Olutta, komisario Kalja!

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 07 Marras 2016 20:19

Kävin perjantaina yhdellä (SIC!) ja päätin maistaa Karhun tummaa baarin huonosta valikoimasta johtuen. Suomalainen bulkkiolut ei ole kovinkaan hyvää, joten odotuksia ei oikein ollut.

Yllätyksekseni tuo oli kuitenkin oikein juotavaa. :O: Voin hyvin kuvitella juovani tuota uudelleenkin. :O: :tipahdus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 07 Marras 2016 22:16

Mä maistelin viikonloppuna jopa kahta olutta. Toinen oli Mufloni Appeaua Porter ja toinen Malmgårdin American Pale Ale.

Porter oli omaan makuuni hieman liian hapokas ja saattoi se olla myös pikkuisen liian kylmääkin. Ihan ok kuitenkin.

Malmgårdilainen oli hyvää. :kuola: Tykkään kyllä muutenkin apoista.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 30 Joulu 2016 17:42

Ihastuin joulun alla Raskasta joulua-olueeseen. Taisipa olla tummaa olutta. Todella hyvää, jopa tälläisen ei-tummanoluen-ystävän mielestä.
Harmi vain ettei sitä saa enää mistään. :huoh:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 04 Maalis 2017 16:47

Wildchild kirjoitti:Ihastuin joulun alla Raskasta joulua-olueeseen. Taisipa olla tummaa olutta. Todella hyvää, jopa tälläisen ei-tummanoluen-ystävän mielestä.
Harmi vain ettei sitä saa enää mistään. :huoh:

Olen menossa käymään Varustelekassa ja selailin, mitä oluita heillä on myynnissä. Sieltä löytyy Raskasta Joulua -olutta! Tuosta ei tosin näe, paljonko sitä on hyllyssä, mutta ainakin se on ei-himmennettynä, joten ainakin yksi löytyy.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 06 Touko 2017 23:05

Hetkeen en ole juonut sellaista olutta, joka olisi suosikkien listalle noussut. Sandler's Mud City Stout on kuitenkin sellainen, että sävähdyttää. Ei liikaa humalaa, juuri sopivasti raakakaakaota, vanilja ei juurikaan maistu (mikä oluessa on ihan positiivista). Erittäin toimiva stout. :kyllä:
Kuva
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 05 Joulu 2017 22:17

Kuva
Sori brewingin Vanilla cake fever -portteri oli todella hyvä valinta. Humalaa ei ole makuuni liikaa ja maku on voimakas, mutta miellyttävä. Vähän kuin joisi kahvia ja söisi kakkua, jossa on kaakaota ja runsaasti vaniljaa. :raps: Riittävästi myös oluen makua mukana, jotta ei mene liian paljon pois oluet-kategoriasta. Alkoholipitoisuus 9,9 %, joten tällaiseksi "Juon yhden oluen yli tunti ennen baariin menemistä"-olueksi oikein mainio. 4,5/5 tähteä. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 22 Joulu 2017 22:43

Pyynikin panimon Vahvaportteri. :sydän: Todella hyvä, tummaksi olueksi helposti juotava olut. Humalaa mun makuun juuri sopiva määrä. 5/5

Kuva
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 09 Maalis 2018 22:47

Olen tässä viimeisen 3 viikon aikana testaillut oluita yhden viikossa, mutta en ole jaksanut kirjoittaa tänne, vaikka tiedänkin pitäväni siitä, että täällä mielipiteeni ovat hyvässä tallessa ja minun on niihin helppo palata.

Kuva
Cool head brew:n Heavy sunshine beer portteri oli pettymys. Ei riittävän paksu koostumuksen eikä maunkaan puolesta.

Kuva
Thornbridge Fika Cold Brew Coffee Stout taas oli todella mieluinen olut. Sopivassa suhteessa kahvin makua, maltaisuutta ja riittävän mieto humalan maku. Jatkoon! :sydän:

Kuva
Tämän viikon testiolut on normaalista poiketen jotain muuta kuin stout tai portteri. :tilt: Paulaner Hefe-Weifsbier. Tämä olut myi itsensä minulle sillä, että lähikaupan hyllyssä se oli vissiin ainut, jossa oli humalaa vähemmän kuin hiivaa. Ihanan kevyt, hedelmäinen ja raikas olut. Tykkään. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 20 Joulu 2018 18:49

Edellinen julkaisu maaliskuussa. Kuten huomaatte, oon siirtänyt tämän julkaisun tekoa, joten lista tulee olemaan pitkä. :virne: On muun muassa kesältä 3 oluttapahtuman oluet. :keijo: Laitan tähän ketjuun sahditkin, vaikka eivät ne suoraan tänne kuuluisi. :D

Craft beer Helsinki
-UG Brewery - Dancing Monkeys 8%: Aivan ihana stout. Täyteläinen, ei liikaa humalaa. Olin varma, että tän vertaista ei voi löytyä tästä tapahtumasta, mutta olin väärässä. 5/5
-Cervisiam - Pecanisher 10%: Täydellinen jälkiruokastout! :kuola: Makuna pekaanipähkinäpiirakka. Maistui ihan Oatlyn Salty caramel & Hazelnut -jäätelöltä. :löööv: 5/5
-AF Brew - Black magic: Ok, ei liikaa humalaa. 3,5/5
-Ballast point - High west Barrel Aged BP Victory 12%: Hyvä perusporter 3,5/5

Suuret oluet, pienet panimot, Helsinki
-Top fuel beer company - Lab genius porter 7,4: erittäin hyvä porter 4,5/5
-Suomenlinnan panimo - Victory imperial porter 8,3%: Hyvä, hieman kahvinen. Kuitenkin liikaa humalaa. 3/5
-Bock corner brewery - Bock's pakkassahti/jääsahti 12,1%: Aivan ihana sahti. Paras koskaan maistamani. 5/5
-Olu bryki Raum - ruissahti: Muinaissahti. Ihan hyvä, mutta liian laimea. 3/5

Pienpanimo-olutjuhla @ Pori, Winston
Panimoyhtye Tuju - Export Stout N:O 3 7,5%: erinomainen perusstout, ei liikaa humalaa. 4,5/5
-Linden Brewery - Mother's Milk Stout 5,3%: helppo juoda, ei liikaa humalaa. 3,4/5
-Moose on the Loose Brewery - Moose sahti 9,5%: ok perussahti. 4/5

Muut:
-Arbor breakfast stout: Oikein hyvä perusstout, ei liikaa humalaa. 4/5
-Marstons Pearl jet stout: Hyvä stout 3,5/5
-Põhjola - Must kuld porter: Hyvä perusportteri. 3,5/5
-Fiskarsin panimo - Akvavit Kaffe Stout 6,5%: Ihana jälkkärikahvi. 4,5/5
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 25 Kesä 2020 23:12

Alkukesästä tuli maistettua Keppo breweryn mustaherukka sour alea. Oli ihan todella hyvää. En yleensä oikeastaan juurikaan välitä soureista, mutta näköjään marjaisat sourit voisivat olla mua varten. Yhtään hyvää hedelmäistä souria en ole maistanut.

Craft beer 2019:ssa tuli käytyä viime vuonna kaikkina kolmena päivänä maistelemassa oluita. Kaikkia oluista en ole itse ostanut vaan maistoin kavereilta. Mutta aika suuri määrä 1 dl maisteluannoksia tuli silti ostettua. Maistelin läpi lähes kaikki stoutit ja porterit. :superhymy: :sydän: Lista näyttää pitkältä, mutta ei hätää. Pidin kuitenkin huolen siitä, että en juurikaan humaltunut (jos tuli nousuhumalainen olo, oli ehdottomasti aika pitää tauko), koska silloin alkaa makuaisti hyvin nopeasti kärsiä ja maistelussa ei ole enää mieltä. :tilt: Käyn nämä läpi aakkosjärjestyksessä panimon mukaan. Harmi, että en ole näille tähtiä (yleensä) antanut. Vihdoinkin sain nämä tänne kirjattua.

-Browar raduca - Solaris 15%, imperial stout: Mun tekemä mämmi oluena. Toimii.
-Cervisiam - Satanic panic 10%, stout - pastry: hyvä maku, olisi saanut olla tuhdimpi.
-Cervisiam - Impaled maple x%, stout: edellisen vuoden pekaanipähkinäpiirakkaoluen kaltainen, mutta ei yhtä hyvä. Todella hyvä silti.
-Coolhead - Sea Buckthorn Gose 5,5%: Tyrnimehun makuinen :sydän:
-Coolhead - TDH Sapphire 10,3%, IPA Imperial: Ainoa hyvä IPA. xxx (en saa selvää) maut yliajavat humalan maun.
-Green street brewery - Jolly Roger, Imperial stout 12%: Todella hyvä, mutta olisi voinut olla tuhdimpi. 4,5/5
-Kotka steam brewery - Skipper's Ale, Belgian blonde 5,2%: Ihanan lempeä humalointi (2020-edit: no älä, se on belgialaistyyppinen :keijo: )
-Käbliku brewery - Glütsürr, Porter 9%: Ihana lakritsikarkki - ei lakritsijuuri
-La quince - Vanilla black velvet, Russian imperial stout 9,5%: Hyvä ja pehmeä maku, mutta tietty pistävyys taustalla
-Lehu pruulikoda - Punane ja must, porter 7%: hyvä, hedelmäinen/marjaisa
-Lehu pruulikoda - Ravnodennstvie, Russian imperial stout 11%: Hyvä, täyteläinen
-Lehu pruulikoda - Singularity, Imperial stout, xx%: hyvä, vahvan makuinen
-Lumi brewing - Khao Doka 01, coconut porter 5%: laiha, maku katoaa nopeasti. :(
-Napabier - Overcloud, Milk stout 7,5%: mun mämmi jälkimakuna
-Pyynikin panimo - Tampereen kortteliolut: Linnainmaa, milk stout xx%: täyteläinen jäätelö, liian vetinen
-Salama brewing - Liquid Rorschach, imperial stout 9,5%: hyvä stout
-Sori Brewing - Shadow game 1 - Hazelnut and syrup (Bourbon BA), Imperial stout 13,1%: Hyvin rajoitetun erän olut, jota todellakin kannatti jonottaa. Ihanan täyteläinen, siirappi maistuu - ei niinkään hasselpähkinä. Täydellinen jälkiruoka. Yksi parhaista oluista ikinä. 6/5
-Sori Brewing - Shadow game 2 - Dark chocolate & Valencia Orange (Bourbon BA), imperial stout 13,2%: Törkeän hyvä. Fazerina, mutta ei liian appelsiininen. Myös hyvin rajoitettu erä, tätäkin kannatti jonottaa.
-Sori Brewing - Lost room (Heaven hill Bourbon BA), Baltic porter 12%: tosi pehmeä, mutta potku puuttuu. Ok.
-Sori Brewing - Dark humour Club - PX Sherry Imperial stout 10%: Sherry ei maistu. Hyvä maku. Maku kärsii suuresti, jos on liian kylmää.
-Sori Brewing - Dark humour Club - Hot chocolate, Imperial stout 10,2%: Hyvä, ei kovin tuhti
-United Gypsies Brewery - Ihmistykinkuula, sahti 9%: ok sahti, liian banaaninen
-United Gypsies Brewery - Show me your Candies, Imperial stout 12%: Ihanan pehmeä, melko hyvä
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Edellinen

Paluu Murkina



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron