Viikon puheenaiheet

Re: Viikon puheenaiheet

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 05 Tammi 2011 18:13

Mr. Smith kirjoitti:Vielä kun siitä sunnuntain "Minun elämä" vai mikä liekään pääsisi eroon :epäilevä:

Ei ole tullu Hesaria luettua pitkään aikaan, joten en uusista tiedä, mutta tuosa "Minun elämässä"(ni) on
kyllä toisinaan ihan mikelenkiintoisia ajatuksia. Jos se helvetin metsän oliot sarjakuva on Hesarissa,
niin sen sais heittää helvettiin. Se on NIIIIIIIIIIN turha ja typerä ja järjetön. :raivo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 06 Tammi 2011 17:07

Maailma on menettämässä järkeään. Toivottavasti meininki täällä ei mee ihan niin pitkälle kun ameriikoissa, vaikka suuntahan meillä on täsmälleen sama.

Törmäsin tässä nimittäin mielenkiintoseen uutiseen. USA:ssa joku Dunkin Donut julkas mainoksen, jossa mainostettiin jääkahvia ja mainoksessa esiinty joku tv-kokki Rachel Ray. Kaulassaan hänellä oli mustavalkonen kuvioitu huivi ja siitähän se kohu nousikin. Muutama ihminen sai nostettua semmosen mellakakan, että mainos vedettiin pois.

Ai mitä?

Minkälainen huivi?

No tämmönen!

Joko keksitte?

No sehän kannattaa terroristeja!! :kauhistunut: :tipahdus:

Tässä yks uutinen jutusta: http://www.youtube.com/watch?v=_FI14XMd ... re=related
Ja tässä melko viihdyttävästi esitetty terve mielipide asiasta: http://www.youtube.com/watch?v=RNEr3pky ... ure=relmfu

Mitä helvettiä oikeesti?! Mihin tää maailma on suistumassa? :friikki:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Emilia » To 06 Tammi 2011 17:39

*Facepalm*

Tulispa meteoriitti ja tuhoaisi kaikki amerikkalaiset konservatiivit.
Tyhmempää ja kapeakatseisempaa ihmisryhmää saa hakea.

Kuin noi kestää itteään? Oikeasti. Mustavalkoiset huivit ovat sit vissiin
kaikki pannassa jenkeissä. Oi mai. Onneksi kyseinen hipsteritrendi
alkaa mennä jo ohi. :ei:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Dnd » To 06 Tammi 2011 18:12

Konservatiivinen kansanedustaja löydettiin kuolleena Arsenalin paita päällään. Poliisi halusi säästää perheen häpeältä ja kertoi julkisuuteen hänen olleen pukeutunut naisten vaatteisiin. :p
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 06 Tammi 2011 18:40

Emilia kirjoitti:Tulispa meteoriitti ja tuhoaisi kaikki amerikkalaiset konservatiivit.

Amerikkalaiset konservatiivit häiritsee joo, mutta enemmin miuta oikeesti huolestuttaa nää kotimaiset päiviräsäset, sekä myös Halla-ahot ja muut. Suomikin on ajautumassa koko ajan pidemmälle äärilaitoihin, joihin fanaatikot rakentavat suvaitsemattomuuden bunkkereitaan. Sieltä käsin on helppo ampua täsmäohjuksia mediaan ja haalia itselleen lisää kannattajia. Ja lopulta ainoa voittaja tässä pelissä on suvaitsemattomuus ja häviäjiä kaikki ihmiset, koska todennäkösesti kaikilla päiviräsäsillä ja somaleille sianpäitä lähettävillä on tosi paha olo jo nyt. Jos ei ahdista, niin ainakin pelottaa niin maan penteleesti.

:friikki:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Emilia » To 06 Tammi 2011 19:22

Kuolo kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Tulispa meteoriitti ja tuhoaisi kaikki amerikkalaiset konservatiivit.

Amerikkalaiset konservatiivit häiritsee joo, mutta enemmin miuta oikeesti huolestuttaa nää kotimaiset päiviräsäset, sekä myös Halla-ahot ja muut. Suomikin on ajautumassa koko ajan pidemmälle äärilaitoihin, joihin fanaatikot rakentavat suvaitsemattomuuden bunkkereitaan. Sieltä käsin on helppo ampua täsmäohjuksia mediaan ja haalia itselleen lisää kannattajia. Ja lopulta ainoa voittaja tässä pelissä on suvaitsemattomuus ja häviäjiä kaikki ihmiset, koska todennäkösesti kaikilla päiviräsäsillä ja somaleille sianpäitä lähettävillä on tosi paha olo jo nyt. Jos ei ahdista, niin ainakin pelottaa niin maan penteleesti.

:friikki:

Joo, päiviräsäset ja halla-ahot kuuluu samaan "amerikkalainen konservatiivi"-ryhmään.
Pitänee keksiä joku kattavampi nimitys.

Joudun ehkä tosissani harkitsemaan poismuuttoa Suomesta, jos persut saa vaaleissakin 15 % kannatuksen.
Tilannetta ei auta yhtään kokoomuksen harjoittama rahat pois köyhiltä -politiikka ja homoilta-tyyppiset "keskustelut".

Kyllä ahdistaa itseäkin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 06 Tammi 2011 22:41

Emilia kirjoitti:

Joudun ehkä tosissani harkitsemaan poismuuttoa Suomesta, jos persut saa vaaleissakin 15 % kannatuksen.

Mä pidän jopa mahdollisena, että perussuomalaiset on vaaleissa Suomen toiseksi suosituin puolue niukasti Kokoomuksen jälkeen. :friikki:

Sen jälkeen tosiaan on lähellä, ettei itse kuulu siihen "Maasta pois" -ryhmään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 06 Tammi 2011 23:03

Ja sitten on ihmisiä, jotka sanoo ettei äänestäminen koske heitä :epäilevä:
Vähän semmoinen "kiva, kiitti, nähdään kun palaan mantereelle"- :friikki:.

Siinä on jotain todella väärin, jos persut tulee noin korkealle sijoittumaan.

:ei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 07 Tammi 2011 13:52

Aihetta hiukan sivuaa Scandinavia and the world-sarjakuva :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 11 Tammi 2011 10:36

Tupakointi kielletään bussipysäkeillä. http://yle.fi/alueet/oulu/2011/01/sauhu ... 77561.html
Siis oikeasti mitä vittua. Toistan MITÄ VITTUA? Mihin vittuun tämä maa on oikeasti menossa.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 11 Tammi 2011 12:03

Triple H kirjoitti:Tupakointi kielletään bussipysäkeillä. http://yle.fi/alueet/oulu/2011/01/sauhu ... 77561.html
Siis oikeasti mitä vittua. Toistan MITÄ VITTUA? Mihin vittuun tämä maa on oikeasti menossa.

Joo. Vaikken itse ole ikinä kokeillutkaan, ja ravintolakärhäämisen kielto oli mielestäni aivan loistava veto, niin alkaa oikeasti mennä naurettavuuksiin. Esim. tämä taannoinen keissi jossa omakotitalonsa tontilla ei olisi muka ollut saanut sauhutella.
Jos ei edes EU-direktiivin vääntävätkään Brysselissä saa aikaan mitään niin pönttöä, niin kyllä sitä aina suomessa saadaan bussipysäkistä suljettu tila. Ei terve... :ei:
Miten olisi vaikka niinku semmonen terve järki ja yleinen tilannetaju, että jos ja kun pysäkin katoksen alle änkeisi muita ihmisiä, pikkulapsia, tai mitä sitä nyt onkaan, niin siirryttäisiin pienen matkan päähän vetelemään savuja.
Ja noissa pysäkeissähän on jo nykyiselläänkin tupakoimattomuussuosituskyltit. Eihän sen polttamisen erikseen kieltämisellä oikeasti saavutettaisi yhtään mitään. Paitsi mitä nyt niiden kahvia (ja tupakkia! :virnu:) ja päättäjien perseet kuluisi palavereissa istuessa sen kiellon sanamuotoja pähkätessä. Vai oikein poliisiko sitä pitäisi saada kyttämään pysäkkejä?

On se hyvä kun keskitytään olennaiseen aina.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 11 Tammi 2011 12:49

Eihän tossa jutussa mainittu mitään koko maan kattavaa lakia. "Kielto" pätee Oulussa ja on osa kaupungin järjestyssääntöjä, ymmärtäisin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 11 Tammi 2011 14:56

Triple H kirjoitti:Tupakointi kielletään bussipysäkeillä. http://yle.fi/alueet/oulu/2011/01/sauhu ... 77561.html

Kyynel.

Jos nää haluat vetää poloniumia keuhkoon, niin se ei tarkoita, että me muut halutaan.

Radioactive Smoke: A Dangerous Isotope Lurks in Cigarettes
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 11 Tammi 2011 15:13

Hyvä Oulu! :peukku:
Emeritus kirjoitti:Ja noissa pysäkeissähän on jo nykyiselläänkin tupakoimattomuussuosituskyltit.

Tulisipa Helsinkiin edes sellaiset tupakoimattomuussuosituslaput pysäkeille ja jos oikein hyvin kävis, voisi olla tupakkakoppi pysäkin vieressä. On äärimmäisen vittumaista seistä sateessa, kun joku idiootti sauhuttelee katoksessa. Tai jos sauhuttelija on oikein siirtynyt katoksesta pois, tyyppi on sijoittunut siten, että kaikki savu tulee katokseen. :töktök: Menisivät tuulen alapuolelle, prkl. :kiroilu: Tai olisivat polttamatta pysäkin läheisyydessä!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 11 Tammi 2011 15:31

Ei mua ainakaan haittaisi, vaikka tuo otettaisiin käyttöön koko maassa. Itse olen satunnainen polttaja ja satunnainen linja-auton käyttäjä. Mulla ei ole ollut tähän mennessäkään tapana polttaa tupakkaa siellä katoksen alla, vaan olen mennyt sivummalle ja yleensä vielä niin, että tuuli on katoksesta minuun päin. Jos sataa hirveästi, eli on tarve seisoa katoksessa, olen polttamatta.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 11 Tammi 2011 15:47

Mä en polta, enkä koskaan tule polttamaan. Mutta eihän tuossa ole mitään järkeä, että ulkona ei saa polttaa tupakkaa.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja theia » Ti 11 Tammi 2011 16:34

marenkienkeli kirjoitti:Tulisipa Helsinkiin edes sellaiset tupakoimattomuussuosituslaput pysäkeille ja jos oikein hyvin kävis, voisi olla tupakkakoppi pysäkin vieressä. On äärimmäisen vittumaista seistä sateessa, kun joku idiootti sauhuttelee katoksessa. Tai jos sauhuttelija on oikein siirtynyt katoksesta pois, tyyppi on sijoittunut siten, että kaikki savu tulee katokseen. :töktök: Menisivät tuulen alapuolelle, prkl. :kiroilu: Tai olisivat polttamatta pysäkin läheisyydessä!

Onhan niissä suosituslaput, ainakin kaikissa katoksissa mitä mä olen nähnyt.

Itse en katoksessa polta (tai poltan jos olen yksin, jos joku lähestyy katosta, siirryn siitä pois), mutta en mä kyllä ala miettimään että mistä tuulee ja kuinka monta metriä mun pitää siirtyä, ettei tuulisi sitten siihen missä ne muut on. :sori: Siirryn kyllä, jos nätisti pyydetään (ei tosin vielä ainakaan ole kertaakaan pyydetty, nätisti tai ilman).

Kyllä mä koen, että mulla on ihan täysi oikeus polttaa pysäkinkin läheisyydessä. Tietty yritän olla mahdollisimman huomaavainen, mutta esim. Pasilan asemalla aamuruuhkassa se on mahdotonta. :sori:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 11 Tammi 2011 17:12

theia kirjoitti:Onhan niissä suosituslaput, ainakin kaikissa katoksissa mitä mä olen nähnyt.

Itse en katoksessa polta (tai poltan jos olen yksin, jos joku lähestyy katosta, siirryn siitä pois), mutta en mä kyllä ala miettimään että mistä tuulee ja kuinka monta metriä mun pitää siirtyä, ettei tuulisi sitten siihen missä ne muut on. :sori: Siirryn kyllä, jos nätisti pyydetään (ei tosin vielä ainakaan ole kertaakaan pyydetty, nätisti tai ilman).

Kyllä mä koen, että mulla on ihan täysi oikeus polttaa pysäkinkin läheisyydessä. Tietty yritän olla mahdollisimman huomaavainen, mutta esim. Pasilan asemalla aamuruuhkassa se on mahdotonta. :sori:

Mä en ole niitä lappuja sitten huomannut. :nolo: Täytyykin katsoa ensi kerralla tarkemmin. :keijo:

Lähinnä mun viestissä on kyse niistä, jotka seisovat viistosti katoksen edessä noin metrin päässä katoksesta. Aina ei tokikaan sauhuttelija voi huomata, jos savu kantautuu pysäkille muutaman metrin päästä.

Sinä sentään yrität olla huomaavainen. :hymyhali: Pojan entisen asuinpaikan bussipysäkillä sai lähes joka aamu hengitellä jonkun savuja. Huomaavaisuutta ei ollut lainkaan tai se oli hyvin pientä... :kieli:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 11 Tammi 2011 18:21

marenkienkeli kirjoitti:

Hyvä Oulu! :peukku:
---
On äärimmäisen vittumaista seistä sateessa, kun joku idiootti sauhuttelee katoksessa. Tai jos sauhuttelija on oikein siirtynyt katoksesta pois, tyyppi on sijoittunut siten, että kaikki savu tulee katokseen. :töktök: Menisivät tuulen alapuolelle, prkl. :kiroilu: Tai olisivat polttamatta pysäkin läheisyydessä!

Hieno meininki Oulussa! :peukku: Siellä ei kyllä ole tullut seisoskeltua pysäkeillä. Helsinki on ainoa paikka Suomessa, jossa
julkisella kulkeminen kannattaa ja siellä saa aina kärsiä toisten sauhuttelusta. On todellä ärsyttävää, kun itse rauhassa
istuu penkillä ja siihen änkeää joku viereen ja pistää tupakaksi. :jaaha: Itse joutuu lähtemään paikalta ja menemään
seisoskelemaan kauemmas savusta. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 11 Tammi 2011 18:30

Shay kirjoitti: Helsinki on ainoa paikka Suomessa, jossa julkisella kulkeminen kannattaa

[sivuraide]Ei muuten ole. Tampereella toimii myös varsin hyvin.[/sivuraide]

Mun mielestä pysäkkitupakoinnin kielto menee vähän turhan pitkälle. Sen sijaan tännekin voisi tuoda semmosen muutaman metrin rajan. Australiassa oli tupakointi kielletty neljän metrin säteellä oviaukoista. Se oli ihan jees -> ei tullu savut sisälle.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 12 Tammi 2011 10:55

Tupakointi, ajantappotoiminto, joka iskee myös muiden naamoille. Aika vähän tosin enää nykyisin joutuu haistelemaan savuja. Kesällä ulkoilmatapahtumissa ei aina pääse savua karkuun. Minusta moisissa tilanteessa voisi olla tupakoimattomia alueita, vaikka lavan edusta ja vaikka joku selkeä mäen nyppylä. Lavan edustalla on sen verran ruuhkaa, ettei siellä pääse karkuun jos naapuri päättää pistää tupakaksi. Sitten olisi selkeää minne voisi mennä, jos ei siedä savua tai on vaikka lasten kanssa liikkeellä.
Toinen mitä kaikki tupakoivat eivät tajua on kojujen edessä sauhuttelu. Työntekijä ei voi siirtyä pisteeltään toiseen paikkaan ja jos juuri palvelee muita asiakkaita, ei asiasta voi edes huomauttaa.
Pysäkkitupakointi ärsyttää erityisesti Helsingin rautatieaseman katetulla alueella. Siellä savu jää seisoman ilmaan. Samoin ihmetyttää miksi aamutupakka pitää polttaa ruuhkaisella pysäkillä.

Niin ja ymmärtääkseni tupakkalaissa tai niissä ohjeistuksissa sanottiin että julkisten rakennusten edustan tupakkapaikkojen pitäisi olla vähintään 15m oviaukosta. Ilmeisesti tämä on liian pitkä matka, sillä harva jaksaa lähteä etsimään tuhkakuppia niin kaukaa, vaan parkkeeraa suoraan oven eteen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 12 Tammi 2011 11:22

Pvi kirjoitti:. Kesällä ulkoilmatapahtumissa ei aina pääse savua karkuun. Minusta moisissa tilanteessa voisi olla tupakoimattomia alueita, vaikka lavan edusta ja vaikka joku selkeä mäen nyppylä. Lavan edustalla on sen verran ruuhkaa, ettei siellä pääse karkuun jos naapuri päättää pistää tupakaksi. Sitten olisi selkeää minne voisi mennä, jos ei siedä savua tai on vaikka lasten kanssa liikkeellä.

Tämähän tulee uuden tupakkalain myötä muuttumaan:

Ulkoalueilla järjestettäviä yleisiä tilaisuuksia koskeva tupakointikielto
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja theia » Ke 12 Tammi 2011 12:00

Pvi kirjoitti:Pysäkkitupakointi ärsyttää erityisesti Helsingin rautatieaseman katetulla alueella. Siellä savu jää seisoman ilmaan. Samoin ihmetyttää miksi aamutupakka pitää polttaa ruuhkaisella pysäkillä.

Rautatieaseman katettu aluehan on savutonta aluetta, kylttejähän on ripustettu aika ahkeraan kaikkialle. Raiteilla 1-3 saa polttaa, koska se ei enää katettua ole. Itse ainakin kiltisti noudatan tätä kieltoa, ja onhan se tupakointi huomattavasti vähentynyt.

Ja aamutupakka pitää polttaa ruuhkaisella pysäkillä kun siihen ei välttämäti ole myöhemmin enää aikaa :sori:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 13 Tammi 2011 12:49

Ihan kivahan toi oikeestaan on, mutta epäilyttää kun tehdään kieltoja, joita ei voida edes valvoa. Ja vinksallaan koko asiassa on se, että kiellot on tarpeen kun ei tässä maailmassa tunnu monilla olevan kun minä, minä, minä ja minä.
Toiset vetää kessua ihan missä vaan välittämättä pätkääkään kuinka monta sivussa seisojaa se etoo tai häiritsee tai vahingoittaa, vaikka usein saattais riittää kun vaivautuis vähän kääntämään päätään ja ottamaan pari askelta johonkin suuntaan.

Ajatus erillisestä tupakkakopista pysäkillä on sinällään huvittava. Kuvitelkaapa vaan mitä tapahtuu aamuruuhkassa sateella kun bussipysäkki on täynnä. Tupakoitsijoiden kopin valtaavat ei tupakoiva ja jos sinne koitat mennä tupakalle, niin valitus on hirveä. Todennäkösimmät valittajat on vielä näitä mammoja, jotka bussimatkan perille päästyään koittavat hajusteillaan murhata jonkun astmaatikon töissä tai vaikka hammaslääkärissä.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 14 Tammi 2011 13:07

Joo, se tupakkakoppijuttu nyt oli sellainen puolittainen vitsi. Enkä ajatellut, että siinä kattoa olisi. :piru:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä