Kakkavaippaketju

Re: Kakkavaippaketju

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 31 Joulu 2015 00:22

skray kirjoitti:Ainut vaatimus tällä hetkellä on, että vaunuissa on kunnon isot täytettävät kumirenkaat, koska asutaan maalla ja enimmäkseen tulisi tuossa soratiellä kuljettua, eikä sitä aina aurata talvisin päivän aikana ja on se muutenkin kuoppainen ja epätasainen... .

Soratie-vaunutteluun suosittelisin lämpimästi kokokumisia renkaita. Paljon kuullut frendeiltä kuinka kumirenkaat ovat koko ajan puhki kun sorateiden terävät pikkukivet puhkaisevat renkaat.
Ja toisin kuin väitetään, mielestäni kokokumiset ei oo yhtään sen raskaammat työntää kuin ilmakumitkaan. Ja onpahan oikeasti vähemmän mietittävää muutenkin vauvan huuruisessa arjessa. :tilt:

Meillä oli Emmaljungat. City Cross oli se silloinen malli, ei mitään hajua onko sitä enää olemassa. Mutta siihen sai kantokassin avulla ihan pienen vauvan makoilemaan ja ratas-ajan koittaessa pussi pois ja rattaat käyttöön. Olihan ne vähän mallia hyökkäysvaunut, mutta toimipahan kelillä ku kelillä. :keijo:

Muoks; ja kiva kuulla että kaikki on hyvin! :D :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » To 31 Joulu 2015 11:03

Ihanaa kuulla että kaikki on hyvin skray! :D Kysyittekö/halusitteko tietää kumpi sieltä on tulossa? Ja aiotteko kertoa jos tiedätte? :tilt: Esim meille :aukku:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 01 Tammi 2016 22:14

Wildchild kirjoitti:
skray kirjoitti:Ainut vaatimus tällä hetkellä on, että vaunuissa on kunnon isot täytettävät kumirenkaat, koska asutaan maalla ja enimmäkseen tulisi tuossa soratiellä kuljettua, eikä sitä aina aurata talvisin päivän aikana ja on se muutenkin kuoppainen ja epätasainen... .

Soratie-vaunutteluun suosittelisin lämpimästi kokokumisia renkaita. Paljon kuullut frendeiltä kuinka kumirenkaat ovat koko ajan puhki kun sorateiden terävät pikkukivet puhkaisevat renkaat.
Ja toisin kuin väitetään, mielestäni kokokumiset ei oo yhtään sen raskaammat työntää kuin ilmakumitkaan. Ja onpahan oikeasti vähemmän mietittävää muutenkin vauvan huuruisessa arjessa. :tilt:

Hmm, meillä taas tutut kertoo, että on parempi jos on täytettävät pyörät soratiellä, koska ne ei täryytä niin paljon, kuin kokokumiset. Itse olen myös järkeillyt, että täytettävät joustais enemmän ja niitä voi helpommin itse huoltaa/paikata tarvittaessa. :raps:

----

Kyllä me tiedetään kumpi on tulossa. Meille tulee ilmeisesti poika. :tilt:
Tai ei se nyt ihan 100% varma ollut se ultraaja, mutta melko varma. Vähän se vauva yritti olla niin kippurassa, että ei oikein meinannut näkyä, mutta en usko, että sukupuoli tästä nyt enää muuttukaan. :virne:
Tuntuu, että kaikille tulee nyt vaan poikia... kolmelle kaverille/tutulle nimittäin on nyt kevään mittaan tulossa pojat. Lisäksi on sitten vielä yksi kaveri, jonka kanssa en ole asiasta keskustellut, mutta näen hänet ensi viikolla ja aion vaatia kertomaan kumpi heille tulee. Ennestään heillä on jo tyttö. :D

Tietääkö theia kumpi on tulossa? En muista lukeneeni kuin Kaapo-Stiinasta. :riips: Vai etkö sä vaan kerro meille täällä? :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Pe 01 Tammi 2016 22:46

Oho, äsken tuntu ehkä jotan möyrimistä mahassa. :sydän:
En voi vieläkään tosin varmaksi sanoa, oliko jotain oikeesti vai ei...
skray

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Tammi 2016 11:13

skray kirjoitti:Tietääkö theia kumpi on tulossa? En muista lukeneeni kuin Kaapo-Stiinasta. :riips: Vai etkö sä vaan kerro meille täällä? :virne:

Tuolla ohimennen sanoin vaan ettei ulokkeita näkynyt :virne: Eli tyttölupauksen antoivat, mutta silti puhutaan edelleen Kaapo-Stinasta koska eihän nimeä nyt kesken kaiken voi vaihtaa :keijo: Toivottavasti nyt sitten kanssa on tyttö, koska ex-duunikaverilta sain järkyttävän kasan vaatteita, joista 95 % on vaaleanpunaisia/(röyhelö)valkoisia :virne:

Huomenna sokerirasitus ja perjantaina normineuvola.

Kohta muutto ja saa alkaa miettiä lastenhuonetta ja kalustusta ja värejä yms :täpinä:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja theia » Pe 08 Tammi 2016 16:37

Ei radia :woohoo: Sokerirasitus oli kyllä varsin inha kokeena. Eka tunti sen liuoksen juomisen jälkeen ei olo ollut järin hyvä. Mutta ei hirveen huonokaan, mitä nyt muutamilta on kokemuksia kuullut :P Tuli ihan teiniajat mieleen kun litkin sitä sokeria menemään - ylimakeaa likööriä kun tuli kiskottua joskus ykkösellä alas. Ja sen jälkeen fiiliksetkin oli sellaiset laskuhumalan krapulaiset :virne:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » To 14 Tammi 2016 15:58

Huh, rattaista.

Kääntyvät etupyörät on ihan parhautta! Jouduttiin nyt lumien vuoksi vaihtaa pienet, kääntyvät pyörät isoihin ja kiinteisiin pyöriin. Ja noi kiinteät renkaat on aivan kamalat! :kauhistunut: Aivan selkä ja hartiat vääränä saa nostella ja väännellä ja käännellä, kun kääntyvien kanssa yhdellä kädellä pyöräyttää kärryt ympäri.

Toivottavasti lumet lähtee pian pois tai kadut saadaan edes kunnolla aurattua, että vois vaihtaa helpommat renkaat takaisin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Eowyn » To 14 Tammi 2016 18:44

skray kirjoitti:Eilen oli rakenneultra. Kaikki hyvin valtakunnassa. :hullu:

Rattaat, vaunut mitkälie. :huoh:
Oon tässä nyt pari päivää miettinyt vaunuja ja tänään googlettelin jo hieman. Briot vaikuttaa kuvien ja kuvausten perusteella hyviltä, esim Brion Happy-malliset. Sitten googlettelin edelleen ja löytyi monet muutkin kivan näköiset ja oloiset. Ainut vaatimus tällä hetkellä on, että vaunuissa on kunnon isot täytettävät kumirenkaat, koska asutaan maalla ja enimmäkseen tulisi tuossa soratiellä kuljettua, eikä sitä aina aurata talvisin päivän aikana ja on se muutenkin kuoppainen ja epätasainen... Muuta en tiedä. :keijo: Täytyy vissiin mennä johonkin liikkeeseen ihmettelemään vielä tarkemmin ja kysellä kavereilta kokemuksia.

Meillä on Brion happy-vaunut, jotka ovat sattumoisin nyt myynnissä! :o: On oikeesti hyvät ja ketterät vaunut, pakko vaan myydä koska meillä taapero ja vauva, joten piti saada vaunut joihin saa molemmat ängettyä. Eli ostimme Phil&Teds Navigator-vaunut. Muuten hyvät, mutta vaatii tottumista kolmipyöräisiin. :hullu: Bussiin nouseminen ja poistuminen on erittäin hankalaa.
Eowyn

ViestiKirjoittaja skray » La 16 Tammi 2016 17:54

Eowyn kirjoitti:
skray kirjoitti:Eilen oli rakenneultra. Kaikki hyvin valtakunnassa. :hullu:

Rattaat, vaunut mitkälie. :huoh:
Oon tässä nyt pari päivää miettinyt vaunuja ja tänään googlettelin jo hieman. Briot vaikuttaa kuvien ja kuvausten perusteella hyviltä, esim Brion Happy-malliset. Sitten googlettelin edelleen ja löytyi monet muutkin kivan näköiset ja oloiset. Ainut vaatimus tällä hetkellä on, että vaunuissa on kunnon isot täytettävät kumirenkaat, koska asutaan maalla ja enimmäkseen tulisi tuossa soratiellä kuljettua, eikä sitä aina aurata talvisin päivän aikana ja on se muutenkin kuoppainen ja epätasainen... Muuta en tiedä. :keijo: Täytyy vissiin mennä johonkin liikkeeseen ihmettelemään vielä tarkemmin ja kysellä kavereilta kokemuksia.

Meillä on Brion happy-vaunut, jotka ovat sattumoisin nyt myynnissä! :o: On oikeesti hyvät ja ketterät vaunut, pakko vaan myydä koska meillä taapero ja vauva, joten piti saada vaunut joihin saa molemmat ängettyä. Eli ostimme Phil&Teds Navigator-vaunut. Muuten hyvät, mutta vaatii tottumista kolmipyöräisiin. :hullu: Bussiin nouseminen ja poistuminen on erittäin hankalaa.

Missäpäin ne sun Happyt on? Kun me ollaan Vaasassa, eikä kovin kaukaa lähdetä käytettyjä näkemättä hakemaan... :virne:
Suunnitelmissa on kuitenki ollu uudet vaunut, kun ei tää luultavimmin ainoaksi lapseksi jää...

--
Käytiin viikonloppuna Helsingissä ja samalla sitten katsomassa vaunuja yms. kun siellä on parempi valikoima kuin täällä Vaasassa. Myyjä kertoi, että Britax on ostanut Brion jo pari vuotta sitten (ei tiedetty) ja useimpien mallien valmistus lopetetaan, eikä näin ollen ole tietoa, tuleeko esim. varaosia saamaan jatkossa kuinka. Tosin tällä hetkellä vaunuihin saa kuitenkin 2 vuoden takuun, joten luulisi nyt, että ainakin sen aikaa saa varaosia tarvittaessa. :keijo:

Olen tänään myös konsultoinut kaveriani, jolla on Brion vaunut (ei muistanut mitkä, mutta kuulosti Happylta) ja siitäkin sain ehkä hieman rohkeutta.
Katsotaan, meneekö tänään tilaukseen vielä. :P
skray

ViestiKirjoittaja skray » Su 17 Tammi 2016 15:59

Meni tilaukseen. :virne: Tilasin siis eilen illalla Brio Happy vaunut ja olen ainakin toistaiseksi tyytyväinen. Kaverin kanssa puhuttu puhelu rohkaisi ja nuin vain on nyt sitten meille matkalla yhdistelmävaunut harmaana.

Ja tässä nyt kun pääsin shoppailun makuun, niin aloin katsella turvakaukaloita sillä silmällä. Kyseltiin/katseltiin näitäkin siis jo viime viikonloppuna liikkeessä, mutta näitä on niin paljon ja monenlaisia, etten enää muista siitä juuri mitään, mitä myyjä kertoi. Ajatus lähinnä: :isosilmä: ja kun googlettelin hieman, niin löytyi tämä, eikä voi sanoa muuta kuin :palvoo:. Tuolla selventyy ainakin termit ja jotain ideaakin sais ehkä, mitä nyt sit vois ajatella ostavansa. Ehkä tää tästä. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma 18 Tammi 2016 08:26

Joo, meidän vaunut asustaa Vantaalla, että hieman liian pitkä matka olisi ollutkin. :virne:

Brion happyt on hyvä valinta, voin vaan kehua. :D
Eowyn

ViestiKirjoittaja skray » Pe 22 Tammi 2016 17:55

Nyt tuntuu jo päivittäin jotain liikettä masussa, varsinkin iltaisin. Päivisin en vielä huomaa mitään itse, koska on vissiin niin paljon muutakin ajattelemista, ettei kerkee huomioimaan asioita. Lähinnä semmosta pientä nyrkkeilyä tuntuisi olevan ilmassa. :hullu:

------

Onko theia, tai kukaan aiemmin raskauksiensa aikana, ottanut influenssarokotusta?
En ollut ajatellut koko asiaa, enkä oikeastaan ollut ajatellut mitään rokotusta ottaa, koska en muutenkaan koskaan ole influenssarokotusta ottanut. En tietääkseni ole koskaan influenssaa sairastanut ja joka talvi muutenkin saan yleensä sen pakollisen flunssan, joka tulee tyyliin kaikille ja muutoin olen terve. Tällä viikolla yksi työkaverini oli niin huolissaan, kun hänellä oli jonkunsortin flunssa, että jos se onkin influenssa ja se tartuttais sen muhun ja voi apua. Oma ilmeeni oli lähinnä wtf- ja miksi-osastoa. Tästä aloin sitten hieman miettiä asiaa kuitenkin. Neuvolassa ei ole kertaakaan koko asiaa mainittu, eikä ole suositeltu tai mitään, joten pitää ens kerralla yrittää muistaa kysyä asiasta.
skray

ViestiKirjoittaja theia » Pe 22 Tammi 2016 20:08

Mulle neuvolassa suositeltiin rokotusta joten sen otin, vaikka aika vähän lenssuja muutenkaan sairastanut. En oikeastaan edes sen kummemmin ajatellut asiaa, monet kyllä tämänkin valinnan kyseenalaistaneet...
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » La 23 Tammi 2016 10:13

Mä otin kans raskaana ollessa. Täksi talveksi ei otettu, koska olin laiska enkä jaksanut sen vuoksi lähteä erikseen neuvolaan jonottamaan aamuvarhaisella. Nyt on pojalla ollut vähän kaikennäköistä vaivaa ja pelkään koko ajan, että se saa jostain possunuhan. :huoh:

Tutuilta oon kuullut, että kerran kun influenssan saa, ei jätä enää rokotusta ottamatta. Että varmaan sen tietää, jos se tulee. :D (Mun kaverilla oli sikainfluenssa joitain vuosia sitten ja se oli kolme viikkoa pois pelistä.)
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 23 Tammi 2016 11:12

Emilia kirjoitti:
Tutuilta oon kuullut, että kerran kun influenssan saa, ei jätä enää rokotusta ottamatta. Että varmaan sen tietää, jos se tulee.

Saako lapseton huudella täällä? :keijo:

Mulla on ollut influenssa kertaalleen. Ei tainnut olla mallia possu tai lintu. Olihan se just semmoinen että luuli kuolevansa. Särkeehän ne lihakset tavallisessakin flunssassa, mutta sen influn aikana ei todella pystynyt mihinkään. Hengittäminenkin tuntui välillä liian työläältä. Makasin yhdessä asennossa monta päivää, oli hirveetä pakottaa ittensä juomaan mitään, kun ei saanut pidettyä mitään käsissä jne. Joo, kyllä sen tietää mikä on influenssa ja mikä ihan vaan tavallinen flunssa. Mäkin olin viikon ihan kokonaan poissa pelistä ja toinen meni toipuessa. Ruokaakin sain ekan kerran niin että joku muu tuli sitä tekemään.
En ole silti ottanut yhtenäkään vuonna sitä rokotusta ja tuskin tulen ottamaankaan. En kuulu riskiryhmiin, enkä halua sekoittaa puolustusjärjestelmääni sillä että rokotan itsenäni jollain mitä pidän "turhana". Influenssa voi tulla rokotteesta huolimatta. Eri asia on rokottautua kuuluessaan riskiryhmään, jolloin sairastuminen voi olla vaarallisempaa kuin perusterveellä henkilöllä. Tällöin mielestäni rokottaminen on aiheellista. Toki en näe rokottautumisessa mitään kritisoitavaa. Jokainen tekee kuten parhaakseen näkee ja that's it.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » La 23 Tammi 2016 14:08

Mäkään en itselleni ottaisi muuten, mutta nyt kun perheessä on kaksi riskiryhmäläistä niin ajatukset vähän kallistuu kuitenkin rokottamisen puolelle. Tosin ei Pomppiskaan ottanut rokotusta, joten en osannut pitää asiaa kovin välttämättömänä. Nyt luen pelko pyllyssä noita uutisia, kun jengiä on taas teholla sikiksen takia. :hullu:
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 23 Tammi 2016 15:00

Mä oon usein miettinyt onko mussa joku vika kun en niin osaa pelätä tuommoisia sairauksia. Lähinnä kai siksi, että joka vuosi niihin sairastuu ja kuolee ihmisiä. Onhan se valitettavaa, mutten myöskään usko että se sitten kuitenkaan olisi estettävissäkään. Muutama vuosi sitten oli meidän HUS-lehdessä (talon sisäinen julkaisu missä julkaistaan tietoa tutkimuksista jne mitä konsernin sisällä tapahtuu) juttua siitä ettei rokottaminen ole vähentänyt influenssaan sairastumista, eikä kuolemia. Influenssavirus on usein, ei aina, eri virus vuosittain ja osalla viruksista on olemassa jo resistenttiyttä rokotteita vastaan. Enemmän mä olen huolissani ehkä niistä komplikaatioista mitä tulee esim. flunssasta tai influenssasta. Influenssaakin voidaan hoitaa, mutta lääkäriin pitää hakeutua ajoissa, mikä ei suomessa ole aina helpoimmasta päästä :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » La 23 Tammi 2016 19:34

^ No jos tosiaan noin on, ettei rokotukset vaikuta, niin eipä taida kannattaa kovin suurta hätää asian kanssa pitää. Raskaana kyllä ottaisin, ihan vain pelosta että tulee jotain, mikä voi vaikuttaa sikiöön.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 23 Tammi 2016 21:20

Riippuu ihan vuodesta, miten hyvä rokote saadaan aikaiseksi. Influenssavirus muuntuu matkan varrella sen verran paljon, että joskus vaan ei pystytä tekemään rokotetta, jonka teho olisi kovinkaan hyvä. Toki usein onnistutaan paremmin. Vaikka rokote ei täysin estäisi influenssan saamista, ainakin se yleensä vähintään heikentää oireita.

Toki raskaana oleville rokotetta suositellaan. Jos sen meinaa ottaa, kannattanee aika pian se ottaa. Muutenhan siitä ei ehdi hyötyäkään olemaan. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 24 Tammi 2016 01:13

Kibaya kirjoitti:
Mulla on ollut influenssa kertaalleen. Ei tainnut olla mallia possu tai lintu. Olihan se just semmoinen että luuli kuolevansa. Särkeehän ne lihakset tavallisessakin flunssassa, mutta sen influn aikana ei todella pystynyt mihinkään. Hengittäminenkin tuntui välillä liian työläältä. Makasin yhdessä asennossa monta päivää, oli hirveetä pakottaa ittensä juomaan mitään, kun ei saanut pidettyä mitään käsissä jne. Joo, kyllä sen tietää mikä on influenssa ja mikä ihan vaan tavallinen flunssa. Mäkin olin viikon ihan kokonaan poissa pelistä ja toinen meni toipuessa. Ruokaakin sain ekan kerran niin että joku muu tuli sitä tekemään.
En ole silti ottanut yhtenäkään vuonna sitä rokotusta ja tuskin tulen ottamaankaan.

:femmat:

Paitsi mä olen kyllä kerran ottanut influenssarokotuksen ja se jäi kyllä viimeiseksi. En ole ikinä ollut niin paljoa kipeä kuin silloin. Koko hemmetin talvi meni flunssassa. En kyllä saanut influenssaa, mutta tavallinen nuhakuume vaivasi kolme kuukautta putkeen. Eikä lääkärit löytäny sille mitään syytä. :O: Aviomiehellä sama. Eikä hänkään sitä enää suostu ottamaan.

Me sairastettiin edellisen kerran influenssa muutama vuosi sitten. Mistä lie saatiin se pöpö koska oltiin koko perhe yhtä aikaa sängyn pohjalla reilun viikon. Joka helkkarin paikkaan sattui ja joo, ei todellakaan tarvinnut epäillä että olisi ollut perusflunssa. :keijo: Ei mitään muistikuvaa kuka kävi ruokakaupassa ja miten selvittiin se viikko (meillä kun ei ole tukiverkostoa joka kävisi asioilla meidän puolesta), mutta ei siitä silti sellaista kammoa jäänyt ettäkö otettaisiin rokotukset. Mein perheestä 3/4 kuuluu riskiryhmään, mutta sekään ei siltikään saa meitä ottamaan sitä. Olkoon tyhmää tai ei, mutta koska sen influenssan voi siitä rokotuksesta huolimatta saada, pitäkööt tunkkinsa. :norsu: Lääkäriin kyllä mennäänkin sitten herkemmin jos tuntuu että on vähänkin tarvetta.
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Su 24 Tammi 2016 11:35

Hmm, ensi perjantaina on neuvola, joten pakko kai muistaa kysyä rokotuksesta. Oonhan mä sieltä neuvolan odotushuoneen seinältä lukenut jo syksyllä jonkun julisteen, jossa riskiryhmille, kuten nyt mulle, sitä suositellaan, mutta en ole ottanut sitä tosissani ja unohtanut koko asian. Itselläni on samanlainen suhtautuminen kuin Kiballa, että tauti tulee jos tulee, ei sille mitään voi. Olen kuitenkin pitänyt itseäni sen verran terveenä muuten, etten koskaan ole pelännyt kuolevani johonkin tautiin. Nyt pitäis kuitenki miettiä muitaki ku itteensä ja sitä miten oma sairastuminen mahdollisesti vaikuttaa syntymättömään lapseen tai sen kehitykseen. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ti 26 Tammi 2016 21:41

Voi Kela ja hakemukset. :gaah:
Miksi asiat pitää aina ilmaista niin vaikeasti? Miksei voi vaan niinku sanoa asioita suomeksi? Miksi? Kysyn vaan.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 26 Tammi 2016 22:24

Kela :paijaus:
Ei ne puhu suomea, ne puhuu byrokratiaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 26 Tammi 2016 22:39

skray :paijaus:

Eihän Kelan kiemuroita ymmärrä ite kelalaisetkaan joten mites sitten me joiden pitäis niitä lappuja täyttää? :keijoei:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Ti 09 Helmi 2016 00:04

Ja enhän mä mitään mistään influenssarokotteesta muistanut kysellä, vaikka puhuttiinkin vauvan rokotusohjelmasta. Nyt taitaa multa jäädä influenssarokote ottamatta, mutta haitanneeko tuo. Samoin on kokonaan unohtunut isyyden tunnustaminen, sen kun pystyy nykyään tekemään suoraan neuvolassa jo. Luin asiasta netistä ja meinasin, että pitää kysellä, mutta sekin jäi. Pitää varmaan laittaa näitä kohta jo paperille sinne neuvolakortin väliin, että tulis puheeksi. :lanppu:

Muistamattomuus. :huoh:
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä