Ruokajutut

Re: Ruokajutut

ViestiKirjoittaja moralhazard » Su 08 Kesä 2008 22:25

moralhazard kirjoitti:Olen ajautunut sillikriisiin...pölö pölö pölö...

Anjovis oli ratkaisun avain. Tuli tutustuttua muutamaan silliinkin tässä ohessa, tykkäsin tosin
kaikista niistäkin. Myös katin ehdottamasta matjeshärpäkkeestä.
are you there?
moralhazard

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 12 Kesä 2008 13:19

En sanoisi olevani nirso, mutta on ruoka-aineita ja ruokia, joita en vaan syö (tai juo). Näitä ovat esim. kesäkeitto (koulutrauma), kaikki maksaruoat (koulutrauma), muut sisäelimet, etanat (voisin sinänsä joskus kokeilla), imelät ja/tai kuminalla maustetut leivät, oliivit, silakkapihvit, sillit ja tee. Kaikkia näitä on helppo vältellä, joten siksipä ei tule mitään noloja tilanteita kieltäytymisestä.

Isännällä ongelmia tuottavat ananas ja kaaliruoat. Muuten tuntuu menevän mikä vaan. Tekisin mielelläni kaalilaatikkoa, mutta mies ei yhtään siedä kypsyvän kaalin hajua :(
Fantsu

ViestiKirjoittaja Pvi » To 12 Kesä 2008 21:35

Mies siis tulee välillä lähettää lomalle, kaalilaatikkolomalle.
Viimeksi muokannut Pvi päivämäärä To 12 Kesä 2008 23:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 12 Kesä 2008 22:37

Yleensä herkuttelen kaalilaatikolla, kun mies on työmatkoilla... :)
Fantsu

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 13 Kesä 2008 17:08

Olen jo piiitkän aikaa tehnyt aamupalaksi piimä-banaani-marja sörssöä. Elikkä banaani ja pakkasesta löytyvät marjat tehosekoittimeen ja piimää päälle ja srururur-sururur. Jos oikein täyttävää haluan heitän sekaan kauraleseitä tai vastaavaa.

Nyt haluaisinkin kokeilla jotain uutta, mutta yhtä helppoa. :raps: Meinaan maustamattomaan jogurttiin tietenkin voisi pitkästä aikaa koittaa, mutta jotenkin banaani ja marjat eivät enää oikein anna hohtoa aamuun. :virne:

Ideoita? Jotain, mikä pitää nälän mahdollisimman kauan loitolla.

Joskus tein myös banaani-marja-kivennäisvesi sörssöä. Mutta se ei aamupalana iskenyt jostain syystä. Illalla sitten terästettynä. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja moralhazard » Pe 13 Kesä 2008 18:27

Ite heitän aamuisin naamaani ämpärillisen kaurapuuroa ja puoli pussillista pakastevadelmia. Nannaa, mutta
pitäisi itsekin keksiä jotain vaihtelua. Helppous ja nopeus pelaa suurta roolia tässä.
are you there?
moralhazard

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 13 Kesä 2008 18:41

[asian vierestä] Ja kun aamulla ei ole yhtään kapasiteettia ajatella mitään, on kaikki toimittava mahdollisimman automaattisesti. :tilt:
Voi sitä tuskaa ja kärsimystä ja järkytystä, kun huomaa, että banaanit on loppu ja piimä on vanhaa. :friikki: Kun ajatus ei juokse sitä jää seisomaan monttu auki, ja kun ei sytytä vielä pitkään aikaan jää usein ilman aamupalaa. :virne: Yleensä tarkistan jo illalla, että kaikkea on ja asetan käden ulottuville. [/asian vierestä]

Kämpillä usein tein puuroa ja siihen päälle keko vadelmia. :) Oli hyvää, kunnes sitä oli syönnyt puoli vuotta joka aamu. Sitten kaipasin vaihtelua ja kehitin mysliä ja maustamatonta jogurttia.

Niin, niitä shmootieita? :tilt: Vinkkejä? *kärsimätön, mutta älkää välittäkö. Kaikki ajallaan.* :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Leirum » Pe 13 Kesä 2008 19:25

Maustamatonta jogurttia ja hedelmiä. Siihen käy hyvin tölkkihedelmät. Jotkut laittaa vielä pähkinöitä.
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 13 Kesä 2008 20:09

Mutta mitä hedelmiä? Mitkä yhdistelmät ovat hyviä? En oikein osaa kokeilla, kun epäilyttää omat sotkut. En kuitenkaan välitä liian makeasta. :raps: Pähkinät on kyllä hyviä. Usein ostankin myslejä missä on pähkinöitä.

Nim.merk. aina banaania ja omenoita. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 13 Kesä 2008 20:16

Nugat kirjoitti:Mutta mitä hedelmiä? Mitkä yhdistelmät ovat hyviä? En oikein osaa kokeilla, kun epäilyttää omat sotkut. En kuitenkaan välitä liian makeasta. :raps: Pähkinät on kyllä hyviä. Usein ostankin myslejä missä on pähkinöitä.

Nim.merk. aina banaania ja omenoita. :tilt:

Miten olisi esimerkiksi appelsiini?
lumikukka

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 13 Kesä 2008 20:53

Miten olisi esimerkiksi appelsiini?

Jotenkin näin maistamatta tuntuu, ettei se oikein makuhermojeni mukaan iskostu jogurtiin tai piimään. Rahkan seassa se taasen on vallan mainiota. Oikeastaan tämä selviää vain kokeilemalla.

Eli pistetään kokeilulistaan. :)
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja kaneli » Pe 13 Kesä 2008 22:16

Mä nautin puoli vuotta aamupalaksi omaa puurosekoitustani. Kun se alkoi tökkiä, siirryin jogurttiin, mysliin sekä voileipiin. Näin kesän tullen sekoittelen rahkaa ja jogurttia sekä mysliä, hyvvee on. :superhymy:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja heartless » Pe 13 Kesä 2008 22:18

Arnoldsin smoothieista saa varmaan kanssa jotain vinkkiä, että mitä vois sekoitella keskenään. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Leirum » La 14 Kesä 2008 01:30

Ite oon käyttänyt mangoa ja papaijaa ja sellasia vähän löllöjä muljahtelevia hedelmiä suoraan purkista :) En itsekään tykkää ajatuksesta appelsiini + maitopohjainen juttu. Uskottelen itelleni, että jos purkkihedelmät on juicessa eikä sokeriliemessä, niin ne ei oo kauhean epäterveellisiä. :tp:
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja Kaarina » La 14 Kesä 2008 14:14

Itse teen smoothieta, johon tulee maustamatonta jogurttia, maitoa ja mustikoita tai mansikoita ja jos aivan villiinnyn, niin molempia sekaisin. Kavereilta olen saanut vinkkiä, että mehukeitoista tulee hyvä smoothie, mansikka on kuulemma paras.
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja Deni » La 14 Kesä 2008 14:25

Mä tykkään laittaa sekaisin pakastemustikoita, maustamatonta jukurttia ja appelsiinimehua. Kuulostaa oudolta, mutta toimii. :)
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Maija » La 14 Kesä 2008 14:28

Jotkut hannapartaset varmaankin lynkkaisivat minut, jos tietäisivät, että en syö lainkaan aamiasta. Ajatus aamulla syömisestä lähinnä yököttää, enkä varmaan edes ehtisi mitään arkiaamuisin nappaamaan. Muutenkin olen aina myöhässä.

Olen monta kertaa koittanut opetella syömään aamupalaa, mutta tulos on aina sama: huono olo ja parhaassa tapauksessa vessanpönttö saa kuulla minun puhuvan norjaa.

Päivän ensimmäisen aterian nautinkin yleensä koulussa siinä puoli yhdentoista aikoihin. Muutenkin syömiseni on kovin epäsäännöllistä, mutta ainakaan vielä siitä ei ole seurannut mitään sen kummempia haittavaikutuksia. Ehkä ne ilmenevät sitten hieman vanhempana, kuka tietää.
Maija

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 14 Kesä 2008 15:56

Maija kirjoitti:Jotkut hannapartaset varmaankin lynkkaisivat minut, jos tietäisivät, että en syö lainkaan aamiasta. Ajatus aamulla syömisestä lähinnä yököttää, enkä varmaan edes ehtisi mitään arkiaamuisin nappaamaan. Muutenkin olen aina myöhässä.

Olen monta kertaa koittanut opetella syömään aamupalaa, mutta tulos on aina sama: huono olo ja parhaassa tapauksessa vessanpönttö saa kuulla minun puhuvan norjaa.

Muitakin aamuyökköjä. :femmat:

Yleensä on ihan turha kuvitellakaan syövänsä jotakin parin tunnin sisään heräämisestä (siis aamulla, iltapäiväunilla ei ole samaa vaikutusta). Minun ei tarvitse edes syödä aamulla mitään, pelkkä ajatus aiheuttaa huonon olon. Mieluummin kärsin muutaman tunnin nälkää kuin aloitan aamuni yökkimällä vessassa.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Shay » Su 15 Kesä 2008 00:31

Maija kirjoitti:Jotkut hannapartaset varmaankin lynkkaisivat minut, jos tietäisivät, että en syö lainkaan
aamiasta. Ajatus aamulla syömisestä lähinnä yököttää, enkä varmaan edes ehtisi mitään
arkiaamuisin nappaamaan. Muutenkin olen aina myöhässä.

Olen monta kertaa koittanut opetella syömään aamupalaa, mutta tulos on aina sama: huono olo
ja parhaassa tapauksessa vessanpönttö saa kuulla minun puhuvan norjaa.

Mää en varmaan kestäis töissä tuntiakaan, jos en söis kunnon aamupalaa. Viikonloppuisin
syöminen saattaa unohtua niin aamulla kuin päivälläkin, mutta heikotus ajaa jääkaapille
kuitenkin jossain vaiheessa.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 15 Kesä 2008 05:42

Mulla on vähän sama juttu kuin Shaylla. En pysty mihinkään ilman aamupalaa. Ajatuskin siitä, että jättäisin aamupalan väliin vaikka siksi että saisin nukkua pidempään (esim. tulevana tiistaina kun pitää olla aikaisin lentokentällä), on aika mahdoton. Herään mieluummin tuntia aikaisemmin kuin kärsin nälkää.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja moralhazard » Su 15 Kesä 2008 15:13

Maija kirjoitti:Jotkut hannapartaset varmaankin lynkkaisivat minut, jos tietäisivät, että en syö lainkaan aamiasta. Ajatus aamulla syömisestä lähinnä yököttää, enkä varmaan edes ehtisi mitään arkiaamuisin nappaamaan. Muutenkin olen aina myöhässä.

Päivän ensimmäisen aterian nautinkin yleensä koulussa siinä puoli yhdentoista aikoihin. Muutenkin syömiseni on kovin epäsäännöllistä, mutta ainakaan vielä siitä ei ole seurannut mitään sen kummempia haittavaikutuksia. Ehkä ne ilmenevät sitten hieman vanhempana, kuka tietää.

Kauhotko illalla sitten runsaammalla kädellä? Se kait on yksi yleinen syy, jos ei aamiainen suuremmin kiinnosta. Itse nujertuisin täysin, jos täytyisi lähtä päivän viettoon ilman aamupalaa. Ajatuskin ahdistaa.
are you there?
moralhazard

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 15 Kesä 2008 16:07

Iloittaudun aamu-yökkijöiden joukkoon. :femmat: Olen tästä hyvin huojentunut, koska olen ajatellut olevani kertakaikkisesti vain täysin outo. :tilt:

Se että nyt pystyn syömään aamupalaa on monien moinien vuosien myötä kehitetty ominaisuus. Maha järkyttyy kyllä vieläkin, jos teen ERILLAISTA tai kokeilen UUTTA aamupalaa. :friikki: Sen jälkeen vietetään vessassa koko aamu. Jos kokeilen uutta aamupalaa, herään ainakin puolituntia aikaisemmin, että kerkiää tosiaan siellä vessassa istua, eikä myöhästy joka paikasta. :tilt: Ja herrasiunaa mitä siitä seuraa, jos syön klementtiinin aamulla. :pahis: Satsuma ei ollenkaan niin paha mutta klementtiini. :friikki: En kerro yksityiskohtia. Ja jos on oikein tärkeä meno aamulla, jätän suosiolla aamupalan syömättä, sillä en tahdo päivän menevän pilalle siitä, että pohtii milloin taas vessaan pääsis.

Nyt totuttelulla pystyn vetämään oikein tuhdinkin puurosatsin, mitä en olisi pystynyt tekemään pari vuotta sitten, eikä huonoa oloa välttämättä tule. Se on mukavaa. Ja silloin todellakin jaksaa paremmin monta tuntia eteenpäin.

Olisi kyllä mukava tietää, että mistä tämä aamu-yökköys johtuu. Joskus yritin lääkäriltä kysyä, mutta se vain rupesi valistamaan aamupalan tärkeydestä ja puuroa kitusiin vain. :epäilevä: Lääkäri ei näyttänyt ymmärtävän, että kyllä aamupala maistuisi, jos kykenisi.

Jotenkin hymiörikas viesti. :ahihi:

:tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Maija » Su 15 Kesä 2008 19:52

moralhazard kirjoitti:
Kauhotko illalla sitten runsaammalla kädellä?

No jos pari voileipää tuhdiksi illalliseksi lasketaan? :riips:

En kyllä parempaakaan syytä aamun huonovointisuuteen löydä, mutta en silti usko, että siitä on kysymys. Ja kun olen tästä yrittänyt ottaa selvää, saan juurikin Nugat'n kuvauksen kaltaisen vastaanoton. Siksi olenkin suosiolla tottunut ajatukseen, että aamupala kaikessa tärkeydessään ei vain sovi minulle.
Maija

ViestiKirjoittaja heartless » Su 15 Kesä 2008 22:41

Mäkin jätän mieluiten aamupalan syömättä juurikin siitä tulevan huonon olon vuoksi. Muutaman tunnin kuluttua heräämisestä useimmiten uskaltaa syödä ilman pahaa oloa. Aamuvuoro- päivinä mun on tosin pakko syödä jotain aamuisin, että jaksan olla töissä.. oon pari kertaa kokeillut olla töissä ilman aamupalaa ja ei sekään ollut kivaa.

En usko, että paha olo johtuisi illalla tapahtuvasta napostelustakaan, sillä pyrin olemaan syömättä ainakin pari tuntia ennen nukkumaan menoa.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Bunni » Ma 16 Kesä 2008 10:48

Mää oon syöny aamupalaa melkeinpä koko ikäni, mutta nyt on 3 kuukautta menny ilman.
Syömättömyys johtuu siitä, etten jaksa alkaa pelkästään itelleni laittaan mitään ja kun aamulla ei syö, jaksaa paljo paremmin oottaa ruokatuntia :friikki:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
Bunni
Hupakko

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina