)
). Menin sielä käymään ja sain joululahjaksi Tuusin kylään. Tossa se nyt leikkii noilla joululahjaleluillaan ja pohtii olenko ollut tuhmana kun ei mun kotona ole lahjoja ollenkaan.
Miehen perheen kanssa illallistetaan muutenkin kun vaan jouluna, ja kyllä oikeastaan mun äidinkin kanssa. Että en nyt tiedä mikä tässä nyt niin erikoista on
toki on kivaa ettei tarvi mennä töihin (kun sattuu olemaan sellainen työpaikka), mutta kirkkoon kuulumattomana voisin hyvin vaikka säästää nää vapaapäivät johonkin toiseenkin ajankohtaan 
Siihenhän on enää vajaa pari viikkoa. 
). Mutta sitten tajusin että jaah, tässähän on kohta muutenkin marraskuu joten en mä sit kuitenkaan ollu niin ajoissa. 

skray kirjoitti:Alettiin jo puhua pukkiringistä, niin kai jo saa alottaa jouluröpötyksenkin?
Mä oon jo muutaman viikon miettinyt, että koska kehtais laittaa jonkun jouluvalon. Ei nyt ehkä tähteä ikkunaan, mutta jotain edes. Jos laittais ulos jouluvalot, olisko se ok? Ehkä pyhäinpäiväks vähän niinku halloweenhengessä, mutta silti joulua ajatellen?Siihenhän on enää vajaa pari viikkoa.
Aateltiin kyllä itekkin, että laitetaan talvivalot piharakennukseen marraskuun alusta, jotta ei oo niin perhanan pimeää pihalla koko ajan.
Ehkä lähempänä joulukuuta kehtais laittaa kynttilät ikkunoihin.

Emilia kirjoitti:Värikkäät valot voisi kyllä kieltää jollain asetuksella.

Glögiä on tullut nautittua ja joulukalentereja kaupassa selailtua. Meinasin, että voisin hommata tänä vuonna Marsin joulukalenterin. 
Ai niin, ja Punainen risti lähetti pyytämättä ja yllätyksenä kalenterin postissa... no, voisinhan mä siitä maksaa, niin kehtaan sitten avatakin sen.
Toivottavasti olisi tällainen sää joulunakin, eikä taas sama kuin juhannuksena...
) ja valot partsillekin. Vaikka onkin tuota lunta tuomassa valoa, tarvittiin vähän avustusta että muukin näyttää jouluiselta. 
Suurin lahjastressi menee siis keijopukki-lahjaan. 

") ja josko tänä vuonna saisi legokalenterin. Noh, koska legokalenteri on sen verran tyyris, saavat sen yhteiseksi. Mutta suklaakalenterista en luovu.
Kauheeta kun oikein joutuu syömään suklaata joka päivä. 

skray kirjoitti: Etkä varmasti anna yhdenkään lapsen avata yhtään luukkua, koska se on sun kalenteri ja ne aatteli, että se on typerä.![]()

skray kirjoitti: Mä täällä pohdin joulukappojen hommaamista keittiöön. Saas nähdä millasta tulee.

Siinä bongaamassani kalenterissa oli tosin joka päivälle eri teetä, toisin kuin tuossa linkin kalenterissa ilmeisesti on. Se oli vielä jotenkin kivempi. 
Vai kuuluuko se asiaan, että on pakko paketoida? Paketointi on kyllä kivaa.skray kirjoitti:Aiotaan tietysti ostaa poitsulle joku jolulahja/lahjoja, mutta pitääkö ne paketoida 7 kuukauden ikäiselle vauvalle? Mä ostan lahjan, paketoin sen ja avaan sen sitten. Eikö se oo vähän turhaa?Vai kuuluuko se asiaan, että on pakko paketoida? Paketointi on kyllä kivaa.
Ja onhan ne lahjapaperit aina värikkäitä ja ehkä jotain kuviakin. 

Tai joulun aikaa
Lapsi 

En mä tajua tätä ollenkaan. Miten voi olla joulu jo näin lähellä? Voihan ahdistus. Nykyään joulu tulee aina liian aikaisin. 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa