Miltäköhän tuo maistuu? 
Tuo oli vieläpä tehty sellaisista aineksista, joita meiltä löytyy lähes aina kotoa. Tuosta voi kehittää oikein hyvän hätävararuoan. 
. Olen tottunut siihen, että isäni tekee maailman parasta lasagnea ja oma tekemäni tuntui sen rinnalta ihan kauhealta mössöltä. Sitten kysyin vinkkejä isältä ja heti onnistui. Isä
.Kibaya kirjoitti:
Vähän on ahdistus helpottanut ruuanlaiton suhteen. Olen pakottanut itseni syömään pahaa ruokaaKun uuni on mun suurin ruuanlaittoväline. Tykkään muhittaa kasviksia uunissa ja nyt en saa laitettua uuniin mitään
Kasviskeitto täytyy tehdä ilman sosetta, kun ei ole sitä sauvaria. Blenderi on, mutta en saa nostettua niin paljoa, että saisin sen paikoilleen täynnä tavaraa
Ei oo heleppoo.
Meidän äiti tekee paljon keittoja pussivihanneksista. Niistä tulee lapsuus mieleen Ehkä siksi olen sen uunin käyttäjä ja keitot pitää tehdä aidoista vihanneksista. Hemapa![]()
---
Tämän tilanteen kanssa elämisen hankaluus on myös se pilkkominen. Tulee eksoottisen näköistä sapuskaa, kun kokki ei pysty pilkkomaan tavaraa tarpeeksi pieneksiMausteita holahtaa miten sattuu, kun kädet vapisee ja valmistamiseen menee tunteja, kun en uskalla pitää levyä kovalla.
Mitä teet päivisin? Valmistan lämpimän aterian, muuta en ehdi

Kibaya kirjoitti:Punajuuri Loves Aurajuusto
punajuuria
1 palaa auraa
kuohukermaa
suolaa, mustapippuria
1 iso tai kaksi pientä (puna)sipulia
Leikkasin punajuuret siivuiksi, peitin vuokan pohjan siivuilla ja sipulisiivut päälle. Tämän jälkeen reilusti auraa, niin että punajuuria ei näkynyt ollenkaan.
Toiseen kerrokseen tuli ensin pari punajuurisiivua, sitten sipulia ja vielä loput punajuuret päälle. En valitettavasti tajunnut laskea montako niitä oli![]()
Päälle heitin sitruunapippuria mustapippurin puutteessa, vähän suolaa ja rosmariinia (kun ei muuta ollut).
Kiertoilmauuniin monen muun ruuan kanssa 170 astetta, 1.5hOhjeessa oli alunperin että tunti, mutta mä unohdin!
![]()
Oli aikaste hyvä lisuke. Pientä kritiikkiä tuli ohjeen epämääräisyydestä.
(Mulle olisi käynyt kyseinen ohje hyvin. Mä en oo kovin tarkka ohjeiden suhteen. Mieheke on toista maata.)
Mittayksikötkin ovat resepteissä tyyliin 'loraus'." 
(Tosin valkosipulin kynnet olivat säälittävän pieniä, joten niitä piti laittaa taikinaan vajaa kymmenen.
Kiva kuoriminen.)
), kun tein sen 700 g:sta jauhelihaa), porkkana-perunasosetta ja kukkakaaligratiinia.
Salaattiakin toki on tarkoitus tehdä tuohon kaveriksi.
marenkienkeli kirjoitti:Laitin

Lyyra kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Laitin
OT, mutta onko tuo kirjoitusvirhe vai joku murrejuttu? Oon törmännyt tuohon yhden ihmisen kohdalla ennen, ja se oli kovin hämmentävää. Ja on nytkin. Jos se on murrejuttu, niin missä päin Suomea sanotaan "laitin" sen sijaan, että sanottaisin "laitoin"?
(Kirjoitettuna se tosin näyttää melkoisen tyhmältä.
) Sitä en tosin tiedä, onko se sitten pohjanmaanmurretta vai onko se tarttunut mulle jostain muualta. 
L-S kirjoitti:(Kalifornialaiset mansikat tuppaavat olemaan noin kolme-neljä kertaa suomalaisten perusmansikoiden kokoisia...)
Ainakin hollantilaiset isot mansikat maistuu ihan vetisille.marenkienkeli kirjoitti:Lyyra kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Laitin
OT, mutta onko tuo kirjoitusvirhe vai joku murrejuttu? Oon törmännyt tuohon yhden ihmisen kohdalla ennen, ja se oli kovin hämmentävää. Ja on nytkin. Jos se on murrejuttu, niin missä päin Suomea sanotaan "laitin" sen sijaan, että sanottaisin "laitoin"?
Nyt tuo oli ihan kirjoitusvirhe. Mutta saattaisin noin sanoakin.(Kirjoitettuna se tosin näyttää melkoisen tyhmältä.
) Sitä en tosin tiedä, onko se sitten pohjanmaanmurretta vai onko se tarttunut mulle jostain muualta.
(Hassua, että en sitä eilen tajunnut.
) Eli jostain muualta tuo "laitin" on.
) Laita kukkakaalit uunivuokaan.Aurora B. kirjoitti:L-S kirjoitti:(Kalifornialaiset mansikat tuppaavat olemaan noin kolme-neljä kertaa suomalaisten perusmansikoiden kokoisia...)
Mä olen aina miettinyt, että kun ne on niin valtavia ainakin telkun välityksellä, että voiko ne maistua yhtä hyville kuin suomalaiset mansikat?Ainakin hollantilaiset isot mansikat maistuu ihan vetisille.
Mutta kelpaa näin arjessa syötäväksi ihan hyvin mulle. (Kalifornialaiset mansikat ovat myös halpoja, joten olen ottanut tavaksi ostaa niitä usein... Suomessa mansikat ovat kesäherkkua.)L-S kirjoitti: Lisäksi sisällä on joskus ontto kohta.

Äidillä ei mumman mämmiohjetta ole, mutta pidän peukkuja, että tädiltä ohje löytyy. Jos kaikki menee hyvin, syön vajaan viikon kuluttua mumman ohjeella tehtyä omatekoista mämmiä.
Muussa tapauksessa täytynee tyytyä netistä löytyneeseen ohjeeseen.
) Mutta eiköhän tuolla ekallakin ohjeella hyvää tule.
Itse tehtyä!
En malttaisi odottaa ensi viikkoon, kun se on valmista.
Eihän se ihan samanlaista ole kuin kaupan mämmi, mutta ei se siitä huonoa tee. Toisessa vuoassa mämmi oli päässyt pikkuisen liikaa kuivumaan sivuilta, mutta oli se vaan hyvää. 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa