Parta ja viikset

Parta ja viikset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 21 Huhti 2010 21:26

Onko tai onko teillä keijoilla ollut partaa tai viiksiä? Molemmistahan on olemassa mitä erilaisempia variaatioita. Entä miten ja millä tapaatte ajaa partanne? Saa tähän kommentoida asiasta yleisesti sellaisetkin, joilla ei parta kasva. Onhan tämä ehkä vähän :gay: aihe.

Itse en koskaan ole innostunut viiksien tai parran kasvattamisesta. Verrattain hitaasti kasvavan partani kokonaisuudessaan ajan koneella useimmiten joka toinen tai kolmas päivä, ylähuulen seudulta "amisviikset" pyrin ajelmaan heti niiden ilmestyessä eli joka päivä. Yleensä ajan parran iltaisin, koska ihoni on varsin arka ja punertava parranajon jälkeen. Laitan sitten usein siihen voidetta, ettei karvastele. On tosi inhottavaa, jos joutuu hikoilemaan parranajon jälkeen: hiki tuntuu aristavalla iholla tosi kamalalta.

Joskus kokeilin perinteistä höylää, mutta onnistuin pelkästään tekemään naamaani haavoja.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

Re: Parta ja viikset

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 21 Huhti 2010 22:04

päivänpolttaja kirjoitti:Joskus kokeilin perinteistä höylää, mutta onnistuin pelkästään tekemään naamaani haavoja.

DE-höylää siis? Mä olen pelkästään sellaisella nyt jonkun aikaa ajellut ja kun sen pari-kolme ensimmäistä kertaa olin itseäni silponut, opin oikean ajoasennon ja voiman (Merkurini tapauksessa pelkkä vehkeen oma paino siis). Ei ole naama tämän kanssa ärtynyt ja sileys on ihan eri luokkaa. Partakonetta en ole oikeastaan yleensä viitsinyt käyttää, kun ajotulos on huono ja silti ärtyy pärstä. Muovihöylällä ihan ok tulos, mutta naama alkaa helposti ärtymään ja terät ovat älyttömän hintaisia. Suosittelen vanhan tyylistä höylää lämpimästi. Oma elämänlaatu nousi jopa 87%.

Höylän kanssa mulla on normaali geelivaahto. Ihan niin vinksahtanut en vielä ole, että olisin mäyränkarvatupsuttimen, ebenpuumaljan ja eteerisiä öljyjä ja partasaippuoita hommannut. Joskin nekin hiukan houkuttaisi. Ajon jälkeen after shave kermaa toki.

Kuva

http://badgerandblade.com/
http://www.shaving-shack.com/

:gay:
Mä en varsinaisesti pidä partaa. Sänkeä kumminkin tykkään pitää, silleen että trimmaa kaulan, että on harkittu look. Kolmen päivän karvoitus rehoittamassa kaulasta on aika lähiökapakan näköinen valinta. Kun sänki alkaa mennä ylipitkäksi, saatan ajella pienen goateen ja sen viiksiosan tultua härskiksi, jättää vain pelkän leuan karvaiseksi. Joskus taas on muuten säihkyvä naama, mutta alahuulessa pieni tuhero. Viikset oli kerran ja siihenkin liittyi kollektiivinen veto ja raisu ryyppääminen. Oli aika härskit - pikkutytöt nauroi kebab-ravintelissa.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 21 Huhti 2010 22:48

Eräässä vaiheessa mulla oli lyhyt parta, mutta kuvia jälkeenpäin katsoessa täytyy sanoa, että oli se ihan törkeän ruma. (Kaikkeen sitä suostuukin...) Tämän jälkeen pienensin sen sellaiseksi "tupsuksi" leuassa ja sitten ajoinkin kokonaan pois. Enkä ole kaivannut.
Parran (ja viikset) ajan päivittäin partakoneella. Terät saattaisi luultavasti kannattaa hiljalleen vaihtaa. Iho ei ärsyynny ja mitään nesteitä tai geelejä en käytä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 24 Huhti 2010 01:15

Itse käytän EuroShopperin kertakäyttöajovälineitä, joita kuitenkin käytän monta kertaa per höylä. Sitten kun on selkeästi tylsä, otan uuden. Bicin vastaavilla en onnistu ajamaan haavoittamatta itseäni. Partavaahtoa käytän. Merkillä ei oo niin väliä joo.

Parran oikeellisuudesta voi olla montaa mieltä. Itse ajattelin joskus, että on kiva erottua ihan junnuista edes jotenkin (on siis viikset ja jonkinlainen leukatupsu) ja sittemmin olen vain jämähtänyt rutiiniin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Dnd » La 24 Huhti 2010 02:15

Tarkennuksena edelliseen viestiini. Parta oli omalla kohdallani ruma. (Varsinkin kokoparta.) Joillekin saattaa käydäkin, mutta ei ollut minun kuppini teetä...
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Walker » La 24 Huhti 2010 09:25

Itsellä parrankasvu voimakasta ja partakarvat sarjaa jäykempää, kovaa. Sähköisillä parranajokoneilla
ei tee mitään. Ainoa toimiva ratkaisu on ajaa päivittäin kunnon kolmiteräisellä höylällä. Terät ovat
suhteellisen arvokkaita siksi Galin vaihtoehtoja olen katsellut mielenkiinnolla.

Parroista ja viiksistä en ole innostunut, mitä nyt joka kesä perinteistä lomasänkeä tai lomapartaa
täytyy kasvattaa.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 05 Kesä 2012 22:40

Täälläkö on tällainenkin ketju? :ahihi:

Pidän parroista. :ahihi:
Kuvia miellyttävistä parroista: Brent Hinds, Sam Beam, Liam Wilson, Efrim Menuck. :ahihi:

Itselläni on ollut aina silloin tällöin yksi ohuenohut valkoinen partakarva keskellä oikeaa poskea. Se lähtee nyppäisemällä pois, ja kasvaa joskus takaisin, jos sille tuulelle sattuu. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 06 Kesä 2012 10:38

Lyyra kirjoitti:Pidän parroista. :ahihi:

:femmat:

Iso parta, pieni parta, pitkä parta, lyhyt parta, kihara parta, suora parta, punertava parta, ruskea parta, harmaa parta, musta parta, valkoinen parta. :sydän: Yleisesti ottaen pidän parroista. Toki niitäkin miehiä löytyy, joille parrattomuus sopii paremmin kuin parta, mutta aika harvassa he ovat. Tosin moni muu voi olla eri mieltä. :tilt:

Viikset+parta-yhdistelmä toimii erittäin hyvin ja osalle (joskin melko harvalle) sopii myös pelkät viikset.

Olen monesti miettinyt, millainenkohan parta minulla olisi, jos olisin mies. :hullu: Todennäköisesti en kunnon partaa (siis sellaista kuin noissa Lyyran kuvissa) saisi sukulaisten partojen perusteella kasvatettua, mutta kai mulla jonkinlainen parta olisi. Parrat. :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 06 Kesä 2012 10:43

marenki kirjoitti:Olen monesti miettinyt, millainenkohan parta minulla olisi, jos olisin mies. :hullu: Todennäköisesti en kunnon partaa (siis sellaista kuin noissa Lyyran kuvissa) saisi sukulaisten partojen perusteella kasvatettua, mutta kai mulla jonkinlainen parta olisi. Parrat. :sydän:

Mää oon kans miettinyt tuota. :hullu: :femmat:
Mulla on ihan kelvolliset karvageenit, joten ihan kunnon kokoparta kyllä varmaan onnistuisi. :kyllä:
Harmi etten ole mies. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 09 Kesä 2012 13:34

Hiukset on jees.
Säärikarvat ei haittaa.
Käsikarvoja on kiva repiä :pahis:
Mutta parrat ja viikset :epäilevä:
En tykkää!
Toki on naamoja, jotka näyttävät tosi junteilta ilman partaa tai viiksiä.
Pahimpia ovat just tollaset rehottavat parrat :*: tai ohuet "viiva"parrat :keijoei:
Meni kylmiä inhoväreitä kun katsoin Lyyran linkittämät kuvat. Hyi :nirppa:

Onneksi en ole mies.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 09 Kesä 2012 13:42

Kibaya kirjoitti:Pahimpia ovat just tollaset rehottavat parrat tai ohuet "viiva"parrat
Meni kylmiä inhoväreitä kun katsoin Lyyran linkittämät kuvat. Hyi :nirppa:

Hyi itelles. :nirppa:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 10 Kesä 2012 19:29

Mä muuten rupesin joulun tienoilla kasvattamaan gradupartaa, jonka aioin ajaa sitten, kun gradu on valmis. Minulle kuitenkin sanottiin joskus alkukevään tienoilla niin selvästi, että aja nyt tuo kauhea leukareuhka pois, että ajoin sen jo silloin, eikä se kovin pitkäksi sitten ehtinyt.

Sinällään on hauska ilmiö kasvattaa partaa jotain merkkipaalua varten, ja ajatella sen ajamista sitten eräänlaisena rituaalina. :virne:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja skray » Ma 11 Kesä 2012 09:06

Mutta entä sitten jos se kaavailtu parranajo ei koskaan tulekaan, koska kasvattamaan rohkaistanut projekti jää kesken?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 11 Kesä 2012 12:34

Mä olen sänkityttöjä :ahihi:

Tuollainen Hugh Laurie -tyylinen sänki tekee melkein miehestä kuin miehestä sopivan rosoisen. Siinä vaiheessa, kun siitä saa sormenpäillä kiinni, se menee jo aavistuksen epäsiistin puolelle, siinä vaiheessa, kun siinä voi roikkua... :epäilevä:

Joillekin, kasvonpiirteistä riippuen, myös erilaiset siistit muotoon leikatut _lyhyet_ partatyylit käy. Erikoistapauksissa myös pidemmät, mutta muuten... vähäkarvaiset :p tyylit kelpuutetaan. Viikset sopivat vanhemmalle väelle, ja vain tietyntyyppisille, täysparta ei niin tasan kellekään. Se vaan on niin epäsiistin näköistä.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 12 Kesä 2012 19:15

Ainakin NHL-pelaajat näyttävät ihan luolamiehiltä mestaruusjuhlissa, kun kaikilla on se parin kuukauden kasvu.

Ajatelkaa maailmaa ennen Gilletteä :p
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 12 Kesä 2012 19:21

Pascal Lemoix kirjoitti:Ajatelkaa maailmaa ennen Gilletteä :p

:kuola:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 13 Kesä 2012 22:18

Pascal Lemoix kirjoitti:Ajatelkaa maailmaa ennen Gilletteä :p

:*:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 13 Kesä 2012 22:33

Aurora B. kirjoitti:Mä olen sänkityttöjä :ahihi:

Tuollainen Hugh Laurie -tyylinen sänki tekee melkein miehestä kuin miehestä sopivan rosoisen.

Joo, tuollainen on ihana. :sydän: :tipahdus: Minäkään en tykkää jos partaa on liikaa. :epäilevä: Sänki on yleensä kivoin. :lanppu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 14 Kesä 2012 16:25

No, minkä takia olette luulleet, että pupujussit tekevät sänkipoikaset. :p

(hanki-, sänki- ja lehtipoikaset; jos joku jäi miettimään)
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 14 Kesä 2012 18:25

Pascal Lemoix kirjoitti:(hanki-, sänki- ja lehtipoikaset; jos joku jäi miettimään)

Todellakin jäin - ja tarkennuksen jälkeen vielä enemmän. :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » To 14 Kesä 2012 19:01

En olekkaan tänne vielä kertonut kuinka rakastan partoja :kuola: . Parta tekee miehen ja sopii lähes kaikille. Sänki on jees, mutta paras on sellainen siistitty parta. Ihan yksittäisiä hyvän näköisiä rehottavia partoja olen nähnyt. On tietty niitäkin joille parta ei yksinkertaisesti käy ja jotka näyttävät hyvältä ilman, mutta niitä on vähän. Viiksistä en tykkää oikeastaan yhtään ja ne käyvätkin vain harvoille ja valituille.

(Minun :ahihi: -tyypillä on ihana parta. :tipahdus:. :nolo: .)
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Pe 15 Kesä 2012 07:30

Lyyra kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:(hanki-, sänki- ja lehtipoikaset; jos joku jäi miettimään)

Todellakin jäin - ja tarkennuksen jälkeen vielä enemmän. :riips:

ekat talvella hankeen, seuraavat kun pellot on sängellä ja viimeset kun on lehdet puissa? Vai jo maassa syksyllä? :raps:
Arvailen, en tiedä. :keijo:

Itse parta- ja viiksiasiaan sanon sen verran, että parrat on kyllä kivoja. Ei sellaset ylisliipatut suun ympärykset, niin kuin Bäkkäreiden A.J:llä konsanaan, mutta vähän sellaset pitemmät. Vähintään puolen sentin karvat ja suuremmalla alueella. Viikset sopii mun mielestä niin harvoille, eikä sillonkaan hienot ole mitkään pi**unnuolijaviikset, vaa pitää olla kunnon viikset. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 15 Kesä 2012 14:03

Minä tulkitsin tuon niin, että niiden jänöpupujen turkki on talvella se valkoinen paksumpi hankiturkki ja keväämmällä se poikajänön turkin karva on taas sänkeä, joka sitten tuntuu siitä tyttöjänöstä kivemmalta, mutta ei se ehkä kuitenkaan niin taida olla. :virne:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 16 Kesä 2012 22:58

Sänki ja parta :kuola:
Sellainen sopivasti sliipattu, ei liian huoliteltu tyyliin bäkkärit, mutta ei liian rehottavakaan. Esim. Robert Downey Jr ja Hugh Laurie taitaa tämän. :jalat alta:
Kuva Kuva

Puolisolla on oikein kiva leukaparta. :virnu:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 16 Kesä 2012 23:02

Mietin tänään sänkeä ja sen luonnetta. Se pukee yleensä kapeakasvoisia ihmisiä, kuten juuri Hugh Laurie. Leveillä kasvoilla se näyttää vain epäsiistiltä ja karsealta. Ja ei, se ei saa jatkua kaulalle asti. :umpfh:
Eikä kyllä parrankaan kovin mielellään tarvi enää kaulalla rehottaa. Kuitenkin mun mielestä sänki on usein epäsiistimmän näköinen kuin hyvin hoidettu parta.
Lyyra
Digipahuus

Seuraava

Paluu Känpillä