Lyyra kirjoitti:Nimenomaan naurettavaa. Tarviiko sitäkään asiaa ottaa niin vakavasti? Kansallissankari yksille, ja yksi presidentti muiden joukossa toisille. Ja oikeesti jos halutaan tehdä kunniaa historialliselle henkilölle vakavasti otettavissa olevan elokuvan muodossa, niin Renny Harlin ei kyllä ole oikea henkilö sitä hanketta toteuttamaan.

päivänpolttaja kirjoitti:Siten Mannerheimia vastaava sotilasjohtaja on helppo kuvitella tummaihoiseksi.
Triple H kirjoitti:päivänpolttaja kirjoitti:Siten Mannerheimia vastaava sotilasjohtaja on helppo kuvitella tummaihoiseksi.
Mannerheimia vastaava ei ole sama kuin itse Mannerheim.
Mä voin hyvin kuvitella Kofi Annanin tappamassa miljoonia juutalaisia, mutta en mä siitä silti elokuvaa ole tekemässä. Voin myös kuvitella vanhan lakukäärössä esiintyneen karikatyyrin yhdysvaltojen presidentiksi. Kaikkea voi kuvitella, mutta pitääkö siihen laittaa yhteiskunnan varoja?
Toisekseen, ainakin minun käsitykseni mukaisesti yle on vielä tämän vuoden ollut pääsääntöisesti tv-luparahoitteinen, ja kun aika harva ymmrätääkseni tv-luvasta on maksanut, niin tuskin tuo on kovin yhteiskuntarahoitteinen ollut. Ja tuolla periaatteella olisi sitten ilmeisesti ollut Ok, jos MTV olisi tehnyt tuon mainosrahoilla?Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka suuri osa suomalaisista tuon otti vittuiluna, kun monesti se vähemmistö on kaikista äänekkäin. Ainakin uutisoinnin perusteella aika harva välitti vähät koko episodista, koska se katosi (pää)uutisvirrasta jo seuraavana päivänä, vrt. Lautakasaan, Jäätteenmäkeen, Lahden lääkärilaukkuun, jne. jotka pysyi sielä viikkoja ennen ja jälkeen (ja joita muistellaan vielä vuosien päästä). Hemmetti, jopa Liekki sonni ja Ruokolahden leijona saivat enemmän uutisaikaa ja arvoa kuin tuo. Lyhyesti, tuo ei ilmeisesti kiinnostanut yleisöä => uusi aihe joka myy lehtiä paremmin.Sitä mä vaan mietin, että onko olemassa mitään muuta motiivia kuin puhdas vittuilu, tehdä mitään preMAMU aikakauteen sijoittuvaa leffaa, jollain muulla kuin valkoihoisella porukalla? Paitsi tietysti huomiohuoraus (sori kaikille huorille).
Triple H kirjoitti: preMAMU aikakauteen

päivänpolttaja kirjoitti:Paljon sanottavaa olisi kyllä historiallisista elokuvista yleensä, eri maiden kansallissankareista, historiasta ja Mannerheimia koskevista käsityksistä eri aikoina ja eri poliittisilla laidoilla, ja Timo Koivusalostakin voisin sanoa jotain, kuten myös Sibeliuksesta ja Kummelista ja muutama muukin asia olisi jännä vetää mukaan, mutta enpä nyt rupea tästä aiheesta enempää sanomaan.
Ei silti, en taida itsekään jaksaa enää jauhaa tästä Musta Mannerheim -aiheesta, kun ei siinä päästä puusta pitkään.
Kirjallisuutta koskevan uutisoinnin (Enkeli-Elisa & Ala-Harja) osalta olen vähän harmissani, että huomio kiinnittyy tuollaisiin faktan ja fiktion rajanvedon ja tosielämän tapahtumien hyödyntämisen kaltaisiin epäolennaisiin asioihin.
Peikko syöttää. Siis pelkkää kärjistettyä provoilua.Kibaya kirjoitti:Triple H kirjoitti: preMAMU aikakauteen
Mua jäi kiinnostamaan mikä on tämä "preMAMU aikakausi" on?
)

L-S kirjoitti:kukaan ei oikeasti kuuntele mitä toinen sanoo?
L-S kirjoitti:En enää oikein ymmärrä tuota, että miksi muka ei "saisi" olla eri mieltä.

Mun trollisuodatin ei ole selvästikään riittävän kehittynyt. 
Triple H kirjoitti: No täällähän kukaan ei uskalla julkisesti ollakaan mun kanssa samaa mieltä näistä asioista. Sattuneesta syystä. Joten ei myötäileviä viestejä tulekaan, privojen ja sähköpostien lisäksi. Niin kauan kun näistä asioista ei saisi olla kuin yhtä mieltä, tulee Perussuomalaiset menestymään vaaleissa ja hyvä niin.
Triple H kirjoitti:Nykymeiningillä tarkoitan sitä, että kaikki on varuillaan, kun kaikki kyttää että voiko jonkun kommentin, sanan tai äänensävyn tulkita rasistiseksi ja siten leimata koko asian heiluttamalla virtuaalista rasismilippua.
. 
L-S kirjoitti:Kyllä mun mielestä ihan yhtä lailla "toisella puolella" (enkä tarkoita nyt välttämättä juuri Triplaa vaan enemmänkin yleisesti) kytätään sitä, että voisiko jonkin tulkita vasemmistopropagandaksi tms. Äänekkäitä silläkin puolella ollaan.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa