Puhutaan säästä!

Re: Puhutaan säästä!

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 09 Loka 2013 07:45

Sataa. :hullu: Toivottavasti ei kovin montaa päivää.
On ollut kaunis syksy. :sydän:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 09 Loka 2013 09:49

Mä olin/olen jotenkin ihan fiiliksissä tuosta sadesäästä. Satoi riittävän lujaa, jotta kehtasi laittaa kumpparit jalkaan töihin lähtiessä. Maassa oli paljon lehtiä ja moniin paikkoihin oli kertynyt vesilammikoita, joissa oli kiva kävellä kumpparit jalassa. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Ke 09 Loka 2013 16:56

Sade ei itsessään haittaa ja on ollut ihan tunnelmallisia sadesäitä tässä. Mutta miksi pitää aina tuulla niin kamalasti? Joku aika sitten pyöräilin vielä töihin ja silloin tuntui, ettei pääse eteenpäin ja luulin muutaman päivän, että renkaat on vaan tyhjinä, mutta tuulesta se vaan johtui. Sitten kun alkoi sadesäät ja aamuisin on kauhean kylmä pyöräillä, niin aloin kävellä työmatkat. Koko matka pelkkää taistelua siitä, säilyykö sateenvarjo ehjänä, kun tuulee joka ilmansuunnasta yhtä aikaa. Täytyy varmaan käydä ostamassa sateenvarjo, joka ei jokaisesta tuulenpuuskasta meinaa kääntyä ympäri.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja theia » Ke 09 Loka 2013 17:06

Joo syksy :sydän: Sade :sydän: Ihanaa :sydän:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 09 Loka 2013 21:27

damn kirjoitti:STäytyy varmaan käydä ostamassa sateenvarjo, joka ei jokaisesta tuulenpuuskasta meinaa kääntyä ympäri.

Suosittelen mieluummin vedenpitävää takkia, jossa on kunnon huppu. Ostin sellaisen enkä sen koommin ole sateenvarjoja vilkaissutkaan.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja damn » Ke 09 Loka 2013 21:48

Lumikki75 kirjoitti:
damn kirjoitti:STäytyy varmaan käydä ostamassa sateenvarjo, joka ei jokaisesta tuulenpuuskasta meinaa kääntyä ympäri.

Suosittelen mieluummin vedenpitävää takkia, jossa on kunnon huppu. Ostin sellaisen enkä sen koommin ole sateenvarjoja vilkaissutkaan.

Hupullinen takki voittaa kyllä sateenvarjon ehdottomasti. Olen yrittänyt etsiä sekä talveksi, että syksyksi takkia, jossa olisi huppu, mutta en ole löytänyt sopivaa. Ja tämä on ollut useamman vuoden projekti. Vedenpitävä olisi totta kai ihan loistava ulkoiluun, mutta vedenpitävyys ei olisi edes se välttämättömin, haluan lähinnä suojata pään ja hiukset. Tykkään usein pitää siistejä villakangas- tai jakkutakkeja ja sen tyyppisissä takeissa ei usein ole huppua. Tai villakangastakissa voi toki olla, mutta ei ollut yhdessäkään niissä, joita muuten olisin voinut harkita. Täytyy jatkaa etsintää.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 16 Loka 2013 13:38

Ostin eilen tyttöystävän avustuksella (hän on meistä se jolla on muotimakua ja tyylitajua) uuden talvitakin, joten odotan talven saapumista.
Hitsin syyskelit, ei tässä pysty oikein mitenkään tyylikkäästi tälläytymään :epäilevä:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja skray » Ma 04 Marras 2013 22:36

Mä jo kaipaan lunta. :huoh:
On niin synkkää ja pimeää, että lumi voisi tuoda vähän valoa ja iloa tähän hommaan.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 05 Marras 2013 09:08

Eilen huomasi kyllä hyvin, miten synkeetä nyt on. Päätin, etten ota asiasta stressiä mutta sitten huomasin, ettei mulla ollut heijastinta. Pitää kaivaa jostain sellainen.

Mun on pitänyt siivota parveke jo parin viikon ajan, mutten saa aikaiseksi. Olisi kuitenkin hyvä tehdä se ennen kuin tulee lunta. :hullu:
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 06 Marras 2013 17:08

Mää kaipaan kesää. Kyrsii tämä märkä ja kylmä ja pimeä. :kiro:
Olisi vaikka mitä hommia, joita voisi pihalla tehdä, mutta ei säät salli ja jos sallii niin siellä ei näe mitään. Mökömökömökömökömökö.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja theia » Ke 11 Joulu 2013 09:18

En yhtään tykkää tästä lämpötilojen heittelystä. Eilen miinusta ja tänään plussaa. Muuten olisikin ihan jees, mutta tänään oli matkat koti-juna-asema ja juna-asema-työ ihan luistinrataa kun jää alkaa sulaa, muttei ole vielä ehtinyt kokonaan sulaa. Valitsin vielä ihan väärän reitin, ja jouduin lyhyille jäisille rappusille - jouduin ottaa puskasta tukea :ei:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 11 Joulu 2013 10:43

theia kirjoitti:En yhtään tykkää tästä lämpötilojen heittelystä. Eilen miinusta ja tänään plussaa. Muuten olisikin ihan jees, mutta tänään oli matkat koti-juna-asema ja juna-asema-työ ihan luistinrataa kun jää alkaa sulaa, muttei ole vielä ehtinyt kokonaan sulaa.

Aamen.
Mä kävelin lapsia viedessä ihan suoraan nurmikoilla ja ojissa. Kun ei vaan meinannu pysyä pystyssä. :ei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Ke 11 Joulu 2013 12:52

Lumi oli kivaa. :huoh:
Tulispa sitä lisää.
Ei liikaa, mutta lisää kuitenkin. Aamulla oli niin synkeetä, kun melkein kaikki oli taas sulanu. Sais olla vähän pakkastakin.
skray

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 11 Joulu 2013 16:21

Näin koiranomistajana kun joutuu kävelylle oli keli mikä hyvänsä kyllästyin lopulta liukasteluun ja hankin sellaiset kengät, missä on pohjassa nastat (IceBug). Vähän mummomaistahan se on kävellä nastat rapsuen, mutta silti mä tykkään niistä. Mulle tuli jatkuvasti jalat kipeäksi siitä, kun joutui koko ajan jännittämään ihme lihaksia jäisellä tiellä kävellessään - puhumattakaan siitä, että se jatkuva kaatumisen pelko vei koko ilon kävelemisestä.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 11 Joulu 2013 21:31

haha theian lämpötilan heittelyt :p

toissapäivänä oli kotona -37 pakkasta ja tänään aamusella ko lähdin sieltä ni +3. :virne:
Pakkanen oli kivampi. Etelän loskakelistä en sano mitään. :epäilevä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 18 Joulu 2013 23:51

Ei näyttäisi olevan tulossa valkoista joulua etelään ja länteen. Jokseenkin törkeää, että näkemieni kuvien mukaan jopa Turkissa on tällä hetkellä lunta, mutta ei täällä.
:keijoei:

Alkaisi tämä ankea ja musta maisema jo riittää, kunnon kirkkaana kimalteleva hanki piristäisi maisemaa kummasti. Totta kai sitten voisi valittaa liiasta pakkasesta, mutta olisi edes vaihtelua. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Shay » To 26 Joulu 2013 12:42

Luin otsikon "Puhutaan säästä" ja ensimmäinen ajatus oli, että "ei puhuta :huoh: ".

Tämä on ihan perseestä! Syvällinen analyysini tämänhetkisestä anaalisäästä. Vettä ja jäätä ja loskaakin välissä. Hirvein talvenyritelmä miesmuistiin. :ei:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 27 Joulu 2013 00:19

Shay kirjoitti:Tämä on ihan perseestä! Syvällinen analyysini tämänhetkisestä anaalisäästä. Vettä ja jäätä ja loskaakin välissä. Hirvein talvenyritelmä miesmuistiin. :ei:

Komp! Tahtoo lunta! :(
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja skray » Pe 27 Joulu 2013 11:18

Ainut hyvä asia tällaisessa säässä on talon lämmittämistarpeen vähyys, eli sitä kautta myös rahallinen säästö. Mutta lumi olis kyllä kivaa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 27 Joulu 2013 19:03

Mä en niin lunta kaipaa, mutta onhan se vähän irvokasta että voi mennä ulos ilman takkia.
Kävin kävelyllä pelkässä hupparissa. Okei, toi huppari on vähän paksumpi, muttei vuorellinen talvihuppari mitä näkee.
Tavallinen huppari kuitenkin. Eikä sukkia jalassa. Enkä edes palellut.

Olisi edes nollassa ja satamatta. Muutoin en valita.
Tosin, luonto kärsii tästä lauhasta joten sen puoleenkin voisi talvi tulla. Haluaisin että karhut pysyvät talviunillaan, kuten muutkin talvehtivat eläinmet. Puhumattakaan kasveista ja muista, joiden kierto on aivan sekaisin kun on tämmöistä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 14 Tammi 2014 10:46

Ihana pakkanen! :pilvi: Nyt vasta tajuan miten paljon hienompaa tää pakkanen ja (vähäinenkin) lumi on verrattuna siihen paskaan mitä täällä oli vielä viime viikolla.

Ja talven vihaajille lohdutukseksi: ens kuun jälkeen on jo maaliskuu jolloin kevät yleensä alkaa. :P
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 14 Tammi 2014 17:52

Toivottavasti nyt on tarpeeksi talvi! :virne:

En sanoisi olevani minkään vuodenajan vihaaja mutta kylmyys ei vain ole se, joka mua ilostuttaa. Hyh. Onneksi tosiaan ei enää kauan niin tulee jo kevät. :)
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 14 Tammi 2014 21:39

Joo, vaikka talvi on ihan kivakin, niin eipä sitä ihminen oikein osaa palelemisesta nauttia. Vaihtelua toki ja se sadesää vasta ärsyttävä olikin.

Nyt osa valittaa, ettei ole tarpeeksi lunta ja osa sitä, että on liian kylmä. :P
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 15 Tammi 2014 02:47

Emilia kirjoitti:Toivottavasti nyt on tarpeeksi talvi! :virne:

Kiitos kysymästä, kyllä on! Mua ei paleleminen haittaa - sitä varten on keksitty vaatteet. :virne:
Ja koiran ulkoiluttaminen on nyt ihanaa, kun ei tarvitse käyttää sitä joka lenkin jälkeen suihkussa!
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 15 Tammi 2014 10:39

Lumikki75 kirjoitti:Ja koiran ulkoiluttaminen on nyt ihanaa, kun ei tarvitse käyttää sitä joka lenkin jälkeen suihkussa!

Sama pätee myös lapsiin! Kun nyt ei tarvitse joka ulkoilun jälkeen imuroida hiekkakasoja eteisen lattialta. Ja lasten ulkovaatteetkin pysyvät siisteinä eivätkä ole koko ajan ravassa. :helpotus:
Wildchild
Räppimummo

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä