Uutuustuotteiden testiajoa

Uutuustuotteiden testiajoa

ViestiKirjoittaja Deni » Ma 28 Huhti 2008 23:07

Yhdistetään vanhat "Hyvä kokemus" ja "Pettymysten pettymys" -ketjut saman otsakkeen alle. Nyt kun on kevätkin ja uutuusmakua pukkaa vähän joka tuotesarjaan.

Superhyvää oli ainakin Bonaquan persikanmakuinen vissy. Nousi ehkä samantien uudeksi lemppariksi, maku on raikas ja tuntuu kuin oikeaa persikkaa haukkaisi, ei lainkaan esanssinen. Väljähdyttyään jääkaapissa toki muuttuu yhtä vetiseksi kuin muutkin kivennäisvedet, mutta tuoreenahan se on kai tarkoitettukin juotavaksi.

Tykkäsin kovasti myös uudesta Totally Brown -jätskistä. Kinuskista tykkäävälle jäätelö oli täydellinen, kuori ihanan paksu ja suussasulavan pehmoinen, jäätelö sopivan raikasta ja kinuskikastike sisällä kruunasi koko homman. Ei-ihan-niin hyvää taas oli uusi mustikkakingis, jonka mustikkaesanssi oli vähän liiankin suuhunpistävää eikä tummahko suklaakuorrutus oikein sopinut sen kanssa yhteen. Sitäpaitsi musta kuorrutuksen tulee olla niin paksu että sen saa helposti nakerreltua irti, tuollainen ohut alkaa vaan tympiä. Myöskään rouhekingiksen uutuusmaku manteli ei oikein sykähdyttänyt. Mantelia oli kieltämättä vähintäänkin tarpeeksi, mutta jos haluan syödä pussillisen manteleita, ostan ne erikseen. Jäätelöä oli vaikea edes löytää kaiken sen mantelirouheen alta, ja lopputulos oli kuiva ja janottava.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

Re: Uutuustuotteiden testiajoa

ViestiKirjoittaja Rulla » Ma 28 Huhti 2008 23:40

Sain natustettavakseni uutta Barilla Plus-pastaa. Homman nimi oli se,
että pasta itsessään sisältää kaikenmaailman linssejä, papuja ymv
proteiinipitoista niin paljon, ettei lihaa tarvitsisi enää puputtaa. Pelkät
kasvikset lisukkeena piisaisivat ja kaikki ravintoaineet olisivat hanskassa.
Jo pelkkä pastan haju lautasella sai epäilemään tavaran makua, eikä mun
nenäni ihan väärässä ollutkaan. Jotenkin rehumaista tavaraa, kovaa, vaikka
oli kypsäksi keitetty ja puumaista. Ilman julmetun vahvaa kastiketta, joka
peitti pastan hajun ja maun alleen, en olisi kyennyt moista syömään.
Onneksi ruokaseura oli samaa mieltä, joten ei paheksunut, vaikka ronkinkin
vain kastikkeet lautaselta.

Mitä mustikkakingikseen tulee, aikalailla samoja tuntemuksia on kuin Denillä.
Mustikka käy maidon ja rahkan joukkoon, mutta jäätelössä se oli jotenkin
pliisu esitys. Ärsytti, kun altaasta ei löytynyt minttu-Kingistä, sitä piti ostaa...
An attitude is a terrible thing to waste.
Rulla

ViestiKirjoittaja tome_ » Ti 29 Huhti 2008 22:41

Mää jatkan Denin tapaan vesilinjalla :mrgreen:

Viime kesänä nimittäin vallan addiktoiduin persikan makuiseen Friss-veteen. Hörpin sitä vieläkin satunnaisesti, vaikka tuossa syksyllä alkoikin jossain vaiheessa tökkimään.
Innostuin tietenkin vähän, kun huomasin kauppoihin tulleen uuden Friss-maun, Vadelman. Erittäin hyvää on se, ihan addiktoitumiskelpoista sanoisin! Friss on siitä kätevää että se toimii hienosti janojuomana, blandiksena tai vaikka ihan vaan juomisen ilossa juotavaksi. Ja tämä vadelma tuntuu hakkaavan tuon persikankin mennen tullen :peukku:
"Toivottavasti kriitkot ovat hukkuneet!"
tome_

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 30 Huhti 2008 15:53

Mää maistoin joskus jotain Frissiä, mutta niissä oli liikaa sokerinmakua. Kuva
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja ceuro » Pe 02 Touko 2008 20:54

Testasin Fazerin Tuttifruttisuklaata.
Kyseinen tuote ei ollut kovin kummoista. Blaah...
Mauttomuuteen tosin saattoi vaikuttaa olematon hajuaisti ja flunssa muutenkin. :juoni:

Mistähän tulikin jotenkin ikävä erästä foorumilaista. Toivottavasti kyseinen henkilö löytää tiensä tänne uudelle fordelle. :pepsodent:
...tai sitten keitän muina naisina kahvia ja unohdan
ceuro

ViestiKirjoittaja heidiz » Pe 02 Touko 2008 22:42

Juurikin tuosta Tuttifrutti-suklaasta olin tulossa tänne kirjoittamaan.
Maistoin siitä levystä kaksi palasta ja minulle riitti. En koskaan ikinä milloinkaan
oli syönyt niin pahaa suklaata. Liian imelää ja maistuu ihan ällölle muutenkin.
Onneksi en ite sitä levyä ostanu, ois muuten voinu harmittaa :seko:
heidiz

ViestiKirjoittaja Galileo » To 15 Touko 2008 14:46

Kuva

Lite oluet on nyt kuumaa markkinahottia. Kevyt oluiden energiamäärä on 30% matalampi kuin normaalin, johtuen erilaisesta valmistustavasta. Alkoholimäärä on ~0,5% matalampi.

Ostin testattavaksi yhden Koff Liten. Hyi saatana. Pahaa, hiukan vesitetyn oluen makua.

En oppinut Koffista, vaan sain tiedon, että Carlsbergin Lite on voittanut jonkun kevytolut vertailun. Ehkä voitti, mutta oluena sekin oli mallia "hyi saatana, mautonta".

Lopputulemana tuomitsen kevytoluet maan rakoon. Sopivat ihmisille jotka eivät pidä oluen mausta ja haluavat pään sekaisin - ei ihmisille, jotka pitävät oluen mausta.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 15 Touko 2008 17:08

Light-siiderit ja oluet on ylipäätään turhia. Jos tosiaan haluaa niitä ylimääräisiä kaloreita välttää, niin jättää sitten ne sidut ja ölöt juomatta.

Teki mieli jotakin pientä suolaista ja testasin itselleni uutta tuotetta, Weekend Snacksin valmistamia Herbs & Cream pottusnackseja. Monesti olen noita meinannut ostaa, mutta nyt vasta sain aikaiseksi. Ihan hyviä ovat maultaan, vaikka eivät tajuntaa räjäytäkään.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja shaana » La 17 Touko 2008 18:27

Tässä ei nyt ole kyseessä uutustuote, minulle vain uusi tuttavuus.
Päätin hetken mielijohteesta kokeilla Nalle neljän viljan täysjyvähiutaleita, ajattelin että kah, ruis-, vehnä-, ohra- ja kaurahiutaleet yhdessä pesee heti pelkän kaurahiutaleen. No ei se ihan niin mennyt. Maku on lähempänä sekametelisoppaa, eikä tätä oikein ilman lisuketta (esim marjoja tai mehukeittoa) kehtaa syödä, toisin on kaurapuuron kanssa. Kyllä syön nämä ennen paluuta normaaliin tai johonkin muuhun itselle outoon puuroon, mutta kyllä perinteinen kaurapuuro vie tätä makuosastolla kuus-nolla.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja kaneli » La 17 Touko 2008 19:07

shaana kirjoitti:Tässä ei nyt ole kyseessä uutustuote, minulle vain uusi tuttavuus.
Päätin hetken mielijohteesta kokeilla Nalle neljän viljan täysjyvähiutaleita, ajattelin että kah, ruis-, vehnä-, ohra- ja kaurahiutaleet yhdessä pesee heti pelkän kaurahiutaleen. No ei se ihan niin mennyt. Maku on lähempänä sekametelisoppaa, eikä tätä oikein ilman lisuketta (esim marjoja tai mehukeittoa) kehtaa syödä, toisin on kaurapuuron kanssa. Kyllä syön nämä ennen paluuta normaaliin tai johonkin muuhun itselle outoon puuroon, mutta kyllä perinteinen kaurapuuro vie tätä makuosastolla kuus-nolla.

Mie oon täysin samaa mieltä! Mä sain noista neljän viljan hiutaleista aikaan ainoastaan pahvinmakuista puuroa. :(
Ruispuuro on mun herkkuani, mutta myös kaurapuuro on hyvää. Keittelen iltapalaksi toisinaan myös mannapuuroa, syksyllä tein riisipuuroa.

Tykkään myös itse kehitellä erilaisia puuroja. Yhteen aikaan sekoitin grahamjauhoja, ruishiutaleita, kaurahiutaleita, fariinisokeria, rusinoita, kardemummaa ja pikkuisen suolaa. Siitä tuli ihan hyvää puuroa. :)
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » La 17 Touko 2008 21:26

Maistoin Activiaa. :epäilevä:

Syynä tähän oli se, että kaupasta tuli kuponki, jolla kyseistä jogurttia sai pari purkkia ilmaiseksi. Omena-vilja-jogurtti maistui ihan päärynäesanssilta ja pakkaus oli harvinaisen typerä. Kahden purkin paketti on kääritty pahviin, ja purkkien yläosassa on hölmö levennys, joka saa ne näyttämään ulospäin paljon isommilta kuin oikeasti ovat. :epäilevä: Onneksi en maksanut tästä kokeilusta.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 18 Touko 2008 03:19

shaana kirjoitti:Päätin hetken mielijohteesta kokeilla Nalle neljän viljan täysjyvähiutaleita, ajattelin että kah, ruis-, vehnä-, ohra- ja kaurahiutaleet yhdessä pesee heti pelkän kaurahiutaleen. No ei se ihan niin mennyt. Maku on lähempänä sekametelisoppaa, eikä tätä oikein ilman lisuketta (esim marjoja tai mehukeittoa) kehtaa syödä, toisin on kaurapuuron kanssa. Kyllä syön nämä ennen paluuta normaaliin tai johonkin muuhun itselle outoon puuroon, mutta kyllä perinteinen kaurapuuro vie tätä makuosastolla kuus-nolla.

Meillä on kotona pakotettu kokeilemaan kaikki puurot läpi. Ruis, vehnä ja neljä-vilja oli mun suosikkeja pentuna (jos nyt puuroista voi lapsena pitää), ja ihmettelenkin mielipidettäsi vähän :D

Isälläni oli (ja on edelleen) tapana keittää puuroa vähintään puoli tuntia, ja tulos on mitä mielenkiintoisin. Sieltä jäikin pitkiksi ajoiksi puurotraumat, enkä edelleenkään voi syödä mitään puuroa ilman lisukkeita. Kotikotona keitän puuroni itse tai jätän syömättä. Kaurapuuron maku on ehkä nykyään paras, mutta pidän noiden muiden koostumuksesta enemmän. Kaurapuuro on limaista. Ohrapuuroa en pysty syömään vieläkään. Se on aina ollut inhokkini.

Itse ostin uutuutena kaupasta kerrankin hyvää mysliä. En ole ikinäkoskaan missään päin maailmaa löytänyt kaupasta mysliä jossa ei olisi sokeria eikä rusinoita. Olen siis onneni kukkuloilla kun sellainen nyt löytyi! Ei kuitenkaan voita taannoin itse tekemääni mysliä, mutta on ihan hyvä korvike, kun ei jaksa ihan jatkuvasti olla paahtelemassa..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Migreeni » Su 18 Touko 2008 11:37

Suklaa asiaa:

Tuttifrutti-suklaasta on täällä jo puhuttukin ja tulin itse vielä vahvistamaan aikaisemmmat mielipiteet. Ehkä turhin keksintö. Pahaa.
Saman sarjan salmiakki-suklaa ja se toinen (onko se Dumle, vai mikä) ovat vielä ihan siedettäviä yhdistelmiä ja melko hyviäkin.

Eilen maistoin uutta Daim Forest fruits -limited editionia. Odotin tutti frutin kaltaista epäsopivaa yhdistelmää, mutta ilokseni huomasin tämän olevankin ihan näppärä juttu. Maistui aika lailla tavalliselta Daimilta, mutta mukana oli sopiva pikkuinen marjojen sivumaku:) Oli hyvää:)
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 19 Touko 2008 13:24

Koin perjantaina hauskan ruokaelämyksen. :D

Pirkan ananassorbetti ananaskuoressa.

Ananassorbetti on aina hyvää, joten itse maku ei tarjonnut mitään uutta tahi yllättävää, mutta sitä oli hauska syödä suoraan ananaskuoresta. Hyvää ja kivaa, suosittelen.
Maija

ViestiKirjoittaja TIRC » Ma 19 Touko 2008 14:25

Migreeni kirjoitti:Eilen maistoin uutta Daim Forest fruits -limited editionia.

Jokunen aika sitten Daimin limited editionina oli Cappuccino. Murskasin sitä vaniljajäätelön sekaan. Harmi vain, että sitä ei saa enää mistään. Muistan, kun paikallinen Citymarket myi niitä pois (tieltä?) kuusi kappaletta yhteensä eurolla. Yhdellä eurolla. Ne on nyt jo murskattu ja käytetty, vaikka kauan ne kesti...
TIRC

ViestiKirjoittaja tigerente » Ma 19 Touko 2008 16:17

Kumkvatti kirjoitti:Maistoin Activiaa. :epäilevä:

Syynä tähän oli se, että kaupasta tuli kuponki, jolla kyseistä jogurttia sai pari purkkia ilmaiseksi. Omena-vilja-jogurtti maistui ihan päärynäesanssilta ja pakkaus oli harvinaisen typerä. Kahden purkin paketti on kääritty pahviin, ja purkkien yläosassa on hölmö levennys, joka saa ne näyttämään ulospäin paljon isommilta kuin oikeasti ovat. :epäilevä: Onneksi en maksanut tästä kokeilusta.

Joo, tuo omena-vilja-aktiivia on aika ällöttävää, mutta se viljajugu on aivan ihanaa. Myönnän itseni addiktiksi. Ja nythän on tullut myös rasvatonta aktiiviaa, mutta epäilen, että se on huomattavasti ankeamman makuista kuin normaaliversio. Pitänee ehkä kuitenkin kokeilla joskus.

Toinen tuote, jonka nauttiminen alkaa uhkaavasti muodostua addiktioksi on Hartwallin Fenix-hyvinvointijuoma. Ananaslimun ystävänä olen kovin tyytyväinen, että markkinoilla on tällainen melko samanmakuinen, mutta terveellisempi tuote. Ihan parasta janojuomaa! Ainoa miinuspuoli on melkoisen suolainen hinta.
tigerente

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ma 19 Touko 2008 23:22

TIRC kirjoitti:
Migreeni kirjoitti:Eilen maistoin uutta Daim Forest fruits -limited editionia.

Jokunen aika sitten Daimin limited editionina oli Cappuccino.

Mitämitä?!?

Tämän olen missannut kokonaan:( Miten se on mahdollista tällaiselta suklaan suurkuluttajalta... Höh:/

Mutta nyt on Twixilläkin Cappuccino versio:) Se on ainakin ihan hyvää, muttei muuta, kuin ihan hyvää...
Migreeni

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 19 Touko 2008 23:23

Aikuisena oleminen on siitä kivaa, että saa syödä jäätelöä monta kertaa päivässä. Kuva

Yritin tänään ruokaostoksilla ollessani venyttää senttiä ja päästä mahdollisimman halvalla. Meni ihan hyvin siihen asti, että huomasin lähimarketin valikoimaan tulleen Ben&Jerry's jäätelöitä. Ilmeisesti niitä saa nykyään vähän joka marketista. Oli ihan pakko ostaa pönttö bohemian raspberrya, en vaan voinut sille mitään. Tarkoitus oli syödä sitä säästeliäästi, mutta aina kun suljin purkin takaisin pakastimeen, alkoi tehdä mieli lisää, ja tulin sitten lusikoineeksi koko pönikän. Olihan se hyvää, mutta edelleen ihan saakelin kallista.

Sitten piti ikään kuin tasoitukseksi syödä vielä vähän Pirkka mangojäätelöä, jossa on siis mangosorbettia ja vaniljajäätelöä rullalla. Se on ehkä parasta, ja hyvin kohtuuhintaista.

Mikä itsehillintä? Kuva
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 20 Touko 2008 20:44

Lyyra kirjoitti:
shaana kirjoitti:Päätin hetken mielijohteesta kokeilla Nalle neljän viljan täysjyvähiutaleita, ajattelin että kah, ruis-, vehnä-, ohra- ja kaurahiutaleet yhdessä pesee heti pelkän kaurahiutaleen. No ei se ihan niin mennyt. Maku on lähempänä sekametelisoppaa, eikä tätä oikein ilman lisuketta (esim marjoja tai mehukeittoa) kehtaa syödä, toisin on kaurapuuron kanssa. Kyllä syön nämä ennen paluuta normaaliin tai johonkin muuhun itselle outoon puuroon, mutta kyllä perinteinen kaurapuuro vie tätä makuosastolla kuus-nolla.

Meillä on kotona pakotettu kokeilemaan kaikki puurot läpi. Ruis, vehnä ja neljä-vilja oli mun suosikkeja pentuna (jos nyt puuroista voi lapsena pitää), ja ihmettelenkin mielipidettäsi vähän :D

Kuva Aamupuuro on kotona opittu ja neljän viljan puuroa syön melkein joka aamu.
(Kun jaksan keittää.) Kaurapuuro on aika limaista, mutta toisinaan hyvvää. Ruispuuro tarttee
voisilmän ainakin. Vehnäpuuroa en oo ikinä maistanu.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja TIRC » Ke 21 Touko 2008 12:09

Migreeni kirjoitti:Mitämitä?!?

Tämän olen missannut kokonaan:( Miten se on mahdollista tällaiselta suklaan suurkuluttajalta... Höh:/

Se oli varmaan joskus viime syksynä kun näin niitä kaupan kassalla tarjolla tähän alehintaan, josta mukaan tarttuivat. Tänne asti ne riittivät...
TIRC

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ke 21 Touko 2008 17:05

TIRC kirjoitti:
Migreeni kirjoitti:Mitämitä?!?

Se oli varmaan joskus viime syksynä kun näin niitä kaupan kassalla tarjolla tähän alehintaan, josta mukaan tarttuivat. Tänne asti ne riittivät...

Ai se on niin vanha juttu... Sitten voi olla ihan hyvin asia niinkin, että olen jopa syönytkin, mutta en vain enää muista :p

(OT... Mahtavaa! Hyniöt ovat tulleet! :pomppuhymy: )
Migreeni

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ke 21 Touko 2008 22:33

Shay kirjoitti: Aamupuuro on kotona opittu ja neljän viljan puuroa syön melkein joka aamu.
(Kun jaksan keittää.)

Nyt menee kyllä OT:ksi, mutta oletko koskaan tehnyt puuroa mikrossa? On nimittäin paljon vaivattomampaa kuin hellalla keittely. Ja säästää sähköäkin kai. En miekään muuten jaksaisi koskaan mitään aamupuuroa syödä.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ke 21 Touko 2008 23:02

Vanilla kirjoitti:Nyt menee kyllä OT:ksi, mutta oletko koskaan tehnyt puuroa mikrossa? On nimittäin paljon vaivattomampaa kuin hellalla keittely. Ja säästää sähköäkin kai. En miekään muuten jaksaisi koskaan mitään aamupuuroa syödä.

Jos joskus syön puuroa, niin teen yleensä mikrossa. Kun on vain yksin syömässä, niin tuntuu vähän turhalta keittää.

Ennen söin puuroa aina krapulassa ja se muka auttoikin, jos oli huono olo. Nykyisin olen luopunut tästä tavasta. Pitäisi varmaan taas joskus kokeilla.

Olen kovasti ihmetellyt tätä kuuluisaa väitettä, että aamupuuroa syömällä muka jaksaa. Minulla on ainakin jo puolen tunnin päästä kamala nälkä jos syön aamulla puuroa. Mutta jos syön vaikka yhden leivän, jaksan ihan hyvin ruokatuntiin asti. Monet muut ovat väittäneet samaa. (Sori, meni himppusen verran ot:ksi)

Muoks: Ja vieläpä ot:n ot:ksi :sekopää:
Migreeni

ViestiKirjoittaja Shay » To 22 Touko 2008 06:10

Vanilla kirjoitti:
Shay kirjoitti: Aamupuuro on kotona opittu ja neljän viljan puuroa syön melkein joka aamu.
(Kun jaksan keittää.)

Nyt menee kyllä OT:ksi, mutta oletko koskaan tehnyt puuroa mikrossa? On nimittäin paljon vaivattomampaa kuin hellalla keittely. Ja säästää sähköäkin kai. En miekään muuten jaksaisi koskaan mitään aamupuuroa syödä.

En ikuna keitä mikrossa, kun hellallakin meinaa aina mennä yli laidan. Keitän siis maitoon,
veteen en ikinä. :umpfh: Ja keitän puolen viikon puurot kerralla - keittäisin koko viikon
puurot, jos olisi isompi kattila - ja lämmitän sitten mikrossa aamuisin.

Migreeni:
Mulla ei ainakaan mene leipä aamulla kurkusta alas, joten vaihtoerhdot aamupalaksi
heti herättyä ovat puuro tai jukurtti. Leivällä saattaisi pärjätäkin paremmin.

ot:n ot:n OT :tilt:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 22 Touko 2008 06:17

Mulla on lapsuudesta niin kauheet puurotraumat, että mulle puuron pitää olla just eikä melkein. Mikropuuro on pyhäinhäväistys, paitsi äärimmäisessä hädässä. Ei siinä hellakeittelyssä mene sen enempää aikaa (ainakaan mulla). Tosin itse en kyllä mikroa käytä mihinkään muuhunkaan. Mikro on mun mielestä yksi ihmiskunnan turhimpia keksintöjä.

Shay kirjoitti:Ja keitän puolen viikon puurot kerralla - keittäisin koko viikon
puurot, jos olisi isompi kattila - ja lämmitän sitten mikrossa aamuisin.

Viikon vanhaa puuroa! Hyi saasta! :umpfh:
Ei mulla tähän sitten muuta.
Lyyra
Digipahuus

Seuraava

Paluu Känpillä