En kuitenkaan itse tykkää hunajasta niin paljoa, joten totesin sen olevan hyvä määrä. Kun kaikki liottuneet ja kiehuneet olivat olleet tarpeeksi kauan yksiköissään heitin kaikki ainekset sekaisin kahteen vuokaan. Päälle voita ja suolaa ja uuniin.

Kibaya kirjoitti:Seuraavalla kerralla ihan oikeaa riisiä tai ei mitään.

Vaikka ei voi mitenkään väittää etten pitäisi syömisestä. Pois se minusta.
Pasta ja parsakaali on aina hyvää ja sitten sellaiset huolella valmistetut ateriat, joissa on monta osaa, kuten kanaa/lihaa/kalaa ja jotain lisuketta, hyvälaatuista ja monipuolista salaattia, ehkä jotain vihanneksia, vaikka graavilohta seurana, sopivat mausteet ja mahdolliset kastikkeet ja viiniä. Salaateistakin pidän. Mutta kuitenkin. Muuten on helposti vähän sellaista, että ihan kiva.
Osa pitää laittaa pakastimeen ja ei niitä sitten sieltä muista tai huvita kaivella. 

Toisaalta nyt on tosi kosteat ilmat. 

(Ok, nyt oli ilmeisesti tarkoitettu jotain kinuskikuorrutetta...) Olen yläasteajoista lähtien tehnyt aina silloin tällöin uunibanaaneja kinuskikastikkeella. Helppoa ja hyvää.
Voisi kyllä tehdä niitä taas jonakin päivänä. 
)

Lyyra kirjoitti:Kertoisko joku, mikä siinä kinuskissa on niin ihanaa?
Ja vielä banaanin kanssa? Banaanihan on jo itsessään niin makeaa.
Lyyra kirjoitti:Haluaisin saada itsestäni sen verran irti, että tekisin ruokani itse useammin. On paljon helpompi säädellä, mitä suuhunsa panee, kun tekee sen itse. Sitä on vain niin laiska tai niin kiinni ilmarissa tai jossain, ettei muka saa itsestään mitään irti, vaikka osaisikin. Mitenkähän tämän ratkaisisi?
Mun keino on lähinnä se, että eineksiä en osta kaupasta. Ja kun jääkaapissa ei ole eineksiä, ei niitä tule syötyä. (Onpas huono neuvo.
)marenkienkeli kirjoitti:Miten olisi, jos tekisit enemmän sellaisia ruokia, joita voi tehdä suuren satsin kerralla ja vaikka pakastaa valmiina annoksina? Silloin ei olisi pakko joka päivä vaivautua tekemään ruokaa.
Muuta ratkaisua en oikein keksi.Mun keino on lähinnä se, että eineksiä en osta kaupasta. Ja kun jääkaapissa ei ole eineksiä, ei niitä tule syötyä. (Onpas huono neuvo.
)

Banaanit lämpiminä on kyllä mun mielestä aika kamalia, bansku on parempaa kylmänä. Eikä kinuski mun mielestä ole kovin vaikeaa tehdäkään, kakun päällekin olen tehnyt sitä monesti. Sitä pitää vaan keitellä hartaasti (ainakin 10 minuuttia) jos haluaa kuorrutteen, pelkkä kiehauttaminen ei siihen ehkä toimi. Niin kauan, että kun tiputtaa tipan kylmään veteen niin se jähmettyy.
Pitäisi olla valmiina tukku helppoja ja silti maukkaita reseptejä, joista voisi laittaa arkisinkin. Mutta vaikka resepti olisi helppokin, se vaatii aina melko paljon suunnittelua, kun pitäisi kuitenkin ostaa tämä ja tuo ainesosa, että sen saisi toteutettuakin ajallaan.
.

Aurora B. kirjoitti:Hirveän vaikea mennä veikkailemaan, kun ei tiedä, kuinka ne marengit teit ja mitkä olivat säilytysolosuhteet. Mutta epäilys kohdistuu paiston jälkeiseen säilytykseen, jos paiston jälkeen marengit olivat kuivia pinnalta. Kosteus ja lämpö on ainakin marengin vihulaisia.

Tein sen verran että sain evääksikin sitä. Lisäksi oli kurkkua...
). 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa