Galileo kirjoitti:Agressiiviseen eläkevakuutusmarkkinointiin on varmaan kaikki törmänneet?
Shay kirjoitti:En usko minkäänlaiseen rahasto/sijoitusjuttuihin, enkä niihin rahaani pistäisi.
Yhtä hyvin voi lotota tai pelata nettipokeria ja toivoa, että rahnat lentävät
jossain vaiheessa päin naamaa. Ahneen palkka on tunnetusti huono...

Galileo kirjoitti:Shay kirjoitti:En usko minkäänlaiseen rahasto/sijoitusjuttuihin, enkä niihin rahaani pistäisi.
Jännittävä näkemys tuo, ettei "ettei usko rahasto/sijoitusjuttuihin". Meinaatko, että
arvopaperimarkkinoiden liikkeet tai korot on optista harhaa tai unta vain?
Taitaa siis mennä optisen harhan puolelle.Shay kirjoitti:Galileo kirjoitti:Shay kirjoitti:En usko minkäänlaiseen rahasto/sijoitusjuttuihin, enkä niihin rahaani pistäisi.
Jännittävä näkemys tuo, ettei "ettei usko rahasto/sijoitusjuttuihin". Meinaatko, että
arvopaperimarkkinoiden liikkeet tai korot on optista harhaa tai unta vain?
Huijausta kaikki tyynni.Taitaa siis mennä optisen harhan puolelle.
Shay kirjoitti: En usko minkäänlaiseen rahasto/sijoitusjuttuihin, enkä niihin rahaani pistäisi.
Pascal Lemoix kirjoitti:Itselläni on kyllä sellainen kuva, että mistään sijoitus- tai pörssisysteemistä ei kyllä ilmaista rahaa jaeta kenellekään. Mielestäni Lotto-vertaus ei ole huono, koska molemmissa järjestäjä tekee voittoa ja osallistujat kasaavat rahat isoksi potiksi jollekin. Yhden voitto on toiselta pois ja lisäksi järjestäjä nappaa kaikilta oman siivunsa.

Niinno, kuten sanoin, kokemukseni on juurikin nettisijoittajasta ja siinä on tullut tehtyä lähinnä tuota treidausta ja optiokauppaa (ja mitähän se yks nyt taas oli) tosin hajautussalkkuun yleensä tulee ostettua sekalainen kasa joka on alusta loppuun.Galileo kirjoitti:Tossa on kyse treidauksesta, jolloin haetaan voittoa osakkeiden arvonnousulla tai johdannaisten kanssa vaikka arvonlaskulla. Se on varmaan yleinen käsitys sijoituksesta, mutta pitää huomioida myös holdaus. Jos sää ostat jonkun osakkeen ja pidät sitä vaan salkussa, niin ei kurssivaihtelut sua hetkauta, ellei nyt firma ihan konkkaan ole menossa.

Fantsu kirjoitti:Isäntä on pistänyt useamman vuoden sijoitusrahastoihin rahaa mun kitinöistäni piittaamatta, mikä välillä on pistänyt vihaksi. Tuotto on ollut kuitenkin niin pientä, että saman saisi säästötilillä lepuuttamalla. Ihan turhaa hommaa.
Fantsu kirjoitti:Isäntä on pistänyt useamman vuoden sijoitusrahastoihin rahaa mun kitinöistäni piittaamatta, mikä välillä on pistänyt vihaksi. Tuotto on ollut kuitenkin niin pientä, että saman saisi säästötilillä lepuuttamalla. Ihan turhaa hommaa.

Galileo kirjoitti: Agressiiviseen eläkevakuutusmarkkinointiin on varmaan kaikki törmänneet?
Galileo kirjoitti:Mulla on paria rahastoa myös, muttei kivijalkapankista, koska niissä on pankin kulut (säilytys, lunastus, merkintä) suhteessa melko suuret.

LazyBastard kirjoitti:Omasta pankista on toki edelleen tarjottu, mutta itse olen päätynyt siihen, että tällä hetkellä parasta eläkevakuutusta on se, kun maksaa asunnon lainaa ja sijoittaa rahaa muuten. Eläkevakuutuksesta kun rahaa ei saakaan pois välttämättä silloin kun sitä oikeasti tarvitsee.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa