Vituixmän

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 16 Heinä 2012 09:36

Usko silikonivuokaan alkaan mennä. Tämä oli jo ties kuinka mones kakku joka palaa kiinni vuokaan.
Ja homman nimen siis pitäisi olla että silikonivuokaa ei tarvitse voidella rasvalla ja että siihen ei mikään tartu.
Mutta kun jotkut kakut onnistuvat ja toiset eivät... :riips:

Noh, vituxmän kuitenkin tämä suklaakakku.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 16 Heinä 2012 10:49

Mä olen kyllä aina voidellut silikonivuoankin, joskus jopa lisännyt korppujauhoja. :virne: Jossain on sanottu, että auttaisi, jos vuoan laittaa täyteen kylmää vettä ja antaa veden olla vuoassa taikinan teon ajan. Kipataan vesi pois ja taikina tilalle ja kakku uuniin. Kokemusta ei itselläni ole, joten en tiedä auttaako. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 16 Heinä 2012 11:00

Noh, on noita kakkuja tarttunut metallivuokaankin, eli mielenkiintoiseksi menee.
Seuraavaksi kokeilen kylmää vettä + perään korppujauhoja :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja skray » Ma 16 Heinä 2012 11:28

Mä sain kaverilta vinkin, että kannattaa tosiaan voidella se silikonivuokakin, vaikka muuta väittävät. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 17 Heinä 2012 11:55

Vituixmän saattoi selvitä.
Käytin perussinistä Fazerin suklaalevyä kakkuun. Kakunavaus paljasti että kaikki suklaapalat olivat uponneet taikinan pohjalle.
Olivatkohan ne sitten palaneet kiinni vuokaan tai muuten jumittaneet sinne ja aiheuttivat täten epäonnistumisen? :raps:
"CSI: Kakku" palaa vielä...
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 18 Heinä 2012 13:52

Vituixmän on vieraillut tänään pariin otteeseen. Labrassa rikkoutui ilmankostutin juuri siinä huoneessa, jossa työskentelen. :epäilevä: Nyt sitten pitää tehdä kaikenlaisia vippaskonsteja, jotta se ei vaikuttaisi tuloksiin. :kieli:

Äsken kaadoin kuumaa teetä termosmukista käteni ja labrakirjan päälle. :epäilevä: Iho ei onneksi enää kovin pahasti punoita ja tuo kirja (tai no, kovakantinen vihko) on kohta kuivunut. Mutta silti ärsyttää.

:gaah:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 18 Heinä 2012 14:19

marenkienkeli kirjoitti:Vituixmän on vieraillut tänään pariin otteeseen. Labrassa rikkoutui ilmankostutin juuri siinä huoneessa, jossa työskentelen. :epäilevä: Nyt sitten pitää tehdä kaikenlaisia vippaskonsteja, jotta se ei vaikuttaisi tuloksiin. :kieli:

Korjaaja olikin saanut jo hommattua uuden osan rikkoutuneen tilalle. Huomenna tulee kuulemma sen asentamaan. Pidetään peukkuja, että Vituixman ei tule vierailulle huomenna ja laite alkaa toimia. :peukut:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 31 Heinä 2012 08:01

Kuka maksoi väsyneenä ulkomaiselle lentofirmalle lentoliput normaalina pankkimaksuna, eikä ulkomaan maksumääräyksenä kuten annettiin ymmärtää, sekä joutui täten laittamaan pankille kyselyä rahojensa kohtalosta ja kenellä on kaksi peukaloa? :peukut:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 01 Elo 2012 18:10

Mut eikös noiden maksujen pitäisi nykyisten iban|bic tilien myötä olla samoja? Kun eikös tuon koko tiliuudistuksen idea ollut saada euroopanlaajuiset ja yhtenäiset tilit ja juuri poistaa nuo "maksoin vahingossa väärin" ongelmat? Eli ei olisi enää päälekkäisiä/ristiriitaisia tilinumeroita maissa ja siirrot tehtäisiin maiden välillä samalla periaatteella; siksi maatunnukset (FI) hirviönumerosarjoissa ja uniikit pankkitunnukset eli bicit :riips:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 02 Elo 2012 09:06

Pankista tuli vastaus että kyllä rahat ovat menneet perille ja voin vielä tarkistaa vastaanottajalta.
Jos eivät ole menneet, rahat palautuvat tililleni.

Rupesin kyllä itsekin miettimään että miten järkevää on maksaa ulkomaan maksumääräyksenä lentoyhtiölle :riips:
Näin kuumalla en oikein kykene ylempien aivotoimintojen kokonaiskäyttöön (muualla ehkä on satanut koko kesän mutta täällä on ollut liiankin kuuma), siksi sekoilen.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 07 Elo 2012 10:28

Lentolippu-episodi ohi, maksut menivät perille, hermoilin turhaan.

Mutta Vituixmän vieraili uudestaan :läps:
Kenellä on kaksi peukaloa keskellä kämmeniä ja kuka ei saa kasata yhtä hitsin kaappia suoraan :peukut:

Pitää purkaa ja kasata tuo uudestaan jonkun toisen avustaessa samalla :huoh:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 08 Elo 2012 06:43

Mr. Smith kirjoitti:Lentolippu-episodi ohi, maksut menivät perille, hermoilin turhaan.

Mutta Vituixmän vieraili uudestaan :läps:
Kenellä on kaksi peukaloa keskellä kämmeniä ja kuka ei saa kasata yhtä hitsin kaappia suoraan :peukut:

Pitää purkaa ja kasata tuo uudestaan jonkun toisen avustaessa samalla :huoh:

Älä huoli. :paijaus: Vika on selvästi kaapin eikä sinun.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 08 Elo 2012 10:28

Shay kirjoitti:Älä huoli. :paijaus: Vika on selvästi kaapin eikä sinun.

Kiitos tuesta...jota en saa kaapiltani tällä hetkellä :pillitys:

Nyt ymmärrän miksi joku valitti tuolla netissä että Lundian kaappi on niin hankala koota. Se vain VAIKUTTAA helpolta tapaukselta kaksine lautoineen :hullu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 08 Elo 2013 17:57

Vituixmän vieraili.
Operaatio Kibatronin aikaansaamiseksi peruuntui :epäilevä:

Ehdin saamaan huumaavan esilääkkeen, lupauksen siitä että kohta mennään ja sitten seuraavassa onkin ettei mennäkään, vaan saat mennä himaas siitä.
:gaah: :epäilevä: :pillitys: :epäilevä:

Ihan sama :epäilevä:
Aika paska asenne kaikkea kohtaan just nyt.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Emilia » To 08 Elo 2013 20:05

:paijaus:

Onpa perseestä. :(
Tietämättä yksityiskohtia kuulostaa myös oudolta, että ehditään pistää asiakas ihan pöllyyn ja sitten lähetetäänkin himaan. :(
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Suvi » To 08 Elo 2013 20:26

Emilia kirjoitti::paijaus:

Onpa perseestä. :(
Tietämättä yksityiskohtia kuulostaa myös oudolta, että ehditään pistää asiakas ihan pöllyyn ja sitten lähetetäänkin himaan. :(


Joo. :epäilevä: Kuulostaa tosi omituiselta toiminnalta. :epäilevä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 08 Elo 2013 20:33

Käytännössä homma oli, että jostain Lappeenrannasta oli tulossa joku kiireellinen päivystyspotilas. Käytössä kaksi salia, joista toinen oli se mun. Se toisen salin väki oli nopeampaa siinä valmisteluissa ja mun sali meni siihen Lappeenrantalaiseen :epäilevä:
Ei siinä, se oli luokiteltu kiireelliseksi, joten kai sillä kiirekin oli ja mulla ei. Se hoitsu kertoi että näissä mun tapauksissa saa väistää aina, koska ollaan ihan pohjalla niiden tarvehierarkiassa.
Ei se silti sitä vitutusta ja pettymystä poista.
Sen lisäksi että kroppa on kipeä kaikesta jännittämisestä ja erilaisesta ympäristöstä. :huoh:
Ja valivali.

Silti aion laittaa palautetta potilasasiamiehen kautta eteenpäin. Koska a)odotusajan piti olla 6kk, mutta olikin 8kk ja nyt vielä tämä. En mä jaksais enää.

Onneksi on ystäviä, joilta olen saanut paljon tukea :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Elo 2013 20:39

On tuo kyllä ihan paskaa. Kannattaa varmasti laittaa sille potilasasiamiehelle jotain noottia. Eihän se asioita miksikään näin jälkikäteen muuta, mutta tietävätpähän, mitä on sattunut.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 08 Elo 2013 20:46

Joo, sitä kuulin. Kun näitä tän operaation peruutuksia tulee varsin paljon, eivätkä potilaat kehtaa laittaa siitä palautetta. Ne sivutetaan vain olkien kohautuksella, kun ei tule enempää viestiä ja viestit pohjalta ylös johtoportaaseen asti on aika heikoissa kantimissa. Ei kukaan kuuntele hoitajia.

Paitsi että mun duunikaveri laittoi tekstarilla sen ylilääkärin puhelinnumeron ja sähköpostin :virne:
Ja ukaasin "jos et sä laita, MÄ LAITAN!"
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Suvi » To 08 Elo 2013 20:48

Joo, ehdottomasti laitat! (Mua v**uttaa niin paljon sun puolesta, että tekisi mieli itsekin laittaa. Olisin kuitenkin liian kiltti... :epäilevä: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja L-S » To 08 Elo 2013 23:05

Joo, palautetta menemään. :epäilevä: Toki kiireellisten pitää mennä edelle, mutta miksi ei sitten voitu tehdä jotain lisäjärjestelyitä niin, ettei sun tarvitsisi taas odotella epätietoisena... Toivottavasti järjestävät sen nyt sitten edes kiireen vilkkaa ensi viikolla.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 08 Elo 2013 23:08

Ensi viikko voi olla täynnä ja voi olla ettei tässä kuussa tehdä mitään :epäilevä:
Odotellaan huomiseen ja katsotaan sitten.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 12 Loka 2013 18:30

Menin Lidliin alennustuotteiden perässä. Kaikki kolme haluamaani tuotetta olivat lopussa. :norsu: Pitäkööt tunkkinsa. :nirppa:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Vituixmän

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 09 Joulu 2013 17:18

Vituixmän vieraili kyllä erityisahkerasti labrassa tänään. Ei toimi vikaherkät laitteet eikä toimintavarmat. Aamupäivä meni tapellessa yhden laitteen kanssa. Kun se saatiin toimimaan, saatoin aloittaa hommat todetakseni ihan lopussa, että jatkotestit menivät niin sanotusti v**uiksi, koska yksi laite ei jostain syystä mittaa oikein. :epäilevä: Ja jotta asiat olisivat helppoja, kyseisen laitteen vastuuhenkilö ei ole viikkoon töissä. :keijoei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Edellinen

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron