Omiin suosikkeihini laitan kuitenkin maustamatonta jugurttia ja sanon niitä smoothieiksi.

Pari päivää sitten tein mango-vadelma-smoothieta, kun olin innostunut ostamaan lomallani mangoa. Tämän ohjeen mukaan tein, tosin vaihdoin siis mansikat vadelmiksi, enkä laittanut hunajaa ollenkaan (vaikka yleensä laitan). Oli yksi parhaimmista smoothieista ikinä.

Ohje:
1 banaani
n. 100 g pakastevadelmia
1 mango
noin 3 dl appelsiinimehua (itse käytin jotain luomumehua, jossa oli kai pääosin appelsiinia)
noin 2 dl maustamatonta jogurttia
Toinen lempparini on puolukka-pellavansiemensmoothie:
2 dl puolukoita
1 banaani
2 dl omenamehua
2 dl maustamatonta jogurttia
0,5 dl pellavansiemeniä (kokonaisina tai rouhittuina)
2 rkl hunajaa
Tästä oma smoothie-innostukseni alkoi.
(Tähänkin tosin käytän aina maustamatonta jugurttia. Laitankin tähän oman versioni.
2 dl mustikoita
1/2 banaani
150 g-200 g maustamatonta jugurttia
hunajaa
Sauvasekoitin on ainakin itselleni ollut korvaamaton. Nämä ovat niin helppoja ja tosi kätevää juotavaa esim. jumpan jälkeen.
Mulla on näköjään aina vakkari tuo jugurtti ja banaani ja usein hunaja, kun en halua laittaa sokeria.
Ja tuota puolukka-reseptiä olen soveltanut tosi paljon eri marjoilla, mutta yllätyin tosi paljon siitä, että puolukkaversio oli kuitenkin paras!
Olisi kiva löytää joku uusi tapa tehdä smoothieta, tai siis uusia aineksia. Nettihän tosin on reseptejä pullollaan, mutta haluaisin kuulla fordelaisten mielipiteitä siitä, että mitkä ovat omia suosikkejanne.
Eli kertokaa, pliis. 

Useimmiten laitan siihen jotain hedelmäjogurttia, banaania, vadelmia ja/tai mustikoita ja lorauksen jotain marja- tai hedelmätuoremehua, on muuten hyvää!