Juhannus

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Juhannus

ViestiKirjoittaja Janet » Ke 18 Kesä 2008 22:48

Toki juhannus vaatii oman keskustelun, kun tuolla euforioissa siitä jo hieman huokailtiin.

Eli mitä teet juhannuksena? Onko sinulla jotain perinteitä? Alasti kirmailua laitumella ja kukkien keräämistä? Mökkeilyä ja kalastusta? Grillailua perheen vai kavereiden kanssa? Festareille vai kaupunkiin?

Olen koko pienen ikäni viettänyt joka ikisen juhannuksen kotikunnassani. Ja mitä aktiviteetteja täällä on ollut? Kokon poltto tanssilavan rannalla aattona, "jatkot" hikisessä baarissa. Uu ja jee. Joskus ollaan vaan kaveriporukalla oltu, mutta ei sekään iske, jotenkin kaipaa uusia ihmisiä. Joten, tänä vuonna otimme kaverimme kanssa ja repäisimme. Vuokrasimme mökin Oulusta ja suuntaamme sinne! Meitä ensin piti lähteä viisi ihmistä, nyt joukko on typistynyt kolmeen - minä ja seurusteleva pari. :epäilevä: Mutta uskon kyllä, että tulemme viihtymään. Ikävä kyllä sadetta on hieman lupailtu, mutta olemme kehitelleet erilaisia aktiviteetteja sitten sisätiloihinkin. Uskon siis vakaasti, että hauska juhannus on tiedossa! :superhymy:

Mutta entäs te muut, rakkaat fordelaiset? Miten menee juhannus?
Avatar
Janet
 
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 07 Touko 2008 13:47

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 18 Kesä 2008 23:59

Kuten muut pakkojuhlat, menee juhannuskin aika pitkälti joissain muissa merkeissä. Mie viime juhannuksen muistan oikeen elävästi. Se tuli osaltaan vietettyä nimittäin kaivossa :pepsodent:

Tänä juhannuksena tulee mitä todennäkösimmin tehtyä jotakin jollekin autolle. Kattoo nyt sit mikä auto ja mitä sille tekee.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 19 Kesä 2008 00:36

Mennään Juhannukseksi porukoiden mökille ja siellä kökitään satoi tai paistoi. Mun vanhemmat eivät ole aina niin mieltä ylentävää seuraa, mutta voittaa mökkeily kuitenkin oleskelun kotosalla - tai niin yritän ainakin itselleni uskotella :friikki: . Jos kelit sallivat, mennään kalaan. Jos ei, pelataan korttia tuvassa ja kuunnellaan faijan toistuvia turinoita noin miljoonatta kertaa. Mahdollisesti käydään myös vierailulla kaverin vanhempien mökillä muutaman järven päässä.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Dnd » To 19 Kesä 2008 03:26

Tähänastiset juhannukset on tullut vietettyä yleensä Kalajoella. Maasydänjärvelläkin on vierähtänyt muutama juhannus (silloin kun sielä oli menoja).
Viime Juhannuksena käytiin Kalajoella pari päivää ja sieltä jatkettiin kaverin mökille.

Nyt en yksinkertaisesti tiedä mitä tekisi. Kalajoella on toisaalta Viikate esiintymässä, mutta toisaalta ei kuitenkaan innosta hirveästi sinne nyt suunnistaa. Olisko vaan kotona. Säästäis ainakin rahaa, eikä olisi niin huono olotila juhannuksen jälkeen. Pitäisköhän ruveta harrastamaan juhannuksia, jolloin ei juo paljoa. (Minusta on kai tulossa vanaha.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 19 Kesä 2008 07:57

Yleensä olen pyrkinyt olemaan juhannukset töissä, mutta nyt päivätyössä se ei onnistu. Eli kavereiden kanssa juomaan kaljaa ja loppuaika kotona kirjoja lukien. :tilt:
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Wiggin » To 19 Kesä 2008 08:32

Ainoa kunnon juhannusperinne on ollut se että "mitähän sitä tehtäs"-vatulointia harrastetaan viime metreille saakka :seko

Tänä juhannuksena sekin perinne sitten rikottiin ja päätettiin jo pari viikkoa sitten, että lähdetään juhannukseksi tien päälle. Eli kamat on jo autossa ja kunhan tässä saan viimeiset työhommat kursittua kasaan, niin häippäiset duunista tuossa puolen päivän huiteilla kohti Sjundeåöötä. Todennäköisesti grillataan kaikki mikä vähänkään osoittaa elonmerkkejä ja jos sää sallii niin käydää Nuuksiossa hengailemassa (ja metsästämässä pari pakasterasiaa :seko) ja ehkäpä jotain muutakin ajelua. Kalavehkeet lähti matkaan, joten eiköhän sitä jotain kalastukseen liittyvää harrasteta.

Ainiin.. kesälomahan tästä alkaa sitten samointein että :wirne:-pohjalta.
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Avatar
Wiggin
 
Viestit: 184
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 09:54

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Shay » To 19 Kesä 2008 10:17

Juhannus on mulla menny aina perheen kanssa hyvästä ruoasta nauttien
- ja nykyään hyvästä juomastakin - ja kokkoa polttaen. Yöllä on keräilty
kukkasia ja tehty taikoja. :tilt: Toinen vaihtoehto olisi viettää juhlaa
yksin kotona kaljapullon ja kuivan leivän sekä kynttilän kera, joten kyllä
porukoittenki seura aina kotiolot voittaa tässä asiassa. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Galileo » To 19 Kesä 2008 10:32

Juhannus on sellainen juhla, että tällainen urbaani cityboykin kaipaa luontoon kuuntelemaan kuikan huutoa. Ystäväin mökille on kutsuttu, joten sinne siis. Grillaus ja tissuttelu on bonusta.

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 19 Kesä 2008 10:52

Juhannus menee niin kuin kaikki muutkin viikonloput.

Jos paistaa aurinko, luetaan kirjaa pihalla.
Jos sataa, luetaan sisällä ja katsotaan ehkä leffa jos toinenkin.
Käväistään äiskää ja iskää morjestamassa.
Grillataan ja syödään.
Juodaan kalja.
Nikkaroidaan, jos jaksetaan.
Lepuutetaan.
Löhötään.
Ollaan.
Möllötetään.

:superhymy:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Kaarina » To 19 Kesä 2008 11:33

Meillä ei kotona ole juhannus ollut koskaan mitenkään erityinen juhla. Suurinta riemua oli pienempänä, kun vanhemmat osti meille lapsille limsakorin ja sitä sitten juotiin kilpaa (limsa taisi olla Sittistä tai sen tapaista :virne: ). Monta juhannusta olenkin nyt vanhempana viettänyt vapaaehtoistyössä Kalojoen juhannusfestareilla Saappaan liiveissä. Onpahan ollut jotain järkevää tekemistä kotona pötköttelyn ja kattoon syljeskelyn sijaan. Tänäkin juhannuksena olin Kalajoelle menossa, mutta jalan vanha vamma alkoi kipuilla eikä se olisi kestänyt juhannuksen rasitusta. Nyt ollaankin sitten kaupungissa juhannus, jotain erilaista vaihteeksi.

Kaksi vuotta sitten olimme juhannuksen mökillä Ivalossa kaveripariskunnan kanssa ja se oli kyllä ikimuistoinen reissu. Toivottavasti ollaan siellä vielä joskus samalla porukalla!
Kaikki on hetken tässä.
Avatar
Kaarina
 
Viestit: 205
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 17:19

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja SirPet » To 19 Kesä 2008 11:46

Aukun ohjelma kuulostaa siltä, että arvioin rempan valmistuvan juhannuksen jälkeen. :tilt:

Oma juhannus taitaa mennä pitkältikin verstaalla touhuten. Jos vaikka saisi vahingossa jotain valmiiksikin :raps: Jossain välissä voinee juoda oluenkin. :tilt:
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja elegia » To 19 Kesä 2008 12:24

Meilläkin päin harrastetaan tuota "mitäsitätekis"-perinnettä. Yleensä juuri viime metreille asti ja ihme kun ehditään kaupasta juomat ja ruuat hakea viikonlopuksi. Mutta sitähän nämä pakkojuhlat tuppaavat aina olemaan. Jos omistaisin mökin jossain korvessa, niin todennäköisesti pakenisin sinne kaikkea tätä alkuhössötystäkin. :friikki:

Mutta ei muuten ole juurikaan perinteitä. Olen viettänyt juhannusta milloin missäkin: festareilla (silloinen "kotifestari" Himos ja myöhemmin kerran Nummirock), mökeillä, kotona porukoiden kanssa ja kaupungissa kerrostaloasunnossa. :pepsodent:
Viime vuonna olimme kaverin porukoiden mökillä järven rannalla. Oli ihan mukavaa, tuli syötyä hyvin, grillailtua ja nukuttua teltassa. Tänä vuonna taas ei oikein ole tietoa mitä on luvassa. Säätkään ei lupaile kovinkaan hyvää. Luultavasti tästä on tulossa kaupunkijuhannus, johon sisältyy syömistä ja juomista. Oikeastaan ainut toive on, että saisi edes vähän olla ulkosalla ja grillailla. Täällä on vaan noiden yhteisgrillien käyttö joskus vähän ankiaa. Loppuaika varmaan tulee lötköiltyä samoin kuin muinakin vapaapäivinä eli lueskellen kirjoja ja katsellen elokuvia.
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 19 Kesä 2008 12:46

(Luetaan sillä möreän matalalla, jännittävän kuuloisella leffatraileri-mies äänellä:)

"Hän on mies jolla on missio.
Missio: seuraavien kolmen päivän aikana syödä niin paljon roskaruokaa ja katsoa niin paljon roskaleffoja kuin mies, jolla on missio, pystyy.
Eikä missään nimessä mennä minnekään ulos, josta voi saada raittiin ilman myrkytyksen.
Mutta pystyykö hän siihen?

Totta kai, sillä hän on mies, ja hänellä on missio."

:peukut:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 19 Kesä 2008 13:14

Mr. Smith kirjoitti:
Totta kai, sillä hän on mies, ja hänellä on missio."


Mies, jolla on missio. :tilt:
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 19 Kesä 2008 17:09

Yksin kotona vietän juhannuksen tänä vuonna. Luen ja kattelen leffoja. Saatan käydä grillaamassa paketin makkaraa, ehkä sisko tulee mun kanssa grillaamaan, you never know. Jos on hyvä ilma (iso jos), saatan käydä katsastamassa Sibbe-talolla kokon. En meinaa tänä juhannuksena juoda mitään alkoholipitoista yhtä (1) saunaolutta (0,33l pullo) lukuunottamatta. Aina pitää kokeilla jotain uutta.

Yleensä mun juhannukset on ollu varsin kosteita, on ne sitten vietetty perheen, sukulaisten tai kavereiden kanssa, kotona, mökillä tai vieraissa.

Ei muuta kun party on party people, minä möllötän yksin kotona.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Deni » To 19 Kesä 2008 17:13

Möllöti möllöti.

Ostin äsken karkkia, juustonaksuja, jätskiä ja kokista. Vietän pikaisen kotijuhannuksen tänään ja huomenna, sitten menen loppuviikonlopuksi töihin. Mun pitäisi saada seuraa tänne, mutta seuralainen on ainakin vielä nukkumassa yövuoronsa jälkeen, vaikka oikeastaan mä olen just nyt niin väsynyt että ihan mielelläni vaan nuokkuisin sohvalla keskenäni.


Kyllä se tästä lähtee!


On mulla muutama lonkero kaapissa siltä varalta että alkaa tehdä mieli.
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja dubb » To 19 Kesä 2008 17:14

Odotan, että kaupunki tyhjenee ja sitten menen kävelemään autioon keskustaan. Sitten menen kotiin ja nautiskelen virallisen juhannusolueni sekä yhden kappaleen laatuelokuvia.
Avatar
dubb
 
Viestit: 48
Liittynyt: La 24 Touko 2008 12:48

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Sippura » To 19 Kesä 2008 17:35

Leuhutin tuolla Ilmoituksissa että olisin rauhassa kotona koko jussin :pepsodent:
Arvakkaa mitä? No en oo! Tai no, lauantaiaamuun asti olen, mutta sitten
startataan auto kohti Poria ja keskustan tuntumassa sijaitsevaa kaverin
omakotitaloa. Sedulle ei rahojamme lahjoiteta, vaan juhannusta vietetään
grillaten ja chillaten kaverin luona, mukavuuksien välittömässä läheisyydessä.
Yhden päivän dokailu saa tänä juhannuksena riittää, viime vuosina ollaan
oltu neljättä päivää simoissa.

Lauantaina iltapäivällä ajateltiin mennä kytikseen, josko festarialueen lähei-
syydessä pystyisi kuuntelemaan CMX:ää (ja muitakin bändejä) ilman varsinai-
selle alueelle menemistä.

Tänään ja huomenna möllötellään Avokin kanssa kotona, juodaan parit oluset
ja katsellaan telkkua. Ihanaa joutenoloa :hymyhali:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja heartless » To 19 Kesä 2008 18:45

Mulla on lyhyt juhannus, huomenna on töitä, samoin sunnuntaina. No, on sentäs lauantai vapaa. Työpaikan mammoilta oli kysytty vapaaehtoisia juhannukseksi, yllättäen ketään ei kiinnostanut joten minä suostuin menemään sinne. No, ainakin pääsen tekemään eri hommia kuin normaalisti joten meen ihan hyvillä mielin töihin. Mitäpä sitä kaveriton sinkku muutakaan tekis.

Perjantai-iltaa ja lauantaita varten mulla onkin varattuna paljon herkkuja, lava kaljaa ja parasta mahdollista seuraa eli minä itse. Mulla olis myös porukoiden mökki käytettävissä, mutta eipä paljon kiinnosta mennä sinne yksikseen. Kysyin kyllä useampaakin kaveria seuraksi, mutta ketään ei kiiinnostanut joten pitäkää tunkkinne, kele! :norsu:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Migreeni » To 19 Kesä 2008 19:21

Minulla tulee tästä jussista oikeastaan aika erikoinen jussi. En aio tehdä mitään erikoista. En aio varsinkaan juoda mitään alkoholia, mitä yleensä tekisin rankalla kädellä juhannuksena. Tänä juhannuksena on pakko levätä tulevaa Norjan-matkaa varten ja säästää rahaa, jota minulla ei juuri provinssin jälkeen ylimääräisenä ole.

Yleensä juhannukseen kuuluu tosiaan se ryyppääminen. Ryyppääminen missä tahansa ja millä porukalla tahansa. Joskus pienempänä tein myös joskus jotain juhannustaikoja, mutta niitä ei nyttemmin ole ryyppäämiseltä kerennyt. :friikki: Ja usein juhannukseen suhtaudutaan muita ryyppäys-viikonloppuja vakavammin. Silloin on ihan pakko lähteä johonkin ja ihan pakko on olla iso porukka ja kaikilla hauskaa ja mieluiten vielä niin, ettei kukaan ole kotipaikkakunnallaan.

Mutta nyt olen kyllä ihan innoissani tästä rauhaisammasta jussista. Joskus näinkin. :)
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Avatar
Migreeni
 
Viestit: 289
Liittynyt: To 15 Touko 2008 20:29

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 19 Kesä 2008 19:58

Mökille oli tarkoitus lähteä käymään (humalaisia omia vanhempia, setiä ja tätejä ei 2 päivää pidempään voi kestää), mutta kun lupaili huonoa keliä en lähtenyt.
Taidan mennä terassille istumaa, kun ne sateet ei sitten ainakaan vielä ole tulleet :epäilevä:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 19 Kesä 2008 22:56

Juhannus on ollut aina mulle mökkijuhla ja suurin osa juhannuksista onkin tullut vietettyä meidän tai joidenkin kavereiden mökillä. Porukat on menossa meidän mökille, mutta en jaksa heidän kanssaan sinne lähteä. Mukavampi rentoutua välillä yksin kotona.

Tänä vuonna olen kotona. Osa kavereista lähtee mökkeilemään. Mökin omistaja on kyllä tuttu ja olin mökillä edellisvuonna. Nyt mökki on kuulemma niin täynnä, etten mahdu mukaan. :epäilevä: Olisin toki voinut lattiallakin nukkua, mutta en jaksa tuppautua seuraan, jos mökin omistaja ei mua sinne halua.

Perjantaina olen töissä aamulla ja sitten on vapaata. Grillattavaa ruokaa ja lonkeroa olen ostanut. Vielä tosin pitää käydä hakemassa lisää ruokaa huomenna, kun muuten saattais kunnolliset ruuat loppua ennen sunnuntaita. Eipä se paljoa tosin hetkauta, jos olen krapulassa silloin. (Mulle ei oikein maistu ruoka krapulassa.) Toisilla kotipaikkakunnallani asuvista kavereista on perjantaina menoa, mutta yhden kaverin kanssa soittelin, jos vaikka grillattais ja juotais jollain porukalla lauantaina. Saa nyt nähdä kuinka käy tuon juhannuksen kanssa.

Mummaa käyn myös juhannuksen aikana katsomassa ainakin perjantaina ja lauantaina.

Eli tiedossa ei ole mulle mitenkään perinteinen juhannus.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja friikkis » To 19 Kesä 2008 23:29

Erilainen juhannus on tiedossa mullekin. Taitaa olla ensimmäinen kerta noin 10 vuoteen, kun olen kotikulmilla kaikki pyhät.

Tätä ennen on ollut minullakin perinteenä lähteä kaveriporukalla mökille rellestämään, mutta nyt ei olekaan mökkiä. Ja melkeinpä kaikki kaverit on viikonloppuna töissä. Itselläni sattuisi pyhät olemaan vapaina, mutta ei sitte. Töihin olisi ollut mahdollista mennä, mutta nyt taidan pistää lepäämisen duunin edelle, vaikka rahalle olisikin tarvetta enemmän kuin koskaan.

Huomenna menen kaverille naapuriin grillailemaan, lauantaista en tiedä. Saa nähdä. Niin, ja tällä hetkellä juon mesekännejä. :pepsodent: Pakko vähän juhlia, kun on niin paljon kivaa sattunut. Ja ylinopeussakotkin tuli näin jussin kunniaksi. :tilt:
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja irvikissa » To 19 Kesä 2008 23:43

Kuin myös, erilainen juhannus tiedossa. Päivän olen töissä ja illaksi ei ole suunnitelmia. Sääennusteen mukaan sataa koko illan, joten katselen ehkä leffoja tai luen. Mieskin on töissä illan. Jos ihme tapahtuu eikä sadakaan, haen ehkä vintiltä pikku Luciferin ja kutsun pari kohtalotoveriani lähipuistoon kärtsäämään elintarvikkeita.

Jos olisimme olleet Miehen kanssa vapaalla, olisimme voineet mennä Miehen vanhempien mökille, jossa olisin voinut laulaa "...juosta alasti Pellossa juhannusyönä ja huutaa!" tehden sitä. :kailotus: :sekopää:
Avatar
irvikissa
 
Viestit: 169
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:02

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja skray » Pe 20 Kesä 2008 00:14

Kun olin lapsi, oltiin aina fammon ja faffan huvilalla koko perheen voimin. Siellä uitiin, grillattiin, pelattiin ulkona ja sisällä niihin tiloihin sopivia pelejä ja sen sellaista rentoa.
Kun olin teini ja nuori, olivat kaverit etusijalla ja sillon oli tapana keksiä porukalla jotakin tekemistä. Tekeminen on yhtä kuin ryyppääminen ja rellestäminen sen mukaan missä oltiin.
Nyt kun on "vanha", on vanhat tavatkin tullu takasi. Juhannus menee porukoiden kanssa fammon ja faffan mökillä grillaten, syöden, pelaten ja löhöillen. Oli sitte sää mikä hyvänsä.

Tänä vuonna olen porukoiden ja f&f:n kanssa yksikseni, kun mieheke lähti rmj:hin ja sisarukseni ovat kukin ryyppäämässä omissa porukoissaan. Huomenna aion myös heittää talviturkkini hyiseen mereen. Hyinen on mielestäni noin 13 astetta, mitä se vesi tänään oli, kun mittaria tutkailtiin. Uskon ja toivon, että se huomenna päivällä on lämpimämpää. Jos ei ole, talviturkkini katoaa kumminkin.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Seuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron