Tein sunnuntaina sinänsä ihan hyvää keittoa, jossa on erilaisia kasviksia ja kermaakin mukana, tosin siitä tuli vähän litkumaista, koska liikaa nesteitä suhteessa kasvisten määrään. Nyt olen syönyt sitä parina päivänä lounaaksi ja hirveä nälkä aina parin tunnin päästä.
Pitäisi aina olla hirveästi kaikkea muuta siinä mukana, että nälkä pysyisi poissa, ei näköjään riitä mikään pari palaa leipääkään. Eikä mulla ole jaksamista miettiä ja hankkia hirveitä määriä erilaisia lisukkeita. 
L-S kirjoitti:Muistin taas miksi en tee kasvissosekeittoja.Tein sunnuntaina sinänsä ihan hyvää keittoa, jossa on erilaisia kasviksia ja kermaakin mukana, tosin siitä tuli vähän litkumaista, koska liikaa nesteitä suhteessa kasvisten määrään. Nyt olen syönyt sitä parina päivänä lounaaksi ja hirveä nälkä aina parin tunnin päästä.
Pitäisi aina olla hirveästi kaikkea muuta siinä mukana, että nälkä pysyisi poissa, ei näköjään riitä mikään pari palaa leipääkään. Eikä mulla ole jaksamista miettiä ja hankkia hirveitä määriä erilaisia lisukkeita.
kasvissosekeittoon ite heitän aina runsaasti raejuustoa, mut varmasti joku fetakin toimis.L-S kirjoitti:Muistin taas miksi en tee kasvissosekeittoja.Tein sunnuntaina sinänsä ihan hyvää keittoa, jossa on erilaisia kasviksia ja kermaakin mukana, tosin siitä tuli vähän litkumaista, koska liikaa nesteitä suhteessa kasvisten määrään. Nyt olen syönyt sitä parina päivänä lounaaksi ja hirveä nälkä aina parin tunnin päästä.
![]()

Voi tietysti olla, että vika oli reseptissä/kokissa eikä linsseissä, mutta kuitenkin. Raejuustoa olisi tietysti voinut hankkia... ja nyt tää kuulostaa siltä, että tyhmänä valitan, kun en ole ajatellut asiaa loppuun asti.
Mutta valitinkin lähinnä sitä, että kasvissosekeitto tuntuu turhan työläältä, kun ensin on hommaa siinä valmistuksessa ja sitten pitäisi vielä keksiä millä sen saa pitämään nälkää.
Useimmissa resepteissä ei kuitenkaan sitä proteiininlähdettä ole, toki jos useammin tekisi, niin patenttiratkaisu tulisi varmaan selkäytimestä.
Kibaya kirjoitti:Meidän lähiksestä sais Härkistä, mutten oikein tiedä uskallanko kokeilla sitä. Entä jos se onkin pahaa
Viikonloppuna tulee varmaan kokeiltua.Kibaya kirjoitti:Voiko niitä reseptejä muokata niin että se puutos ei haittaa?

Nyt on meneillään maapähkinävoi-innostus. Sitä laittaisi melkein kaikkiin ruokiin.
Pitää ehkä tämän purkin loputtua hieman hillitä itseä, ettei kokonainen raaka-aine joudu ulos-syötyjen listalle. 

Possu oli melkein liiankin rasvaista, mutta onneksi oli mehukkain ikinä syömäni kyssäkaali tasapainottamassa.
Mun syksyjen lemppariruokaa. 
Kibaya kirjoitti:Sopiskohan härkis/nyhtis (jos sitä mistään ikinä löydän) lasagneen?
marenkienkeli kirjoitti:Kibaya kirjoitti:Sopiskohan härkis/nyhtis (jos sitä mistään ikinä löydän) lasagneen?
Ihan varmasti sopis. Makuasiahan se toki on, onko omaan suuhun hyvänmakuinen. Mulle iskee Nyhtis, mutta ei oikein Härkis.

Harmittaa, kun ostin sitä enkä nudea. 

Jos sellaista haluat jouluksi, kannattaa leipoa jo esim. tänään tai huomenna. Vie muutaman päivän ennen kuin se on parhaimmillaan. Tän tyyppisellä ohjeella olen kakun joskus tehnyt.
Meillä tehdään sellainen joka jouluksi, on hyvää. Joskus olen tehnyt myös suklaa-taatelikakkua tämäntyyppisellä reseptillä (tosin ilman tuota kuorrutusta, epäilen että se olisi liikaa
mutta ruohittu suklaa toimii sekaan hyvin).

Ehkä pitää huomenna syödä kebabia väliin, ettei tule kasvismyrkytystä.
etten voi tehdä uuniruokia, mitä nyt ois tosi helppo a) tehdä b) ottaa mukaan.
Olen lamaantunut ilman uunivuokia

Kibaya kirjoitti:Ruoka-ahdistus tai tylsistyminen päällä. --
Auttakkee
Erityisesti suosittelen tuota bataattimuhennosta.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa