Mä kyllä nykyisin juon aika harvakseltaan, mutta aika usein juonkin sitten kunnolla jos kerran rupean. Kavereiden kanssa saatetaan ottaa muutamat terassilla tai telkkaria katsoessa, mutta jos mä ihan vakaalla aikomuksella lähden baariin, kyllä mä sieltä kotiin tulen ihan ympäripäissäni sitten.
Mutta mitäpä tuosta. Mun juomistahti on tyyliin kerran kuussa, ja noita isompia kännejä vieläkin harvemmin. Vuorotyö rajoittaa mahdollisuuksia, ja iän myötä mä olen alkanut viihtyä kotona tai muissa puuhissa niin ettei baariin läheskään aina tee edes mieli. Ja huolimatta siitä, että välillä juonkin itseni vesinokkaeläimeksi, on mulla silloinkin mukana jonkinlainen itsekontrolli, niin ettei mitään ikävää ole ainakaan tähän mennessä sattunut, eikä mulla ole tapana humalassakaan alkaa haastaa riitaa, tihrustaa itkua tai lähteä vieraiden miesten matkaan, niin että pitäisi seuraavana päivänä pohtia hyvin hartaasti itseään ihmisenä. Lähinnä välillä nolottaa kun on tullut hölötettyä typeriä.
Krapula on se ikävä seuraus, joka tekemisistään on kannettava. Yleensä mä selviän runsaalla nukkumisella, puolentoista litran limsapullolla, pitsalla ja jollain makealla syötävällä, mutta muutaman kerran on ollut pakko raahautua töihin iloisen illan jälkeen - ja se on hirveää. Harmi vaan kun aina ei ole mahdollista valita kemuilun ja töiden välillä...

.jpg)
Tasoittavia en tosin muuten harrasta, ellen sitten ole lähdössä seuraavanakin päivänä baanalle. Yksin ei ollenkaan.
Viinejäkin tulee lipitettyä. Juon enemmänkin kuin yhden lasillisen jos tekee mieli, mutta usein olen tyytyväinen jo vähästä. En kaipaa humalaa missään tilassa, vain virkistystä.

Ja vielä kun lähisuvussa on alkoholismia, niin pitäis tosissaan varoa. Mutta... en mä vaan osaa. Ei tavallaan kiinnosta, niin kauan kun langat pysyy käsissä, so to speak.
Mulla on ihan samoin. Drinkkien litkiminen baarissa maksaa usein tuhottoman paljon eivätkä muutkaan juomat halpoja ole. Kaljaa juoden baarireissut toki tulisivat halvemmaksi, mutta en oikein tykkää kaljasta (paitsi muutaman muun alkoholijuoman jälkeen kaljakin maistuu). Tänä kesänä ajattelinkin opetella juomaan kaljaa.
Ei vieläkään aukea sen ihanuus. Joskus välillä otan huikan ja kokeilen josko jo toimis, mutta ei. Maistuu ihan kaamealle vaan.