marenkienkeli kirjoitti:Kyseisessä pelissä tehdään pastillikamelikaravaaneja, vallataan alueita ja pyritään keitaiden ja lähteiden luo.

puolikarkea kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Kyseisessä pelissä tehdään pastillikamelikaravaaneja, vallataan alueita ja pyritään keitaiden ja lähteiden luo.
Kerkesin miettiä ennen linkin avaamista, että syödäänkö siinä nappuloita. Ranskan- ja amerikanpastillit.

puolikarkea kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Kyseisessä pelissä tehdään pastillikamelikaravaaneja, vallataan alueita ja pyritään keitaiden ja lähteiden luo.
Kerkesin miettiä ennen linkin avaamista, että syödäänkö siinä nappuloita. Ranskan- ja amerikanpastillit.
Valitettavasti nappulat tosiaan olivat muovia. Vaikka karkeilta kovasti näyttivätkin.
) MM-kisat.

tiger34 kirjoitti:Tuli viikonloppuna pelattua sellaista peliä kuin Alhambra, oli kyllä hauska. Peli, jota en ole koskaan lukuisista yrityksistä huolimatta osannut pelata on Thurn und Taxis, onko kokemuksia?
Lyyra kirjoitti:Meillä oli töissä myynnissä Modern Art, joka valittiin muutama vuosi sitten vuoden aikuistenpeliksi. Onko siitä kellään kokemuksia?
3:n pelissä olen kai aina ollut viimeinen ja 4:n pelissä 3. tai 4..
Mieheke tykkää Modern artista todella paljon. Ei siis ole mun ostos täysin harakoille mennyt.
Esimerkiksi 2 päivää sitten pelasimme Miehekkeen kanssa 3 peliä Marrakechia. Kaksinpelinä sisältää enemmän strategisia elementtejä kuin suuremmalla joukolla. Peliä voi hyvin pelata ihan fiilispohjalta tai laskelmoivasti. 
Ihan hauska peli, joskin aikuisten sääntöjen mukaan pelatessa peliin voi mennä yllättävän paljon aikaa.
Hain eilen postista pari lisäosaa siihen, Kirjurit ja Kauppiaat sekä Linnanneito ja Lohikäärme. Seuraavaks pitänee hankkia uus olohuoneen pöytä, että mahtuu pelaamaan..
Siinä on vielä hämärämpiä sääntöjä kuin peruspelissä.

heartless kirjoitti:Miks kukaan ei oo aikaisemmin kertonut mulle miten mahtava peli Fluxx oikein on?![/img]
Joululomalla pelasin sitä ensimmäisen kerran ja muutaman kerran (ehkä 8 peliä) olen sitä pelannut. Hauskaa ajanvietettä, mutta liian tuuripeli mun makuun.Lyyra kirjoitti:Milloin pidetään pelimiitti?

Säännöt oli helppo oppia ja peli tuntui hyvältä jo ensimmäisestä pelikerrasta alkaen. Ei uskoisi, että alueenvalloituspeli on noin koukuttava, mutta on se! Plussaa nerokkaasta rodunvalintatavasta ja siitä, että rotu ei ole aina samanlainen, koska rotujen kaveriksi arvotaan rikoisominaisuudet. Miltä kuulostaisivat esimerkiksi lentävät puolituiset, diplomaattirotat tai kommandopeikot? Peliä pelanneena voin sanoa, että aika mahtavalta. 
Lyyra kirjoitti:7 Wonders muistuttaa ehkä eniten ikisuosikki Settlers of Catania, mutta siinä on elementtejä myös Riskin eri versioista.
Pelissä nostetaan erilaisia kaupunkilaattoja ja rakennetaan kaupunkia, minkä jälkeen kaupunkiin asetetaan aina tietty määrä zombeja. Ensimmäiseksi helikopteritaso-laatalle ehtinyt tai ensimmäisenä 25 zombia tappanut pelaaja on voittaja. Zombeja vastaan taistellaan heittämällä noppaa, mutta kaverit saattavat käyttää pelin aikana kortteja, joilla vastustajaa hidastetaan. Reilut kaverit myöskin kasaavat zombeja vastapelaajien reitille, jotta elämien ja zombien kanssa taistellessa käytettävien luotien hankkiminen hankaloituu. En suosittele tätä peliä kovin tosissaan pelaavien kanssa pelattavaksi. 

heartless kirjoitti: Ensimmäiseksi helikopteritaso-laatalle ehtinyt tai ensimmäisenä 25 zombia tappanut pelaaja on voittaja.
) Saari tulvii joka vuorolla, jolloin osa laatoista käännetään tulviviksi, ja osa uppoaa kokonaan ja häviää pois pelistä, mikä taas rajoittaa saarella liikkumista. Lisäksi, jos kriittiset laatat (Aarrelaatat ja Helikopterialusta) uppoavat, peli päättyy siihen. Tulvavedet nousevat pelin edetessä aina vaan enemmän kerralla (alussa kääntyy aina kaksi laattaa kerrallaan, ja lopussa jopa 5-6:kin kerralla). Myös vaikeusasteen voi valita pelin alussa, ja aloittaa korkeammalta tulva-asteelta. Aarteen saa kerättyä aarrekorttien avulla aarrelaatalta, ja pelin päätteeksi (kun kaikki neljä aarretta on kerätty), koko joukkueen pitää hankkiutua helikopterialustalle, ja karata saarelta pois ennen kuin se uppoaa kokonaan. Jos saari uppoaa ennen aarteiden löytymistä tai ennen helikopterialustalle ehtimistä, kaikki häviävät.
Ollaan Miehekkeen kanssa pelattu se useampaan otteeseen läpi vaikeimmalla tasolla ja huonoimmilla hahmoilla, hävitty ei olla kovinkaan montaa kertaa.
En sitten tiedä, toimisiko se esim. neljällä pelaajalla paremmin.

Lisäosaa emme ole vielä kokeilleet, mutta ehkä joskus. Vähän kyseinen peli on kyllä kokenut pelipiireissäni inflaation liiallisen randomiuden takia.
Ekan pelin jälkeen todettiin, että täähän on lasten versio Pandemiasta.
(Mulle olisi ok, jos olisi joku junior-Pandemia, mutta ei, samalla idealla vaan rahastetaan.
Kyllä, mua harmittaa, että käytimme rahaamme kyseiseen peliin.) Ollaan tuota Salaisuuksien saarta kokeiltu myös 3 hengellä, mutta oli se niinkin liian helppo. Ehkä se vain oli liian kova kolaus. Luultiin löytäneemme peli, jota on hyvä pelata kahdestaan, mutta ollaan jo ajateltu, että pelin voisi myydä. 

Lyyra kirjoitti:Ollaan sit vissiin marengin kanssa täysin erilaiset pelaajat. Ehkä se pelimiitti ei ookaan hyvä idea.
Mutta ei sen tarvitse haitata menoa. Kyllä minä Afrikan tähteäkin tarvittaessa pelaan ja sopeutuminen on mulle yleensä aika helppoa. Ainut mitä mä en oikein koskaan kestä, on se, että joku ei pelaa tosissaan (hampaat irvessä ei toki tarvitse vääntää), vaan tekee jatkuvasti tyhmiä siirtoja vain siksi, ettei viitsi yhtään miettiä. Jos ei osaa, sille ei voi mitään, mutta jos ei edes yritä, miksi edes pelaa. Eli en usko, että Fordella on yhtään sellaista pelaajaa, joka pelaisi, jos ei kiinnosta.marenkienkeli kirjoitti:Ainut mitä mä en oikein koskaan kestä, on se, että joku ei pelaa tosissaan (hampaat irvessä ei toki tarvitse vääntää), vaan tekee jatkuvasti tyhmiä siirtoja vain siksi, ettei viitsi yhtään miettiä.

marenkienkeli kirjoitti:Jos ei osaa, sille ei voi mitään, mutta jos ei edes yritä, miksi edes pelaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa