Juhannus

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 24 Kesä 2013 15:14

Suklaata, perunalastuja sekä hömppäviihdettä kotona + välillä kaverien kissojen hyvinvointia katsomassa.
Illalla menin makaamaan vuoteeseeni selälleen etten vaan päätyisi tilastoihin.
Paras juhannus viime kerran jälkeen :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja theia » Ti 25 Kesä 2013 16:38

Mun juhannus oli aika rauhallinen ja mukava. Suunnattiin mökille torstaina jo. Mua hermostutti kun avoppi oli ihan stresseissä erinäisistä asioista ja tuntui koko ajan olevan passiivis-aggressiivinen, ja mä otin vähän itseeni. Sekin onneksi alkoi helpottua perjantaihin siirryttäessä.

Perjantaina mun & beiben & sen vanhempien seuraan liittyi beiben veli pesueineen, eli veli + vaimonsa + 3,5 vee ja 2 vee muksut. Rauhallinen aika siis oli ohi. :virne:

Sit syötiin, tiskattiin, syötiin.

Me päätettiin beiben kanssa ottaa tauko perhejuhannuksesta, ja lähdettiin pussikaljalle Ruissaloon, jossa siis oli mun ystävä poikaystävänsä kanssa + niiden ystäviä. Kyyti sinne saatiin meriteitse - 20 min mökiltä rantaan! :D kaksi tuntia myöhemmin meidät tultiin hakemaan takaisin. Sit saunottiin ja syötiin ja olikin aika mennä nukkumaan.

Seuraava päivä meni aila samalla tavalla. Vähän beibe opetti mua ajamaan venettä, avokälyn kanssa otettiin aurinkoa ja höpistiin erinäisistä asioista, mm. häistä :D

Mutta all in all, hirmukiva juhannus! Kerrankin aika rauhallinen :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Suvi » To 18 Kesä 2015 21:14

Lueskelin tätä ketjua, ja huomasin, etten ole oikein koskaan "tykännyt" juhannuksesta. Joskus nuorempana/teininä ahdisti, kun ainoat vaihtoehdot olivat vanhempien tai sukulaisten kanssa jossain mökillä tai yksin tai kahdestaan kaverin kanssa tyhjässä kaupungissa. Vaikka rakastan olla mökillä, tosiaan nuorempana tuntui tylsältä olla vanhempien kanssa jossain kun "kaikki muut" olivat ryyppäämässä tai kreisibailaamassa jossain. Mä en ole oikein ikinä pyörinyt sellaisissa kaveriporukoissa, että mua olisi kutsuttu kenenkään mökille. Pari kertaa olen mennyt juhannusta "pakoon" ulkomaille. Vaikka sinänsä tykkään yöttömästä yöstä, juhannustaioista, juhannuksen tunnelmasta yms.

Nykyään taas olen niin "vanha" (ainakin mieleltäni), että olisi ollut ihan hauskaa mennä mökille ainakin aatoksi isän ja tädin kanssa. Jotenkin olisin kaivannut sellaista rentoa hengailua, saunomista, uimista ja grillaamista. Mua ei olisi haitannut sadesääkään. Vielä tuntuu, että on jonkilainen "jetlag" pohjoisen reissun jäljiltä, niin olisi ihanaa olla vaan. Jos omistaisin ajokortin, olisin voinut lähteä mökille vaikka itsekseni, mutta siis isä ja tätikin peruivat koko mökkireissun tuon sadesään takia. Toisaalta ihan mukavaa, ettei ole "pakko" olla yhtään missään vain siksi koska se on perinne.

Onneksi mulla on huomenna saunavuoro, niin kutsuin kawerin saunaan. Sisko on "lomalla" Suomessa, niin sekin kutsui lauantaiksi jonnekin yhdelle. Kyllä tästä varmaan ihan jees tulee. Vähän vaan harmittaa se mökkireissun peruuntuminen. Toisaalta onneksi huomenna ei tarvitse herätä ja lähteä "aikaisin".

(Hirveältä valittamiselta tää mun viesti näyttää, mutta se ei ole tarkoitus.)

Toivottavasti kaikille tulee kiva juhannus ja saatte viettää sen miten haluatte ilman mitään pakkoja! :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 18 Kesä 2015 22:51

Mä en muista viime juhannuksesta mitään :keijoei:

Tää juhannus tulee varmaan vietettyä aika pitkälti kotona :epäilevä: :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 19 Kesä 2015 13:01

En muista aiempia vuosia just nyt, mutta vuosi vuodelta juhannus yhä turhemmalta juhlalta tuntuu. Ota pois mökki ja alkoholi, niin mitä jää? Päivä, jolloin moni paikka on kiinni.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 19 Kesä 2015 13:13

Päivä jolloin voi maata möllöttää ja ottaa iisisti just siks että kaikki on kiinni.

Aika turhaahan tää on, varsinkin jos ei se poikkea suuremmin mistään :keijoei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 19 Kesä 2015 14:51

Pascal Lemoix kirjoitti:En muista aiempia vuosia just nyt, mutta vuosi vuodelta juhannus yhä turhemmalta juhlalta tuntuu. Ota pois mökki ja alkoholi, niin mitä jää? Päivä, jolloin moni paikka on kiinni.


Osuva kiteytys. Tänä juhannuksena on kuitenkin levollinen mieli. Kävin ostamassa jääkaapin täyteen ruokaa, ja voin linnoittautua yksin kotiin kirjojen, musiikin, elokuvien, pelien ja netin kanssa. Juhannuksen jälkeen voin sitten kömpiä takaisin päivänvaloon, kun maailma ympärillä on toivottavasti taas tuttu arkinen.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 19 Kesä 2015 18:16

Ekaa kertaa juhannuksena ulkomailla, eli ihan normaali viikonloppu siis. Mahtavaa!
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja damn » Su 21 Kesä 2015 09:37

Oltiin poikaystävän kanssa kaveriporukalla mökillä. Yksitoista ihmistä ahtautui samaan mökkiin. Osa oli mökillä torstaista sunnuntaihin, mutta itse ilmoitin jo hyvissä ajoin etukäteen, että mulle riittää yhen yön reissu sinne. Siispä oltiin perjantai-lauantai. Mukavaa oli, paljon juomista, ruokaa ja saunottiin. Itikoita oli helvetisti ja nyt kutittaa ja ärsyttää. Mökki oli tukalan kuuma ja heräsin yöllä puoli neljä ja olin siitä asti herellä, kun lämmintä oli melkein 30 astetta ja ilmaa olisi voinut veitsellä leikata.

Eilinen olikin aika väsynyt päivä ja käytiin illasta vielä poikaystävän siskon luona syömässä. Tapasin myös ensimmäistä kertaa poikaystävän äidin, tietysti juuri sellaisena päivänä kun oli niin väsynyt ja kulahtanut olo kuin olla ja voi.

Ihan mukava juhannus ja onneksi tänään paistaa aurinko niin lähdetään varmaan jollekkin luonnonsuojelualueelle vaeltamaan.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 21 Kesä 2015 23:02

Mun mummu täytti 90 vuotta ja oltiin perjantaina sitä juhlimassa. Oli ihan mukavaa nähdä sukulaisia, joita ei juuri viime vuosina ole nähnyt. Ihmetyttää kyllä, miten jotkut onnistuu tollasessakin tilaisuudessa juomaan ittensä kaatokänniin. :epäilevä:

Lauantaina oli tarkoitus lähteä appiukon mökille, mutta viime hetkellä sieltä ilmoittivat, että vatsatauti riehuu. Huh, jäätiin ihan mieluusti kotiin. Mitä nyt kaupat kiinni ja ruokakaapin antimet aika minimissä, mutta selvittiin lähipizzerian turvin! :D

Pascal kiteytti juhannuksen aika hyvin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja theia » Ma 29 Kesä 2015 12:13

Juhannus kerrankin oli aika täydellinen :hullu: Tai juhannusaatto, oikeestaan.

Kaveri & sen avokki & niiden kavereita tulivat hakemaan mut & miehen mökiltä saaresta, ja lähettiin veneilemään. Sadettahan oli luvattu koko päiväksi, ja uhkaavalta se kyllä alkuun näyttikin. Veneiltiin Airistolle, ja kun mulle & frendille iski pissahätä, pyydettiin että mentäisiin saareen. Mentiinkin about tokaan saareen, joka vastaan tuli :tilt: Sinne sit roudattiin (tai siis pojat roudas :aukku: ) veneestä kaasugrillin, pari kitaraa ja ruoat sekä viinit. Ruokana oli miehen tekemiä karitsamakkaroita, varhaiskaalisalaattia superhyvällä soija-etikka-chili-korianterikastikkeella, maalaiskananpojan koipia :kuola: Aurinkokin tuli pilvien takaa esiin, pojat teki pienen juhannuskokon (okei, nuotion :virne: ), sitten soitteli vähän kitaraa, kävivät uimassa ja jatkettiin taas matkaa.

Suunnattiin kulku Nauvoon, siellä sitten käytiin terassilla ja pienellä kävelyllä venesataman ulkopuolella. Paluumatkalle lähettiin n klo 23, paistettiin vielä veneessä lettuja ja juotiin skumppaa :sydän:

Lauantaina sitten vähän väsyttikin koko päivän, ilmeisesti joku ulkoilmamyrkytys? :pepsodent:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Edellinen

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa