Juhannus

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 25 Kesä 2011 23:19

Pvi kirjoitti:Samis!
Joko sulla oli juhlapäivä?


Joo, maanantaina täytin. Yleensä osuu lähemmäskin juhannusta. Tänä vuonna kaikki juhlat ovat myöhään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 26 Kesä 2011 01:56

Onnea!
Mulla on ihan tuloillaan.
Ei varmaan mitään erikoista ehdi suunnitella, mutta ystävän kanssa ajateltiin mennä
lounastamaan ravintolaan. Kivaa, että on jotain erityistä luvassa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 27 Kesä 2011 06:11

Juhannus oli kiva. Hirveän kiva.

Kavereita, uusia tuttuja, uusia maisemia ja rentoa olemista. Iltaisin saunottiin ja vähän laulettiin. Krapulaakaan ei ollut, vaikka booli maistuikin.

Oon taas monta ihanaa muistoa rikkaampi. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 30 Kesä 2011 09:24

Juhannus oli oikein kiva!

Rauman työkeikan päätyttyä keskiviikkona suuntasin bussilla Miehekkeen äidin luo. Illalla tuli pestyä koneellinen pyykkiä ja oltua vähän koneella.

Miehekkeen äidin luona vietin rennon torstai-päivän kolmestaan koirien kanssa. (Toinen on vielä niin pentuisen villi, että välillä pelottaa. Toinen taas on suloinen vanhus. Yllätävän hyvin meni päivä koirien kanssa. Pystyin jopa rentoutumaan pikkukoirasta huolimatta.) Mieheke saapui iltapäivällä äitinsä luo ja illalla nähtiin paria kaveria yhden kaverin kämpillä.

Perjantaina lähdettiin aamupäivällä Miehekkeen, Miehekkeen äidin ja tämä miehen kanssa mökille, jossa oli Miehekkeen äidin miehen 2 poikaa, toisen heistä vaimo ja toisen pojan kaveri. Pelattiin Mölkkyä ja grillailtiin + tehtiin uunikalaa. :kuola: Illalla jäljellä oli 6 henkilöä. Kävin miehekkeen kanssa soutelemassa kanootilla ja käytiin vuorotellen saunassa. Talviturkkikin tuli heitettyä. :superhymy: Lauantaina aamupäivällä lähti vielä Miehekkeen äidin miehen poika vaimoineen. Päivä meni siis nelistään. Kävimme pitkähköllä kanoottiretkellä ja saavuimme valmiseen ruokapöytään. :sydän: Päivän teemana olivat myö Sudokut. :D

Lauantaina illalla samat 2 kaveria, joita tapasimme myös torstaina. Pelattiin Mölkkyä, heitettiin tikaa, saunottiin ja pelattiin Aliasta. Parhautta!

Sunnuntaina lähinnä tehtiin Sudokuita ja syötiin. Lisäksi sain käteeni kolme pientä hampaan jälkeä, kun leikin tiimellyksessä pikkukoira kevyesti näykkäsi kättäni leikkisästi. (Kahteen kohtaan tuli myöhemmin pienet söpöt mustelmat. Ja purremakohtana oli siis kämmenselkä. :töktök: ) Päivällä lähdettiin Miehekkeen äidin kämpän kautta kohti kotia.

Maanantaina ja tiistaina pestiin yhdet koneelliset pyykkiä ja tänään menee kolmas koneellinen. Ja edelleen on pyykkiä kopassa. :keijo:

Muoks. Ja juhannuksena satoi vain vähän, vaikka muuta lupailtiin. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 20 Kesä 2012 21:09

Viime vuonna mökillä.
Tänä vuonna tiedossa juhannusyöt leikkimökissä.

:hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 20 Kesä 2012 22:36

damn kirjoitti:Minulla on luvassa täsmälleen samanlainen juhannus kuin viime vuonna. Eli mennään kaveriporukalla mun kotikotiin, siellä on iso omakotitalo tyhjillään. Tämä alkaa tosiaan olla jo perinne, kokoonnutaan samalla porukalla aina uutena vuotena ja juhannuksena. Tehdään ruokaa, pelaillaan, juuaan vähän, otetaan rennosti. Kait sitä joskus voisi keksiä jotain uutta tekemistä, ollaan vähän jämähdetty tähän. Mutta ei viitsi olla kenenkään pienessä kaupunkikämpässä, mökeille ei pääse ja juhannusfestarit on syvältä jostain jne. Ja nuo on kuitenkin rakkaimmat ja läheisemmät ystävät, niin ihana niitten kaa hengailla porukalla :hymyhali:.


Täsmälleen samanlainen juhannus tiedossa. On jo ikävä ystäviä, joista paria ei ole nähnyt puoleen vuoteen. Rakkaimmat :hymyhali:.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 21 Kesä 2012 16:37

Toivottavasti en nyt kuulosta ilonpilaajalta, mutta itse en ole koskaan mikään juhannusfani ollut. Ehkä se yksinäisyys muiden ollessa sosiaalisia ahdistaa. Toisaalta minulla kai ehkä olisi mahdollisuus halutessani olla juhannuksena sosiaalinen, mutta kun humaltuneiden ihmisten seura, grillaaminen ja muu sellainen ei oikein kiehdo. Tämäkin juhannus menee todennäköisesti yksikseen kirjojen lukemisen, mahdollisen tulevien töiden suunnittelun ja muun yksinäisen tekemisen parissa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 21 Kesä 2012 17:31

Juhannus on vähän tyhmä, kun se ei ole niin ohjelmoitu kuin joulu. Oikeastaan juhannuksen tunnusmerkkejä ovat perhe, grillaus ja miel. mökki. Itsellä näistä toteutuu perhe ja makkaranvalmistus. En tiedä, olenko oikeastaan koskaan viettänyt juhannusta "oikein" eli jonkun mökillä grillaamassa ja kaljaa juoden. 2007 oli Provinssin viikonloppuna vastaava tapahtuma. Ei ole sen jälkeen sille mökille kutsuttu... :juoni:

:virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 21 Kesä 2012 18:46

Mulle juhannus on sama kuin pidennetty viikonloppu. Ei mitään sen kummempaa. Ruoka on samaa kuten aina,
ei siis mitään grillaus-juttuja. Toki nautin siitä että Helsinki on juhannuksena lähes tulkoon autio kun "Hesa lähtee
maalle". Muuten ei juuri säväytä. :sori:

Eli ohjelmassa taitaa olla vain oman perheen kanssa hengailua. Taidetaan sentään käydä läheisen siirtolapuutarhan
juhannusjuhlissa että lapset saavat käydä onginnassa. :pahis:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Kesä 2012 19:28

Mulle juhannus olisi vuoden tärkein juhla, talvipäivänseisauksen / uuden vuoden ohella, mutta en oikein tiedä miten sitä pitäisi juhlia, kun ne perinteet ovat jo (kokkoa lukuunottamatta) kuolleita. Elän kai väärällä vuosisadalla. Tai ehkä tietäisin, miten haluaisin juhlia, mutta ei ole puitteita eikä seuraa, jota kiinnostaisi.
Mun yksi ulkkiskaverini laittaa joka vuosi juhannuksena linkin Jarin pilakuvaan, jossa on yhdessä paneelissa "juhannus teoriassa", jossa joku tyttönen loikkii kukkaseppele päässä niityllä, ja toisessa paneelissa "juhannus käytännössä", jossa on mies tillin tallin ördäyskännissä. Oon ehkä huumorintajuton ja niuho, mutta koen sen tosi loukkaavana, vaikka tottahan se on. Ehkä olen loukkaantuneempi niille ihmisille, jotka ovat juhannuksesta tuollaisen ördäysjuhlan tehneet.

Tästä kaikesta johtuen olen usein juhannuksena surullinen. Mielestäni olisi syytä suureen juhlaan, mutta kukaan ei juhli. :hämillään:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja shaana » To 21 Kesä 2012 19:31

Juhannus olis komeeta viettää jossain luonnon siimeksessä, veden äärellä jopa.
No se ei nyt tänäkään juhannuksena ole niin, tunturissa ollaan. Täällä on jotain
häppeninkejä, jotka keräävät muutaman turistin ja paikallisen ammattilaisen
ihmettelemään kokkoa ja juomaan ilojuomaa. Itselleni tämä oli oiva tekosyy
käydä ostamassa hyviä ja hintavia viinejä. Niitä varmaan lipittelen ja jos sää
sallii eli ei sada kuin saavista, grillataan kaveriporukassa. Ehkä vähän normaalia
kosteampi viikonloppu tänä vuonna, tuskin muuta, lauantain ja sunnuntain olen vapaalla.
Taikoja en tiedä tehdäänkö, ehkä jotain sovellutuksia, pers edellä paariin tai vastaavaa,
katsotaan nyt :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja skray » To 21 Kesä 2012 22:04

Tänä vuonna jouduinkin juhannusaaton vuoroon myymään lottoja. En ole muutamaan vuoteen ollut ja toisaalta on kiva välillä olla aattona töissä. Toisaalta olisin mieluummin jo viettämässä juhannusta isovanhempien mökillä. Yleensä oon menny sinne mökille jo heti aamupäivällä ja hengannu koko päivän. Tänä vuonna ajan sinne töiden jälkeen, haen kyytiin veljen tyttöystävänkin, joka tulee mukaan meidän juhannusjuttuihin. Hyvää ruokaa odotan innolla ja mielenkiinnolla mietin jo nyt, mitä iskä tällä kertaa on tunkenut nyytteihin. :virne:
Uimaan meinaan huomenna mennä. Siitä on jo tullut perinne tässä viime vuosina, että talviturkki heitetään juhannusmereen. Asteista en halua tietää.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Suvi » To 21 Kesä 2012 22:24

Toinen kaupunkijuhannus jo putkeen. :O: Vaikka olisin päässyt mökillekin. :O: Vaikka meidän mökki ja iskä ovat ihania, jotenkin ei vaan jaksanut mennä mökille, vaikka hyvää ilmaakin on luvattu. :O: Pähkäilin pitkään, kun ei ollut tavallaan mitään syytä olla menemättäkään ja olisi varmaan ollut kivaakin. Viehätti enemmän jostain syystä kuitenkin kaverin kanssa hengailu kanssa Itä-Helsingissä. :keijo:

Juhannuspäivänä menen ainakin veljen luo syömään salaattia. :sydän:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Kesä 2012 23:17

Lyyra kirjoitti:Mulle juhannus olisi vuoden tärkein juhla, talvipäivänseisauksen / uuden vuoden ohella, mutta en oikein tiedä miten sitä pitäisi juhlia, kun ne perinteet ovat jo (kokkoa lukuunottamatta) kuolleita. Elän kai väärällä vuosisadalla. Tai ehkä tietäisin, miten haluaisin juhlia, mutta ei ole puitteita eikä seuraa, jota kiinnostaisi.
Mun yksi ulkkiskaverini laittaa joka vuosi juhannuksena linkin Jarin pilakuvaan, jossa on yhdessä paneelissa "juhannus teoriassa", jossa joku tyttönen loikkii kukkaseppele päässä niityllä, ja toisessa paneelissa "juhannus käytännössä", jossa on mies tillin tallin ördäyskännissä. Oon ehkä huumorintajuton ja niuho, mutta koen sen tosi loukkaavana, vaikka tottahan se on. Ehkä olen loukkaantuneempi niille ihmisille, jotka ovat juhannuksesta tuollaisen ördäysjuhlan tehneet.

Tästä kaikesta johtuen olen usein juhannuksena surullinen. Mielestäni olisi syytä suureen juhlaan, mutta kukaan ei juhli. :hämillään:


Kyllä mä juhlin. Ei mullakaan ketään muuta kiinnosta samalla tavalla, eikä oikeasti kukaan juhli kuin ryyppäämällä. Mutta sou not. Itse teen tästä juhlan itselleni tekemällä erilaista, kunnioittamalla vanhoja perinteitä (joita tosiaan ei enää huomioida..) ja mulle se riittää. Vaikka sitten muut ympärillä tekis mitä tahansa. Riippuen ihmisistä sitten mitä ne tekee. Mutta mä olen niin tottunut tähän ajatusmaailman yksinäisyyteen.
Seurasta riippuen vähän jokaisella kun on omansa tulee aika mielenkiintoistakin olemista.

Mulle tärkeintä on kuitenkin päästä jotenkin kosketuksiin luonnon kanssa. Oli se sitten metsä, ulkoilma tai mitä ikinä. Tänä vuonna se toteutuu nukkumalla ulkona :sydän:
Viime vuonna se oli mökkeily. Samalla hyvää ruokaa ja ehkä hyvä kirja.
Hyvällä mielellä eteenpäin.
Huomaan myös tekeväni talvipäivänseisauksesta samalla tavalla itselleni hyvän, ympäristön paineista viis.

Kai tää on joku asennejuttu, en tiedä :sori:

Mä olen juhannuksena surullinen siitä, että päivä lähtee lyhenemään. :huoh:
Miksi se valoisa kuukausi menee niin paljon nopeampaa kuin pimeä kuukausi :epäilevä:
Epäreilua :nirppa:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 22 Kesä 2012 00:43

Kaikista parasta olisi viettää juhannuksen yöttömän yön juhlaa mökillä tai muualla luonnon helmassa. Tänä vuonna se ei kuitenkaan ole mahdollista, joten on tyytyminen kakkosvaihtoehtoon. Samalla kaavalla vietimme juhannusta myös viime vuonna, eli kokoonnuimme kaveriporukalla erään kaverimme kotiin Pohjois-Helsinkiin. Kaveri asuu rauhallisella, suorastaan maalaismaisella omakotitaloalueella. Pääsemme siis nauttimaan isosta talosta ja pihasta. Menemme juhannusaattona yhdessä kauppaan (joo, siihen just ärsyttävimpään aikaan kun on kauhea ryysis ja puolet ruokatiskeistä jo tyhjinä ;)) ja sitten vietämme päivän ja illan yhdessä kokkaillen, pelaillen, juoden, grillaillen ja auringosta nauttien. Kotiin ei ole kiire, vaan mahdumme kaikki mukavasti yöpymään. Eli leppoisaa ja mukavaa meininkiä tiedossa. Ehkäpä teemme muutaman juhannustaiankin :juoni:
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 25 Kesä 2012 11:55

Lyyra kirjoitti:Mulle juhannus olisi vuoden tärkein juhla, talvipäivänseisauksen / uuden vuoden ohella, mutta en oikein tiedä miten sitä pitäisi juhlia, kun ne perinteet ovat jo (kokkoa lukuunottamatta) kuolleita.
[clip]
Ehkä olen loukkaantuneempi niille ihmisille, jotka ovat juhannuksesta tuollaisen ördäysjuhlan tehneet.


Wikipedian mukaan: "Meluaminen ja juopuminen ovat jo varhain kuuluneet juhannuksen viettoon. Niiden on uskottu tuottavan onnea ja karkottavan pahoja henkiä. Erään uskomuksen mukaan mitä enemmän juhannuksena juopoteltiin, sitä parempi tuli sadosta." :p Pitkät on ördäysperinteet(kin).


:paijaus: silti. Mä jäin miettimään, että millaisia perinteitä Lyyris sitten kaipailee, ja millaisia perinteitä Kibs harrastaa.

Jos mahdollinen juhannusseura viettää juhannustaan pelkästään ryypäten, niin munsta silloin vietetään aikaa ihan väärässä seurassa. En edes muista, koska omassa juhannusseurassa joku olisi ollut räkä poskella. Varmaan joskus nuoruusvuosina festareiden melskeessä. Toki nykyäänkin juodaan, tissutellaan joskus enemmän, joskus vähemmän. Mistään ördäämisestä ei kuitenkaan ole ollut kyse vuosikausiin.


Tämä jussi meni kaverin mökillä, lähimmät ystävät perheineen -kokoonpanolla. Oli raskasta, mutta ihanaa :pilvi:

Raskasta siinä mielessä, että tuollaisen kompanian huoltaminen on oikeasti jo haasteellista :keijo: Lapsiakin oli 9 kappaletta, 2-11 -vuotiaita. Ihmeen hyvin me kuitenkin sovittiin pariin mökkiin. Suurin kiitos siitä hyvälle säälle, kun kakarat sai vain potkasta pihalle, kun melu alkoi ylittää sietorajaa :virne: Muutenkin homma toimi aivan loistavasti; kun osa joukoista teki ruokaa, osa viihdytti/valvoi lapsia, osa lepuutti. Sitten vaihdettiin osia. Saunottiin, uitiin, leikittiin, pelattiin, otettiin aurinkoa, luettiin, syötiin ja juotiin hyvin, jaariteltiin, naurettiin, nautittiin. Lapset tykkäsivät, kun kavereita oli paljon ja tekemistä riitti. Kun ipanat saatiin unten maille, me aikuiset istuimme hyttysverkkojen suojaamalla terassilla ja saunan lauteilla nauttien mitä parhaimmasta seurasta. Jotkut olusten ja siiderien kera, jotkut ei.

Mökki on aivan ihana, keskellä mettää järven rannalla :sydän: Yksi iso mökki + vierasmökki + vanha savusaunasta tavalliseksi puulämmitteiseksi muutettu joka päivä lämpimänä kohissut sauna, iso laituriterassi, iso piha kaikkine terasseineen, lenttisverkkoineen ja puukeinuineen. Naapureita ei missään. Aijettä :pilvi:


Henkilökohtaisesti en mitenkään erityisesti _juhli_ juhannusta, mutta nautin pidennetystä viikonlopusta. Jotenkin juhannuksena on lupa vain olla ja nauttia, tapahtui se sitten isommassa seurassa, oman perheen kesken tai yksin. Mulle juhannuksesta myös ikään kuin alkaa kesä :o: Yksi kavereista heitti, että tässä se kesä nyt sitten oli :o: Ei oo kesä, jos lämpöä on hippasen yli 10 astetta :epäilevä: Vaikka kalenterin mukaan mentäisiin kesäkuuta. Mulla kesä jatkuu helposti elokuuhun, joinakin vuosina jopa syyskuukin on mennyt täysin kesästä. Ehkä tässä on takana se, että olen perinteisesti viettänyt kesälomani elokuussa. Nyt joutuu lastenhoidollisista syistä lomailemaan jo heinäkuussa, mutta ei se sitä kesää multa kuitenkaan lyhennä :tilt:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 25 Kesä 2012 12:45

Aukulla on ollut kyllä ihan mallijuhannus. :D Mökkipuitteet kuulostavat erinomaisilta.

Itsekin haluaisin joskus mökkijuhannuksen, mutta ei ole mulla eikä lähisuvulla mökkiä. Mutta menee se omakotitalossakin, kaupunkiin en ehkä haluaisi jäädä. Perinteisesti meillä on ollut hyvää grilliruokaa ja juomaa ja jotain seurapelejä, nyt oli esim. mölkkyä. Ördäystä en ole juhannuksena kokeillut kai koskaan, nyt tuli kyllä yllättävän monta eri lajia juomia koettua, mutta ei silti tullut krapulaa, joten ei kai niitä sitten niin paljon mennyt.

Niin, millaisia ne perinteet sitten pitäisi olla?

Tässä on kai vastakkain termit juhlia/viettää. Itse en kai erityisesti juhli juhannusta, mutta vietän. Samoin viettäminen koskee kohdallani muutamia muitakin juhlapyhiä. Käytännössä tämä tarkoittaa lähinnä hyviä ruokia ja vapaa-aikaa (ja mahdollisia teemaan sopivia koristeita, juhannuksena kukkia ja saunavihtaa :keijo: ).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 25 Kesä 2012 16:25

Itse en ole mökki-ihmisiä. Omassa lähisuvussa ei mökkiä ole - kuulemma koska suku on puoliksi järven rannalta kotoisin ja sitä järven rannalla ja luonnon helmassa oloa on koettu tarpeeksi jo ilman mökkiäkin, ja onneksi on päästy sieltä kaupunkiin. Yhdellä suvun vävyllä on mökki, jonne on muutaman kerran pitänyt vastentahtoisesti raahautua, mutta muuten mökkeily on jäänyt. En siis oikein pysty omalla kohdalla ajattelemaan mökkeilystä löytyvän mitään hohdokkuutta. Grillaus ja ördäys eivät kiehdo nekään. Olen myös sen verran hippi, etten pidä siitä, että koivuista katkotaan oksia. Eli en minä keksi mitään itselleni sopivaa tapaa juhannuksen juhlimiseen. Mielellään sitä viettäisi juhannuksen vain yhtenä viikonloppuna muiden joukossa, mutta ei siltä ympärillä ja esimerkiksi mediassa olevalta juhannustouhulta voi sillä tavalla välttyä, etteikö ilmassa väkisinkin olisi jotain normiviikonlopusta poikkeavaa. On juhannus kuitenkin hieman siedettävämpi juhlapyhä kuin vappu, joka on mielestäni vielä enemmän ördäysjuhla ja jonka juhlimiseen on jotenkin isompia paineita.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 01 Heinä 2012 15:17

päivänpolttaja kirjoitti:Itse en ole mökki-ihmisiä.

:femmat:

Itseä juhannuksessa ärsyttää yleensä se, että kaikki lähtee mökeille eikä jää mun seuraksi kaupunkiin. :virne:

Tänä jussina oli häät. En tiedä, mitä mieltä muut vieraat olivat ajankohdasta mutten ainakaan kuullut valituksia ja itelle sopi mainiosti, että on jotain toimintaa. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja damn » Su 23 Kesä 2013 14:37

Tänä vuonna oli siitä poikkeuksellinen juhannus, etten viettänyt sitä parhaimpien ystävieni kanssa. Oltiin viime viikolla Provinssissa ja viisi päivää vietettiin yhdessä, joten ei koettu niin tarpeelliseksi nähdä vajaan viikon päästä uudestaan, etenkin kun osalla alkoi olla rahat finaalissa ja itse olin ainakin ihan älyttömän väsynyt sen reissun jäljiltä. Vaihtoehtoina olisi ollut sitten mökille lähtö tai kavereitten luo maalle meno. Olin kuitenkin niin uupunut, että päätin valita kaikista vaihtoehdoista ankeimman, eli jäin kotiin kaupunkijuhannusta viettämään, jotta välttäisin matkustamisen. Ei kait siinä. Ihan tuntui samalta kuin muutkin viikonloput, paitsi että baareissa oli ihanan vähän porukkaa. Kyllä täällä kaupungissa näytti kavereita olevan, torstaina, perjantaina ja lauantaina istuin kavereitten kanssa kuppiloissa ja oli oikein rentoa ja mukavaa. Nukkunutkin olen joka yö vähintään 12 tunnin yöunia. Jospa sitä näillä unilla olisi pikkuhiljaa ladannut akkuja siitä viime viikonlopusta.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 23 Kesä 2013 15:19

Tää juhannus on ollut kyllä taas yksi semmoinen, että ois voinut jäädä kotiin ja nukkua vaikka parvekkeellaan.
En tiedä mikä mun isäpuolen hermoja kiristi, mutta se päätti sitten purkaa sen muhun. Ihmeellistä vittuilua ja "kiusaamista". Lopulta se meni multakin hermot siihen touhuun ja vittuilin takaisin. Josta se tietysti suuttui ja alkoi huutamaan :epäilevä: Olipa ihan helvetin railakasta.

Mun veljen luona oli vähintään yhtä ihmeellistä :virne:
Emäntä istui kännissä uima-altaassa ja huuteli "koska ruoka on valmista", mun veli valitti että on nälkä ja meidän mutsi kokkasi :töktök: :friikkipeukku:
Mun siskon tyttö juoksi koiran kanssa ja isäpuoli huusi puolestaan sille, jolloin se jonkun ajan jälkeen alkoi itkemään. Jolloin isäpuoli karjui "nyt turpa kiinni"-alkuisia kirosanalitanioita :friikki:
Syödessä ei kukaan huutanut :keijo:

Ruoka oli kuitenkin hyvää, sitä oli riittävästi ja vielä lopuksi tuli paikalle mun toinen veli perheineen.
Huuto onneksi väheni hiljalleen ja ilta oli sitten ihan mukiinmenevä.
Kotiin tullessa olikin sitten jo puoliyö.

Seuraavana päivänä se vittuilu jatkui, mutta ilman huutoja. Olin aika paljon vain omissa oloissani. Helpompi ratkaisu. Idiootti poistui illalla töihinsä ja me jäätiin mutsin kanssa kahden. Tänään on ollut paaaaaljon rennompi päivä ja meininki. Meillä on ollut kaikilla ihan kivaa. Tehtiin hyvää ruokaa ja kohta lähdetään uimaan :hullu:

Ymmärränkö itsekään tätä touhua? No en.

Ehkä ensi juhannuksena on toisenlainen meininki.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 23 Kesä 2013 15:23

Kiba. :paijaus:

Meinasin avautua täällä omasta yksinäisestä juhannuksestani, mutta luettuani Kibayan viestin voin sanoa, että parempi se näin on kuitenkin kuin noin.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 23 Kesä 2013 15:49

Olen istunut neljän seinän sisällä koko pyhän. Pyykkäämistä lukuun ottamatta. En ole tavannut ketään, enkä jaksanut edes lähteä katsomaan ilmaisfestareita, vaikka olisi ollut ihan kiinnostavia esiintyjiäkin. Puhelimessa tuli puhuttua perheen kanssa, mutta senkin olisi voinut jättää väliin.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 23 Kesä 2013 23:11

Käytiin Kalajoella. Katottiin PMMP ja Popeda. Oli ihan ok Juhannus.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 24 Kesä 2013 10:58

Kibs :paijaus:

Meillä meni juhannus todella rauhallisesti. Aattona käytiin, kuten joka vuosi, läheisen siirtolapuutarhan juhannusjuhlassa. Sen jälkeen ollaan vaan keskitytty sairastamaan flunssaa. :keijoei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa