Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 01 Touko 2013 11:56

Mä kävin tuossa joku aika sitten näöntarkastuksessa ties kuinka monen vuoden jälkeen. Oikeassa silmässä miinus 2 ja vasemmassa nolla. Optikko sanoi, että olen aikojen saatossa tottunut kompensoimaan huonoa silmää paremmalla ja yhteisnäkö on sen verran hyvä, että lasit jää omaan harkintaan.

Niinhän se sanoi jo 15 vuotta sitten. Katsotaan laseja sitten, jos joskus alan autoilla. Auto on tähän mennessä ollut ainut paikka, jossa koen että olisi hyötyä nähdä paremmin. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 07 Touko 2013 16:14

Emilia kirjoitti:Mä kävin tuossa joku aika sitten näöntarkastuksessa ties kuinka monen vuoden jälkeen. Oikeassa silmässä miinus 2 ja vasemmassa nolla. Optikko sanoi, että olen aikojen saatossa tottunut kompensoimaan huonoa silmää paremmalla ja yhteisnäkö on sen verran hyvä, että lasit jää omaan harkintaan.

Se on varmaan yksilöllistä tai sitten on suuri merkitys sillä, onko kyseessä plussa vai miinus, mutta mulla on silmien välinen ero suunnilleen tuota luokkaa ja pidän laseja koko ajan. Pitkään sinnittelin (jostain kumman syystä) ilman, mutta kun sitten lasit hankin, ihmettelin miksi en ollut tehnyt sitä aikaisemmin. Mulla on vaan yksinkertaisesti parempi olo niiden kanssa. Tunnen itseni jotenkin itsevarmemmaksikin, kun näen kunnolla. :hullu:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja Outolintu » Pe 10 Touko 2013 18:36

Leikkauksesta kulunut vuosi. Tarkastuksessa (joka olisi oikeasti pitänyt tehdä puoli vuotta sitten, mutta kun unohdin ennen muuttoa) todettiin, että näkö on priimaa. Lentäjien vähimmäistarkkuusrivi taululla näkyi helposti, sitä pienempikin präntti meni. Olen iloinen. :haukansilmä:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 10 Touko 2013 19:45

Lumikki75 kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Mä kävin tuossa joku aika sitten näöntarkastuksessa ties kuinka monen vuoden jälkeen. Oikeassa silmässä miinus 2 ja vasemmassa nolla. Optikko sanoi, että olen aikojen saatossa tottunut kompensoimaan huonoa silmää paremmalla ja yhteisnäkö on sen verran hyvä, että lasit jää omaan harkintaan.

Se on varmaan yksilöllistä tai sitten on suuri merkitys sillä, onko kyseessä plussa vai miinus, mutta mulla on silmien välinen ero suunnilleen tuota luokkaa ja pidän laseja koko ajan. Pitkään sinnittelin (jostain kumman syystä) ilman, mutta kun sitten lasit hankin, ihmettelin miksi en ollut tehnyt sitä aikaisemmin. Mulla on vaan yksinkertaisesti parempi olo niiden kanssa. Tunnen itseni jotenkin itsevarmemmaksikin, kun näen kunnolla. :hullu:

Epäilemättä näin varmaan kävisi mullekin, jos lasit hankkisin. Ehkä lomarahoista voisikin. Vaikea sitä on kuvitella, millaista elämä olisi, kun näkee hyvin. Enhän oikeastaan osaa edes ajatella, että näkisin huonosti. :keijo:

Voiko edes sanoa, että epäilemättä varmaan? :virne: En usko, mutta olenhan henkilö, joka ryöstökylvää muotoa vähän paljon ("oho, meni vähän paljon suolaa"). Kysymys lähinnä retorinen, mutta vastauksen voi heittää halutessaan KOP-ketjuun.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 10 Touko 2013 20:00

Emilia kirjoitti:Voiko edes sanoa, että epäilemättä varmaan? :virne: En usko, mutta olenhan henkilö, joka ryöstökylvää muotoa vähän paljon ("oho, meni vähän paljon suolaa"). Kysymys lähinnä retorinen, mutta vastauksen voi heittää halutessaan KOP-ketjuun.

Mulle vähä paljo on ihan normaalia kielenkäyttöä. :P Nimim. pohojalaanen. Mutta koska en vastaa kysymykseesi kirjoitan nyt tämän huomion tähän. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja damn » La 11 Touko 2013 08:46

Kävin eilen valkkaamassa itselleni kahdet lasit. Toiset on hyvin saman tyyppiset kuin nykyiset ja toiset enemmän nörttihipsteri-mallia. Maanantaina näöntarkastus. Pelottaa mitä ne sanoo, kun ei oo mitään tietoa mihin näkö on seitsemässä vuodessa muuttunut. Jos sitä vaikka näkis kunnolla pitkästä aikaa.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja Outolintu » Pe 07 Kesä 2013 19:52

Kävin hiljattain puolivuotistarkastuksessa noin vuosi leikkauksen jälkeen :P

Näkö on priimaa. Luin kevyesti pienempääkin pränttiä, kuin mikä on lentäjien raja. Ja kuulemma keskivertoa parempi näkö muutenkin, siellä parhaimman 10% joukossa :viileä: Voin siis osaltani sanoa vain hyvää Lasikista.
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 12 Heinä 2013 18:24

Kävin kyselemässä silmänpohjan kuvauksesta Specsaversilla. (Meillä on suvussa perinnöllistä glaukoomaa, joten olisi hyvä käydä pitkästä aikaa tarkistuttamassa silmänpohjankunto, ettei mahdollinen liian korkea silmänpaine ole aiheuttanut muutoksia silmänpohjaan.) Ajan silmälääkärille olisi saanut vasta elokuun loppuun, mutta myymässä ollut optikkopa kysyi, että haluanko, että silmänpaine mitataan heti. Mittauksen sai ilmaiseksi. :O: Tulos oli normaalin rajoissa. :jami:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja viima » To 03 Loka 2013 22:38

Kävin kaksi viikkoa sitten makaamassa laserleikkauslaitteen alla. Jännitti älyttömästi, vaikka olin lukenut läjäkaupalla laserleikkauskokemuksia, tämän ketjun muun muassa. Itse operaatio oli kivuton, vaikka ei se hauskaakaan ole kun joku sorkkii silmääsi (tässä tapauksessa siis vain toista).

Olen sanonut kaikille, että eniten sattui tiskillä lähtiessä, kun operaatiosta piti maksaa :P Tekniikkana oli markkinahenkisen kivasti nimetty Smile, jossa ei tehdä sarveiskalvoon isoa reikää, vaan laseroidaan läpi ja poistetaan solut sen jälkeen pienen "taskun" kautta. Laserointi ei tuntunut miltään, tuo jälkimmäinen vaihe oli hieman epämukava kun tietää, mitä siinä tehdään.

Pyöräilijälasit tulivat tosiaan tutuksi operaation jälkeen, teinit saattoivat hieman naureskella kun kävelin ne päässä kotiin keskustan poikki, oli vielä pilvinen ja tihkusateinen päivä :keijo: Leikkauksen jälkeen hankalinta oli opetella käyttämään silmätippoja, joita en ollut aiemmin silmääni laittanut koskaan. Kesti aikansa oppia toimiva tekniikka, joka itselläni on ollut sängyllä makaaminen.

Näkö ei ole vielä mitenkään täydellinen, tarkennus hapuilee jos on hämärää ja välillä muutenkin, mutta hyvin ovat yliopistolla näkyneet pienellä präntillä olleet powerpointit. Tuntuu, että tarkentaminen kehittyy hiljalleen. Mulla on ollut sellaisia "oho, näen tarkasti, vitsin siistiä" -hetkiä aika rajallisesti, kun miinusta oli muutenkin niin vähän, etten käyttänyt laseja kotona, sukulaisilla tai muissa vastaavissa sisätiloissa ollessa juurikaan. Mutta mukavaa tämä on kyllä ollut, eikä tarvitse käyttää rahaa uusiin laseihin jotka olisi ollut pakko aika pian ostaa, käytössä olleet muovikehykset olivat jo aika finaalissa.
viima
 
Viestit: 88
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:04

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 03 Loka 2013 23:24

marenkienkeli kirjoitti:Kävin kyselemässä silmänpohjan kuvauksesta Specsaversilla. (Meillä on suvussa perinnöllistä glaukoomaa, joten olisi hyvä käydä pitkästä aikaa tarkistuttamassa silmänpohjankunto, ettei mahdollinen liian korkea silmänpaine ole aiheuttanut muutoksia silmänpohjaan.) Ajan silmälääkärille olisi saanut vasta elokuun loppuun, mutta myymässä ollut optikkopa kysyi, että haluanko, että silmänpaine mitataan heti. Mittauksen sai ilmaiseksi. :O: Tulos oli normaalin rajoissa. :jami:

Mulla oli hämärä kokemus silmänpaineista tässä noin vuosi sitten. Menin silmälääkärille ihan normaalisti laseja hakemaan ja siinä samalla sitten mitattiin silmänpaine. Se olikin yllättäen toisessa silmässä aika reippaasti koholla (aikaisemmin ei ole ollut mitään oireita eikä suvussa tietääkseni ole glaukoomaa esiintynyt). Ehdin tietysti miettiä jo ties mitä kauheuksia, kunnes menin sitten puolen vuoden (tai jotain) päästä uuteen mittaukseen ja paine olikin ihan normaali. Myös silmänpohjankuvat otettiin - tai jotkut semmoiset, missä näkyvät ne hermot siellä. Ne olivat muuten normaalit, paitsi että yksi kohta oli vähän ohuehko, mutta se on todennäköisesti ollut sellainen aina. Nyt pitäisi vielä ennen vuoden loppua käydä varmuudeksi otattamassa uusi kuva, niin nähdään että onko sille ohuelle kohdalle tapahtunut mitään. Koko episodista jäi aika lailla :hämillään: fiilis, kun löydettiin vikaa sellaisesta paikasta, missä ei sitten vikaa ollutkaan. Ilmeisesti kyseessä oli vaan mittausvirhe.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja damn » Ti 08 Loka 2013 18:20

Minä aloitan säästämään laserleikkaukseen. Työt jatkuvat ja palkka vähän nousee, niin voi alkaa laittaa jonkin verran syrjään. Keväällä ostamani silmälasit ovat ihan ok, mutta yleisesti ottaen vihaan laseja. Olen käyttänyt piilolinssejä lähes päivittäin noin kaksitoista vuotta, mutta nyt on ollut silmät jo monia kuukausia herkillä ja luulisin sen johtuvan työpaikan lääkepölystä. Olen siis pitänyt muutaman kuukauden aikana lähes koko ajan silmälaseja ja se on outoa ja kamalaa. Ne on koko ajan tiellä, likaiset ja huurussa. Harmittaa, etten sijoittanut tähän jo puolitoista vuotta sitten, kun sain paljon rahaa, jotka tuhlasin oikeastaan ei mihinkään. Olen kuitenkin jo monta vuotta ajatellut, että vielä joskus haluan laserleikkaukseen. Miksei se sitten olisi lähivuosina ja mahdollisimman pian.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja damn » Su 26 Loka 2014 20:23

Kohta on rahat kasassa laserleikkaukseen :woohoo: . Kesään menessä toivottavasti saan käytyä. En tosin ole käynyt edes siinä kontrollissa, että voiko mulle ylipäänsä tehdä koko leikkausta, mutta jos ei voi, niin onpahan rahaa säästössä muita hommia varten. En viimeiseen vuoteen ole voinut käyttää piilolinssejä, kun kaihertaa ja kutittaa. Saatan laittaa silmiin ja muutaman tunnin päästä on pakko ottaa pois, kun on niin tuskainen olo. Luulin koko ajan, että se johtuu siitä, että silmät on vaan niin herkillä, kun tuntuvat kuivilta muutenkin. Haluan pitää piilolinssejä etenkin urheillessa sattui tai ei. Kävikin sitten niin, että vika on varmaan ollut noissa linsseissä. Ostin nimittäin kuukausilinssien sijaan kertakäyttölinssejä ja ärsytys ja kutina loppui samantien. Olen käyttänyt samaa merkkiä iät ja ajat ilman ongelmia, niin en tajunnut että se voisi niistä johtua, oiskohan materiaali vaihtunut tai jotain.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 26 Loka 2014 23:06

Mun exä siirtyi myös aikoinaan kertakäyttöisiin ja totesi ne paremmiksi.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 27 Loka 2014 00:00

Se voi olla myös joku muutos siinä piilarinesteessä.

Mun silmään noi pidempiaikaiset on toimineet paremmin. Kertikset kutisee ja niillä näkeekin vähän huonommin. Mutta nää on niitä eroja joiden takia vaihtoehdot on hyvästä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja damn » Ma 19 Tammi 2015 18:28

Keskiviikkona aika laserleikkauksen hoitoarvioon. Mitä mä teen, jos ne sanoo ettei minun silmiä voi leikata? En halua/pysty elämään lasien kanssa loppuelämääni. Niin paljon miinusta, ettei ilman laseja nää yhtään mitään ja piilolinsseja ei silmät kestä. Esimerkiksi urheilu silmälasien kanssa ei onnistu kunnolla. Toisaalta pelottaa ajatus leikkauksesta, olen meinannut jänistää siitä, mutta kuten sanoin, en oikein voi elää lasien kanssa. Nyt siellä olisi hyvä sauma käydä, kun se on -500€ alennuksessa. Kylläpä ahdistaa. :hytinä:
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja damn » Su 25 Tammi 2015 11:54

No niin, pelkoni oli turha. Silmät näyttivät olevan kunnossa, näköni ei ole huonontunut kohta kahteen vuoteen ja kuukauden päästä menen leikkaukseen. Tuntuu oudolta ajatella, ettei kuukauden päästä tarvitse enää turata piilolinssejen kanssa. Tänään laitoin linssejä silmiin, kun olin hiihtämään lähdössä ja kirosanoja pääsi kun linssi kaihersi silmää. Samalla oli kuitenkin hyvä muistutella itseään, että kohta tämä on ohi. Samoin, kun tällä viikolla kovalla pakkasella silmälasit olivat koko ajan huurussa ulkoillessa, niin yritin rauhoitella itseäni, että ei oo enää kauaa tätä vaivaa.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja damn » To 26 Helmi 2015 23:07

Kahdentoista tunnin päästä olen laserleikkauksessa. Pelottaa niin paljon, että taitaa jäädä yöunet väliin. :hytinä:
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja damn » Pe 27 Helmi 2015 16:34

Kiviäkin kiinnostaa mun horinat silmäleikkauksesta, mutta kerron silti.

Leikkaus takana! Silmät tosi punaiset ja ärtyneet, mutta nään periaatteessa yhtä hyvin kuin mitä näin laseilla. Silmien ärsytys ja välillä kuivuminen, toisaalta taas vuotaminen aiheuttaa utuisuutta, mutta lohdullista ajatella, ettei tämä pieleen mennyt, sillä nään kauas ja lähelle hyvin kun skarppaa. Leikkaus oli pelottava ja ahdistava. Uudestaan jos menisin, niin ottaisin niiden tarjoaman rauhoittavan. Silmä itsessäänhän ja leikkaus ei mitenkään sattunut lääkkeiden takia, mutta silmän kiinni menemistä estävät jutut ja joku muu sattuivat sitten ihan kauheasti etenkin toisen silmän kohdalla. Leikkaus kesti kuitenkin niin vähän aikaa, että se oli nopeasti ohi ja kestin sen kivun juurikin siksi, että tiesi sen loppuvan ihan just. Ja kipu ei siis tosiaan kohtunut leikkauksesta, vaan laitteista yms. Aika epäuskoinen olo, että siinäkö se oli.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 27 Helmi 2015 18:28

Hienoa, että operaatio onnistui ja näet paremmin. :D
Inhalta kuulostaa nuo silmän auki pakottamiset ja kipu. Mutta hei, ei enää huurustuvia silmälaseja!
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 27 Helmi 2015 19:58

(Mä oon varmaan kivi, koska mua kiinnostaa. :D )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 27 Helmi 2015 22:53

Mä oon ihan oikeastikin nimessäni Kivi, joten antaa tulla vaan :D
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 27 Helmi 2015 23:53

No totta kai nyt pitää kertoa itse leikkauksestakin, jos ensin sanoo, että se on tulossa, mäkin päivällä tota aiempaa viestiä lukiessani mietin miten se sitten mahtoi mennä. :P Itse en ehkä uskaltaisi moiseen.

Tosin olen muutenkin tullut siihen tulokseen, että näytän paremmalta lasit päässä kuin ilman, vaikka alkuun olin vähän toista mieltä. Suurin piirtein kaikki muut nykyihmiset tuntuvatkin olevan sitä mieltä, että lasit ovat ärsyttävät ja nörtin näköiset. :keijo: En myöskään uskalla edes yrittää alkaa sählätä minkään piilolinssien kanssa, kuivasilmäisyydestä kärsivänä luulen, että ne olisivat ikäviä pitää ja muutenkin pelkäisin, että onnistuisin vahingoittamaan silmiäni niillä. :friikki:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja damn » La 28 Helmi 2015 00:03

Olen jauhanut tästä leikkauksesta ennen ja jälkeen joka paikassa niin paljon, että aina kun alan puhua siitä, niin mietin ettei kukaan jaksa enää kuunnella :virne: .

Kävin tänään ihmisten ilmoillakin muutama tunti leikkauksen jälkeen. Käytiin kavereitten kanssa ulkona syömässä ja rohkenin lähteä mukaan, kun sain autokyydin keskustaan ja takas. Kotona oli ennen lähtöä ollut aika sumea näkö jonkin aikaa, silmiä väsytti ja sattui. Kipu kuitenkin lähti jossain vaiheessa ja vietin yhden kokonaisen tunnin näkemällä täysin selvästi ja tuntematta kipua silmissä! Kotiin päästyä laitoin lääkkeet ja silmätipat silmiin ja sumentui näkö taas jonkin verran. Lääkkeet on jotain antibiootti/kortisonitippoja ja ärsyttävät silmiä varsinkin tässä alkuvaiheessa. Pystyin siitäkin huolimatta katsomaan pari tuntia kestävän leffan ja näin sen hyvin.

Nyt on silmät sen verran väsyneet, että pakko mennä nukkumaan. Nyt nukkuminen pelottaa, sillä pelkään hierovani silmiä. Sain mukaan lasit, jotka päässä pitää nukkua näin alkuun. Mutta ne on sellaset urheiluaurinkolasien näköiset ja tosi epämukavat! Saan varmasti työnnettyä käden niiden alle jos unissani yritän kutittaa silmiä. Minulla on paha tapa hieroa silmiä unissani, jos on allergiaa yms, niin saati sitten nyt kun on tälläistä ärsykettä silmissä! Saa nähdä miten tässä käy...
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 01 Maalis 2015 10:43

Täällä et ole ainakaan jauhanut liikaa. Raportoi ihmeessä, miten paranemisprosessi etenee. :kyllä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Silmälasi- ja näkökeskustelu rillipäille ja ilman

ViestiKirjoittaja damn » Su 01 Maalis 2015 18:20

Toisaalta ihmiset on kyllä yllättävän kiinnostuneitakin olleet, puhelimeen ja facebookiin on sadellut viestejä, että miten meni leikkaus ja kerro kaikki.

Tänään ei enää satu! Silmät ei myöskään kuivu! Neljä kertaa päivässä pitää laittaa antibiootti-kortisoni tippoja(ne tosin vähän kuivattaa) ja parin tunnin välein kosteustippoja. Koska silmät eivät kuivu, niin meinaa unohtua laittaa kosteustippoja noin usein, vielä eilen tarvitsi selkeästi useammin laittaa. Vasemmassa silmässä lievää utuisuutta lähelle katsottaessa välillä, mutta ei ole mitään syytä olettaa miksei se menisi ohi, näin yllättävän nopeasti kun tämä muu paraneminen on mennyt. Jälkikontrolli on kuuden viikon päästä, jännittää jo miltä silloin näyttää ja näänkö näöntarkastuksessa kaiken. Omasta mielestäni nään jo nyt hyvin, mutta tietenkään ihan pientä pränttiä kaukaa en ole tarvinnut katsoa ja analysoida onko näköni hyvä yleisillä näönmäärittämisasteikoilla.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron