Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja theia » Ke 05 Syys 2012 10:22

Mulla oli tänään hauskaa lähijunassa. Konduktöörillä ilmeisesti vähän kilahtanut, kun kuulutus meni seuraavasti:
Käydäänpäs läpi muutamia asioita... junaan noustessa on meidän junan kaikki ovet yhtä kuuleja. Eli siis junaan voi nousta ihan mistä ovesta tahansa! Jos samalla ovella odottelee 40 muutakin ihmistä, on aivan hyväksyttävää ja jopa toivottavaa kävellä seitsemän metriä toiselle ovelle. Tai neljätoista metriä kolmannelle ovelle. Ja lipunmyyntivaunu! Se on se jälkimmäinen yksikkö kun on kaksi yksikköä. Siis keulan perässä oleva vaunu. Tai jos on kolme yksikköä, silloin se on se keskimmäinen yksikkö, tai jos vaan yksi, niin lipunmyyntiosasto on siinä keskellä. Ja kun nousette junasta, muistakaahan aina ottaa tavarat mukaan! No kuitenkin, oikein mukavaa junamatkaa ja alkavaa syksyä kaikille VR:n kanssa asioiville. :virne:

Sen jälkeen se kuulutteli vielä kahdella seuraavallakin asemalla vähän lyhennettynä versiona samaa.

Mua kikatutti siellä junassa. Piristi mun aamua. :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 05 Syys 2012 17:09

Theia :keijo:

Mun uusvanhan kotikaupungin yksi parhaita puolia on toimiva ja edullinen julkinen liikenne. :pilvi: Niiden 2 vuoden aikana, kun edellisessä kaupungissa kk-korttia vastaavan lipun hintoja nostettiin 3 kertaa yhteensä 4-6 euroa, täällä hinnannousu on ollut 1 euro.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 05 Syys 2012 19:45

Nyt kun on taas enemmän matkustanut paikallisjunilla, niin se on huvittavaa, että

a. Junan saapuessa asemalle ihmiset lähtevät kävelemään junan kulkusuuntaan. Siis vaikka viimeinen vaunu ei ole vielä ohittanut itseä.

b. Aina on se yksi tyyppi, joka jää seisomaan laiturilla siihen keskelle, että junasta on vaikea päästä ulos. Melkein kaikki väistää vähän, mutta aina siihen jää yksi ihan tielle.

Nykyään olen mennyt lähimmäksi osuvaan vaunuun lähimmäksi osuvasta ovesta. Ns. parempia paikkoja en haeskele, koska ei niitä siellä kuitenkaan ole. Tästä saisi vielä kohdan c. junan läpikävelijät.

:virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 06 Syys 2012 01:38

Junaan pitää myös tunkea ennenkuin sieltä on edelliset tulleet ulos.
Monenkohan tuollaisen eteenseisojan varpaat on tullut tallottua :jaaha:
Tänään viimeksi yhdet. Sori sillekin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 06 Syys 2012 08:11

Kibaya kirjoitti:Junaan pitää myös tunkea ennenkuin sieltä on edelliset tulleet ulos.
Monenkohan tuollaisen eteenseisojan varpaat on tullut tallottua :jaaha:
Tänään viimeksi yhdet. Sori sillekin.


Rattaiden ja vaunujen kanssa liikkuessa mulla oli tapana aina karjaista näille junaan tunkijoille "ei oo noin kiire
ettei edelliset matkustajat pääse ensin ulos". Aina tunkijatkin pysähtyivät odottamaan ulos ja antamaan tilaa. :virne:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Maija » To 06 Syys 2012 11:34

Lyyra kirjoitti: Niiden 2 vuoden aikana, kun edellisessä kaupungissa kk-korttia vastaavan lipun hintoja nostettiin 3 kertaa yhteensä 4-6 euroa, täällä hinnannousu on ollut 1 euro.


Joo, opiskelijahintainen näyttökortti maksaa nyt 51 euroa. :friikki: Se on aika iso siivu opintotuesta, etenkin kun en saa tällä hetkellä lainkaan asumislisää. Silti se on mulle pakollinen hankinta, koska asun niin kaukana koulusta.

Täällä myös tosi monet kuskit on tympeitä eivätkä he vastaa tervehdyksiin. Eilen olin vähän myöhässä aikatauluista ja jouduin juoksemaan pysäkille. Kuski sulki oven juuri nenäni edestä, rullasi hitaasti pari metriä eteenpäin, pysähtyi ja päästi minut sisään. Tervehdin ja kiitin kuskia, että hän otti minut vielä kyytiin. Vastaukseksi sain epämääräistä mutinaa raskaan huokailun saattelemana: "Ja vielä yliajalla..." Onhan täällä toki mukaviakin kuskeja, mutta jännä juttu, miten tosi monilla tuntuu olevan sellainen asenne, että matkustajat ovat jotakin häiriötekijöitä.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 06 Syys 2012 11:54

Maija kirjoitti:
Lyyra kirjoitti: Niiden 2 vuoden aikana, kun edellisessä kaupungissa kk-korttia vastaavan lipun hintoja nostettiin 3 kertaa yhteensä 4-6 euroa, täällä hinnannousu on ollut 1 euro.


Joo, opiskelijahintainen näyttökortti maksaa nyt 51 euroa. :friikki:


51 eur kuukaudessa? :kauhistunut: Täällä Helsingissä ei taida edes normihinta olla noin paljon. Toisaalta toki turha verrata Jyväskylän (?) ja Helsingin hintoja kun jo matkustajien määrä on niin erilainen.

Noin muuten: ratikat :sydän:
(jooeimullamuuta :virne:)
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 06 Syys 2012 12:46

Maija kirjoitti:
Lyyra kirjoitti: Niiden 2 vuoden aikana, kun edellisessä kaupungissa kk-korttia vastaavan lipun hintoja nostettiin 3 kertaa yhteensä 4-6 euroa, täällä hinnannousu on ollut 1 euro.


Joo, opiskelijahintainen näyttökortti maksaa nyt 51 euroa.

Itse ajelin 40 matkan kortilla (joka kyllä hupeni kuukaudessa), ja sen hinta nousi heinäkuussa 53 euroon. Täällä opiskelijahintainen kk-lippu maksaa 31 euroa.

Kuskien nyreys ei oo mulle mitään uutta. En oo elämässäni kovin montaa mukavaa kuskia tavannut. Mutta kalleuden lisäksi Jyväskylässä tuntuu olevan ainakin talvella bussit aina myöhässä. Sen lisäksi kuskeilla on omituisia tapoja, kuten peruuttaminen takaisin pysäkille, sekä risteykseen pysähtyminen kun näkee kaveria.. :friikkipeukku:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 06 Syys 2012 13:32

lumikukka kirjoitti:
Maija kirjoitti:
Lyyra kirjoitti: Niiden 2 vuoden aikana, kun edellisessä kaupungissa kk-korttia vastaavan lipun hintoja nostettiin 3 kertaa yhteensä 4-6 euroa, täällä hinnannousu on ollut 1 euro.


Joo, opiskelijahintainen näyttökortti maksaa nyt 51 euroa. :friikki:


51 eur kuukaudessa? :kauhistunut: Täällä Helsingissä ei taida edes normihinta olla noin paljon. Toisaalta toki turha verrata Jyväskylän (?) ja Helsingin hintoja kun jo matkustajien määrä on niin erilainen.


51e opiskelijahintana on jo melko paljon. :O: Paljonko on ns. tavallinen hinta? Helsingin sisäinen kuukausilippu
(siis ns. ladattua aikaa matkakortilla) maksaa muistaaksein 44e ja opiskelijahinta on puolet siitä eli 22e. Noi on
vielä ihan kohtuulliset hinnat sekä tavallisella että opiskelija hinnalla, mutta mähän en muusta sit tiedäkään. :pahis:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Maija » To 06 Syys 2012 13:41

Tuolta voi pällistellä hintoja. Eli normaalihintainen on kympin kalliimpi kuin opiskelijahintainen.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 06 Syys 2012 13:42

Kelastahan saa koulumatkatukea joillain ehdoilla.
Kai.
Ite ainakin maksoin niistä lipuista aikoinaan vaan 45/kk.
Mutta normi olikin sen 200e/kk :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Maija » To 06 Syys 2012 13:53

Kibaya kirjoitti:Kelastahan saa koulumatkatukea joillain ehdoilla.
Kai.
Ite ainakin maksoin niistä lipuista aikoinaan vaan 45/kk.
Mutta normi olikin sen 200e/kk :keijo:


Koska korkeakouluopiskelija, ei tukea. :huoh:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 06 Syys 2012 14:05

Voi :töktök: mikä järki!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja L-S » To 06 Syys 2012 17:19

Eihän koulumatkatukea voi saada KORKEAkoulumatkoihin. :keijo:
No joo, mutta ymmärrän että se on rajattu noin, eihän esimerkiksi ilmaista kouluruokaakaan saa kuin toisen asteen opiskelijat. Niillä nyt vaan on eri edut.


Toimiva julkinen liikenne on hyvä asia. Itse olen kai tottunut liian helppoon, kun pitkät julkisilla liikennevälineillä kuljettavat kaupungin sisäiset matkat hirvittävät. Asun näet kaupungin keskustassa ja pääsen pääosin kävellen sinne minne haluan. Mähän kokeilin tuota meininkiä Amerikassa, mihin tahansa menikin niin aina kesti hirmu pitkään. Olisi voinut luulla, että se julkinen liikenne oli huonosti suunniteltu, mutta nyt Suomessa ollessani olen tajunnut, että ei se vika ehkä pääosin ollutkaan siinä liikenteessä, vaan siinä, että kaikki oli niin levällään pitkin kuntia, että välimatkat vaan oli hirveitä, ja harva julkisen liikenteen ratkaisu olisi voinut olla juuri nopeampi. Kun kyse oli kuitenkin senkokoisesta kaupungista, ettei laaja metroverkosto olisi ollut kannattava. Okei, joissain kohdin busseja olisi voinut mennä useammin, mutta onko se nyt aina täälläkään niin helppoa.

Kyllähän se Suomessakin kestää, jos haluaa kaupungin laidalta toiselle. Tai jos pitäisi matkustaa kaupungista ilman autoa johonkin pikkukylään, niin aika heikkoa on myös.

Huomenna pitäisi mennä kaupungin laitamille teollisuusalueelle ja sen jälkeen töihin ihan toiseen suuntaan. Reitistä tulee yhteensä noin 14 kilometriä. Harkitsen vielä, menisikö pyörällä, ettei tarvitsisi istua melkein tuntia bussissa yhteensä. :keijo: Mutta viitsiikö sellaista matkaa pyöräillä, ettei tule liian hiki ja mene vaatteet pilalle. Ihan rennosti en viitsi tuolle reissulle pukeutua. Tai jos tekisi kotona töitä, niin ei tarvitsisi ajaa enää sinne toiseen suuntaan.

Mä en ylipäätään vaan jotenkin tykkää kaupunkibusseilla matkailemisesta. Jos kävelee tai pyöräilee, saa sentään liikuntaa. Ja sitten kun on menossa johonkin vieraaseen paikkaan kauemmas bussilla, niin ei oikein voi edes keskittyä lukemiseen tai vastaavaan, tai muuten on äkkiä missannut sen pysäkkinsä. Tästäkin syystä asun mielelläni kohtuullisen kokoisen kaupungin keskustassa, niin ei yleensä tarvitse reissailla liikennevälineillä arjessa.

Toisaalta ehkä haluaisin asua jossain, missä on kunnollinen metroverkosto. Metro on lempijulkiseni. Olen ajanut metrolla Pariisissa, Lontoossa, New Yorkissa ja Washington DC:ssä. Kaikki olivat erinomaisia systeemejä. Ja se että sukelletaan maan alle ja junaillaan sujuvasti haluttuun kohteeseen on jotenkin hienoa. :keijo: On kartatkin mistä näkee selkeästi mistä sisään ja mistä ulos ja missä vaihtaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Maija » To 06 Syys 2012 19:37

Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 06 Syys 2012 20:07

L-S kirjoitti:Kyllähän se Suomessakin kestää, jos haluaa kaupungin laidalta toiselle.

No onhan siitä tietty 12 vuotta jo aikaa, mut sillon kun piti päästä kaupungin laidalta toiselle seitsämäksi töihin, niin ei ollu edes mahdollista päästä bussilla :keijo: Kasiks ois vissiin olla mahdollista jos ois lähteny kuudelta :keijo: Piti siis ostaa auto, jolla matkan taitto 20 minuutissa ja rokki raikas :keijo:

Nykyän sentään yks linja menee sinne asti ja sillä pääsis suht oikeeseen aikaan perille. Mut sitä oon kuullu valitettavan, ettei tonne maalle pääse enää oikeestaan ollenkaan. Nuijamaakin on kuitenkin tän kunnan aluetta ollu jo ainakin 10 vuotta.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 07 Syys 2012 11:48

Joo, totta että kaikkialle ei välttämättä mitenkään edes pääse ja ainakaan oikeaan aikaan. Riippuu aina miten reitit sattuu osumaan.

Itse olin positiivisesti yllättynyt aamuisesta reissusta. Koska näytti sateiselta, menin bussilla. Reitti osui onneksi siten, että bussipysäkki oli hyvin lyhyen matkan päässä kotoa, ajoi suoraan lähelle paikkaa mihin olin menossa ja takaisin pääsi toiseen suuntaan siten, että matkan varrelta pääsi hyvin töihin, säästyi osa normaalista työmatkakävelystäkin. Aikaa toki meni, mutta ei nyt mitenkään kohtuuttomasti. Bussikuski ei kyllä edes tervehtinyt vaikka itse sanoin hei. :epäilevä: Sentään amerikkalaiset kuskit useimmiten tervehtivät, jotkut iloisestikin, ja niille sanottiin kiitos, jos satuttiin poistumaan etuovesta (mitä ei ainakaan täällä paikallisliikenteessä suositakaan).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 07 Syys 2012 11:52

Tota tervehtimistä kun aattelee omalle kohdalle, niin jos kaikki asiakkaat tervehtii, niin siinä saa muuten aika monta kertaa tervehtiä päivässä. Miuta ainakin rupeis väsyttämään moinen aika nopeesti ja rupeisin varmaan murahtelemaan :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 07 Syys 2012 13:14

Onhan se totta, että jatkuva tervehtiminen kävisi varmaan rasittavaksi. Matkustajan näkökulmasta tuntuu vaan tylyltä, jos itse kuitenkin tervehtii, eikä saa mitään vastausta.

Ja varsinkaan suomalaiseen olemiseen jatkuva tervehtiminen ei ehkä jotenkin sovi. Amerikassa ihmettelinkin sitä, että miten ne kuskit jaksavat. Kuljin yhdellä bussilla, joka kuljetti ihmisiä lyhyen matkan paikasta toiseen, aina sitä samaa lyhyttä reittiä, ja ihmiset kulkivat etuovesta ulos ja sisään. Siinä sitten suurin osa porukasta ovella tervehti kuskia ja lähtiessä sanoi kiitos, ja useat kuskit jaksoivat sanoa kaikille vastatervehdyksen ja kiitoksestakin vielä you're welcome. Näin suomalaisena sitä miettii, että eikö sitä rasita kuskia sanomalla hei ja kiitos, kun se joutuu sitten vastaamaankin, mutta ehkä ne eivät koe sitä niin. Vaikea sanoa mikä sitten on parempi toimintatapa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 07 Syys 2012 17:58

Se on just se tunnettu ilmiö, että ollaan njää ja njööö. Eron huomaa heti, kun menee Ruotsiin... :virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 07 Syys 2012 18:15

Olen huomannut sellaisen jännän ilmiön, että aasiaistaustaisen näköiset tyypit ovat kaikkein mukavimpia bussikuskeja. :D Tervehtivät jokaista (saattavat jopa toivottaa: "Hyvää huomenta!"), juttelevat etupenkin mummon kanssa säästä jne. :hullu: Toki poikkeuksiakin varmasti on.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 12 Syys 2012 10:57

Pascal Lemoix kirjoitti:b. Aina on se yksi tyyppi, joka jää seisomaan laiturilla siihen keskelle, että junasta on vaikea päästä ulos. Melkein kaikki väistää vähän, mutta aina siihen jää yksi ihan tielle.

Sasse.

Itse kun vielä käytin junia, jäin aina ovien viereen päästääkseni junasta tulevat ihmiset ensin ulos.
Silti joka herran kerta JONKUN oli pakko päästä seisomaan siihen ovien eteen koska...no nyt täytyy sanoa että en tiedä miksi. Siinä hän sitten oli kaikkien tiellä, mutta HUOM! pääsi sisälle 0.004 sekuntia muita aiemmin: Ralliurheilussa, olympialais-suorituksessa ja puolityhjän junanvaunun sisälle pääsemisessä sekunnin tuhannesosat kun merkitsevät.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 12 Syys 2012 16:16

Mä olen alkanut ahdistumaan juna-matkailusta juurikin näiden pönöttäjä-urpåjen vuoksi. Toinen valloittava ryhmä on mummot.
Toki, mummotkin tarttevat istumapaikan, mutta sitä niiden tönimistä ja murinaa mä en ymmärrä.
Niiden, jotka jää ovella toljottamaan eteen, varpaita on tullut tallottua vahingossa ja tahalleen. Jokunen "voitko siirtyä pois edestä" on tullut myös heitettyä ilmoille.
Se yksi nainen, joka ei siirtynyt kirosi kun keppi osui varpaille.
Julmaa, tiedän, mutta en ole vielä keksinyt rauhaisampaakaan keinoa. Se tilanne on niin täynnä jotain mystistä. Osa ihmisistä varoo ihan automaattisesti, jolloin ei ehdi syntymäänkään ahdistusta, mutta ne hattivattien näköiset muumit siinä edessä saa ensin ärähtämään, sitten kolauttamaan ja tämän jälkeen kiroamaankin vähän.

Toiseen suuntaan ei mitään ongelmaa. Aika rauhassa pääsee sisään ja kukaan ei töni ketään, mutta se poistuminen :läps:
Pitäiskö hommata paita "seisot mun edessä omalla vastuulla :keijo: " :virne:

Ratikat on tällä hetkellä ihaninta mitä tiedän. Ihmiset siellä ei välttämättä, mutta ratikat itsessään :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja theia » To 20 Joulu 2012 12:50

Ugh! Menee niin hermo kun uudenmallisissa Flirt-junissa tulee kuulutukset toistona. Siis "Pasilasta laalaalaa-yhteys kirkkonummelle lähtee raiteelta miljoona ja se-ja-se yhteys paikkaan y raiteelta biljoona", suomeksi ja ruotsiksi, ja vähintään kolmeen kertaan. ARGH! Elkää pilatko mun aamua kuulutuksilla! :epäilevä:

Ja tosissaan MIKSI siinä junan ovien edessä pitää seisoa? Mä oon ottanut taklaus-taktiikan - jos seisot siinä edessä, niin mä tönäisen jos seisot mun tiellä... enkä ees pyydä anteeks! :muahaha:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Porinaa julkisista. Ratikat, junat, bussit ynnä muut.

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 20 Joulu 2012 22:47

Sturenkadulla bussikuski puski päin punaista ja jäi sitten tukkimaan koko risteyksen pitkällä autollaan. Teki mieli kiertää etukautta kuskille ilveilemään, mutta oli niin ahdas kolo, etten uskaltanut tunkea sinne. 3 minuuttia myöhemmin toinen kuski lähti Mäkelänkadulla pysäkiltä ja painoi samantien päin punaista valoa, kun olin juuri astunut suojatielle. Helvetin helvetti :raivo: :kiro:
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron