L-S kirjoitti:Totta kai on typerää sanoa kuumuudesta kärsiville, että nautitaan nyt lämmöstä tai inttää, että odotahan kun talvi tulee, mutta ei kai se, että joku ilmaisee pitävänsä helteestä mitenkään sitä hellettä lisää. Tai jos mä sanon, kuten sanoin yllä, että inhoan kylmää, ei sekään sitä hellettä mitenkään lisää. Se on vaan mun kokemukseni, joten toivottavasti kukaan ei nyt siitä ärsyynny tai pidä sitä etuoikeutettuna.
Kibaya kirjoitti:Kyllä, typerää ja etuoikeutettua on se älyttömyys missä kehotetaan nauttimaan ennen pakkasia, tai edes puhutaan tässä kelissä talvesta.
Mun kärsimys loppuu kun yöt viilenee, mikä on mun etuoikeus. Mun etuoikeus oli nauttia viime kesästä. Meillä jokaisella on etuoikeuksia toisiin nähden, ihan jokaisella, mitä tietoisempi niistä on, sitä paremmin pystyy ottamaan muut huomioon. Lisäksi omien etuoikeuksien havainnointi ja niistä tietoisiksi tuleminen vähentää pitkässä juoksussa sitä, että nähdään asiat vain oman kokemusmaailman kautta ja jaottelu normaalin ja epänormaalin välillä häviää.
Eikä kuumuudesta valittaminen poista sitä, että tästä saisi ja voisi nauttia. Ja sama se on pakkasella, että se on osalle ihmisistä hengenvaarallista ja siitä pitää saada valittaa. Varsinkin kun mennään ääriolosuhteisiin, missä vaikuitukset on lyhyissä ajoissa pahempia.

Minullekin liian kuuma, vaikka kyllä tässä nyt jotenkin elää. Enemmän keli on tällä hetkellä rajoite kuin mahdollistaja.

Kevään ensimmäiset kukat jo kukki pihalla ja sitten sataa suuntäydeltä räntäpaskaa. Jee.
Ainakin täällä Etelä-Suomessa, jossa ei ensin ollut kunnon talvea ja loputtoman tuntuinen marraskuu (pohjoisessa oli kai liikaa lunta ja sitten tulvat). Kevät meni jotenkin huomaamatta ohi koronan aikaan ja sitten kun alkoikin uskaltautua enemmän poistumaan kotoa olikin jo kesä. Kesäkuussa oli kunnon helteet, ja nyt sitten heinäkuussa on perinteiset kesäkuusäät, eli sataa ja on 16 astetta.
Ihanteellinen kesäsää on mielestäni 23-26 astetta ja aurinkoista.
Välillä voi sataa, jotta luonto ei vallan kuivu, mutta mieluiten öisin eikä joka päivä. 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa