Ei vaan hommat onnistu. Täytynee laittaa tutkimussuunnitelmaa uusiksi.
Onneksi tänään on gradupalaveri. Ehkä saamme yhdessä pohdittua asiat paremmille raiteille. Ja ehkä ohjaaja saa taas luotua muhun uskoa. Olen aika pohjamudissa. 
Ei vaan hommat onnistu. Täytynee laittaa tutkimussuunnitelmaa uusiksi.
Onneksi tänään on gradupalaveri. Ehkä saamme yhdessä pohdittua asiat paremmille raiteille. Ja ehkä ohjaaja saa taas luotua muhun uskoa. Olen aika pohjamudissa. 

& tsemppiä marenkienkelille 

Parasta tässä on kuitenkin se, että mä alan oikeasti uskoa, että musta voisi olla tutkijaksi. Olin kuvitellut, että kun ensimmäinen kunnollinen vastoinkäyminen tulee, hajoan täysin. Niin ei yllättäen käynytkään. Stressaannuin kyllä, mutta kun pääsin järkytyksestä yli, suhtauduin entistäkin suuremmalla innostuksella tutkimukseen. Täytynee jutella proffan kanssa, josko jäisin yliopistolle, kun saan maisterin paperit ulos. Jatkotutkinto tuntuu tällä hetkellä erinomaiselta ajatukselta. 

Tutkimus itsessään voi olla palkitsevaa, mutta olosuhteet (esim. rahoituksen osalta) eivät sitä aina välttämättä ole. Epä'varmuuden sietokyky on syytä olla hyvä, tai sitä kannattaa kehittää.

L-S kirjoitti:Kyllä lisensiaatintöitäkin kai tehdään, mutta käsittääkseni monilla aloilla suositaan kuitenkin nykyisin sitä, että jätettäisiin se tekemättä ja tähdättäisiin suoraan tohtorintutkintoon. Kaiken maailman uudistusten mukaisestihan tohtorintutkintokin pitäisi kohta suorittaa neljässä vuodessa ja silleen.

Proffa otti asian itsee puheeksi, mutta tarkemmat keskustelut käydään myöhemmin. Ilmeisesti olen osoittanut gradua tehdessäni olevani paikan arvoinen, kun kerran juuri mut haluttaisiin tänne.
(Olen taas näköjään vahingossa leikkinyt vaikeasti tavoiteltavaa, kun proffa otti asian taas itse puheeksi eikä aloite tullut multa.
)

Palkka ei tokikaan ole mikään maailman paras, mutta enpä minä sitä odottanutkaan. Proffalla oli paperit, joissa on tarkemmat tiedot hommasta, kotona. Sain kuitenkin sen verran selville hommasta, että hyvältä kuulostaa.
Jännää.
. Voinko mä oikeesti vaan luovuttaa koko opparin ja jättää koulun kesken, kun tuo teos on niin paska etten kehtaa antaa sitä asiakkaalle.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa