Mutta pikuleivät ovat sitten iohan eri asia. Ne ovat hyviä!

Ainakin suurin osa

Aurora B. kirjoitti:En tykkää kekseistä, en sitten yhtään

Mr. Smith kirjoitti:Paljonko on paljon sokeria?
Olen tehnyt erinäisiä muffinssikokeiluja pätkiskakun ohjeella (koska siinä sanotaan että muffareitakin voi tehdä), ja pikkuhiljaa olen alkanut kiinnittämään huomiota sokerin määrään reseptissä. Sokeria laitetaan 3 dl, mikä minusta vaikuttaa aika hulppealta määrältä, olkoonkin että vehnäjauhoja tulee 5 dl.
Vai olenko vain yliherkkä hampaiteni puolesta pelkääjä?

En minä ainakaan... 

Itse en sitä keksiksi sanoisi.

Varsinkin nyt, kun testailen uutta kiertoilmauuniani 

Ja ko en omista mikroa, niin joku sulattelumeininki ei innosta.
Pullia ja pikkuleipiä en välttämättä jaksa tehdä, mutta kakut on kivoja. Koristelussa olen aika huono, mutta sinnillä siitäkin selviää, ja yleensä koristeet ei ainakaan mitenkään oleellisesti rumenna lopputulosta. 
Ei mokkapaloissakaan mitään vikaa ole, mutta Tuuloman torttu on vielä parempaa. Siinähän on vaalea pohja ja sellanen suklaakuorrutus päällä. urakka kirjoitti:Suosikki on kyllä Särkyneen sydämen kakku, sellanen suklaakakku mikä on maailman helpoin tehdä.
Onko kyseessä kenties sama kakku, josta puhuin aiemmin tässä ketjussa? Mutta toisaalta tässä ei ole suklaata. 
marenkienkeli kirjoitti:Sydänsurujen kakku (Saa sitä ehkä tehdä vaikkei sydänsuruja olisikaan.)
250g maitorahkaa
150g voita
2 munaa
½dl maitoa
4dl sokeria
2tl vanilliinisokeria
1½tl soodaa
1tl suolaa
3/4dl (eli 3rl) kaakaojauhetta
5dl vehnäjauhoja
Vuokaan kookoshiutaleita (tai korppujauhoja)

Rakkaalla lapsella on monta nimeä, ite nimitän tätä yleensä Idioottivarmaksi, mutta se nyt ei kuulosta tässä yhteydessä kovinkaan myyvältä nimeltä. 
), vähän oioin mutkia tuossa reseptissä. Itse oon jättänyt persiljat reunoista pois, tulee jotenkin selkeämpi maku. Yritit ja tomaatti kannattaa silputa aivan huolella, että siitä täytteestä saa tasaista, eikä sinne jää sellasia lehtilötkäreitä väliin. Kakun voipii tehdä irtopohjavuokaan, ite tykkään ainakin ettei sitte tarvi panikoida että jos se aivan leviää. Ohje kuulostaa monen täytteen kanssa kauhean monimutkaiselta, mutta tunnissa tuon tekee, ja lopputulos on hyvä! On ollu monissa juhlissa varsinainen vetonaula, ettei aina ole sitä iänikuista kala- tai kinkkukakkua vaan jotain vähän "eksoottisempaa".urakka kirjoitti:Mua harmittaa, että ko asun yksin, niin ei pysty oikein leipomaankaan. Tai siis pystyy tietysti, mutta jos tekee normiannoksen (tai edes puolikkaan) niin siitä jää kuitenkin iso osa mätänemään, enkä nyt kehtaa lähteä naapureillekaan tarjoamaan, että otapa tästä vähän kakkua. Pitävät mua muutenkin riittävän outona.![]()

Mr. Smith kirjoitti:Toisinaan ottaa oikeasti hiukan päähän, kun törmää tosi hyvältä vaikuttavaan reseptiin, mutta tietää samalla että itse sitä ei ajoissa saisi syötyä ja se ei koskaan selviäisi matkasta työpaikalle, eli tekemättä jää

Lumikki75 kirjoitti:Voihan niitä reseptejä puolittaa tai vaikka tehdä vaan kolmanneksen.
Vaatii tietysti vähän harjottelua ja ehkä pienemmän vuoan, mutta ihan mahdollista se silti on.
Lumikki75 kirjoitti:Voihan niitä reseptejä puolittaa tai vaikka tehdä vaan kolmanneksen.
Vaatii tietysti vähän harjottelua ja ehkä pienemmän vuoan, mutta ihan mahdollista se silti on.
Todennäköisesti jaksaa syödä sen koko kakun ja sen jälkeen tulee vain vihaiseksi kun tuntee, että olisi mennyt toinenkin vastaava. 
Mr. Smith kirjoitti:kokeilin eilen "syntisen hyvän suklaanautinnon" (alkuperäinen nimi) eli "snickers-piirakan" (minun versioni) tekemistä.
34 minuutin + kohtuulli-

urakka kirjoitti:Ja Vanillan mainitsema Tuuloman/Tuulaman torttu on aivan mielettömän hyvää..Ei mokkapaloissakaan mitään vikaa ole, mutta Tuuloman torttu on vielä parempaa. Siinähän on vaalea pohja ja sellanen suklaakuorrutus päällä.
Vähänkö siistiä, että joku osaa oikeasti puhua tuulomantortusta (onko se oikeasti o:lla vai a:lla? hmm) sen oikealla nimellä! Mun kaverit puhuvat aina vain tummista tai vaaleista mokkapaloista. Mullekin mokkapalat on juuri niitä tummapohjaisia.
)Vanilla kirjoitti:urakka kirjoitti:Ja Vanillan mainitsema Tuuloman/Tuulaman torttu on aivan mielettömän hyvää..Ei mokkapaloissakaan mitään vikaa ole, mutta Tuuloman torttu on vielä parempaa. Siinähän on vaalea pohja ja sellanen suklaakuorrutus päällä.
Vähänkö siistiä, että joku osaa oikeasti puhua tuulomantortusta (onko se oikeasti o:lla vai a:lla? hmm) sen oikealla nimellä! Mun kaverit puhuvat aina vain tummista tai vaaleista mokkapaloista. Mullekin mokkapalat on juuri niitä tummapohjaisia.

urakka kirjoitti:Lumikki75 kirjoitti:Voihan niitä reseptejä puolittaa tai vaikka tehdä vaan kolmanneksen.
Onhan se aivan mahdollista, sitä ei kiellä kukaan, mutta tulee henkinen blokki. Pitää kaivaa esiin kipot ja kupit, parhaassa tapauksessa vuoka ja vatkainkin.. tämä osuus siis vielä menee. Sitten ottaa sen puolen kilon voiköntsän, josta ottaa 20 g, loput jää jääkaappiin. Ottaa vähintään kilon jauhopussin, loput jää kaappiin.. Ja näkee kauhean vaivan, että tekee sen kakun, ja sitte se on sellanen että näyttää leikkimökin teekutsuille kuuluvalta. Tulee turhautus ja ärsytys, sitte ei tee mieli leipoa enää ikinä ja lopulta siitä voista kasvaa sieniä.![]()

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa