Juhannus

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 22 Kesä 2009 16:08

Ihana Maija ja Poika :hullu:

Meikäläinen riemuitsi liian aikaisin suunnitelmien selvyydestä ja purjeveneellä saareen lähtemisistä. Innostus vaihtui vitutukseksi kun sääkartat näyttivät mitä nyt näyttivät, eikä kippari hyväksynyt vallitsevia sääoloja, joten vene jäi rantaan. Tuli sitten lähtö Savonlinnaan, pari kaveria ja yks hellu oli siellä. Kiva kaupunki, kiva juhannus sitten kuitenkin loppujen lopuksi. Monta uutta hauskaa ihmistäkin tapasin. :superhymy: Ehkä noi suunnittelut pitää vastaisuudessa jättää väliin kokonaan ja vain lähteä aattona johonkin randomina. Toinen vaihtoehto on hankkia hyvissä ajoin jokin maksullinen ohjelma (esim festarit), jonne on sitten tavallaan pakko mennä. Juhannus vuoden ykkösjuhlana on alkanut mun kohdalla rapistua, kun ei metsään mukamas taaskaan päässyt.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 22 Kesä 2009 19:24

Tuli tippa linssiin Maijan juhannuskuulumisia lueskellessa. :hullu: :sydän:

Neljän päivän loma tuli kyllä tarpeeseen. Tuntuu niin kuin se olisi ollut pidempikin. Nyt jaksaa taas hyvin töissä. :) Aika hiljaista vaan meillä on. Ja heinäkuu on kuulemma vieläkin hiljaisempi. No, kaipa mä jotain tekemistä keksin töiden teon, sähköpostien selailun ja Facebookin ohella. Hups. Loppu meni vähän OT:ksi. :sori:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 22 Kesä 2009 19:28

marenkienkeli kirjoitti:No, kaipa mä jotain tekemistä keksin töiden teon, sähköpostien selailun ja Facebookin ohella.

Fordeilu! :lanppu:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 22 Kesä 2009 19:38

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:No, kaipa mä jotain tekemistä keksin töiden teon, sähköpostien selailun ja Facebookin ohella.

Fordeilu! :lanppu:

Emmä kehtaa. :hullu: Varsinkaan kun meillä ei oo oikein koneita, joilla vois rauhassa olla ilman, että jollain on mahdollisuus kyylätä, mitä teen netissä. Forde on pyhitetty rauhallisempia hetkiä varten, kun on oikeasti aikaa lukea viestit kunnolla läpi.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 22 Kesä 2009 19:56

Voi Maijaus ja Poika. :hymyhali: Munmokin herkistyy. :hullu:

Pyydä Poika (takaisin) tänne. :tilt:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja wilsu » Ma 22 Kesä 2009 23:35

Minulla meni Juhannus mukavasti muuttoa valmistellessa ja sitten lauantaista etiäpäin varsinaisesti muuttaessa tavaroita toiseen osoitteeseen. Muuttopäivä kun sattui tähän viikonloppuun, niin ei tarvinnut ketään talkoolaisiakaan neuvoa muuttopuuhissa, vaan sai tehdä niinkuin ite lystäsi :p . Aattoiltana ehdin kyllä käydä kaverin luonas saunassa, niin ei tullut ihan yksin koko juhlaa möllötettyä.
you've gotta call your own bluff
Avatar
wilsu
 
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 14:04

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 23 Kesä 2009 01:05

shaana kirjoitti: Ehkä noi suunnittelut pitää vastaisuudessa jättää väliin kokonaan ja vain lähteä aattona johonkin randomina.


Mä voin lähteä sitten kondomina seuraksi. :pepsodent:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 23 Kesä 2009 11:38

Hah! :D Kun on kerran päättänyt, että on paskaa ja sitten ei olekaan, niin vähänkö jäi voittajafiilis! No, ei tosiaan tehty mitään erityisiä juhannusjuttuja, istuttiin Espalla pussikaljalla ja mentiin loppuyöksi Rymy-Eetuun, mutta oli kuitenkin hirveän kiva ilta. Ei tarvii olla juhannusjuttuja, mökkejä ja muita, kunhan ei ole sitä perkeleellistä ketutustakaan. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 23 Kesä 2009 23:43

Voi teitä. :hymyhali:

Eipä taida Pojalla olla aikaa ihmeemmin fordeiluun, sillä minun ( :keijo:), kavereiden ja harrastusten lisäksi hänen aikaansa alkaa viedä hyvin pian varusmiespalvelus. Mutta eipä hän foorumivainaallakaan mikään kovin aktiivinen ollut ja hän hyppäsi kelkkaan oikeastaan vasta YleX Foorumin viimeisinä hetkinä. :tilt:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 22 Kesä 2011 16:16

Juhannus onpi vielä edessä, vaikka kesäpäivänseisaus hujahtikin jo ohi eilen. Sitä alkaa taas illat pimenemään ja muutenkin kaikki menee alamäkeä. :keijo:

Mitäs kuuluu tämän vuoden juhannussuunnitelmiin?

Minulla kulkee jälleen askel tuttujen seuraan mökkielämää viettämään, vaikka majapaikka onkin turhan hulppea lukaali, jotta sitä voisi mökiksi kutsua. Mökkielämää se minusta silti on, kun joutuu toimimaan jatkuvasti itikansyöttinä maaseudulla. :keijo:
Inisijöitä juostaan karkuun grillauskotaan, jossa katsellaan makkaroiden mustumista ja kuunnellaan samoja (kehnoja) levyjä repeatina kolme päivää putkeen. Välillä lämmitetään puusauna, nautitaan kunnon löylyistä ja pulahdetaan nakupyllyinä järveen. Juhannuspäivänä toki nostetaan lippu salkoon ja sytytetään kokko. Ei ole tänäkään vuonna maastopalon vaaraa Ilmatieteen laitoksen lupaillessa perinteistä märkää juhannussäätä. Mutta antaa vettä tulla vaan, hyvässä seurassa sitä ei edes huomaa. :)
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 22 Kesä 2011 17:35

Minulla on luvassa täsmälleen samanlainen juhannus kuin viime vuonna. Eli mennään kaveriporukalla mun kotikotiin, siellä on iso omakotitalo tyhjillään. Tämä alkaa tosiaan olla jo perinne, kokoonnutaan samalla porukalla aina uutena vuotena ja juhannuksena. Tehdään ruokaa, pelaillaan, juuaan vähän, otetaan rennosti. Kait sitä joskus voisi keksiä jotain uutta tekemistä, ollaan vähän jämähdetty tähän. Mutta ei viitsi olla kenenkään pienessä kaupunkikämpässä, mökeille ei pääse ja juhannusfestarit on syvältä jostain jne. Ja nuo on kuitenkin rakkaimmat ja läheisemmät ystävät, niin ihana niitten kaa hengailla porukalla :hymyhali:.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja theia » To 23 Kesä 2011 08:28

Meillä on mökkijuhannus kaksisteen. Piti olla pari muutakin tulossa, mutta viimeinenkin perui eilen tulonsa (tosi reilua viime hetkellä perua!). Mut ihan kiva, kai sitä kahestaankin saadaan fiilistä. Vähän kuitenkin odotin, että olis ollut kerrankin kiva, jos siellä mökillä olisi ollut joku muukin :sori: Kun kuitenkin kuukausi sitten oltiin sama kolme päivää kahdestaan (which was absolutely lovely, mutta kun se on koettu jo :sori: ).

Mutta tiedossa siis saunaa, uimista, grillailua, juomaa, pelailua, hengailua, lukemista. Perusmökkihengailua, siis.

Kivaa kuítenkin kun päästään kullan mökille ilman sen porukoita :pepsodent:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 23 Kesä 2011 14:03

Kaikille tosi mukavaa juhannusta! Nauttikaa kesästä ja juhlikaa turvallisesti. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja shaana » To 23 Kesä 2011 19:57

Miksei kukaan kirjoittanut ketjuun viime vuonna? :pahis:

Mä meen huomenna töihin. Ei mitään pitkää päivää tiedossa, tarhalla porukalle muonat naamaan varmaan ja siinä se. Ostokset teen huomenna aamulla, meen tuohon kylälle vähän isompaan ja kivempaan kauppaan, tässä nyt on tietty kaupat iltaan asti auki matkailijoita varten. En tiedä vielä, ostanko jotain herkkuruokia vai vain -juomia ja antaisin muiden huolehtia ruoan valmistuksesta, voishan sitä käydä ravintolassa syömässä. Kokko tuikataan tuleen tanssien tuoksinnassa tunturissa, mutta olen hieman skeptinen tämän hohdokkuudesta jos sataa? Viikonloppuna on vapaa, joten jos sää sallii, voisin piipahtaa Kilpisjärvellä tai Pallasjärvellä ainakin kääntymässä. Juhannus keskenään ei nyt oikein hehkutusta ansaitse. :lanppu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 23 Kesä 2011 21:03

Mun juhannus on pyykinpesua ja pakastepizzaa. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 24 Kesä 2011 00:04

On tämäkin.
Ollaan mökillä, jossa vietettiin hyyyyvin useita kesiä lapsena.
Löydettiin juuri tuolta mökin kaapista kirja, joka vaikutti allekirjoittaneen luontoideologiaan jo vuonna 1986! Vusselit ja laulava vesiputous :hymyhali:. Samoin muita muistoja on täällä päässyt verestämään.

Saas nähdä mittee tästä tulee. Huomenna on kuulema jotkut tanssit ja kokko :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 24 Kesä 2011 00:23

Vusselit ja laulava vesiputous. :O:
Mäki muistelen lukeneeni sitä ja tykänneeni siitä kauheesti. :O:

Muuta en sit muistakaan. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 24 Kesä 2011 13:05

Juhannus on jo melko pitkään tuntunut vuoden juhlista yhtenä ehdottomasti turhimmista. Yleensä se näkyy niin, että muut menee mökeille. Sitten vähän grillataan tai muuten valmistetaan makkaraa ja siinä oli sit se juhannus.

Pääsiäiseenkin löytää enemmän kaikkea jännää.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 24 Kesä 2011 13:07

Mulle taas juhannus ja uusivuosi olisivat ne kaikkein tärkeimmät juhlat, joita tahtoisin viettää hartaasti ja kunnioituksella. Harmi vain, ettei kukaan muu halua. :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 24 Kesä 2011 13:34

Ehkä mun ja juhannuksen suhde on siksikin vähän vaurioitunut, että mun synttärit on usein juhannuksen tuntumassa ja niitä ei voi viettää, kun kaikki on aina niillä kuuluisilla mökeillä. :huoh:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 24 Kesä 2011 13:47

Pascal Lemoix kirjoitti:Ehkä mun ja juhannuksen suhde on siksikin vähän vaurioitunut, että mun synttärit on usein juhannuksen tuntumassa ja niitä ei voi viettää, kun kaikki on aina niillä kuuluisilla mökeillä. :huoh:

:paijaus:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 24 Kesä 2011 14:34

Juhannus kotikotona, grilliruokaa pihalla. :tilt:
Mökin ja järven puuttuessa tää on varmaan toiseksi paras vaihtoehto. Ei liikaa sukulaisia tai liikaa viinaakaan.
Jälkkäriksi mansikkatäytekakkua. :kuola:

Hyvää juhannusta keijot :hymyhali:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 24 Kesä 2011 20:36

Tähän mennessä kaikki jees. Välillä on vähän "tylsää", koska huomaan tietynlaisen seuran puuttumisen vaivaavan ja mietin milloin ketäkin ihmistä, jonka seuraa kaipaan.
Olen täällä kärsinyt ehkä myöskin pohjoisen reissun "jet lagista" - tai jostain vastaavasta. Ihan kivahan tämä luonto on, mutta en vaan osaa nauttia tästä :sori: Tiedän, että on jotenkin absurdia sanoa sitä ääneen, koska on monia jotka tulisivat tänne kiljuen. Mutta mua ahdistaa.

Kaksi yötä vielä. Sitten pääsee kotiin. Voi se olla jotain koti-ikävääkin.

:huoh:

Uiminen on kuitenkin jees! Ja veden pinnan liikkeen katsominen :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Pvi » La 25 Kesä 2011 15:35

Pascal Lemoix kirjoitti:Ehkä mun ja juhannuksen suhde on siksikin vähän vaurioitunut, että mun synttärit on usein juhannuksen tuntumassa ja niitä ei voi viettää, kun kaikki on aina niillä kuuluisilla mökeillä. :huoh:

Samis!
Joko sulla oli juhlapäivä?
Mutta jussina voi kyllä olla mukavaakin.
Viimeyön kaupunkitanssit oli kivat, ja jos tuntuu siltä, voi olla että otan tänään vielä uusintakierrokset tanssilattialla.
Huonoksi puoleksi voisi laskea sen, että kaupat on kiinni ja karkittaa...
Mutta hoksasin, että Lintsiltähän saa metrilakua jussiherkuksi. Sinne siis!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja skray » La 25 Kesä 2011 22:31

Mun juhannus on nyt päättynyt.
Olin isovanhempien huvilalla meren rannassa. Siellä olivat myös mieheke, porukat, sisko, veli+tyttöystävä, sekä tietysti isovanhemmat itse. Hyvää ruokaa ja talviturkin heitto, niin kuin perinteisiin kuuluu. Unoa pelattiin isolla porukalla. Oli ihanaa. :sydän:
Juhannus olisi jatkunut vielä tämän illan, mutta piti tulla jo kotiin, kun huomenna on aikainen lähtö Helsinkiin Foo Fightersin keikalle.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron