Viikon puheenaiheet

Re: Viikon puheenaiheet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 01 Maalis 2017 20:04

Hyvää tasa-arvoisen avioliittolain voimaantulon päivää :keijoi:lle.
Mun kuplassa tää on ollut koko viikon puheenaihe.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 01 Maalis 2017 21:18

Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » To 02 Maalis 2017 14:56

Dekel ja Basti :sydän: Ihanaa, että tasa-arvoinen avioliittolaki on vihdoin voimassa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » La 19 Elo 2017 19:02

Surullinen tunnelma Turussa tänään.
Kävin torilla, siellä oli kynttilöitä ja paljon ihmisiä suremassa tapahtunutta, mutta myös Suomi ensin -porukkaa ja joku selosti jotain typerää mikrofoniin. Teon itsensä lisäksi sellainen suretti, se kaikki vihan jatkuminen ja lietsominen mikä tästä seuraa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » La 19 Elo 2017 22:15

Vituttaa ihan suunnattomasti tuo Suomi ensin -porukka. Mennä nyt tuollaiseen paikkaan möyhäämään... Antaisivat ihmisten surra rauhassa! :viha:

Muutenkin kuvottaa tuollainen terrorismi ja siitä seurannut öyhötys mm. somessa. Onneksi oma fiidi on pysynyt suht siivona mutta eihän kaikelta voi välttyä, ellei pysy poissa internetistä kokonaan.

Itelle tästä heräsi tunne, että tahdon vihdoin tehdä jotain. Sitten huomasin, että CMIllä on assarin paikka auki, ehkä siitä voisi aloittaa paremman tulevaisuuden rakentamisen...

Ei toivottavasti koskaan enää Suomessa tämmöistä. :huoh: :toivomus:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 20 Elo 2017 19:19

Mulla on jotenkin tosi ristiriitainen fiilis tohon Turkuun. Siis ihan vaan oma ristiriita, koska samaan aikaan oli ite niin toisaalla ettei ehtinyt yhtään ajatella. Seurasin osan aikaa somea, kunnes sen vyöryttämä paska kävi hermoon ja suljin senkin. Instagramissa sitä tuli vähemmän ja se oli siedettävämpää. Se syyttely, huutelu ja ihmeellinen provokatiivinen möyhääminen oli tosi rasittavaa. Päätin etten ota tähän nyt kantaa tähän nyt somessa, koska ei ole mitään hajua minkäänlaisista faktoista. Pelkäsin vain ystävien ja kavereiden puolesta, mutta siihenkään ei voinut vaikuttaa niin ei löytynyt energiaa lähteä hätäilemään.

On kyllä tosi vahvasti sellainen tila päällä etten halua lukea tähän liittyviä uutisia ennen kuin se hiekkalaatikolla aikaan saatu pöly on laskeutunut.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 17 Helmi 2018 12:27

Oon sivusilmällä somessa seurannut "keskustelua" viimeisimmän kouluampumisen jälkimainingeista jenkeistä. Osa kaupoista on sulkenut pyykinpesuaineyhdistelmät (Tide pods-aineet) lukkojen taakse, kun meemistä alkanut "haaste" syödä niitä lähti leviämään ja jengiä päätyi sairaalaan. Nyt keskustelussa velloo tämä holhoaminen, että perkelettäkö ne pesuaineet on siellä lukkojen takan, kun kuka tahansa voi ostaa aseen ja tappaa kaikki ympärillään.

Tide pods-juttu on kyllä jotain ihan käsittämätöntä. En ymmärrä, enkä saa aivoihini mahtumaan mikä se juttu on mikä saa ihmisen oikeasti kokeilemaan sitä. Siis syömään pesuaine- ja huuhteluaineyhdistelmätablettia. Tai ei syömään, vaan pitämään suussaan ja sitten kisataan siitä kuinka kauan niin voi tehdä. Niinku, että mitä että!?!!
Niinkuettämitäettä! :ei:

Tänä vuonna on uutisten mukaan ollut jo 18 ampumistapausta. Se on ihan älytön määrä pahaa oloa ja väkivaltaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 18 Helmi 2018 11:25

Olen myös nähnyt näitä keskusteluja. Amerikkalaiset tai siellä päin asuvat tuttavani somessa ovat (pääasiassa, kai) aseita vastaan, ja laittavat someen erilaisia juttuja siitä, mutta aina löytyy niitä aseiden puolustajia kommentoimaan niitä jakoja kummallisella logiikallaan. On se kumma, miten vaikea joidenkin on tajuta, että jotainhan siellä on pielessä, kun ampumistapauksia on niin paljon. Usein on tehnyt mieli kommentoida, että katsokaa nyt edes millaisia muissa maissa aselait ja ampumistapausten määrät ovat.

Asia on toki monimutkainen, sekä aselakien historia että se miten aseita käytetään. Saati sitten että miksi. Trump puhuu vaan mielenterveydestä, ja samaan aikaan haluaa vähentää terveyspalveluihin pääsyä. Tide podsien saatavuutta käsittämättömämpi asia on se, että terveydenhuolto on etuoikeus, mutta aseen omistaminen oikeus. Asiat eivät tietysti ole ihan verrannollisia, kuten moni kommentaattori on huomauttanut, mutta mielestäni jossain määrin ovat silti.

Eikä olennaisinta liene se, että rajoitetaan esimerkiksi mielenterveysongelmista kärsivien oikeutta hankkia aseita (vaikka sekin toki olisi hyvä tehdä), vaan muutetaan ylipäänsä aseisiin liittyvää kulttuuria, jossa aseidenhankinta on ihan arkipäivää ja ampuminen on ratkaisu milloin mihinkin tilanteeseen. Sellaisen kulttuurin muuttaminen ei tietysti ihan hetkessä eikä helposti käy.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 18 Helmi 2018 12:13

Mikäli muistan oikein, niin oikeus kantaa asetta on jenkeissä kirjattu perustuslakiin, kun taas terveydenhuoltoa saa rahalla ja oma mokahan se on jos sitä ei ole :töktök:

Asian monimutkaisuus yhdistettynä ihmisten turhautumiseen ei myöskään auta asiaa. Somessa se varsinkin korostuu helposti. Mun oma käsitys vuosien aikana aseiden puolustajista on muodostunut sellaiseksi että ne on ihmisiä, joilla on suuri pelko siitä että aseet poistamalla heiltä viedään valta ja oikeus. Ite on tietysti vaikea käsittää miten juuri se ase tuo turvallisuuden tunteen, kun itselle turvallisuus muodostuu muista elementeistä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 18 Helmi 2018 16:04

Niin, oikeudesta omistaa ja kantaa aseita ja tämän oikeuden loukkaamattomuudesta säädetään perustuslain toisessa lisäyksessä (2nd amendment), joka säädettiin pari vuotta varsinaisen perustuslain jälkeen. Bill of Rights lisäsi perustuslain jatkoksi 10 vapauksiin ja oikeuksiin liittyviä lisäyksiä.

Aseidenkanto-oikeus kaiketi katsottiin alun perin koloniaalisessa Amerikassa järkeväksi, kun oltiin tultu vieraalle maalle ja perustettu sinne omaehtoisesti omia yhteisöjä, ja jouduttu sitten tappelemaan milloin ketäkin (mm. alkuperäiskansoja) vastaan, tai toisaalta sitten vallankumouksen aikaan oltiin voitu nousta brittejä vastaan, kun kerran ihmisillä aseita oli. Perustuslain lisäys pohjautuu tähän, sekä toisaalta johonkin Englannissa ennen muinoin vallalla olleisiin lakeihin.

Tietystikään tuo lisäys ei ole ihan yksitulkintainen, ja siitäkin on historiassa väännetty paljon, että mitä sillä oikeastaan tarkoitetaan tai tarkoitettiin ja missä valossa sitä pitäisi tulkita. Ilmeisesti on olemassa tulkinta, jonka mukaan tuo lisäys ei historiallisesti mitenkään taannut yksilöiden oikeutta omistaa aseita, vaan se liittyi jonkinlaisiin armeijan tapaisiin joukkoihin, ja että tämä nykyinen käsitys on nyt uudempi tulkinta.

Lukemani kommentin mukaanhan terveydenhuollon ja aseidenkannon välinen ero on se, että jokaisella on oikeus kantaa asetta, mutta aseetkin pitää ostaa, kuten terveydenhuoltokin. :P
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 30 Maalis 2018 19:23

Jari Sillanpää huumekäryt täyttävät lööpit ja jakavat mielipiteitä. Minusta Siltsun syyttäminen ja konserttien peruminen on vähän ylireagoivaa, kun eihän Sillanpää ole ketään toista ihmistä vastaan rikkonut enää tässä toisessa käryssä. Mielestäni esiin tulee myös se vanha suomalainen kaksoisstandardi päihteistä: alkoholi hyväksytään, huumeet ei.

Sinällään Jarin itsensä kannalta surullista ja toivon mukaan hoitaisi selvän ongelmansa, mutta kyllä se minusta nimenomaan näyttäytyy hänen omana asianaan. Muusikon hommissa tämä ei ole kynnyskysymys niin kuin se olisi vaikka hoito- tai opetusalalla.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 30 Maalis 2018 23:07

Mä ymmärrän että joillain paikoilla on nollatoleranssi ja tapahtumajärjestäjät joutuvat miettimään mikä on sellainen riski mitä ovat valmiita ottamaan. Olen sitä mieltä, että artisti, joka sanoo suoraan ettei ole varma pystyykö lopettamaan päihteidenkäytön esim. vuoden sisään on aika iso riski, vaikka onkin todistettavaa että ko. artisti on useamman vuoden päihteidenkäytön ajan kuitenkin hoitanut ne keikat sovitusti.

Katsoin se EVS:n haastattelun suorana ja mulla oli siitä tosi ristiriitainen olo. Toisaalta en ymmärtänyt ajoittain mitä Sillanpää kokeili sanoa ja vitsit meni multa ihan ohi, samoin se "tää nyt on Sillanpään tyyli"-tyyliset heitot, että mitä ne oli? Silti kuitenkin arvostan sitä Siltsun rehellisyyttä siitä, että hän on käyttänyt huumetta mm. siellä Thaimaan lomallaan. Silti toivoisin että hän pääsisi kaikista päihteistään irti. On kuitenkin hyvin tavallista, että addiktio korvautuu toisella. Nythän Siltsu oli korvannut ryyppäämisen kovilla huumeilla. Että jos olisi pysynyt vain siinä viinassa, niin kaikki olisi ok. Olen päiviksen kanssa samalla linjalla että tämä kaksoisstandardi on artisteilla todella paljon enemmän framilla mitä taviksilla. Artistien "kuuluu" juoda, koska sillä tavalla tasataan olot ja rauhoitutaan. Olen kokenut miltä se tuntuu. Yhden harrastajakesän jälkeen huomasin että pystyn paljon helpommin rauhoittumaan jos otan yhden siiderin. Yhden vaan, mutta viikossa se oli neljä siideriä. Sunnuntaisin tuli otettua kaksi tai kolme, koska kierrokset oli niin valtavat. Siinä ruuan kanssahan ne meni kivasti, kun oli niin valtava nälkä että olisi voinut syödä hevosen. Alkoholi vähensi myös sitä nälkää. Jokseenkin ymmärrän että ammatikseen sitä tekevät ovat vielä kovemmilla ja se, miten sitten sen oman elimistön tasaantumaan voi olla aikaa vievää ilman päihteitä tai apukeinoja.

Toivon oikeasti että Siltsu pääsisi eroon päihteistä, koska karisma ja luovuus mikä siellä on, on ainutlaatuista. Surettaa, että ei pysty tekemään töitään ilman että sen ulkopuolella käyttää noin kovia huumeita.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 22 Maalis 2019 02:19

Voi ku tästä joku, tai jotkut olisi varoittaneet. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39b7 ... e5814549af

Onneksi homoadoptioiden aikaan, kukaan ei varoittanut homoseksuaalisuuden ja pedofilian yhteyksistä. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... c3cf29a213 + https://www.helsinginuutiset.fi/artikke ... ys-sanasta

Eikä tämäkään liity mitenkään mihinkään: https://www.youtube.com/watch?v=teT1EbZjAo0 jännä sattuma.

Mötäh?
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 16 Huhti 2019 10:44

Triple H:n logiikalla kaikki suomalaiset ovat pedofiileja, koska Jammu-setäkin raiskasi ja tappoi lapsia.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 17 Huhti 2019 02:11

Ei. Ymmärtänet itsekin, mutta jostain syystä haluat tulkita väärin.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Huhti 2019 22:21

Triple H kirjoitti:Ei. Ymmärtänet itsekin, mutta jostain syystä haluat tulkita väärin.

:haukotus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 17 Huhti 2019 23:00

Triple H: sulla on selkeästi syvään juurtunut asenne, että kaikki seksuaalisesti poikkeavat ovat pedofiileja ja maahanmuuttajat rikollisia. Luet uutisia kuin piru raamattua ja poimit kaikki näkemyksiäsi puoltavat otsikot vahvistamaan tätä käsitystä, mutta jätät kaiken vastakkaisen informaation täysin vaille huomiota. Koska sulla luultavasti ei myöskään ole oikeasti minkäänlaista kosketusta vieraisiin kulttuureihin tai esimerkiksi seksuaalivähemmistöihin niin sulla on todella vääristynyt kuva siitä, millaisia yksilöitä näistä ryhmistä löytyy.

Voisitko ystävällisesti lopettaa leimaamasta ihmisiä, alakulttuureja, vieraiden uskontojen tai kulttuurien edustajia, jotka mielessäsi eivät kuulu ns. valkoisten lihaa syövien oikeakätisten heteromiesten klaaniin. Voisitko edes yrittää nähdä heidät yksilöinä, eikä hyvinkin heterogeenisten ryhmiensä edustajina.

Suosittelen avartamaan maailmankuvaa, esim. matkustamaan muuallekin kuin pakettimatkoille tai Tallinnaan tai hankkimaan ystäviä, jotka edustavat eri kulttuuria ja taustaa kuin sinä itse. Siinä saattaa jopa huomata, että monet näistä leimaamistasi ja solvaamistasi ryhmistä ovat ihan tavallisia ihmisiä, joita ensisijaisesti kiinnostaa samat asiat kuin meitä kaikkia muitakin, esim. perhe, työ ja hyvinvointi.

Jos ei miellytä, niin Hommafoorumilla varmasti otetaan sunlaiset avosylin vastaan.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 18 Huhti 2019 10:09

Aranwe kirjoitti:Triple H: sulla on selkeästi syvään juurtunut asenne, että kaikki seksuaalisesti poikkeavat ovat pedofiileja ja maahanmuuttajat rikollisia. Luet uutisia kuin piru raamattua ja poimit kaikki näkemyksiäsi puoltavat otsikot vahvistamaan tätä käsitystä, mutta jätät kaiken vastakkaisen informaation täysin vaille huomiota. Koska sulla luultavasti ei myöskään ole oikeasti minkäänlaista kosketusta vieraisiin kulttuureihin tai esimerkiksi seksuaalivähemmistöihin niin sulla on todella vääristynyt kuva siitä, millaisia yksilöitä näistä ryhmistä löytyy.

Voisitko ystävällisesti lopettaa leimaamasta ihmisiä, alakulttuureja, vieraiden uskontojen tai kulttuurien edustajia, jotka mielessäsi eivät kuulu ns. valkoisten lihaa syövien oikeakätisten heteromiesten klaaniin. Voisitko edes yrittää nähdä heidät yksilöinä, eikä hyvinkin heterogeenisten ryhmiensä edustajina.

Suosittelen avartamaan maailmankuvaa, esim. matkustamaan muuallekin kuin pakettimatkoille tai Tallinnaan tai hankkimaan ystäviä, jotka edustavat eri kulttuuria ja taustaa kuin sinä itse. Siinä saattaa jopa huomata, että monet näistä leimaamistasi ja solvaamistasi ryhmistä ovat ihan tavallisia ihmisiä, joita ensisijaisesti kiinnostaa samat asiat kuin meitä kaikkia muitakin, esim. perhe, työ ja hyvinvointi.

Jos ei miellytä, niin Hommafoorumilla varmasti otetaan sunlaiset avosylin vastaan.

Lisäisin vielä, että tällä foorumilla on ihmisiä ja heidän läheisiään, jotka myös kuuluvat noihin leimattuihin ihmisryhmiin, joten tunteet ovat enemmän kuin ymmärrettäviä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 18 Huhti 2019 18:46

Puhuiko joku jostain B. Annista? Kuulinko oikein silloin?

:salaliitto:

Hmmm... :riips:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Triple H » To 18 Huhti 2019 22:55

tupla viesti vahingossa
Viimeksi muokannut Triple H päivämäärä To 18 Huhti 2019 22:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Triple H » To 18 Huhti 2019 22:56

Aranwe kirjoitti:Triple H: sulla on selkeästi syvään juurtunut asenne, että kaikki seksuaalisesti poikkeavat ovat pedofiileja ja maahanmuuttajat rikollisia. Luet uutisia kuin piru raamattua ja poimit kaikki näkemyksiäsi puoltavat otsikot vahvistamaan tätä käsitystä, mutta jätät kaiken vastakkaisen informaation täysin vaille huomiota. Koska sulla luultavasti ei myöskään ole oikeasti minkäänlaista kosketusta vieraisiin kulttuureihin tai esimerkiksi seksuaalivähemmistöihin niin sulla on todella vääristynyt kuva siitä, millaisia yksilöitä näistä ryhmistä löytyy.

Voisitko ystävällisesti lopettaa minun solvaamisen?
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 20 Huhti 2019 14:03

Voin suositella myös vaikka kuuntelemaan Auta Anttia. Sen saa nyt spotifysta, jos radioplayn kautta kuunteleminen on haasteellista.

Antille voi myös lähettää kysymyksiä, Antti auttaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Triple H » Su 21 Huhti 2019 00:20

Kibaya kirjoitti:Voin suositella myös vaikka kuuntelemaan Auta Anttia. Sen saa nyt spotifysta, jos radioplayn kautta kuunteleminen on haasteellista.

Antille voi myös lähettää kysymyksiä, Antti auttaa.

En ole varma oliko tuo minulle ohjattu. Vastaan silti, koska olen keskustelemiseen taipuvainen ihminen.

En tunne miestä. Itse lopetin spotifyn käytön, kun paljastui että Spotify jakaa korvaukset epäoikeudenmukaisesti. Radioplaystä en ole löytänyt sisältöä, jonka kuuntelemiseen haluaisin antaa vapaa-aikaani.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 22 Huhti 2019 12:57

Triple H kirjoitti:Voi ku tästä joku, tai jotkut olisi varoittaneet. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39b7 ... e5814549af

Onneksi homoadoptioiden aikaan, kukaan ei varoittanut homoseksuaalisuuden ja pedofilian yhteyksistä. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... c3cf29a213 + https://www.helsinginuutiset.fi/artikke ... ys-sanasta

Eikä tämäkään liity mitenkään mihinkään: https://www.youtube.com/watch?v=teT1EbZjAo0 jännä sattuma.

Mötäh?

Ensimmäinen ja ainoa varoitus ei sitten riittänyt?

Olet bannattu.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 27 Syys 2019 14:15

Ilmastonmuutos.
Ei vain viikon, vaan aika pitkän ajan puheenaihe.

Olin tänään ilmastolakkoilemassa eduskuntatalolla. Vituttaa kun ympärillä kuuluu vain "eihän sille minkään voi"-tyylisiä lausahduksia tai että "homma menee jo yli". Yli minkä? Onko olemassa jotain sovittua rajaa mitä ei saa ylittää kun halutaan vaikuttaa siihen minkälainen ympäristö me jätetään tuleville sukupolville (ja Aira Samulinille, kuten yksi meemi vitsaili)? Vai menee yli sen pisteen, että just tällä tavalla kommentoivan mukavuusalue on uhattuna? Öhö, öhö, just nyt tänään vain muutaman ihmisen voimalla pysäytettiin liikenne mannerheimintiellä. Mentiin mm. mun avustajan kanssa seisomaan ratikkakiskoille ja hetken perästä jengiä käveli meidän perässä autojen eteen.
Ja tästä vielä vähän eteenpäin ja poliisi taipui pysäyttämään liikenteen. Olivat sanoneet yhdelle mielenosoittajalle kymmenen aikaan "katsotaan nyt minkälaisiin laittomuuksiin te ryhdytte. :jaaha:
Anteeksi että mitä että? Ei niin että turvataan ihmiset, vaan että mitä laittomuuksia tehdään ja sit niihin reagoidaan. Juujaajaa, kiitos.
Poliisi myös kehotti mun avustajaa siirtämään mut pois, mutta ei kohdentanut sitä mulle. :epäilevä: :gaah:

Mua myös ärsyttää että näitä henkilövalinta- ja omien tekojen vähättelijöitä on riittänyt niin kauan kuin muistan! Ihan sieltä jostain ysärin lopulta ja koko 2000-luvun olen saanut kuulla miten ei yksi ihminen pysty vaikuttamaan kulutukseen tai mihinkään. En jaksa enää. Kyllä pystyy. Ei ehkä globaalilla tasolla, mutta esimerkit valuu alaspäin ja kyllä mä väitän että mun läheisiin on vaikuttanut mun paasaukset ja lasten kanssa käydyt keskustelut vaikkapa just lihansyönnin vaikutuksista ilmastoon ja saastuttamisesta ylipäätään on vaikutusta enemmän kuin sillä että ollaan vaan hiljaa ja ei tehdä mitään.

(sitten kun tulin sieltä miekkarista töihin, törmäsin ala-aulassa meidän talon pölhöläisjohtajiin ja halusin huutaa niillekin, että vaadimme oikeudenmukaisempia olosuhteita terveydenhuoltoon, perkele. En tehnyt sitä. )
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä