En tupakoi, enkä ole koskaan tupakoinutkaan.
Oltiin kaverin kanssa teineinä vallan outoja, kun ei poltettu. Kaveriporukka kyllä tyrkytti jonkun verran, mutta ei huvittanut edes aloittaa. Testattiin toki yksi legendaarinen juhannus, mutta se jäi kyllä aika tehokkaasti siihen (puoli askia Marlboroa ja viinaa enemmän kuin paljon -> legendaarinen krapula, jonka jälkeen tupakan näkeminenkin etoi). Ei vain kiinnostanut. Onneksi oli sentään kaveri tukena, muuten olisi voinut sosiaalisen painostuksen alaisena aloittaakin. Tai sitten ei. Hassua tässä on se, että äiti epäili mun polttelevan, kun taas polttelevaa veljeäni ei epäilty moisista paheellisista harrastuksista

Kai mä nyt haisin röökille, kun kaikki muut polttivat. Ja em. kaverin vanhemmat kuin korsteenit, sisätiloissa.
Palavan tupakan tuoksu ei ole (nykyään) mitenkään paha, ainakaan ulkona muuten raittiissa ilmassa. Itse asiassa sitä voi vähän nuuhkiakin (mikä on sinänsä hyvä, koska savu seuraa savutonta magneetin lailla). Mitähän sille tuoksulle oikein tapahtuu siinä vaiheessa, kun se tarttuu vaatteisiin tai sormiin

Hyi helvetti. Mä en haluaisi kulkea julkisella paikalla haisten sille hajulle.
Sinänsä muiden tupakointi ei siis häiritse, ellei sauhuttelijoita ole kovin monta samassa ryhmässä ja savu käy jo hengityselimiin ja silmiin. Pahin on tupakansavuiset sisätilat (eläköön lakimuutos!).
No, Murun tupakointi tietenkin häiritsee. Terveydellisistä syistä ja hajuhaittojen takia. Hän on useamman kerran yrittänyt lopettaa tupakointia, mutta pystyy parhaimmillaan olemaan puoli vuotta ilman röökiä. Pienen keittiötsykologiaistunnon jälkeen totesin, että hän on yrittänyt lopettaa nimenomaan sen vuoksi, että mä en tykkää. Hänellä itsellään ei sinänsä ole mitään hinkua lopettaa. No ei kai se sitten voi onnistuakaan. Sinänsä mua harmittaa kovastikin, koska se haju oikeasti etoo mua. Monta tuntia tupakan jälkeenkin. Mulla on herkkä hajuaisti. Ei oo kivaa. Ja koska muutosta on turha odottaa, niin asiasta ei viitsi huomautella (nalkuttaa), kun se ei auta, vaan ärsyttää, molempia. Toisaalta taas inhottaa, kun toinen tulee lähelle löyhkäten röökiltä. Dilemma