Joskushan on kuitenkin pakko syödä aamupalaa, jos pitää vaikkapa töihin aikaisin. Olen huomannut, että voin helposti aamulla syödä, jos en ajattele sitä ja on muuta tekemistä. Esim. mä avaan yleensä koneen ja pelaan vaikkapa pasianssia ja syön samalla leipäni. Hyvin sujuu, eikä tunnu kamalalta.
Lapset monesti syövät huomaamattaan, jos on jotakin tekemistä. Pienenä mulle sopiva tekeminen oli iskän työkalupakin kaiveleminen, nykyään se on tietokonepasianssi. Olen vieläkin pieni lapsi aamupalan kohdatessani.

. Ravitsemusihmisen luona kävin tässä keväällä ja hän sanoi, että on ihan normaalia ettei voi syödä heti aamusta. Joillain ihmisillä kuulema elimistön herääminen kestää kauemmin ja näin ollen vatsa ei ole valmis vastaanottamaan mitään sulatettavakseen heti. Sen mielestä oli riittävää, että syö sen aamiaisensa edes siellä töissä parin tunnin jälkeen. Mielummin kevyt aamiainen parin tunnin jälkeen, kuin liian kova nälkä ja lounas heti sihen päälle. Se tekee kuulema enemmän hallaa vatsan limakalvoille ja ruuansulatussysteemille
.

Voi totaalirepeäminen!

Purkit ovat todella samanlaiset kaadoin lasillisen maitoa ja join sen. Kun meinasin kaataa toisen lasillisen, huomasin, että se olikin luomumaitoa. Ja uhmasin kohtaloa syömällä vielä jäätelöä. Eipä ollut yllättävää, että vatsa tuli kipeäksi.

Tässä jää kanat ihan kakkoseksi. Siihen kylkeen kurkkua, tomaattia