Viikon puheenaiheet

Re: Viikon puheenaiheet

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 10 Touko 2012 08:59

Jos...ja alkaa vaikuttaa aika todennäköiseltä tällaisen pelleilyn myötä...tuomio kumotaan, niin jos Auer ei hae sellaisia vanhingonkorvauksia että valtion on haettava lisälainaa sen maksamiseksi, näette miltä näytän yllättyneeltä.

Poliisin asiantuntijana on eläkkeellä oleva erikoisopettaja (Vihreän langan juttu), joka uskoo mm. että paholainen on ottanut ihmisen muodon ja kulkee maan päällä houkutellen ihmisiä syntiin? Oikeasti?
Miksi tuo kuulostaa joltain mitä katsoin viime viikolla Supernatural-tv-sarjassa?

Oli pakko ottaa se tyyppi joka lähti halvimmalla mukaan? :läps:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Yabba » To 10 Touko 2012 11:12

Mr. Smith kirjoitti:Oli pakko ottaa se tyyppi joka lähti halvimmalla mukaan? :läps:

Kaipa tässä näkyy sitten ne poliisien säästöt, tai sitten valiittiin se ainoa asiantuntija joka löysi syy-yhteyksiä, ties vaikka olisi itse tarjonnut asiantuntija-apua "Hei mää oon suomen johtava satanismiasiantuntija ja jo pelkästään mediassa olleiden asioiden perusteella voin sanoa että teillä on itse antikristus nalkissa, tai ainakin aito satanistimurhaajasilpoja..." :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 10 Touko 2012 11:20

"Voodoon käytöstä minulla on lukuisia todisteita. Tieteellisesti todistamatta jää vain rukousten kohdentuminen ja toteutuminen ´uhreissa´. Saatananpalvojien tielle joutuneet viattomat ihmiset ovat kertoneet alkaneensa kärsiä äkillisistä kivuista ja sairauksista. Oman lukunsa muodostavat poltergeist-ilmiöt, joita esiintyy yllättävän usein. Kaikkea ei voitane laittaa vainoharhaisuuden tiliinkään."
- K.o. asiantuntija kirjoissaan -

Joko sanoin :läps: ?
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Yabba » To 10 Touko 2012 22:22

Sinä ehit jo alkaa lukemaan :p Itse vasta miettinyt löytyisikö paikallisesta lainaamosta :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 11 Touko 2012 09:34

Lasten kotona hoitaminen on ihanaa velttoilua!

Se on kumma homma että miesten mielestä naiset velttoilevat kun hoitavat lapset kotona. Ei yhtään ajatella,
mitä ne "velttoilevat" naiset oikeasti tekevät kotona. Tehdään arvokasta työtä lähes ilmaiseksi. Ei ne vaipat itsekseen
vaihdu, ei lapset itse itseään ruoki, eivät käy itsekseen ulkona, eivät pese pyykkejään, siivoa sotkujaan pois... Lista
on loputon.
Joku vastustaja sanookin tuossa jutussa että "Vartiaiselle tekisi hyvää viettää viikko kolmen pienen lapsen kanssa
kotona." Tuo tekisi jokaiselle Vartiaisen kanssa samaa mieltä olevalle hyvää.

Ja rahallahan tuota väitettä on turha perustella. Lapsen kotona hoitaminen ja siitä sen muutaman satasen maksaminen
on valtiolle halvempaa kuin maksaa yhden alle 3-vuotiaan hoitopaikasta n. 1200e. Kuvitella että tuolla muutamalla satasella
voi joutua hoitamaan kaksikin lasta, ja silti saat sen saman kotihoidontuen kuin yhdestä lapsesta saisi. Eli parhaimmillaan
valtio säästää kuussa jopa parituhatta maksamalla pelkkää kotihoidontukea äidille. Ja silläkin on turha perustella että
kotona "makaavien" naisten verotulot jää nyt pois valtiolta. Miten niin jää? N. 300e kotihoidontukea + n. 200e veroja = 500e.
Tulee siltikin valtiolle yli puolet halvemmaksi kuin lapsen päiväkotipaikka.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 11 Touko 2012 10:05

Minkähän jutun mää oikein oon lukenut? Mää luin tuon Vartiaisen jutun lähinnä siten, että omistusasumisen tukeminen pitäis lopettaa ja innostuin että tyypillähän on sanottavaa. :keijo: :riips:
Eipä mulla toki oo lapsiakaan, joten en ehkä huomannut, jos se kommentoi jotain kotiäitiysjuttua. Siitä oon kyllä varma, että kotiäiti ei todellakaan makoile vaan sohvalla päivät pitkät. Tai jos makoilee, niin jotain on tosi pahasti vialla. Kotiäidit on kiireisintä sakkia, mitä tiedän. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 11 Touko 2012 10:22

Lyyra kirjoitti:Minkähän jutun mää oikein oon lukenut? Mää luin tuon Vartiaisen jutun lähinnä siten, että omistusasumisen tukeminen pitäis lopettaa ja innostuin että tyypillähän on sanottavaa. :keijo: :riips:
Eipä mulla toki oo lapsiakaan, joten en ehkä huomannut, jos se kommentoi jotain kotiäitiysjuttua. Siitä oon kyllä varma, että kotiäiti ei todellakaan makoile vaan sohvalla päivät pitkät. Tai jos makoilee, niin jotain on tosi pahasti vialla. Kotiäidit on kiireisintä sakkia, mitä tiedän. :keijo:

Taisit lukea ihan eri jutun, tuossa ei nimittäin puhuttu omistusasumisesta sanaakaan, vaan äitiyslomasta ja kotihoidontuesta. ;)
lumikukka

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 11 Touko 2012 10:24

lumikukka kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Minkähän jutun mää oikein oon lukenut? Mää luin tuon Vartiaisen jutun lähinnä siten, että omistusasumisen tukeminen pitäis lopettaa ja innostuin että tyypillähän on sanottavaa. :keijo: :riips:

Taisit lukea ihan eri jutun, tuossa ei nimittäin puhuttu omistusasumisesta sanaakaan, vaan äitiyslomasta ja kotihoidontuesta. ;)

Luin siis tämän. Ilmeisesti printti-Hesarissa on sitten ollut jotain rutinaa kotiäitiydestä vielä tuon lisäksi.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 11 Touko 2012 10:26

Wildiksen linkki meni Iltalehteen.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 11 Touko 2012 10:33

Joo tiedän, ja sillä ihmettelinkin syntynyttä "kohua", kun Hesarin juttuunhan siinä viitattiin. Tai tuosta Wildiksen linkittämästä jutusta on linkki tähän: Rajua puhetta lasten kotihoidosta, jossa jutussa taas on linkki siihen Hesarin juttuun, jonka jo linkitin, ja jossa ei mainita lastenhoitoa sanallakaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 11 Touko 2012 14:05

Nuo Vartiaisen kommentit ovat osa isompaa kokonaisuutta. Onhan tuo setä noista talouden uudistustarpeista jo pidempään jauhanut. Huuhaalehdet vaan ei osaa kertoa lähteitään oikein, ja mielellään napsivat niitä provosoivimpia juttuja omiin artikkeleihinsa :p

Hesarin mukaan "Vartiaisen varsinainen missio on patistaa suomalaiset töihin". Sinänsä _kaikki_ tuet kannattaisi lopettaa, koska ne kannustavat velttoiluun. Eri asia on, kuinka järkevää ja inhimillistä se sitten on, saati kuinka ne vaikuttavat pitkällä tähtäimellä. Wildiksen laskelmaan vielä sen verran, että lasten päivähoidon kulut on aika pitkälti kuntakohtaisia ja riippuu myös lapsen iästä, ja kalleinta se on Espoossa, keskimäärin ~1200 euroa per ipana (alle 3-vuotiauden hoito kylläkin sitten vielä kalliimpaa). Keskiarvo on jossain tuhannen euron tietämillä. Vartiainen on laskenut myös, että kun lapsi on hoidossa, niin palkataan lisää hoitajia, mikä tarkoittaa tietenkin lisää työtä tekeviä ja tuloveroja. Mahdolliset lisäinvestointitarpeet ja ongelmat koulutetun henkilökunnan saatavuudesta on kätevästi jätetty mainitsematta.

Sitä ajatusketjua mä en oikein ymmärtänyt, että kiinteistöveron korotus jotenkin suosisi vuokra-asujia. Maksaahan vuokra-asujatkin hoitovastikkeet :riips:

Noin muuten koko kohuun: saahan sitä huudella :tilt: Provosoiva kielenkäyttö lienee turhautumista siihen, ettei ketään kiinnosta, jos asiallisesti ehdottaa :p
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Pvi » La 12 Touko 2012 08:36

Kuuntelin illalla radiosta yle puhetta ja siellä haastateltiin äitiyskeskustelua tuulettavaa blogisti-kirjailijaa. Hän totesi, että olisi hienoa että jos joku äiti haluaa olla lapsensa kanssa kotona, niin hän voisi ottaa päivällä hoitoon työssäkäyvän äidin lapsen. Siis miniperhepäivähoitoa.
Kun minä olin pieni, ei kunnalta irronnut minulle hoitopaikkaa. Kuulema perusteena oli että minun hoidon tarve on vähäinen. Minä olin siis kotona ja samalla naapurin tytöt tulivat meille hoitoon. Silloin kun äiti oli ollut yötöissä edellisen yön, niin äiti otti päivätorkut sohvalla, kun me leikittiin joko sisällä tai minun mummon pihalla.
Myöhemminkin meillä on ollut yhden naapurin tytöt hoidossa. Silloin minä olin jo teini ja myöhäisinä kouluaamuina saatoin auttaa yön valvonutta äitiä ja mennä naapuriin siksi aikaa kun lapset heräävät, laittaa aamupalan ja tytöt valmiiksi päivää varten.

Oikein on mukavat muistot tästä hoitomuodosta niin minulla, kuin hoitolapsilla. Kolme rauhallista tyttöä kotona liene taannut myös äidille päiväunet... tai ehkä minun pitääkin kysyä äidiltä, että oltiinko me rauhallisia.

Olisi kiva, jos lehdet kirjoittaisivat yleisesti säästöistä ja patistuksista. Sen sijaan, että poimisivat sieltä ne joiden ajattelevat olevan kohahduttavin aihe, kirjoittaisivat selkokielellä listan kokonaisuudessaan ja antaisivat ihmisten kohahtaa siitä mistä haluavat.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 14 Touko 2012 16:03

Tämä on taas näitä "Kansa raivostui!" -juttuja. Muutama provo lentää puolin ja toisin ja kaikki on ennallaan.

Ja yllättävän monella se harhakäsitys, että oma työ on tärkeämpää kuin toisten.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Touko 2012 13:23

Hyvinkään ampumistapaus pelästytti ihan huolella.
Eilen puhuttiin pitkään perheen kesken koko tapauksesta.
:huoh:

Sisko asuu aika lähellä tapahtumapaikkaa ja se oli yöllä käynyt tupakalla ja kuullut ne laukaukset.
Äidin naapurit taas olivat poistuneet tapahtumapaikalta n. 10 minuuttia ennen ampumisia.

Hullua touhua.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 28 Touko 2012 18:10

Kiba :paijaus:

Vaikeaa varmasti kun tuollainen osuu lähelle.

Muutenkin erikoinen tapaus. Selkeää motiivia ei heti löydy, niin sitten uutisoidaan, että ampuja sai lykkäystä armeijasta ja jätti opinnot kesken. :huoh:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 06 Kesä 2012 16:43

Niinistöstä on tehty vahanukke Visulahteen. On se niin näköinen. :rotflmao:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288474676975.html
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 06 Kesä 2012 17:49

:rotflmao:

Todellakin. Mitä tolle silmälle on tapahtunut?
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ke 06 Kesä 2012 18:09

Viime kesänä olin tosiaan töissä tuolla Visulahdessa, ja voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että ei ne muutkaan nuket siellä ihan näkösiä ole... :keijo: Saakelin pelottava paikka se vahakabinetti, ei ihme että pienet lapset huutaa jo ensimmäisen nuken kohdalla. Se on nimittäin hirmu tuiman näkönen Ahti Karjalainen. :virne:
annastindeli

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 06 Kesä 2012 18:33

Mä oon käynyt siellä varmaan noin vuonna 1986 viimeksi. Taisi olla Spede silloin uusimpia nukkeja.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ke 06 Kesä 2012 19:42

ei ne kyllä kovin paljon oo vaihtunu sen jälkeen :virne:
annastindeli

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 06 Kesä 2012 20:07

Mutta kyllähän nykynuorisokin innostuu Ahti Karjalaisesta, Spedestä ja Ritari Ässästä. ;)
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 04 Heinä 2012 19:04

Tää taitaa kyllä nyt oikeesti olla vuoden tärkein uutinen, mutta en viitsi laittaa tätä sinne ketjuun, kun se nyt on sellainen satiiriketju.

Mutta siis Higgsin bosoni on (melko suurella todennäköisyydellä) löydetty. :täpinä:

Olipahan kivaa katsoa aamupäivän uutislähetystä, kun oli oikeasti joku merkittävä juttu heti lähetyksen kärjessä, eikä sitä iänikuista tappamista ja talouskriisiä.

Löydöstä täytyy nyt vielä varmistella ja tarkentaa, että onko kyseessä oikeasti Higgs vai joku muu, mutta minä ainakin seuraan mielenkiinnolla asian kehittymistä. :popkorni:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 04 Heinä 2012 19:16

Täytyy kompata Lyyraa, että Higgsin bosonin erittäin todennäköinen löytyminen on mahtavin ja virkistävin uutinen ikinä. En tosin itse täysin ole ehtinyt päästä perille, mistä lopulta on kyse, mutta sen ymmärrän, että tosi merkittävä saavutus on kyseessä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 04 Heinä 2012 19:24

Onnea päivis! 600 viestiä täynnä! :jami:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 04 Heinä 2012 19:30

Lyyra kirjoitti:Onnea päivis! 600 viestiä täynnä! :jami:

Kiitos! Enpä olisi itse huomannutkaan. :D :virne:

En taida kuitenkaan olla vielä vanhan forden lukemissa, siellä muistaakseni pääsin nelinumeroiseen lukuun. :riips:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä