Jäätelööö

Re: Jäätelööö

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Elo 2013 10:15

Minä törmäsin Häagen Dasziin ekan kerran siellä Australiassa ollessani. Jostain älyttömästä syystä en kuitenkaan syönyt siellä juurikaan jätskiä, vaikka oli koko ajan kesä. Jäi siis maistamatta. :riips: Sen sijaan maistoin jonkun yksityisen jätskiyrittäjän whiskey-cream-jätskiä. Voi juma :tipahdus: Jalat meinasi lähteä alta, kun se oli niin hyvää. :kuola:

Tuo Emilian mainitsema B&J's Strawberry Cheesecake oli ainakin mulle tosi iso pettymys. Tai sitten mulle sattui sellainen pikari, jossa oli enemmän kakkua kuin jäätelöä. :(

Toissa kesänä söin Venäjällä Bounty-patukan jäätelöversion. Se oli ihan mahtavan hyvää, vaikka siitä Bounty-patukasta en niin välitäkään.

Enivei, yritän tänään muistaa maistaa LIdlin jätskejä. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 08 Elo 2013 15:52

Mä oon maistellut näitä Fazerin karkkijäätelöitä viime aikoina. Salmiakkia toki olin maistanut ennenkin ja se on ihan mahtavan hyvää. Kismet oli todellinen pettymys. Ei se oikein maistunut miltään. Jotain olennaista puuttui. Oliko se sitten se keksi, vai mitä, mutta en kyllä osta enää koskaan. Geisha oli todella hyvää. Se iso möykky siinä keskellä varsinkin. Maistelematta ovat vielä Fazerina, Marianne, Dumle Snacks ja Ässä Mix. En tiiä viittinkö/ehdinkö noita kaikkia maistamaan vielä jätskikeleillä, mutta voihan noita toki viileämmälläkin syödä. Otan suosituksia vastaan.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Elo 2013 16:04

Mansikka-Dajm-tuutti oli yllättävän hyvää!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 09 Elo 2013 12:18

Lidlin B&J's-yritelmät ovat erittäin jees ainakin minun makuuni. Erittäin maukasta, ei liian makeaa, eikä muutenkaan liikaa kaikenlaisia temppuja. Pähkinät plussaa molemmissa mauissa. Voisin kyllä testata vielä sen mansikkajutunkin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 09 Elo 2013 19:09

Ja nyt muistin, miksi en ikinä osta näitä pikarimallisia jäätelötötsiä. Vartin taistelun seurauksena jännetupintulehdus ja kipollinen sulaa jätskiä. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 09 Elo 2013 20:32

Lyyra kirjoitti:Lidlin B&J's-yritelmät ovat erittäin jees ainakin minun makuuni. Erittäin maukasta, ei liian makeaa, eikä muutenkaan liikaa kaikenlaisia temppuja. Pähkinät plussaa molemmissa mauissa. Voisin kyllä testata vielä sen mansikkajutunkin.

Onko niissä ns. sattumia? :raps:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 09 Elo 2013 21:56

Lyyra kirjoitti:Ja nyt muistin, miksi en ikinä osta näitä pikarimallisia jäätelötötsiä. Vartin taistelun seurauksena jännetupintulehdus ja kipollinen sulaa jätskiä. :epäilevä:

Joo, toi. :epäilevä: Todella ärsyttävää.

Mä ostin sitä Lidlin mansikkajuustokakkujätskiä Lyyran innoittamana (hinta oli kyllä jo normi 3,50 jotain mut melkein puolet B&J:stä kuitenkin).
Oli oikein hyvää. Sattumia oli mun makuun sopivasti mutta en päässyt vielä pohjaa lähellekään (,jos ne on vaikka valuneet kaikki sinne). Pitäisi kai tehdä joku sokkotesti tän ja Benin version kanssa, että osaisi sanoa, onko se B&J:n enää sittenkään hintansa väärti. :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 09 Elo 2013 22:19

Wildchild kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Lidlin B&J's-yritelmät ovat erittäin jees ainakin minun makuuni. Erittäin maukasta, ei liian makeaa, eikä muutenkaan liikaa kaikenlaisia temppuja. Pähkinät plussaa molemmissa mauissa. Voisin kyllä testata vielä sen mansikkajutunkin.

Onko niissä ns. sattumia? :raps:

Näissä molemmissa mun valitsemissani mauissa on sekä pähkinöitä että suklaan palasia (suklaamaussa sekä vaaleaa että tummempaa suklaata). Taikinaa ei ole kummassakaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 11 Loka 2013 13:03

Pitäisiköhän myös mun kokeilla noita B&J-Lidl-versioita. :raps: Lauantaina olisivat nimittäin Lidlissä tarjouksessa 1,99 /paketti. (Samalla voisi hakea paketillisen broilerin jauhelihaa ja muutaman proteiinipatukan Miehekkeelle. Nekin ovat tarjouksessa... :tilt:)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 11 Loka 2013 13:13

marenkienkeli kirjoitti:Pitäisiköhän myös mun kokeilla noita B&J-Lidl-versioita. :raps: Lauantaina olisivat nimittäin Lidlissä tarjouksessa 1,99 /paketti. (Samalla voisi hakea paketillisen broilerin jauhelihaa ja muutaman proteiinipatukan Miehekkeelle. Nekin ovat tarjouksessa... :tilt:)

Kas, pitäisköhän mun kans hakea lisää niitä.. :kuola:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 11 Loka 2013 13:49

:o: Koska mullahan on nykyisessä asunnossa pakastin :pilvi:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 12 Marras 2013 21:44

Paria Ben & Jerry's makua maistelleena ymmärrän nyt paremmin niistä kohkaamisen. Karamel sutra :kuola:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 01 Tammi 2014 19:31

Joulupukki ei tuonut jäätelökonetta, mutta ostin itse tämmösen. :täpinä:

Eilen pääsin testailemaan. Eka kokeilu oli mustikkajäätelö, ja olipa muuten hyvää! Resepti oli tosi yksinkertainen, pakastemustikoita, sokeria, maitoa, ruokakermaa ja vaniljaa vaan sörssätään sauvasekoittimella sekaisin ja laitetaan jätskikoneeseen pyörimään, ja tulos oli paljon parempaa herkkua kuin odotin. :kuola: Täytyy kokeilla samalla perusreseptillä muitakin marjoja ja hedelmiä, ja varmaan hillotkin toimii jos jättää sokerin pois :raps:

Monissa muissa resepteissä näkyy olevan sitten vähän työläämpiäkin juttuja, kerman ja keltuaisvaahdon vatkaamista tai ainesten keittelyä ja jäähdyttelyä, täytyy varmaan sellaisiakin kokeilla. Ehkä niissä on koostumus jotenkin erilainen. Ja mitä kaikkea sekaan voikaan laittaa, marjoja, hedelmiä, pähkinöitä, suklaata, karkkia, hilloja, liköörejä... :sekopää: Ja jotain sorbettejakin voisi tehdä...

Saa nähdä missä vaiheessa jätskiä alkaa tulla korvistakin :virne:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 01 Tammi 2014 19:58

Tein joulun alla piparkakkujäätelöä tällä ohjeella. Noin 7 dl satsi riitti hyvin viidelle. Oli hyvää! :kuola: Vatsani tosin meni taikinan syönnistä taas kerran sekaisin. :pönde:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » La 04 Tammi 2014 09:12

puolikarkea kirjoitti:Paria Ben & Jerry's makua maistelleena ymmärrän nyt paremmin niistä kohkaamisen. Karamel sutra :kuola:

Kyllä. :kuola: Mää en osaa enää syödä pahemmin normaaleja jäätelöjä. Jää makuelämykset vähän laimeiksi. Karamel Sutraa tulee ostettua, jos jotain jäätelöä tekee mieli ja se usein meneekin parissa päivässä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 19 Huhti 2014 21:13

Olen kaiholla kaivannut Venäjällä maistamaani Bountyn jätskipatukkaversiota. Tänään löytyi Lidlistä melko lailla samalla idealla toteutettu Gelatelli Ice Cocos & Choco. Kookosjäätelöä tumma(hko)lla suklaakuorrutteella. Näitä myytiin 5 kpleen pakkauksessa (< 3 € ), ja kolme oon jo tuhonnut. Hyvää on.

Tamperelainen Minetti on laajentanut toimintaansa ensi kesäksi. Aion maistella heidän jätskejään paljon enemmän kuin Valion & Ingmanin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 19 Huhti 2014 21:30

Valio ja Ingman = Nestle ja Unilever :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja outsider » Su 20 Huhti 2014 14:26

Kibaya kirjoitti:Valio ja Ingman = Nestle ja Unilever :keijo:

Tämänpä takia en itse olekaan enää kauheasti jäätelöä syönyt. Lähinnä Ben & Jerry'siä koska niillä on sentään reilua kauppaa. Niillä on tosin sen verran hintavat tuotteet, että jäätelöstä on tullut mulle harvoin nautittava luksustuote. :keijo:

Edit. Paitsi että tarkistin just Wikipedista että Ben & Jerry'sinkin omistaa nykyään (jo vuodesta 2000) Unilever. :läps:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Emilia » La 26 Huhti 2014 12:40

Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 28 Huhti 2014 14:43

Emilia kirjoitti:Tsemppiä boikotointiin. :tilt:

^ :virne:

Söin eilen Minettin melonijäätelöä. Oli hyvää.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Huhti 2014 18:27

Oliko tää kaavio jollekin uus juttu? :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 28 Huhti 2014 18:57

Kiba; tuskin. AInakaan niille, jotka oikeasti tuskailevat tällaisten asioiden kanssa.

Itsekin olen nimenomaan jäätelöissä ja olusissa siirtynyt enemmän paikallisten tehtaiden ja panimoiden tuotteisiin. Vaikeampaa onkin ehkä niiden tuotteiden kanssa, joita joutuu käyttämään joka päivä. Mutta hyvä, jos joku jaksaa olla tarkka. Itse en jaksa olla kovin orjallinen. /Offtopic
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Huhti 2014 22:29

Jätskissä on kyllä oikeasti aika vaikea valita muita kuin noiden kaavioyritysten vaihtoehtoja. Ainakin jos asuu missään pienellä paikkakunnalla tai jossain kaukana. Markkinoilla on kuitenkin aika suuresti Nestlen, Unileverin ja GB:n valloittamat altaat, paitsi isommissa hypermarketeissa tai pientuottajien lähistöllä.

Ehkä pitäis itekin hommata se jätskikone, mutta sitten tullaan taas tähän että onko se minkä maalaisen valmistajan tekemä ja miten pitkä käyttöikä sillä on ja ja ja.. Joskus ois kiva jos ei kiinnostais, mutku ei :keijoei:

(Niin että miksi mä vastustankaan kapselikahvikoneita, vissykonetta ja näitä muita isojen massatuotantoturhakkeita ja olen sitten tässä dilemassa, jossa vanha kirnu ois paras :keijo: )
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja outsider » Ma 28 Huhti 2014 23:43

Tuon kuvan perusteellahan boikotointi on erittäin helppoa. Suurinta osaa noista brändeistä ei ole saatavilla Suomessa, ja nekin jotka ovat, eivät kuulu ostoslistalleni koskaan. Valitettavasti kuitenkin suurin osa niistä Suomenkin kauppojen hyllyistä löytyvistä tuotteista on sitten jotain kautta noiden firmojen omistuksessa. Ja jos ei monikansallisten mafioiden, niin sitten meidän ikiomien K- ja S-mafioiden omistuksessa. :töktök:

Ehkäpä siirryn tuon Minetin asiakkaaksi itsekin. Lähivalmistajia kannattaa suosia toki muutenkin. Tai sitten tehdä mahdollisimman paljon itse, koska eihän tässä maailmassa voi muuhunkaan kohta luottaa. :epäilevä:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 29 Huhti 2014 20:12

Toisaalta tossa kaaviossahan ei ole esimerkiksi Valiojäätelöä ollenkaan, joten voi olla muitakin jättiläisille kuuluvia merkkejä Suomessa myynnissä. Mutta nyt menen pois häiritsemästä keskustelua. Asiasta kiinnostuneet voivat varmaan itsekin etsiä paikalliset tuotemerkit, joita vältellä, jos haluaa. :)
Emilia

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina