Kissamaisia juttuja

Re: Kissamaisia juttuja

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 05 Kesä 2014 22:04

Ootteko huomanneet kissoistanne että kun ne nukkun jälkeen nousee ylös ja köyristää selkää, niin niiden korvat väpättää sillai hassusti :hullu:

Nukkuttiin Myyyyyyyn kanssa sohvapäikkärit tänään ja Myyyy venytti pyöristämällä selkää ja ne korvat oli tosi hassut :virne: Vähän kuin kylmät väreet menee ihmisellä niin sitä väpisee sillai vähäsen.
Shinyan noustessa kyyläsin sen korvia tosi tarkkaan ja ne teki samalla tavalla :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Pe 06 Kesä 2014 12:00

Hmm.. enpä ole huomannut, mutta pitää koittaa katsoa ens kerralla väpättääkö Möllykänkin korvat. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Suvi » La 07 Kesä 2014 11:38

Ai niin. Unohdin katsoa, kun olin isän kissojen kanssa hengaamassa. :läps: :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja damn » Ma 01 Syys 2014 16:03

Kuukausi kissojen kanssa on mennyt melko hyvin. Ainoat ongelmat ova olleet aamuöisin, kun jätkät herättää huutamalla kurkku suorana nälkäänsä, vaikka iltaruuan saavatkin. Nuo syö jottain diettiraksuja leikatuille kissoille ja kupissa ei siis koko ajan ole ruokaa, vaan ruokin kolmesti päivässä. Nyt ovat pikkuisen paremmin antaneet nukkua aamuun asti. Minulla on muuten vaan ollut viikon uniongelmia ja kun herään aamuyöstä ja pyörin unettomana, niin sitten nuo alkaa huutaa taas kun tajuavat että olen hereillä ja sitten en enää saa ollenkaan unta. Kiva herätä kolmelta yöllä ja työt alkaa seittemältä :viha: . Pikkuisen tuntuu vielä oudolta ajatella, että nuo on minun kissoja, ihan kuin ne olisivat vain kyläilemässä täällä. Alussa häiritsi kissankarvat joka paikassa, mutta karvanlähtö on onneksi vähentynyt, kun olen harjaillut melkein päivittäin. Toinen nukkuu nytkin minun vieressä, on ne aika suloisia :nolo: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » La 06 Syys 2014 09:23

Kibaya kirjoitti:Ootteko huomanneet kissoistanne että kun ne nukkun jälkeen nousee ylös ja köyristää selkää, niin niiden korvat väpättää sillai hassusti :hullu:

Joo! Olen tarkkaillut tätä viime aikoina ja näin toisaan tapahtuu. Yleensä muutenkin, jos kissa venyttelee jotenkin, niin se aika usein värisee kokonaisuudessaan. Näyttää siltä, kuin venyttely olisi tällöin ekstraihanaa. :virne:

Muutoin meidän Mölli on nyt oppinut kuinka makuuhuoneen oven saa auki (siinä ei ole kahvaa, pysyy muuten vaan hyvin kiinni) ja se tulee siis nyt oikeastaan joka yö herättämään meidän siinä 4 aikaan, koska se haluaa ulos. Koko kesän se on tätä harjoittanut, jos me ollaan annettu sen jäädä sisälle illalla.
Herättäminen tapahtuu niin, että ensin rymistellään ovella, sillen kuuluu tepsutus tassuisa ja sitten naukaisu ja pommina hyppääminen meidän tyynyille. Yleensä miehekkeen kasvoillekin suoraan. Että jee.

Nyt yritetään aina olla niinku ei huomattais sitä ja muka nukutaan vaan. Kisu jää istumaan rinnan päälle ja tuijottaa. Lisäksi se kehrää niin kovaa, että koko sänky tärisee. Ärsyttävä kissa. Mutta silti aika ihana.
Mieheke on pari kertaa nakannut kissan sängystä kunnon heitolla, mutta ei tuo tunnu tajuavan, että ei kannattaisi tulla herättämään, vaan kiipee vaan heti takasi. :virne:
Koko kesä onkin pitkälti menty sillä, että kissa pistetään yöksi pihalle. Muutenkin tuntuu, että ei tuo enää oikein kotona viihdy ja onkin mieluummin ulkona mahdollisimman paljon.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Su 28 Syys 2014 21:37

Täytyy vaan tulla toteamaan, että meidän kissa on tosi ihana. :sydän:
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 28 Syys 2014 21:44

Mun on kanssa :sydän:

Mun serkkupuoli joutuu luopumaan kissastaan :huoh:
Ihan pyhmää. Se yrittää etsiä sille kotia, mutta nythän on kaikki paikat pullollaan kissoja.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ma 29 Syys 2014 20:29

Kissa oli eilen kauhean kipeä. Olin vuorokauden poissa kotoa ja siinä vaiheessa toinen kissoista oli tullut kipeäksi. Kuseskeli pitkin kämppää, näytti maailman kurjimmalta olennolta, eikä syönyt eikä juonut. Sama homma aamulla ja ajattelin viedä iltapäivällä eläinlääkäriin. Laitoin kissat työpäivän ajaksi kylpyhuoneeseen, ettei se kipeänä oleva enää enempää sotke paikkoja. Töistä kun tulin, niin se olikin jo kunnossa, ryntäsi ensimmäisenä kylpyhuoneesta ja naukui ja kehräsi. Joku sanoi, että onkohan se vain osoittanut mieltään kun olin poissa, mutta en jaksa uskoa, kun niin kipeältä näytti. Pääasia, että jätkä on nyt kunnossa ja kehrää tälläkin hetkellä tuossa vieressä.
damn

ViestiKirjoittaja damn » Ti 30 Syys 2014 18:05

Tänä aamuna kissa oli taas mennyt kovin alakuloiseksi ja kuseskeli pieniä lätäköitä pitkin kämppää. Laitoin kissat taas kylppäriin päivän ajaksi. Ovelat paskiaiset olivat kuitenkin murtautuneet ulos varmaankin hyvin pian lähtöni jälkeen. Uutena elementtinä oli verta virtsan seassa, sekä lattialla, että sohvallakin kovin paljon. Sitä pääsee sohvaostoksille. Käytin kissaa eläinlääkärissä, kaikki oireet täsmäsivät virtsatietulehdukseen, joten köyhänä kieltäydyin kalliista kuvauksesta ja saatiin lääkkeet ilman sen tarkempia tutkimuksia. Äsken pakkosyötin ensimmäisen satsin kipulääkettä ja antibioottia, toivottavasti alkaisivat auttaa pian, koska en kovin montaa päivää enää kehtaisi kissoja lukita surkean pieneen kylppäriin töissäolon ajaksi ja on hiukan rasittavaa kulkea koko ajan rätin kanssa kissan perässä.
damn

ViestiKirjoittaja damn » Ti 07 Loka 2014 15:44

Kissaongelmia. Antibioottejen olisi pitänyt jo vaikuttaa ja kissakin vaikuttaa normaalilta, käy hiekkalaatikolla yms. Mutta alkaa vähän näyttää siltä, että se on nyt tottunut siihen, että kuseksia voi muuallekin kuin hiekkalaatikkoon. Se on joka päivä kussut sängylle tai sohvalle. Sohva menee huomenna vaihtoon, mutta ärsyttää, jos se pilaa sen uudenkin. Vituttaa myös pestä koko ajan peittoa ja lakanoita. Mietin tässä pystyykö noita kissoja enää edes pitämään täällä. Siskohan luopui niistä, kun ne alkoivat osoittaa mieltä ja kuseksia ympäriinsä. Harmittaa :( .
damn

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ti 07 Loka 2014 17:09

Damn, onko kissoilla omat hiekkalaatikot? Meillä kissat käyvät sulassa sovussa samalla laatikolla, mutta toiset voivat haluta erilliset.
Entä miten muuten kissat tulevat toimeen keskenään? Stressi voi aiheuttaa kaikenlaista ikävää merkkailua ynnä muuta.
lumikukka

ViestiKirjoittaja damn » Ti 07 Loka 2014 17:21

Kissat ovat 6-vuotiaita veljeksiä ja kasvaneet yhdessä ja eivät osaa olla ilman toisiaan. Niillä on aina ollut yhteinen hiekkalaatikko, eikä tämä ole mitään ongelmia aiheuttanut. Stressiä on ollut, kun aiemmassa kotona tapahtui niin paljon muutoksia(perheen muutto, syntyi lapsi), ne eivät sopeutuneet muutoksiin, joten niistä jouduttiin luopumaan ja muuttivat minun luo. Minäkin olen niille tuttu, viettänyt niiden kanssa paljon aikaa koko kuuden vuoden ajan. Minun luonani ovat kerenneet olla nyt reilu pari kuukautta ja ovat näyttäneet viihtyneen. Edellisessä kodissa olleita ongelmia, kuten vääriin paikkoihin virtsaaminen, on tapahtunut vasta nyt. :hämillään:
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 07 Loka 2014 20:59

Onpa ikävää.
Ovatko leikattuja?
Mullahan tytöt osoitti mallia yhdessä kohtaa mieltä sille että tilaa piileskellä ja leikkiä. Muutin tuolloin asunnosta pienempään ja ennenkuin sain kamat järjestykseen niin oli tätä mielenosoittelua ahtauteen.
Tuolloin tein ihan sitä, että suojasin esim. sängyn ja sohvan työpäivän ajaksi. Myös se, että vessa voi siinä kipeässä kissassa herättää muistoja on iso osa kissan käyttäytymistä. Kissanminttua vessan lähettyville, jotta vessasta muodotuu mukava paikka ja se herättää kissalla sen positiivisen mielikuvan ja sohvalle ja muihin ei-vessoihin teepuuöljyä tai sitruunaa herättämään taas päinvastaisia reaktioita.

Toivottavasti ei pilaa mitään.

Huom! Ruokasoodan avulla saa patjat ja muut putsattua. Olen käyttänyt myös cillit bangia pesemisessä. Sen perään ruokasoodaa tasapainottamaan hajuja.
Eli levität ruokasoodaa kuivalle pinnalle ja imuroit tunnin parin päästä pois.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ti 07 Loka 2014 21:40

Juu, leikattuja ovat.
Kiitos Kiba vinkeistä, pitää noita kokeilla. Jos ei auta niin kissat lähtee täältä. Ja ilmeisesti viedään piikille, koska tämä on toinen koti josta lähtevät tämän asian takia, joten kuka nuo haluaisi, vaikka muuten ovat maailman parhaat kissat :( .
damn

ViestiKirjoittaja damn » Pe 17 Loka 2014 15:44

Kissat muuttaa pois mun luota parin viikon päästä. En tiedä löytyykö koti vai meneekö piikille, kun minä en asiaa päätä vaan sisko. Ei oikein sovi nuo kissat mun luo. Joka toinen päivä menee hyvin ja haluan pitää ne, joka toinen taas menetän hermoni. Tällä viikolla yksi aamu heräsin neljältä kun nuo ei anna mun nukkua ja itkin koko aamun pelkästä väsymyksestä. Silloin päätin etten voi jatkaa näin. Mulla alkaa työt aina seittemältä aamulla ja en jaksa jos en saa nukkua. Joka päivä tuun kotiin ja pelkään että tuo toinen kissa on kussut jonnekkin. Ne repi mun puoli vuotta sitten ostetun Vallilan maton säpäleiks ja jouduin ostaa tosiaan uuden sohvankin. Enkö voi enää koskaan ostaa kotiin mitään hienoa mistä tykkään? Enkö saa enää nukkua rauhassa? Ja pitääkö mun imuroida joka toinen päivä koko kissojen loppuelämä, kun kissanhiekkaa ja karvaa on joka paikassa? Näitä asioita mietin ja päätin, että vaikka nuo on viimeset kuusi vuotta olleet kovin rakkaita otuksia, niin en minä jaksa asua niiden kanssa :( . Harmittaa ihan kauheasti, mutta haluan että tämä on minun kotini, jossa voin asua omilla ehdoillani. Haluan joskus ottaa kissan, mutta otan sen sitten kun asun isommassa kämpässä(tai no, tämä on 50 neliötä, mutta yksiö huoneitten puolesta), jossa voin tarvittaessa laittaa makuuhuoneen oven kiinni. Ja se kissa on sitten mun luona pennusta asti. Joka tapauksessa hyvin varmasti olisin näistä joutunut luopumaan tulevaisuudessa, jos haluan perheen perustaa vaikka kymmenen vuoden sisällä, koska nämä eivät sopineet lapsiperheeseen.
damn

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 20 Loka 2014 09:14

Damn :paijaus:
Varmasti raskas päätös ja nyt minut varmasti hirtetään patteriin, mutta onhan toi totta. Jos et voi elää ja olla omassa kodissa niinkuin haluaisit, häiriö pitää poistaa. Kissat on ihania, mutta kun näitä sun juttuja on lukenut, myönnän etten itsekään sietäisi moista. :nolo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 20 Loka 2014 09:56

Hirtän Wildiksen patteriin :kailotus: :virne:

Damn :paijaus:
Olen kyllä siinä Wildiksen kanssa osittain samaa mieltä. Näin ulkopuolisen silmin kissat ovat stressaantuneita muutosta, uudesta ihmisestä ja ihmisen stressistä. Oliko toisella vielä jotain sairasteluakin, mikä vaikuttaa ihan varmasti kissan käytökseen.
Puhumattakaan siitä, minkälaisia kissat ovat ihan perusluonteeltaan. Toiset ovat rauhallisempia ja toiset vetävät yöt läpensä rallia ja roikkuvat verhoissa ja muuta mukavaa. Itsehän olen edelleen ilman mattoja, kun en ole ihan varma miten Myyyyyyy reagoi. Tiettyjä koriste-esineellisiäkin ratkaisuja on tehtävä, kun tiedän että ne saatetaan pudotella alas.

Toivottavasti kissojen suhteen löytyy kaikille sopiva ratkaisu :paijaus:

Mun kissat voi hyvin. Myyyyyy huuti mulle eilen koko illan ja tunki syliin. Huusi vielä siinäkin, kun oli ihan tyhmää olla kotona ilman orjaa.
Nyt on tipuvision tuijotus menossa ja siellä liikkui tunti sitten lehti. :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Su 26 Loka 2014 20:11

Siskoni ehdotti vielä yhtä vaihtoehtoa, jota kokeillaan. Se on tuo toinen kissa joka herättää aamuyöllä ja meuhkaa täällä muutenkin, niin se lähtee ja toinen jää. Vähän kyllä pelottaa pärjääkö nuo ilman toisiaan, kaipaavat varmasti toisiaan kun ovat yhdessä olleet koko elämänsä. Mutta sisko sanoi, että onko se ikävämpi olla erossa vai viedä piikille. Testataan nyt tämä vaihtoehto, eihän se kokeilu mittään maksa. Mutta just nytkin nuo tuossa pesee toisiaan ja telmii yhdessä, niin tekee pahaa ajatus viedä ne erilleen.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 30 Loka 2014 21:38

Tämä on mun vakioehdotus, mutta auttaisko Feliway-feromonihaihdutin?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Pe 31 Loka 2014 09:40

Tänään tulee kyyti hakemaan kissan pois, niin ei kerkee enää tuollaista kokeilla :( .
damn

ViestiKirjoittaja Nugat » To 06 Marras 2014 21:03

Meille on ehkä tulossa sijoituskissa! :täpinä: Oon ollut koko syksyn ihan täpinöissäni ja kasvattajan kanssa etsiskellyt pentua ja nyt olisi pieni mahdollisuus saada piakkoinkin kaunis somalikissa. :sydän:

Mutta. Koska taloudessa on myös Mäpy niin homma ei olekkaan niin mutkatonta. Koska hän on viettänyt rentoa vapaata ulkoilmaelämää koko elämänsä tulikin kiire käydä tuikkaamassa Mäpyseen rokotteet ja ottamassa Felv- ja Fiv-testit. En tänään saanut heti pikatestin tuloksia kun eläinlääkäriasemalla oli toisen potilaan elvytyskriisi meneillään ja nyt odotan kauhusta kankeana soittoa tuloksista. Jos Mäyllä on jompikumpi pöpö niin hän ja uusi tulokas eivät voisi olla tekemisissä toistensa kanssa tartuntavaaran vuoksi. :( Koska olen huolestuva ihminen olen tässä jos surrut tätä hirmuisesti koska luulen, että Mäy nauttisi kovasti uudesta ystävästä.

Tunnen myös huonoutta etten ole edes tiennyt kyseisistä taudeista aikaisemmin ja antanut eläinten kulkea villeinä ja vapaina niin kuin huvittaa. Pohdin myös onko joillain edellisistä kissoilla ollut kyseisiä tauteja ja onko heidän elämänsä saattanut päättyä liian aikaisin. :( Vaikka vapaanapito ei ole ollutkaan minun päätökseni, sitä kaikki tekevät maalla, mutta mutta...

Jännittää liikaa. :pillitys:

Niin paljon että piti tulla pitkästä aikaa avautumaan. :hullu:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 07 Marras 2014 18:34

Huh! Tulokset Mäyn kohdalla olivat negatiiviset joten voin huokaista helpotuksesta! :D Sain peloteltua itseni täysin netin ihmeellisessä maailmassa...
Sain myös kuulla että kolmen viikon päästä laskeutuu kultainen prinssi torppaan. ;) :täpinä:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja theia » Pe 07 Marras 2014 19:45

Kiva kuulla Nugsu susta! :D Ja kiva kuulla että ei oo estettä sijoituskisuunkaan! :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 30 Marras 2014 16:17

Nugat muistahan kertoilla täällä sompun sielunelämästä. :D
Haaveilen somalin sisarrodusta abessinialaisesta ja kaikki tieto ja kokemukset kiinnostaa, millaisia nämä rodut on kotioloissa. Näyttelyissä on tullut kumpiakin käytyä ihastelemassa, mutta kenenkään kasvattajan luona en ole (vielä) käynyt abyja katsomassa.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ke 17 Joulu 2014 16:52

Oiskos täällä jonkinlaisia kissan sielunelämän tuntijoita? Meidän otus on nyt varmaan kuukauden lähes järestään paskonu kylppärin lattialle, hiekkalaatikkonsa eteen. Pissat se kuitenkin tekee edelleen laatikkoonsa, ainoastaan kerran oli pissa lattialla.

Ostettiin uusi laatikko, otettiin siitä reunus irti. Lattiaa on pesty etikalla ja sitruunalla, viimeemmäks mukana oli tabascoakin. Mikään ei auta. :gaah:
annastindeli

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä