Crux kirjoitti:Uskon toki, että bussi- tai ratikkakuskina on paskaakin aika paljon mutta jos jo oletusarvoisesti pitää olla työssään kuin olisi jatkuvasti pikkuhousut mutkalla niin kannattaisiko harkita toista työpaikkaa? Vaikkapa vain oman verenpaineen takia.
Crux kirjoitti:Tuli mieleeni kun luin ratikkakuskin jurmutuksen. Mieheke oli juuri toissa viikolla Helsingissä ja kävi juuri niinkuin linkin tarinassa kerrotaan. Mieheke nousi ratikkaan, läimäisi rahat tiskiin ja jäi odottamaan lippua. Eipä hän maalaistollukkana ymmärtänyt, että lippuvaihtoehtoja on enemmän kuin yksi. Muissakaan kaupungeissa joissa on bussilla ajeltu ei ole ollut kuin yksi kertamaksu. No kuski sitten tietenkin ystävälliseen tapaan sanomaan, jotta "no mitä sä nyt oikein haluat?". Mieheke oli hätäpäissään sanonut jotain mitä oli kuullut edellä kulkevan sanoneen ja lähti hämillään etsimään itselleen paikkaa.
Mr. Smith kirjoitti:Ainoa selitys (siis "pikkarit mutkalla" lisäksi) voisi olla että raitiovaunu menisi useamman maksuvyöhykkeen läpi, mutta eivätkös ne kaikki aja Helsingin sisäisessä vyöhykkeessä eli yksi lippu pätee kaikkiin ratikoihin?
shaana kirjoitti:Mr. Smith kirjoitti:Ainoa selitys (siis "pikkarit mutkalla" lisäksi) voisi olla että raitiovaunu menisi useamman maksuvyöhykkeen läpi, mutta eivätkös ne kaikki aja Helsingin sisäisessä vyöhykkeessä eli yksi lippu pätee kaikkiin ratikoihin?
On ostettavissa ratikkalippu, joka on halvin, jolla saa matkata vain sen yhden ratikkamatkan, ei sisällä siis vaihto-oikeutta. On ostettavissa Helsingin sisäinen lippu, jolla saat vaihtaa kulkuvälinettä bussiin, metroon, junaan tai vaikka Suomenlinnan lauttaan sen reilun tunnin sisällä vai mitäs se nykyään onkaan. Sitten on vielä seutulippu, jolla saatat ratikasta vaihtaa bussiin tai junaan ja matkata koko pääkaupunkiseudulla elikkäs Espoossa, Kauniaisissa tai Vantaalla. Ratikka suattaapi olla siis vain alkumatkan kulkuväline. Jos siis haluat vain kulkea ratikalla sen yhden pätkän paikasta a paikkaan b, kerro kuljettajalle haluavasi ratikkalippu jne. Olikohan tämä nyt kovin selkeästi selostettu edes?
Kibaya kirjoitti:Julkinen liikenne on joskus huvittavaa ja joskus kaikkea muuta. Helsingin sisäinen liikenne on mitä on, mutta toimii jollain tasolla. Ainakin tässä keskusta-akselilla, missä olen käyttänyt sitä eniten.
LazyBastard kirjoitti:Kibaya kirjoitti:Julkinen liikenne on joskus huvittavaa ja joskus kaikkea muuta. Helsingin sisäinen liikenne on mitä on, mutta toimii jollain tasolla. Ainakin tässä keskusta-akselilla, missä olen käyttänyt sitä eniten.
Kyllä Helsingin sisäinen liikenne on suorastaan paratiisi verrattuna pohjoisen julkisiin, jotka, etenkin näin kesäisin, kulkevat miten kulkevat ja ovat törkyisen kalliita.
theia kirjoitti:
Kuljettajalle pitää muuten myös tosiaan sanoa, onko Helsingin sisäinen (joka musta oli aika outoa, kun oltiin kuitenkin Helsingin sisäisellä linjalla)
Crux kirjoitti:Tuli mieleeni kun luin ratikkakuskin jurmutuksen.
Ainiin, jäi siis sanomatta oleellinen, että lämäisin tiskiin tasarahan, joten kysymys tuntui oudolta.Kaari kirjoitti:Sehän johtuu ihan siitä, että sulla on sillä lipulla mahdollisuus vaihtaa johonkin muuhun bussiin ja jatkaa sillä sitten seutualueelle.
Kibaya kirjoitti: Helsingin sisäinen liikenne on mitä on, mutta toimii jollain tasolla.
Tr*ina kirjoitti:Jos itse olen bussissa ja menossa tuntemattomaan kohteeseen, kyselen aina kanssamatkustajilta. Kuskit kun eivät nykyään tunne reittejä - eivätkä aina oikein puhu suomeakaan.
Tr*ina kirjoitti:Kuski murahteli happamana katse tiukasti tiessä.
marenkienkeli kirjoitti:Tr*ina kirjoitti:Jos itse olen bussissa ja menossa tuntemattomaan kohteeseen, kyselen aina kanssamatkustajilta. Kuskit kun eivät nykyään tunne reittejä - eivätkä aina oikein puhu suomeakaan.
Mulle on käynyt joskus niin, että olen kysynyt kuskilta, että millä pysäkillä pitää jäädä pois. Minua neuvottiin ja kanssamatkustaja huomautti, että ei se ole vielä tämä pysäkki vaan seuraava.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa