Näytöllehän tietysti saa taiteilla muutakin, kuin Windows-logon.

Kuusi jäi vielä eteiseen "sulamaan",
Sippura kirjoitti: Kuusi jäi vielä eteiseen "sulamaan",
muistettiin sentään laittaa se vettä ja pari tippaa tiskiainetta sisältävään ämpäriin sei-
somaan. Tuon tiskiaineen pitäisi vaikuttaa suotuisasti neulasten pysymiseen, tai jotain.
Tai voi se näyttää vähän paaviltakin, riippuu katsojasta. Mulle se on Gandalf.
Mutta tuo lumi kyllä tekee maailman niin kauniin näköiseksi, että josko se joulumielikin pian löytyisi. 

Mun mittakaavalla tämä on aikamoista viimetippaan jättämistä. Varsinkin kun isälle en ollut ostanut mitään tähän päivään mennessä. Kaupoissa soivat joululaulut meinasivat saada aikaan oksennusrefleksin aikaan. Ei niissä lauluissa sinäänsä vikaa ole, mutta ne tekopirteät laulajat ällöttävät.
Ajoittain ihmispaljous oli todella ahdistavaa, mutta yllättävän pienellä jonottamisella pääsi kassalle.
Kun tulin perjantaina kotiin, satoi vettä oli harmaata. Ehdin jo surkutella, että ei taida jouluksi tulla lunta. Eilen ja tänään on kuitenkin tullut lunta. Jee! 

Ja lumi. Ihana, ihana jäniksen jälkiä täynnä oleva, hohtava hanki. Voi että, kun tuli hyvä mieli!
Sen verran nöyrryin, että soitin lasten vanhemmille ja kyselin vähän. Lauantai meni shoppaillessa, mutta kaikki hoitui siinä kahvittelun ja syömisten välissä oikein leppoisasti. Ei edes ollut kaupat täyteen ammuttuna, vaikka vähän pelkäsin etukäteen.
Tuli ostettua pari vähän turhankin kallista lahjaa, mutta kun tietää, että on sitten mieluisia, niin väliäkös tuolla. Ollaan ainakin osaltamme yritetty estää Suomen kansantaloutta vajoamasta lamaan 
Toki meitä on jouluna 14 henkeä, joten ruokaa täytyy ollakin. Tuntui se silti melko ylimitoitetulta. Ostimme viimeisen hyllyssä olleen kalkkunarullan. Vasta kassajonossa äiti siitä mulle sanoi.
No, onneksi saimme sen ostettua. Ei tarvitse tyytyä kinkkuun. 
Minä tein talon ja ipanat loput. Ovi lensi saranoistaan, kun yritin sijoittaa sisälle feikki-tuikkua. Mahtui se. 

marenkienkeli kirjoitti:Ostimme viimeisen hyllyssä olleen kalkkunarullan. Vasta kassajonossa äiti siitä mulle sanoi.No, onneksi saimme sen ostettua. Ei tarvitse tyytyä kinkkuun.

Mun mielestä toi
-osastoon kuuluu tällä hetkellä hammastahnat. Kyllä ne nyt ehkä juuri ja juuri riittävät joulun yli.
)

Joululaulut raikaa ja olo on tonttumaisen hilpeä.
Kohta pitäisi alkaa piparit vielä duunaamaan, katotaan saadanko aikaiseksi yhtäkään ihmisravinnoksi kelpaavaa erää.. Huomenna joutuu kuitenkin olemaan siivosti, illalla olisi omana tarkoituksena ehkä karata humusta omaan kotiin kissojen kanssa nauttimaan joulurauhasta, ei ne saa olla jouluna yksin!
Vammasta kun ei hyväksytä omana itsenänsä. Kettuillessaan voisi hakea johonkin kouluun ja näyttää närhen munat.

Aamu alkoi äidin herätyksellä. Siivoilimme vähän ja menimme saunaan. Puulämmitteinen pihasauna ja ulkona vilvoittelu.
Vilvoitellessa kävin pesemässä naaman lumella. Lumessa en kuitenkaan kehdannut kieriskellä.
Saunan jälkeen oli vuorossa riisipuuro. Hyvää oli. Kukaan ei saanut mantelia, kun mantelit oli unohdettu ostaa.
Muistimme ottaa myös kolehtirahaa joukkoon. (Tällä kertaa ei tarvinnut hävetä kolehtirahojen puutetta.)
Laatikkoina olivat maksalaatikko, joku kasvislaatikko ja kaali-makaronilaatikko - eli ei ihan perinteiset laatikot. Sekä kinkkua että kalkkunaa oli tarjoolla. Ja äidin tekemää leipää.
Juomisinani (Kirjoitin taas kerran, että joumisina.
)oli maitojuomaa ja teetä. Yhtään alkoholia en tänään juonut, vaikka kaljaa ja paria viiniä olisi ollut tarjoolla.
Viime vuonna ei enää ollut pukkia - kun kukaan ei siihen enää usko. Mutta tänä vuonna taas oli.
No, samapa se mulle on. Mumma taisi olla pukista eniten innoissaan. 
Armottoman kaupankäynnin (Bohnanzaa pelatessa) seurauksena kurkkuni kipeytyi, mutta ei se haittaa.
Mitä nyt isä oli ihan hermona jo muutama sekunti sen jälkeen, kun sinne saapui. Mutta mulla kesti pinna tänä vuonna. Ainoastaan kerran ärähdin ja sekin ärähdys oli osoitettu isälle, joka käyttäytyi äidinsä seurassa (taas) kuin mikäkin murrosikäinen.
Kertaakaan ei tarvinnut edes purra hammasta, jotta saisin pidettyä sanaisen arkkuni kiinni. 
marenkienkeli kirjoitti:Ainoastaan kerran ärähdin ja sekin ärähdys oli osoitettu isälle, joka käyttäytyi äidinsä seurassa (taas) kuin mikäkin murrosikäinen.![]()

Mikä ihme ja kumma saa ihmisen syömään itsensä räjähtämispisteeseen? No kerta vuoteen ei ole mitään ja siis anteeksi annettavissa.
Viiniä, olutta ja hehkua kuluttivat lähinnä minä ja systeri, vaikkakaan ei edes pieruun asti päästy (varmaan johtui edellisestä yöstä..). Vieraat häipyivät lapsukaisten väsähdettyä joskus yhden paikkeilla, systerin kanssa tuijotettiin pokeria telkkarista ja juotiin tujunlaista minttukaakaota. 
Se vain aina menee ohi suorastaan silmänräpäyksessä.
Mutta jos joulu olisi usein, niin eihän se yhtä kiva olisi.
Kun on noita kakaroita niin niille pitää järjestää ohjelmaa. Ai kun oli hauska seurata kakaroiden jännitystä! Enhän minä edes ruokkinut niitä kauhukuvia kuin vähäsen.
Mutta huisin kivaa oli. Vaikea on muuta kun toistella sitä. Kaikilla oli mukavaa ja tunnelma katossa. Se vain loppui niin äkkiä, niinkuin aina. Hautausmaalta palatessa alkaa jo arki kolkuttamaan, kun siivotaan papereita pitkin lattiaa.
Nyt oli vielä niin hyvä ilma (ja valkoinen maa
), että sukulaisia ihmetellessä vierähtikin muutama tunti. En muista aikoihin kävelleeni hautausmaan vanhalla puolella, ja olikin hauska ihmetellä "historialllisten" henkilöiden hautakiviä. Joissakin vanhoissa haudoissa oli kynttilöitä.
Ihastuttavaa. Ja romanttista! Ei voi muuta sanoa että onpas uskollisia sukulaisia, kun muistetaan vielä 1700-luvulla kuollutta tätiä.
No monien kuuluisien ihmisten haudoilla oli kynttilöitä, ja hienoa onkin kun jotkut muistavat. Se on jotenkin surullista katsoa uusiakin hautoja, missä ei ole kynttilöitä.
Lanttulaatikkoa, maksalaatikkoa, kinkkua ja älyttömästi sinappia ja jälkiruuaksi älyttömästi joulutöppyröitä.
Ja ah, hapanleipää jonka päällä on kinkkua ja sinappikuorrute.
Muutun jouluna aina oikeaoppiseksi lihansyöjäksi, muuten nykyään tulee lihaa käytettyä lähinnä "mausteena".
Ja tänävuonna olikin mitä erinomaisin kinkku!
Tulisi nyt äkkiä! Mitä muuta kohokohtaa vuoden varrella edes on?

Loppuilta meni lasten kanssa pelatessa uutta peliä ja muuten vain lahjakasan keskellä pyöriessä. Lasten osoittaessa väsymyksen merkkejä otettiin ja lähdettiin vielä mun vanhempien luokse istuksimaan ja juttelemaan. Sielläkin saatiin vielä yksi lahja, ja ilmoituksen, että toinen lahja on vielä pukin työpajassa tekeillä
Saatoin juoda hieman Baileysiä, ja äiti oli ihan tohkeissaan, kun kerrankin mulle kelpasi heidän viinakaappinsa sisältö
Kun alkoi väsy iskeä, niin hurautettiin kotiin, kaivauduttiin peiton alle ja katseltiin vielä pari jaksoa Stargåtea 
Lipeäkalaa valkokastikkeella
Jesh, olen outo. Oli siellä kaikkea muutakin hyvää, savukaloja, katkarapuja, mätiä smetanalla ja sipulisilpulla etc., mutta sitä lipeäkalaa mä aina odotan. Äiti oli meinannut jättää sen tänä vuonna kokonaan pois

Oikein mahtava loma siis, ja eilen oli melkein kiva tulla töihinkin, kun sai akut ladattua varsin raskaan syksyn ja alkutalven jälkeen. Mutta se Joulu jäi ikään kuin kokematta. Ja kuusikin jäi ostamatta 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa