Max kirjoitti:Wincapitasta puhuttiin x-fordellakin, fordelaisilla ei tainnut olla kontakteja toimintaan. Tai ainakaan kukaan ei myöntänyt. :juoni: Onko verkostomarkkinoinnista tai pyramidihuijauksista kokemuksia? Oletteko olleet joskus mukana? Onko joku yrittänyt saada mukaan ja millaisilla keinoilla?
Kibaya kirjoitti:Itse olisin tavannut tämän lapsuudenystävän ja vasta siellä jossain vaiheessa tuonut esiin että teen tämmöistä hommaa ja tämmöisten tuotteiden parissa, että kiinnostaako kuulla lisää. Ja jos ei kiinnosta, ei vaivata enää.
Yabba kirjoitti:No enpäs ole itse eksynyt noihin sen varmemmin mukaan. Sen verta kuitenkin olen törmännyt siihen että aikoinaan oltiin vaimon kanssa ottamassa ACN:n "ilmaisia" liittymiä.
Ei me niitä siihen kuitenkaan otettu kun paljastui että ei ne olleetkaan ilmaisia ja alkoi ne sotkut juuri sopivasti alkoivat nousta pinnalle. Minulta ne kuitenkin alkoivat kinuamaan jotain "kuukauden käyttömaksua/palautusmaksua jne." uudestaan ja uudestaan, käyttämättömästä liittymästä. Tämä jatkui siihen asti, että uhkasin niitä kuluttajansuojamiehellä (heti sen jälkeen kun olivat uhanneet ulosotolla). Koko tästä tappelusta kuitenkin jäi sen verta paha maku suuhun, että en enää tuollaiseen lähde mukaan toiste, verkostot on persiistä.
LazyBastard kirjoitti:Työkaveri yritti joskus mukaan Nature's Owniin (joka myöhemmin muuttui Seveniksi ja vielä myöhemmin Moveksi).
Lumikki75 kirjoitti:Kibaya kirjoitti:Itse olisin tavannut tämän lapsuudenystävän ja vasta siellä jossain vaiheessa tuonut esiin että teen tämmöistä hommaa ja tämmöisten tuotteiden parissa, että kiinnostaako kuulla lisää. Ja jos ei kiinnosta, ei vaivata enää.
Eli olisit siis sinäkin ottanut yhteyttä lapsuudenystävään vain sen takia, että haluat myydä jotain? Käsittääkseni sitä Max - ja myös minä - melkein eniten karsasti tuon tyttöystävänsä ent. ystävän toiminnassa.
Sade kirjoitti: Ja vaikka kokisin jonkun ihmeellisen peroonallisuudenmuutoksen ja kääntymyksen ja haluaisinkin yhtäkkiä ryhtyä verkostomarkkinoijaksi, niin olisin kyllä maailman huonoin ihminen siihen hommaan, koska eihän minulla mitään verkostoja ole. :keijo:
Lumikki75 kirjoitti:Mua häiritsee jo Tupperware-kutsut ja vastaavat, vaikka ne eivät taida edes verkostomarkkinointia olla?

Crux kirjoitti:Tietääkö muut muuten lisää tästä Movesta. Jotain olen internetistä lukenut, että olisi täpärästä välttänyt jotkut rikossyytteet.
Sade kirjoitti:Lumikki75 kirjoitti:Kibaya kirjoitti:Itse olisin tavannut tämän lapsuudenystävän ja vasta siellä jossain vaiheessa tuonut esiin että teen tämmöistä hommaa ja tämmöisten tuotteiden parissa, että kiinnostaako kuulla lisää. Ja jos ei kiinnosta, ei vaivata enää.
Eli olisit siis sinäkin ottanut yhteyttä lapsuudenystävään vain sen takia, että haluat myydä jotain? Käsittääkseni sitä Max - ja myös minä - melkein eniten karsasti tuon tyttöystävänsä ent. ystävän toiminnassa.
Niin, en tiedä tarkoittiko Kibaya tuota, mutta kieltämättä minäkin sain vähän samanlaisen vaikutelman tuosta viestistä. Ja jos minuun joku lapsuudenystävä ottaisi yhteyttä ja sitten tavattaessa pitäisi myyntipuheen, niin pakostahan siinä heräisi epäily siitä, oliko yhteydenoton takana vain markkinointi. Voihan toki olla, että ystävällä on ollut tapana ottaa yhteyttä ihmisiin jo ennen myyntipuuhiin ryhtymistä ja että oikeasti nytkin yhteydenoton takana on vilpitön halu tavata vanhoja ystäviä ja plaa plaa plaa, mutta myyntipuheen kohteeksi joutuva ei voi näistä myyjän motiiveista tietää. Kyllä minulle tulisi tuollaisessa tapauksessa hyväksikäytetty olo.
Rulla kirjoitti:Naturen/Moven/Sevenin vaiheita tuli nähtyä aika läheltä, kaikkea sitä hypettämistä ja rekrytointia.
Kaikki kuulosti jo lähtökohdiltaan typerältä, tietäen kaverit jotka ketjua rakensi, suorastaan
idioottimaiselta. Koulut kesken vaan ja helikopterilla lavalle julistamaan. Rahaa oli, enemmän
kuin pystyi käyttämään. Ykskaks p***anjauhajasta tulikin jonkinlainen myyntiguru ja kirjallisuus-
ihme, joka kylläkin vain kusetti kaupungin laajoja opiskelijapiirejä. Tuli vain mieleen, että vissiin
joka sukupolven on sitten vuorollaan pakko langeta samaan verkostokusetukseen. Eikö isät
kehtaa kertoa pojilleen mitä aiemmin on jo tapahtunut?
Rulla kirjoitti:Mitä kipporvaaraan tulee, en mä sitä katso niin kauhean pahalla. Ehkä siksi, että ne kipot ilmeisesti
oikeasti toimii vuosikymmenestä toiseen ja tekee mitä lupaa. Oletettavasti siinä vaan sitten on sitä
jotain kotirouvien tarpeita tyydyttävää, kun homma on vuosikymmenet pysynyt pystyssä. Ehkä mä nyt
äidiltä-tyttärelle-kestävästä muovikulhosta voinkin maksaa vähän enemmän, mutta kynttiläkauppaa en
vaan ymmärrä. Ylihintaista steariinia :friikki:
[/quote]Lumikki75 kirjoitti:Mua häiritsee jo Tupperware-kutsut ja vastaavat, vaikka ne eivät taida edes verkostomarkkinointia olla?
. Jo alko paperille ilmestyä kaavioita ja summaa ja euron merkkejä ja ties mitä pyramiidin kuvia. Kuuntelimme sujuvasti loppuun, ja vielä Antsa kirjoitti johonkin lapulle paikan ja ajan (oli muistaakseni Biomedicumissa) infotapahtumalle, jonne meidän ehdottomasti pitäisi saapua, haluammehan rikastua ja tehdä rahaa? Kaverukset myöskin painottivat, ettei tästä saa puhua, eikä tilaisuutta tultaisi toiste meille tarjoamaan. No en ole tuttavapiirissäni aiheesta kuullut eikä kukaan ole tullut enää kokeilemaan, harmittaapa kovasti. 
shaana kirjoitti:Siinä aikamme höpöteltiin niitä näitä, kunnes hän vakavoitui ja pyysi kuuntelemaan tarkkaavaisena. Hänellä olisi minulle ja kämppikselleni tärkeää asiaa, voisimmeko tavata jossain ja puhua kasvotusten. Mitään hän ei paljastanut, vaan juttu oli jotenkin salamyhkäinen ja minä lähinnä hätäilin, että nyt on sattunut jotain vakavaa.
. Joku sanoikin tilaisuudessa olleen hurmoksellinen meininki ja aivopesun merkkejä näistäkin värvääjistä kuvastui. Uskoivat omaan asiaansa niin kovin, muttei kumpikaan jotenkin ollut oma itsensä.
Mitä olen eri paikoista
lueskellut ja nähnyt WinCapitan netissä olleita juttuja, en ymmärrä miten kukaan on voinut
uskoa asiaan. Miksei mikään varoituskello soi päässä?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa