Ketäs äänestit?

Mitä puoluetta äänestit 2011 eduskuntavaaleissa

Kokoomus
2
4%
SDP
6
11%
Perussuomalaiset
3
6%
Keskusta
3
6%
Vasemmistoliitto
12
23%
Vihreät
18
34%
Kristillisdemokraatit
0
Ei ääniä
RKP
1
2%
Muut
4
8%
En äänestänyt
4
8%

Ääniä yhteensä : 53

Ketäs äänestit?

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 18 Huhti 2011 11:54

Nyt rehellisyyttä peliin. Jos haluat säilyttää vaalisalaisuuden, niin ei tarvitse tekstillä tunnustaa. Riittää kun semianonyyminä klikkaat puoluetta, jota äänestit. Heräsi vain mielenkiinto, minkälainen eduskunta fordelta olisi tullut.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

Re: Ketäs äänestit?

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 18 Huhti 2011 12:04

Vihreitä äänestin, mutta nyt tuntuu siltä että näissä vaaleissa olisi pitänyt kuitenkin äänestää Keskustaa.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 18 Huhti 2011 18:26

Vasemmistoa äänestin.
Arvoin pitkään niiden ja vihreiden välillä, mutta sitten kallistuin punaisen puolelle.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 18 Huhti 2011 18:32

Vihreitä äänestin, vaikka en ihan vaaliohjelman kaikkien kohtien kannalla ollut. Ehdokas oli puoluetta
järkevämpi, mutta eipä sillä paljon väliä, kun ei päässyt läpi.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 18 Huhti 2011 18:37

Mulla oli samat kaksi vaihtoehtoa nyt, kuin oli vuonna 2007. Vuonna 2007 päädyin Vasemmistoliittoon, tänä vuonna päädyin Perussuomalaisiin. Mennään nyt vielä ajassa niin kauas taaksepäin ja kerrotaan, että 2003 äänestin vihreitä. Vuonna 1999 ei ollut äänioikeutta, mutta olisin varmaan äänestänyt SDP:tä.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 18 Huhti 2011 19:19

Mä äänestin vasemmistoa ja yllätykseksi ehdokas meni vielä läpi :D
Åitkään arvoin, että ketä äänestäisin ja jossain vaiheessa olin ihan varma, että äänestän tyhjää,
mutta sitten löysin ehdokkaan, joka täytti mun kaikki kriteerit.
Annis

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 18 Huhti 2011 19:26

Henkilöä äänestin, kun kyseinen ihminen voisi oikeasti olla hyvä siellä mukana päättämässä. Ei mennyt ehdokkaani kylläkään läpi, kun ei ole tarpeeksi tunnettu, eikä ääniä kovin suureltä alueelta tästä johtuen tule.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 18 Huhti 2011 20:14

Mäkin äänestin vassareita. Tosin vielä vaalikopissa pähkäilin demareiden ja vassareiden välillä. Mutta jotenkin mua oli ärsyttänyt demarit viime aikoina sen verran, että päädyin vasemmistoliittoon. Vihreitä olen joskus äänestänyt, mutta ne ovat olleet viime aikoina mielestäni oikestolaisempia kuin Kokoomus (ainakin Helsingissä), että en edes näissä vaaleissa edes harkinnut äänestäväni vihreitä.
Ai niin, äänestämäni ehdokas meni jopa läpi, varmaan ensimmäistä kertaa muissa kuin pressanvaaleissa.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja damn » Ma 18 Huhti 2011 21:19

Minä joudun valitettasti myöntämään etten äänestänyt. Tiesin kyllä mitä puoluetta äänestän ja ketä ehdokasta, mutta olin reissussa, enkä siksi kerennyt äänestämään. En ollut tajunnut äänestää ennakkoon, koska kuvittelin koko ajan, että kerkeän sunnuntaina niin aikaisin kotiin, että käväsen sitten antamassa ääneni. Vihreille olisi ääneni mennyt.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ma 18 Huhti 2011 21:52

Mä äänestin Keskustaa. Ennen vaaleja en oikein tiennyt mihin suuntaan kallistuisin ja päätin luottaa vaalikoneiden tuloksiin. Noinpa sitten sieltä ehdotettiin keskustalaista ja kun henkilö vaikutti ok:lta, päätin äänestää tätä. Ei mennyt ehdokkaani läpi, vaikka muuten Keskusta sai eniten ääniä tässä vaalipiirissä RKP:n lisäksi (Yle).
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja theia » Ti 19 Huhti 2011 09:48

Vasemmisto täälläkin. Jouduin äiteelle myöntämään, että vasemmistolapsi siitä on kasvanut (ja vielä molemmista!), vaikka kovin oikeistolaiseksi kasvatettiinki :virne:

Löysin hyvän tyypin, joka ajoi oikeita asioita. Sain kultasenkin äänestämään samaa. Mutta ei mennyt läpi, ylläri. Ensi vaaleissa lupaan äänestää jotakuta, joka pääsee läpikin :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 19 Huhti 2011 16:21

Äänestin vihreitä, koska joku nuori nainen jakeli esitteitä harmaassa Turun ilmastossa tuulisen sillan luona. Pakkohan tuollaista vakaumusta on tukea. Sitä paitsi esitteen perusteella kyseessä oli joko todella hyytävän lajin poliittinen pyrkyri tai minua huomattavasti parempi ihminen.

Ajattelin että jos hän läpi pääsee, niin kumpikin ominaisuus tullaan murskaamaan reaalipolitiikan hammasrattaissa. Ja minä niin kaipaan sitä kirskunaa kun haaveet särkyvät.

Olen sairas, myönnän, mutta miten tervettä touhua demokratia muutenkaan on? :piru:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 19 Huhti 2011 18:50

Vihreiden ehdokasta äänestin. Harkitsin myös Vasemmistoliiton ehdokasta aina äänestystilanteeseen asti, mutta sen tullessa eteen tuntui siltä, että vihreä ehdokas on parempi vaihtoehto. Minulle olennaista äänestyspäätöksessä on ehdokkaan arvoliberalismi, talouspolitiikan osalta taas mielipiteeni aina vähän vaihtuvat. Vihreät onkin tässä mielessä hyvä valinta: puolue ei ole sitoutunut liikaa mihinkään perinteiseen taloudelliseen ideologiaan.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 20 Huhti 2011 10:06

En vain löytänyt hyvää ehdokasta, joten äänestin puoluetta. Meikäläisen vaalipiiristä ei vaan edes koko puolueesta päässyt ketään eduskuntaa. Saakelin RKP vie äänet kunnon puolueilta :p
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ke 20 Huhti 2011 14:40

Vasemmistoa minäkin äänestin. Ei päässyt ehdokkaani kuitenkaan eduskuntaan, vaikka aika lähellä olikin.
Eowyn

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 20 Huhti 2011 16:41

Listasta puuttui vaihtoehto "Äänestin tyhjää". :soosoo:
Sen vuoksi laitoin sitten, että en äänestänyt.

Olin ennen vankka Kokoomuksen kannattaja, mutta takinkääntö "koko kansan puolueeksi" jätti mut tyhjän päälle. Vaalikoneesta tuli kärjessä pelkkää Perussuomalaista, mutta en vaan kyennyt pakottamaan itseäni äänestämään niitä (eikä sillä näköjään ollut väliäkään, sillä molemmat niistä potentiaalisista persuista menivät läpi muutenkin). Mä en ihan aikuisten oikeasti enää tiedä, mikä puolue mulle sopisi. Tiedän vaan, että en missään tapauksessa halua äänestää enää Kokoomusta enkä kyllä koe omakseni Vihreitä, SDP:tä, Vasemmistoliittoa... Joten mulle ei oikein jää mitään jäljelle. Toivottavasti seuraaviin vaaleihin mennessä tapahtuu jotain muutosta jossain jonnekin päin, etten enää ole näin tuuliajolla.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 20 Huhti 2011 17:53

Lumikki75 kirjoitti:Listasta puuttui vaihtoehto "Äänestin tyhjää"

Kävi sekin mielessä, mutta vaihtoehtoja äänestyksessä saa olla maksimissaan 10kpl. Ajattelin että Aku Ankat ja tyhjän äänestäjät löytävät omansa Muut tai En äänestänyt -vaihtoehdoista.

Vaikka arvelinkin KD sekä RKP jäävän molemmat nollille, niin pakkohan ne on pitää vaihtoehtoina, kun molemmilla on kansanedustajia joka vaalien jälkeen.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 20 Huhti 2011 18:01

Lumikki75 kirjoitti:Listasta puuttui vaihtoehto "Äänestin tyhjää". :soosoo:
Sen vuoksi laitoin sitten, että en äänestänyt.

Mitäs käytännön eroa sillä sitten on, että tiputtaako laariin tyhjän lapun, vai jääkö kokonaan käymättä äänestyspaikalla? Eihän se tuloksiin vaikuta. :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 20 Huhti 2011 18:35

Antaahan se sen viestin, että kiinnosti vaalit, mutta kun en pystynyt antamaan tukeani kenellekään.

Ideologinen ero. :virnu:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 20 Huhti 2011 19:08

Mutta näkyykö se edes äänestysprosentissa? Koska eikös kaikki tyhjät ja sutatut mene hylsyihin kuitenkin? :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 20 Huhti 2011 20:40

Mutta hylättyjen äänien määräkin kuitenkin tilastoidaan ja usein siitä on jotain uutisia, kuten nytkin.

Lisäksi linkki jännittävään vaalidataan, jossa tarkkaillaan edustajien sijoittumista vasemmisto-oikeisto- ja arvoliberaali-konservatiivi-akseleilla.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 21 Huhti 2011 11:40

Pascal Lemoix kirjoitti:Antaahan se sen viestin, että kiinnosti vaalit, mutta kun en pystynyt antamaan tukeani kenellekään.

Ideologinen ero. :virnu:

Nimenomaan juuri se ideologinen ero. Harkitsin sitäkin, että en olisi mennyt äänestyspaikalle ollenkaan, mutta halusin ihan vaan itseni vuoksi kertoa (edes itselleni), että olisin äänestänyt jos sopiva ehdokas olisi löytynyt.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 23 Huhti 2011 01:18

Tosi vaikealta tuntui äänestää. Suurin osa (lähes kaikki) puolueista ja ehdokkaista tuntui olevan täyttä kuraa. Tuntui, ettei kukaan aja järkeviä asioita. Tai jos joku ajaakin, jossain todella tärkeässä asiassa mättää ja pahasti. Kävin kyllä äänestämässä, mutta ehdokkaani ei päässyt läpi - en sitä tosin odottanutkaan. Nuorta tyyppiä äänestin.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 20 Heinä 2011 19:30

Täytyy vaan todeta, että onneksi oikea maailma ei ole kuin forde. Puistattaa ajatuskin siitä, että vihreät olisi suurin puolue. Muutenkin aika yllättävä tulos tässä gallupissa.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 20 Heinä 2011 20:30

Forden vaalipiiri on siitäkin erikoinen, että voi suorastaan päätellä, kuka äänesti mitäkin, kun äänestäjät on laskettavissa yhden käden sormin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Paluu Uutiset ja Sä