Re: Asiakaspalvelu, mitä se on?
Lähetetty: Ti 05 Elo 2008 09:20
No, mulla ja Emilialla asiakkaat soittaa meille, me ei asiakkaille. Ei siis olla puhelinmyyjiä...
Purple kirjoitti:Esimerkki melkoisesta asiakaspalvelusta/myyntityöstä:
Äitille oli soitettu sähköyhtiöstä. Olivat kaupanneet, että siirtyisi ostamaan sähkönsä heiltä. "Ostat nyt kalliista paikasta, meillä on halvempaa". Äiti oli sanonut, että hän on aikonutkin vaihtaa sähköyhtiötä, että voisitko laittaa tarjousta paperille ja lähettää niin saisi tutustua paremmin. Ei voi, oli ollut vastaus, netistä voi katsoa hintoja. Äiti oli sanonut, että hänellä ei ole nettiä, ei ollut siltikään myyjä luvannut lähettää tarjouskirjettä. Puhelu oli jäänyt siihen, että äiti oli pyytänyt palaamaan asiaan myöhemmin.
Mitähän sen myyjän oli tarkoitus tehdä? Kun hän ilmoittaa, että meiltä sais nyt halvemmalla, niin puhelimen toisessa päässä ollaan kiitollisia yhteydenotosta ja tehdään sopimus sillä sekunnilla? Oliko asiakkaan tarkoitus siinä puhelun aikana surffata netissä etsimässä hintoja? Voin kertoa että sai klikata aika monta kertaa, että hinnat löysi. Miksei se myyjä voinut, jos sillä nyt ei jostain kummallisesta syystä sattunut valmiita tarjouskirjeitä olla, ottaa printtiä netissä olevasta hinnastosta ja lähettää sitä, kun kerran asiakas oli kiinnostunut?
tahris kirjoitti:Ketjun otsikkoon vastatakseni niin ei se ole ainakaan sitä, mitä teki erään kaupan kassamummo, kun neljä-viisi teiniä oli koulun ruokiksella ostoksilla ja ensimmäinen heistä osti jotain (karkkia kai). Kassamummero tokaisi erittäin pahantuulisesti loppuporukalle, että "ei tänne tarvitse tulla, jos ei osta mitään".
Yabba kirjoitti:Mutta yleisesti ainakin noiden teleoperaattorien osalta tuntuvat arvostavan yrittäjiä lähinnä sen vuoksi että ne tuovat taloon rahaa ja koska yrityksiä ei ymmärtääkseni voi sitoa määräaikaissopimuksilla omiksi orjiksi...
Lumikki75 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia DNA:sta yksityisasiakkaana?
Dnd kirjoitti:Ei ole kokemusta asikaspalvelunumeroista. Dna:n ja Telefinlandin viimeisimmät myyjät ovat olleet asiallisia, mutta Telian viimeinen miespuolinen myyjä oli ärsyttävä tyrkyttäjä. "Minä nyt laitan tulemaan...", "Laitetaan teille nyt kuitenkin tulemaan..."