Tai jos ei ole, niin kuulostaapa tän päivän silmälasijuttu todella paljon Smithiltä.

Mä antaisin palautetta siitä huonosta optikosta. Joko noin, että "kuka tahansa paitsi se", tai sitten vaan lafkan pomolle viestiä, että ei näin.

MutYabba kirjoitti:Mr. Smith kirjoitti:Pvi kirjoitti:Simthyn tarina virhemittauksesta kuulostaa mahdottomalta. Tottakai liikkeen pitää ottaa asiakas huomioon ja vaihtaa linssit, jos asiakkaan kokemus näöstä ei uusien lasien myötä ole hyvä oli kyseessä optikon virhe tai ei. Jotkut liikkeet antavat vaihtaa pokatkin, jos ne eivät tunnu istuvan naamaan tai vaatekaapin sisältöön.
Kyseinen tyyppi on aika hyvin paikkakunnalla tiedossa palveluasenteestaan ja tavastaan tehdä mittauksia
Äidin ensikommentti kun aikoinaan kerroin kuka oli toiminut optikkona oli "ai pahus. No katotaan miten käy..."
Ongelma on se että samassa lafkassa on myös osaavia ihmisiä, eli optikon saanti oli aina hiukka uhkapeliä
Olisiko muuten tuossa tilanteessa voinut vaikuttaa optikkoon yksinkertaisesti kieltäytymällä jo varaustilanteessa kyseisen optikon palveluista? (Kaikki käy paitsi se yks...)
" kerrottakoon että k.o henkilö omistaa 50% liikkeen ja toiset 50% omistava henkilö on äidin hyvä ystävä. Pikkuhomman olisi siis voinut antaa luistaa, mutta raja se on jossakin.Minun varmaankin täytyy kans uusia lasit lähitulevaisuudessa, kun on linssiin tullut kiva pikku naarmu joka on ikävässä paikassaTähän liittyen kyselisin kokemuksia "likaa hylkivistä linsseistä" (on tosin hämärä mielikuva että ois näistä jo puhuttu, mutta
) eli onko ne extrahinnan arvoisia? Entä sitten se "naarmuuntumisen ehkäisy"? Eli onko noista käytännössä jotain hyötyä.

Smith taitaa olla päässyt Kulutusjuhlaan.
Tai jos ei ole, niin kuulostaapa tän päivän silmälasijuttu todella paljon Smithiltä.

Juu, se oli minun kirjoitukseni. Hämmentävin mittaus oli se, kun minulla oli tulevat sankani päässä, ja optikko pyysi katsomaan suoraan eteenpäin kuten normaalisti ja hän mittasi jotain profiilistani
& 

Paapalla on glaukooma - perinnöllinen muoto ja mulla on normaalia korkeampi silmänpaine (myös äidillä on normaalia korkeampi silmänpaine). Suurella osalla ihmisistä olisi mun silmänpaineilla kai jo glaukooma.
Onneksi silmilläni on siis suhteellisen hyvä paineensieto.

Yabba kirjoitti:Minun varmaankin täytyy kans uusia lasit lähitulevaisuudessa, kun on linssiin tullut kiva pikku naarmu joka on ikävässä paikassaTähän liittyen kyselisin kokemuksia "likaa hylkivistä linsseistä" (on tosin hämärä mielikuva että ois näistä jo puhuttu, mutta
) eli onko ne extrahinnan arvoisia? Entä sitten se "naarmuuntumisen ehkäisy"? Eli onko noista käytännössä jotain hyötyä.
lumikukka kirjoitti:Varasin saman tien ajan varsinaiseen esitutkimukseen, jossa silmiä tutkitaan vielä lisää ja perusteellisesti. Jos kaikki näyttää silloinkin hyvältä, voikin jo ruveta jännittämään varsinaista leikkausta.
Vielä ei jännitä, mutta saas nähdä alkaako polvet tutista leikkaukseen mennessä.
). Mutta ei ole tarkoitus pelotella ketään leikkaukseen menossa olevaa
, kai siihenkin on todennäköisyys pieni.
Kätevä myyntitaktiikka. Mutta ei näissä tosiaan naarmuja ole, likaantuvat kyllä varsin helposti, melkein saisi pari kertaa päivässä olla pesemässä jos viitsisi (mutta yleensä menen puolen päivää likaisilla laseilla
). Likaantumiseen vaikuttaa tosin varmaan meikkikin.
Leikkaus meni nopeasti ja kivuttomasti, missään vaiheessa ei tuntunut oikeastaan edes epämiellyttävältä. Yhdessä vaiheessa tosin (leikattua läppää nostettaessa ennen varsinaista laserointia) toiseen silmään hieman nipisti, mutta lääkäri laittoi saman tien lisää puudutetta ja sen jälkeen homma toimi taas. Koko operaatio meni todella nopeasti ja tosiaan kipua tai painetta ei tuntunut yhtään. Yhtään ei heikottanut tai jännittänyt. (Esilääkityksenä annetulla Diapamilla saattoi tosin olla osuutta asiaan.
)
)lumikukka kirjoitti:Minulla oli varalta kaveri saattamassa kotiin, mutta olisin kyllä näön puolesta selvinnyt ilmankin. Nyt leikkauksesta on noin kuusi tuntia aikaa ja näkö on hyvä ja kirkas. Edelleenkään ei ole kipuja (eikä niitä pitäisi tullakaan), mutta silmät tuntuvat kuivilta ja niissä on roskan tunnetta.

Mun näölle on tapahtunut jotain, joko se on huonontunut tai mitä luulen enemmän, niin hajataittoa on tullut johonkin suuntaan. Kuitenkin koko ajan joutuu siristelemään ja tänään se tuntui aivan kamalalta kun eräässä kauppakeskuksessa pörräsin ja oli hälinää ja silmä-ärsykkeitä. Päätä ihan alkoi särkemään! Eikä sitä jaksa edes katsella mitään kun heti väsyy.
Kun ostaa yhdet lasit saa toiset samaan hintaan, tai vaihtoehtoisesti kunnon käsittelyt linsseille tai aurinkolasit vahvuuksilla. Mä nyt valitsin kahdet lasit, mut herttielili, mihin mä kaksia tarvitsen.
Se tulee kuitenkin jonkin verran kalliimmaksi, koska molempien lasien linsseihin pitää/voi tehdä kaikki tarvittavat käsittelyt ja ne maksaa sitten erikseen. Ja nyt on vähän tiukkaa.
Onneksi huomenna on vasta silmien tarkastukset ja sen myötä tilaukset. Ehdin vielä vaihtamaan mielipidettä.
Sairaskassa onneksi korvaa osan hinnasta, mutta toinen linssi on
damn kirjoitti:Minulla on aina ollut laseissa kaikki mahdolliset naarmuuntumisen ehkäisyt, lian hylkivyydet tai mitä ikinä linsseihin voikaan hankkia. En siis osaa sanoa, millaiset lasini olisivat ilman näitä, mutta koskaan laseissani ei ole ollut yhtään naarmua. Nytkin nämä nykyiset lasit ovat olleet käytössä varmaan viisi-kuusi vuotta, joten kait siitä on ollut jotain apua.
. En osaa talvella pitää laseja, kun tuntuvat koko ajan olevan huurussa, mutta olisi ihan kiva jos keväällä ja kesällä voisi välillä pitää laseja. Etenkin kun välillä tuppaa olemaan niin pahat siitepölyallergiat, että piilolinssit tuntuu pahalta.
Kaukonäkö on mennyt ihan umpisurkeaksi. Ongelma vaan on, kuten mulla aina, rahassa. Tiedän jo vanhastaan että joudun menemään silmälääkärille puudutustippoineen ja sitten toikkaroimaan puolisokeana koko loppupäivän
Silmälääkärikäynti nostaa satasella homman hintaa, eikä ne kehyksetkään halpoja ole... Tai jos on, niin ne on niitä jotka ei todellakaan sovi mun pärstään 

mutta silloinhan sitä vasta on tarve räpyttää, kun joku kieltää. Mutta hah, siinä levittimessä jos räpytteli, niin tuntui ihan kuin oikeasti olisi räpytellyt. (Alkaa muuten sana "räpytellyt" kuulostaa tyhmältä, kun tarpeeksi toistelee).

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa