Yleinen R.I.P.-ketju

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 14 Maalis 2018 10:26

Bybye Stephen Hawking :(
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 29 Huhti 2018 09:51

Mä oon vieläkin vähän surullinen Aviciin kuolemasta. :( Vaikken ollut mikään fani, ja muistan vain hänen muutaman biisinsä nimeltä, silti jotenkin se meni mulla tunteisiin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 30 Huhti 2018 13:27

Mulla sama. Ja Netflixistä löytyvä Avicii-dokkari vielä teki surullisemman olon nyt kun tietää miten tarina lopulta päättyi. :(
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja theia » Pe 08 Kesä 2018 16:33

Anthony Bourdain :( :( :(
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 08 Kesä 2018 23:43

Anthony :(

Nyt viime vuoden aikana on mennyt paljon ihmisiä oman käden kautta. Linkin Parkin Chester, Avicii, muotisuunnittelija Kate Spade ja nyt viimeisimpänä tosiaan Anthony. Ja silti mielenterveysongelmista vaietaan entiseen tahtiin julkisen avun annon sijaan. Kuinka moni tavallinen tallaaja matkii heitä? "Koska hän, myös minäkin." :huoh:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 29 Heinä 2018 20:04

Hiihtäjä Vibeke Skofterud on kuollut vesiskootterionnettomuudessa. :kauhistunut: :(
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja L-S » Su 29 Heinä 2018 20:27

Kukaan ei ole vielä ehtinyt mainita Hanna-Riikka Siitosta. :( Surullista, hän oli nuorikin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 12 Elo 2018 16:22

Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 29 Elo 2018 18:31

Kovia nimiä meni lyhyen ajan sisään. :(
Hanna-Riikka Siitosen kuolema meni mulla kovasti tunteisiin. Taikapeili kuului mun lapsuuteen ala-asteella.

Sitten tässä muutaman viikon sisään menivät vielä ainakin:
- Eduard Uspenski
- Aretha Franklin
- Esa Kaartamo

Perttu Häkkisen kuolema oli myös jotenkin yllättävä ja surullinen. :(
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 14 Marras 2018 13:42

Laitetaan nyt vielä tännekin: Stan Lee :(

Ilman häntä ei olisi Marvel-universumia, jota ilman koko lukemisenkehitykseni olisi mennyt toisin enkä tiedä, kuinka sama ihminen olisin :kauhistunut:

Toki Lee eli pitkän ja hyvän elämän ja joskus ihmisen on täältä poistuttava. Sinänsä ei ole surullinen olo, mutta huomattavan kunnioittava kyllä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 26 Marras 2018 19:12

Tuntuu, että marraskuussa on paljon kuolleita. "Pikkis" Kuusla ja Kari Kuuva ovat kuolleet hiljattain.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 04 Helmi 2019 10:39

Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 04 Helmi 2019 17:25

Oli hämmentävä uutinen, vaikka eihän siinä mitään hämmentävää pitäisi olla. Nykänen olisi voinut kuolla jo paljon aiemmin. Jotenkin oli käsitys, että kännisimmät ajat olivat jo takana, mutta mistäs minä tiedän.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 04 Helmi 2019 22:09

Myös näyttelijä Ismo Kallion eli "vara-Manun" kuolemasta uutisoitiin tänään. :(

Nykäsen kuolemasta on kyllä hirveästi enemmän otsikoita. Jotenkin hassua. Traaginen hahmo toki, mutta myös aika ristiriitainen.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 05 Helmi 2019 11:48

L-S kirjoitti:Myös näyttelijä Ismo Kallion eli "vara-Manun" kuolemasta uutisoitiin tänään. :(

Nykäsen kuolemasta on kyllä hirveästi enemmän otsikoita. Jotenkin hassua. Traaginen hahmo toki, mutta myös aika ristiriitainen.


Ismo Kallion kuolema oli mulle se järkyttävämpi ja vaikeampi käsitellä.
Nykäsen kuolema on enemmän uutisoitu ja edelleen on iltapulut täynnä otsikoita ja "uutisia". :jaaha:

Mun kantani on aika sama kuin Helmi Kekkosella.

"Sillä on valtava merkitys miten me näistä asioista puhumme. Jokainen vähättelevä, mitätöivä, maton alle lakaiseva, naurahtava, kepeä heitto lisää tunnetta ja ajatusta siitä, että tämänkaltainen käyttäytyminen saattaa olla ihan ok, tai ainakaan siitä ei tarvitse sen kummemmin olla kiinnostunut, siihen ei tarvitse puuttua."

Helmi kiteyttää tässä sen mikä mulla itsellä on asenne aika moneen asiaan. Nykäsen väkivaltaisuuteen ja viinahuuruisuuteen se sopii erittäin hyvin, mutta ihan yhtä hyvin kaikkeen paskaan käytökseen ja varsinkin yhteiskunnalliseen käytökseen. Kiusaaminen, seksismi, väkivalta, you name it - todennäköisesti tuo sopii siihen. Itse huomaan olevani herkempi tuollaisille vähätteleville, mitätöiville heitoille, varsinkin aiheissa mitkä koskettaa itseä tai läheisiä.

Mä en hyväksy sitä että Nykänen nostetaan jalustalle nyt kuoltuaan. Se, että joidenkin mielestä ei saisi puhua nyt näistä väkivaltaisuuksista tms. on vaan tekopyhää jeesustelua. Tiedostan kyllä miten Nykäsestä on luotu se traaginen hahmo ja traaginen se elämä omalta osaltaan olikin, mutta silti ei poista tekoja tai niiden seurauksia. Kännissä tai ei. Miksi "sankareilta" tulisi hyväksyä kännissä ja läpällä tehdyt porsastelut ja rikokset, kun ei niitä hyväksytä naapurilta?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 05 Helmi 2019 19:04

Mulla ei tullut Nykäsen kuolemasta erityisen surullinen olo, mutta ymmärrän sen, että monille tuli. Nythän on muisteltu varsinkin Nykästä parhaimmillaan. Osa suree miestä, osa mennyttä 80-lukua, osa omaa nuoruuttaan jne. "Nykänen oli sukupolvikokemus", kirjoitti eräs FB-kaverini.

Asiaan vaikuttaa taatusti sekin, miten on Nykäsen aktiivivuodet kokenut. Viimeiset 30 vuotta ehti olla sitten ihan salattuja elämiä ja viinanhuuruisia käänteitä täynnä. Nykäselle oli helppo nauraa, koska suurin osa koki olevansa ainakin viisaampi kuin Nykänen, vaikka itsellä olisi mennyt kuinka huonosti. Nykäsen väärin siteeraamista sananlaskuista kehittyi ihan käsittämätön ilmiö.

Jotenkin Nykäsen maine kehittyi sellaiseksi, että oikeasti pahat teot eivät erottuneet "sankarillisesta pikkumokailusta" ja ihmisten suosio vain jatkui ja jatkui. En tiedä, olisiko henkirikos "onnistuessaan" ollut ratkaiseva ero.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 05 Helmi 2019 19:51

Näköjään Helmi Kekkonen on poistanut kirjoituksensa saatuaan siitä liikaa epämiellyttävää palautetta ja ilmeisesti jopa huorittelua. Ja näköjään uuteen, poistamisesta kertovaan tekstiin tulee myös aika inhottavan sävyistä palautetta. :epäilevä: :huokaus: tätä nykykeskustelukulttuuria. Mutta kommenteista ainakin näkee miten käsittämättömän tärkeä Nykänen tuntuu joillekin olleen. Sitä mittakaavaa on vaikea hahmottaa, vaikka ymmärränkin Pascalin tavoin tuon, että jokainen liittää häneen jotain omia merkityksiään.

En ole lukenut kaikkia Nykäsen kuolemasta kertovia juttuja, mutta aika monissa kyllä mainittiin myös väkivaltaiset teot, etten sikäli koe, että niistä olisi vaiettukaan. Jostain syystä kuitenkin näyttää löytyvän paljon ihmisiä, joille niiden nostaminen esiin osuu johonkin hermoon, kuten Kekkosen saamat kommentit osoittavat.

Nythän kuitenkin Sampo Terhon johdolla harkitaan jo valtiollisia hautajaisia, mitä pitäisin kyllä vahvana liioitteluna.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 06 Helmi 2019 00:27

L-S kirjoitti:Nythän kuitenkin Sampo Terhon johdolla harkitaan jo valtiollisia hautajaisia, mitä pitäisin kyllä vahvana liioitteluna.


Mitä vittua nyt oikeesti?
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 06 Helmi 2019 11:23

Niinpä. :epäilevä:

Valtiollisia hautajaisia ovat toki jotkut urheilijat saaneet, mutta ei yksikään urheilija sen jälkeen, kun kriteerejä vuonna 1990 kiristettiin.

Mitä jos mieluummin vaikka Seiska kustantaisi ne hautajaiset, sen verran hyödynsivät Nykästä hänen eläessään. Saisivat sitten yksinoikeudella raportoidakin niistä. :epäilevä:
(Näköjään tämä aihe on niin tärkeä joillekin, että jossain Twitterissä saisin tästä heitosta varmaan karmeat haukut, mutta tuskin täällä sentään.)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 06 Helmi 2019 22:16

Mutta toki asiassa on silti toinenkin puoli, kuten Hesarissa Sauri ja Laajasalo pohtivat. Olen samaa mieltä siitä, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia, etteikö olisi mahdollista samanaikaisesti muistaa urheilusaavutuksia tai sitä miten kukin muistelija on ne itse kokenut ja tuomita väkivaltaiset teot (niiden suora vähätteleminen tai kokonaan vaikeneminen on tietysti eri asia). Vaikka siltikään en kannata valtiollisia hautajaisia.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 08 Helmi 2019 17:46

Onneksi niitä valtiollisia hautajaisia ei tullut.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Helmi 2019 13:54

ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 12 Helmi 2019 14:25

Lindholmin Ollin poismeno oli kyllä yllättävä, nuorena lähti hänkin, kesken uran.

En ole millään muotoa Yö-fani, mutta sen verran sentimentaalinen olen, että piti kuunnella Ihmisen poika.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 12 Helmi 2019 19:45

Mä näin tän vasta nyt ja hämmästyin suuresti :o:

80-luvun idolit vähenevät vauhdilla.

Ei Olli Lindholm ollut mulle henkilökohtaisesti erityisen tärkeä, mutta yksi niistä, jotka on tiennyt melkeinpä aina.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Yleinen R.I.P.-ketju

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 04 Maalis 2019 21:49

Mä oon ihan järkyttynyt The Prodigyn Keith Flintin kuolemasta, vaikka en ole koskaan mikään fani ollutkaan. Sattumalta juuri eilen kuuntelin The Chemical Brothersia ja fiilistelin The Prodigya.

Ja juuri kun pääsin kotiin, ja keskityin sulattelemaan Flintin kuolemaa, tuli uutinen Luke Perryn kuolemasta. Tykkäsin hänestä ysärillä.

:huoh:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron