Käytä jesaria! :virne: Sitten se ei ole enää rikki. ;)

No soitin tänään paikalliseen kaikenlaisten kodinkoneiden huoltoliikkeeseen ja käskivät vaan ottamaan suulakkeen mukaan ja uuden saisi heti, hinta 20-40e mallista riippuen. Kävin sitten sielä ja sain uuden suulakkeen 22 eurolla. Huomenna pääsen siis imuroimaan, mutta luultavasti imuroin vasta perjantaina. Mä ihan kuvittelin, että saisin uuden ainoastaan tilaamalla niiden kautta ja että se maksaisi maltaita, mutta oli yllättävän kivutonta. :D
skray

ViestiKirjoittaja skray » Su 17 Huhti 2011 18:13

Oon aktiivinen siivousketjuun kirjottaja ja vihaan siivoamista. Lisäksi mä oon taas tyhjentäny kaappeja, niinku muutama viesti aiemminkin. :virne:

Siivosin tosiaan tuossa kirppari-innostuksen vallassa vaatekaapin ja sieltä lähti se 2/3 pois kaikenlaista vaatetta. Tänään innostuin pesemään talvitakkeja ja kävin ostamassa niille säilytyslaatikot, joissa ne voivat viihtyä kesän.
Kannelliset säilytyslaatikot. :sydän:

Tällä hetkellä pyörii kolmas pesukoneellinen pyykkiä tänään. Ensin oli takit, sitten oli vaatteet ja nyt on pyyhkeitä. Seuraavaks pitäis vaihtaa yhteen kaktukseen mullat. Ja siivota pois talvihuiveja ja pipoja ja sen sellasta.. nekin tosin pitäis kai pestä ensi.. ja siivota yks hylly.. Tämmönen imuroimaton siivoaminen on kivaa. Kaappien siivoaminen ja järjestäminen ja turhien kamojen heivaaminen on oikeesti ihan kivaa ja tulee itelle parempi mieli, kun on taas siistiä. :)

Kevät tuo tullessaan siivousinnostuksen. :)
skray

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 20 Huhti 2011 16:16

Mopin varsi on jumissa. Niin, että se on lyhyt. Armottoman lyhyt, ottaen huomioon, että mullakin on pituutta sellaiset 178 senttiä. :keijo:

Poikakin vain nauroi vieressä, kun luuttusin lattioita liki tällaisessa asennossa sylkien koko ajan ärräpäitä suustani.

Että sellaista siivoamista. :keijo:
Maija

ViestiKirjoittaja skray » Ke 20 Huhti 2011 17:13

Maija kirjoitti:Mopin varsi on jumissa. Niin, että se on lyhyt. Armottoman lyhyt, ottaen huomioon, että mullakin on pituutta sellaiset 178 senttiä. :keijo:

Poikakin vain nauroi vieressä, kun luuttusin lattioita liki tällaisessa asennossa sylkien koko ajan ärräpäitä suustani.

Että sellaista siivoamista. :keijo:

Onko se sellanen peruspunanen vileda tai jotain? Meillä oli sellanen varsi joskus vähä jumissa, mutta onneks oli miehekkeellä voimia aukasta se kierre (muutaman yrityksen jälkeen). Sen jälkeen se on lyhennettäessä laitettu aina vaan vähän kiinni, eikä kunnolla ruuvattu, että saa sen taas aukikin. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Maija » To 21 Huhti 2011 09:45

skray kirjoitti:Onko se sellanen peruspunanen vileda tai jotain? Meillä oli sellanen varsi joskus vähä jumissa, mutta onneks oli miehekkeellä voimia aukasta se kierre (muutaman yrityksen jälkeen). Sen jälkeen se on lyhennettäessä laitettu aina vaan vähän kiinni, eikä kunnolla ruuvattu, että saa sen taas aukikin. :virne:

Juuri sellainen. En ymmärrä, miten se on voinutkin mennä noin jumiin, sillä olen yleensä varonut laittamasta sitä liian kireälle. Katsotaan, kuka nauraa tulevana viikonloppuna, kun on Pojan vuoro luututa. :keijo:
Maija

ViestiKirjoittaja skray » To 21 Huhti 2011 17:38

Kevät on tehnyt mut hulluksi. :keijo:

Tänään oon koko päivän siivonnu. Alotin puoli ysin aikaan aamulla pesemällä ikkunoita. Välissä piti syödä aamupalaa ja katsoa Oi ihana toukokuun uusinta eiliseltä. Sitten jatkui ikkunoiden pesu. Innostuin myös ottamaan verhot ikkunoista ja kävin vähän tuulettamassa niitä ulkona. Sitten pyyhkin verhotangot ja imuroin sohvan ja sohvatyynyt. Sitten pyyhin pölyt olkkarissa ja siivosin vähän tv-tason laatikoita. Imuroin ja moppasin. Sitten siirryin keittiön pariin ja tiskasin, pesin hellan ja tein saman kuin olkkarin verhoille ja verhotangolle. Imuroin ja moppasin keittiön. Sitten siirryin eteiseen ja pyyhin kaikki kaapinovet, joita on seinällisen verran. Imuroin ja moppasin, pyyhin hattuhyllyn ja naulakkosyvänteen. Sitten siirryin makkariin, jossa pyyhin pölyt ja imuroin, moppasin, pesin ikkunan, vein verhot ulos ja tuuletin.
Nyt on vessan siivoaminen kesken vielä, mutta senkin menen siivoamaan loppuun. Siellä pitää vielä pestä pönttö, imuroida ja mopata ehkä vähän.
Lisäksi pistin miehekkeen talvitakit pesuun.

Koko tämä homma on siis kohta valmis, kauanko siivosinkaan.. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 27 Huhti 2011 14:24

Maija kirjoitti:Mopin varsi on jumissa. Niin, että se on lyhyt.

Sekin on varsin riemukasta, kun se varsi ei haluakaan enää kiertyä tiukemmalle, vaan joutuu pitämään myös alemmasta osasta kiinni. Tai muistelisin ainakin, en oo mopannu herra ties miten pitkään aikaan. :keijo:
Sitäkin pitäis tässä tosin harrastaa, kun jonkinlaista kevätsiivoa on täälläkin tekeillä. En vaan oo läheskään yhtä ahkera kuin skray, vaan venytän touhua useammalle päivälle. Jos tänään saisin keittiön siivottua loppuun, niin oisin hyvin tyytyväinen. Jokunen kaappi mahtuu keittiöönkin läpikäytäväksi.

Siitä haaveilen, että saisin itteni siivoamaan sotkut heti, kun niitä syntyy. Nyt ne vaan kertyy ja sitten siihen siivoamiseen menee tuhoton aika.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 27 Huhti 2011 14:31

Muuttosiivouksia innolla odotellaan. :epäilevä:
Pitäis sauna ja ikkunat pestä, ja uuni ja jääkaappi putsata, ja pakastin sulattaa, ja noin about miljoona muutakin asiaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 27 Huhti 2011 14:48

Ai niin pakastimen sulatus. Meinasin sen talvella hoitaa, mutta arvatkaa vaan muistinko kunnon pakkasilla, et ois saanu pakasteet ulos siks aikaa. :töktök:
Ei siellä onneks paljoo tavaraa enää ole, ne nyt söis nopeesti pois sulamasta. En vaan taija tänään jaksaa siihen rumbaan. Sit pitäs leipoa pakkasessa olevasta taikinalevystä jottain ja minuu ei nyt huvittais.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 27 Huhti 2011 15:01

Mulla on onneksi arkkupakastin, johon aattelin sulloa kaiken kaappipakastimesta. Sulatan sen arkun sitten myöhemmin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ke 27 Huhti 2011 15:44

Me syödään pakastin tyhjäksi ja sitten sulatetaan. Samalla tulee sitte inventoitua vähän ja tietää, ettei mikään ole ainakaan vuotta vanhempaa, kuten marjat tms, mitä mummulta on saatu. Kesällä yleensä tehdään tää homma, kun sillon on niin kuuma, että on kiva kun sieltä pakastimesta tulee vähä kylmää ilmaa kun se alkaa sulaa. :virne:
Tosin muuten se saattaaki sit haista sellaselle pakastimen pakkashajulle. Hyh.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ke 27 Huhti 2011 15:48

Pitäisi siivota kämppä lattiasta kattoon. Ikkunoiden pesu on yksiä inhokkejani, mutta pakko tehdä piakkoin, kun ikkunoista ei meinaa nähdä läpi ainakaan keittiöstä, joka on kadulle päin. Unohdin pestä syksyllä ikkunat, niin on kyllä sen näköisetkin. Totta kai ikkunoiden pesu alkoi kiinnostaa just nyt, kun ei kämppään tule lämmintä vettä. Heti kun lämmintä vettä taas tulee niin se pienikin kiinnostus on jo kadonnut.... En myöskään tykkää tampata mattoja, mutta pitänee sekin ottaa työn alle.
:huoh:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ke 27 Huhti 2011 22:32

Mä en ollu pessy ikkunoita kolmeen vuoteen ennen kuin viime viikolla riuskastuin, joten ei mitään hätää damn. :virne:
Sitä paitti se alottaminen on aina hankalaa, mutta sitten kun pääsee vauhtiin, niin se menee ihan itsestään. Tsemppaa, tsemppaa! :hymyhali:
skray

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Huhti 2011 09:41

Mä oon tässä yrittänyt saada siivouskärpäsen puremaa, mutta ei oo kärpäsiä näkynyt :( ehkä sit joskus jos olis yhteinen vapaapäivä, niin yhdessä siivoaminen ei oo mulle niin paha, sitten ehkä sais aikaiseksi.

Mutta mä oon miettinyt - miten ihmeessä saan parvekkeen ikkunat pestyä? Meillä ne ei aukea sisäänpäin (tai minnekään päin), vaan liikkuu vaan kiskoilla suunnassa vasen-oikea. Pitääkö mun roikkua puoliks ulkona? :p
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä