Tänään ostin Helsingin jäätelötehtaan minttusuklaa-pehmistä. Hyvää oli. Ei kuitenkaan niin hyvää kuin olisin kuvitellu. Nyt on tosin jäätelönsyönnin takia vatsa kipeä.

Deni kirjoitti: tylsähköön Vanilla toffee crunchiin.
.
.
Jäätelö kuuluu johonkin Pirkka Parhaat -sarjaan, ja on pakattu hyvin paljon samanlaiseen purkkiin kuin kohutut BJ:t. Sarjaan näytti kuuluvan myös suklaajäätelö, jota haluan ehtottomasti heti maistaa. 
Tavallisessa Valion litrajätskissä on siis luultavasti enemmän ilmaa kuin kunnon BJ:ssä. Meillä ainakin pakastin jäädyttää kaiken aivan liian ankkaan jäähän, joten jos jokin sulaa oudosti niin syytän pakastinta.Kyllä se sieltä löytyy.Leirum kirjoitti:Löysin hyvän uuden (?) Pirkka-jäätelön K-kaupan pakastealtaasta, vaan en Pirkan sivuilta.

Jorssi kirjoitti:Kyllä se sieltä löytyy.Leirum kirjoitti:Löysin hyvän uuden (?) Pirkka-jäätelön K-kaupan pakastealtaasta, vaan en Pirkan sivuilta.

Taikina köntit ovat mielestäni hieman liian isoja, mutta ainahan niitä voi lusikalla pilkkoa. 
Eipähän tule usein itseään niillä lihotettua.

Kyllähän sitä ymmärtäisi normaalin vaikka Valion litran nugat-valkosuklaa jätskin, mutta että Ben & Jerry´sin ällömakean extrakermalla ja -rasvalla varustetun pienen purkin! No Cookie Dough ei ole se kaikista makein tuotos ja siksi tykkään. Esim. Chocolate Fudge Brownie, jota aikaisemmin harrastin, oli sellaista että pari isoa ruokalusikallista riitti ja sitten sai himon täytettyä. Oli sen verran tuhtia tavaraa.
Veljeni keksi kyseisen säännön, kun olimme joskus saaneet jäätelöä muutamana sunnuntaina peräkkäin. "Aina on saanut sunnuntaisin jäätelöä." 
Niin pehmeä suklainen maku!

elegia kirjoitti:Mä aloitin jäätelökauden vissiin viime viikolla ostamalla Oma-mansikan. Oli ihanan mansikkainen.
Täytyy kyllä maistaa myöhemmin. 

elegia kirjoitti:Mä aloitin jäätelökauden vissiin viime viikolla ostamalla Oma-mansikan. Oli ihanan mansikkainen.![]()
Seisoin ihan sairaan pitkään jäätelötiskillä ja mietin, että toi on kuitenkin taas sellainen turhan makea, mitä ei pysty syömään, mutta oli niin phemeän ja raikkaan makuista.

Annis kirjoitti:kuka sit jaksaa syödä sellaisen isomman
Lyyra kirjoitti:Ostin uudenlaisen Muru-eskimon: Muru Minttu! Oli eri hyvää (koska mintun ja suklaan yhdistelmä jätskissä on voittamaton)---
Ainakin mintulla ryyditettynä oli hyvää, ja koko oli mun mielestä parempi ku esim. Kingis-puikoissa.
Muutaman kerran olen kyllä harkinnut, mutta johonkin se raja on vedettävä.elegia kirjoitti:Tuli Kingiksistä mieleen, että se uusin, vadelma-lakritsi-mikälie on aika karua.

urakka kirjoitti:B&J on vielä kokonaan maistamatta, ja saa mun puolesta ollakin. Oon kuullu niistä pelkästään ylistäviä kommentteja, mutta en kyllä suostu maksamaan jäätelöstä sellaisia kiskurihintoja.Muutaman kerran olen kyllä harkinnut, mutta johonkin se raja on vedettävä.
Minäkään en ole vielä kyseisiin jäätelöihin sortunut. En vaan suostu maksamaan sellaisia hintoja niin pienestä määrästä jäätelöä.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa