Kunnallisvaalit '08

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja lightlykilled » Ke 22 Loka 2008 13:01

Ennakkoäänestin sunnuntaina. Hienoa kun kerrakin on täysin mieleinen ehdokas. :D
Peli oli selvä heti kun kuulin tämän henkilön olevan ehdolla Oulussa. Vaalikoneiden kanssa ei siis oo tarvinnu leikkiä, mitä nyt vähän kävin tarkistamassa ehdokkaani vastauksia... Nyt sitten jänskätään läpimenon puolesta, asiat ois himpun verran paremmin jos tää persoona valtuustoon pääsis.
Avatar
lightlykilled
 
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 30 Kesä 2008 00:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 22 Loka 2008 13:51

Eilen kävin äänestämässä. :tilt:

Jonkun vaalikoneen taisin testata, ensimmäisillä sijoilla ei ollut ketään kovin varteenotettavaa, enkä jaksanut enempää ryhtyä perehtymään. Mun vakioehdokas näkyi olevan jälleen ehdolla, joten lukaisin hänen vastauksensa vaalikoneen kysymyksiin, totesin ne ihan järkeviksi, ja annoin ääneni hänelle. Tarkemmalla kaivelulla olisi todennäköisesti löytynyt parempikin ehdokas, mutta jostain syystä nyt ei oikein riitä into.
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 446
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 22 Loka 2008 14:44

LazyBastard kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:Ongelma vain on uusi asuinkunta, ja sen poliittinen ryhmäjako. RKP vie, muut vikisevät. Täällä ei näköjään ymmärretä puoluepolitiikkaa. Meidän kunnan RKP:n jäsenistö kun voi oikeasti kannattaa mitä tahansa aatetta oikealta vasemmalle, ja kaikkea siltä väliltä. RKP on vain ja ainoastaan kielipuolue. Ja se pakkaa ketuttamaan.


Tämähän se on monessa, etenkin pienemmässä, kunnassa ongelma. Omalla syntymäpaikkakunnalla Kepu on hallinnut yksinkertaisella enemmistöllä vuosikymmeniä ja se ei ole tehnyt kunnalle hyvää. Pätöksen kun tehdään kepun jäsentenvälisissä ja muiden on sitten niihin tyytyminen.

Meidän citissä tuo valtaeliitti on ollu vuosikausia vasemmalla, siis todella vasemmalla, tämä siis tarkoittaa sitä, että johtopuolue on ollut vasemmistoliitto ja sen kavereina sellaiset puolueet kuin SKP ja KTP. Viime vaalikauden valtaa on kuitenkin pitänyt demarien, kepun ja kokoomuksen koaliitio, joka vissiin on saanu tätä kylää vähän ylöspäinkin. Ei tässä muuta ongelmaa ole kuin se, että kepua tahi keskustaa en tahdo äänestää, koska silloin toisaalta antaa tukensa myös nykyiselle Vanhasen hallitukselle (johon en ole tyytyväinen) toisaalta demareita en ole koskaan äänestänyt, enkä tiedä, kykenisinkö siihen nytkään, kun lapsesta asti kuitenkin kepulaisten keskuudessa kasvanut.

Inarissa valinta olisi niin paljon helpompaa, kun ois voinut äänestää isukkia, ja tienny äänen menevän oikeaan suuntaan. Mutta mites sitten täällä, missä seuraavat 4 vuotta on aika kriittiset kaupungin selviämisen kannalta? Kuka tai mikä puolue on kykenevä ohjaamaan tätä kuntaa kohti parempaa? Tosin tuskin minä täällä enää neljän vuoden päästä asun, mutta... en tiedä. Taidan näissä vaaleissa äänestää ensimmäistä kertaa puoluetta, en henkilöä, mutta mitä puoluetta, se minun täytyy vielä keksiä :/
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 22 Loka 2008 15:05

Kati kirjoitti:Meinasin jo vähän motkottaa Jorssille tästä
Ei nämä kunnallisvaalit kyllä ihan hirveästi nappaa.
Kun hän nyt kuitenkin ilmoitti jo löytäneensä ehdokkaan niin ehkä en. Kunhan nyt vain käy vielä äänestämässä.
Älä huoli, kyllä mä käyn. En ole vielä kertaakaan äänestysiän saavutettuani jättänyt äänestämättä, paitsi seurakuntavaaleissa, joihin en enää ole kyllä kelvollinenkaan äänestämään (kai), kun en kirkkoon kuulu.

Siinä teille sitä kunnon pilkuttamista.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 22 Loka 2008 15:08

Kati kirjoitti:Kuntavaalit eivät ehkä ole se kaikkein mediaseksikkäin vaali, mutta kuten irvikissa sanoi, se vaali, jossa valitut vaikuttaa konkreettisimmin meidän elämään. Ne tyypit siellä valtuustossa päättää minkä verran rahaa lykätään kirjastoon, kouluruokailuun tai kunnallisiin mielenterveyspalveluihin, joista ja joiden puutteesta on tälläkin foorumilla puhuttu. Tai miten korkealla asialistalla on joku toriparkki, joka tuntuu olevan joka toisen kaupungin asialistalla.


Tässä on tietysti vielä se mutta, että vaikka sen oman ehdokkaansa saisikin läpi, niin täällä Helsingissä sekin on vain yksi ääni 83-päisessä kaupunginvaltuustossa. Eli ei tässäkään nyt ihan suoraan voi kokea äärimmäisen suurta vaikutusta, vaikkakin aion kyllä äänestää.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ke 22 Loka 2008 15:25

Kati kirjoitti:Kävin ennakossa, äänestyspäivä menee kuitenkin messutessa.

Itse ajattelin ensin äänestää ja messuta sitten vasta.

Tapaamisiin siis messuilla! :superhymy:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
Avatar
DarkSide
Tilastopappa
 
Viestit: 726
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:22

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Kati » Ke 22 Loka 2008 15:41

DarkSide kirjoitti:Itse ajattelin ensin äänestää ja messuta sitten vasta.
Tapaamisiin siis messuilla!
Lupaat vaan. Et kuitenkaan uskalla tulla sanomaan kättäpäivää.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja sybe » Ke 22 Loka 2008 15:43

Väkinäistä on äänestämiseni. Ehdokas on huolimattomasti valittu, en ole jaksanut paneutua. Fiilis on että täytetään nyt tämä velvollisuus, tämänkin puolesta on pappa vainaat sotineet. En kehtaa jättää tyhjää lappusta.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 22 Loka 2008 15:48

No äänestä sitten sitä Pappa Vainaata. :p
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 22 Loka 2008 16:01

Mie jouduin taas vaikeaan sosiaaliseen tilanteeseen vaalien suhteen. Harjoittelupaikassa otin taas ihan uhallakin puheeksi vaalit, ja siellä jengi pyöritteli taas silmiään ja oli että hohhoijaa, ketä kiinnostaa... Ja itse sitten kuuntelen tämän saman porukan narinoita siitä, että päivähoito on päin ttua, sairaanhoito myös, ja mihin ne kaikki mielenterveyspotilaat varastoidaan ko ei paikkoja ole ja miten kaikki muukin on vähemmän ihanasti rempallaan. Nyt sitten kotiin tulee lappunen, jolla voi edes teoriassa vaikuttaa, niin sitäkään vähää ei haluta tehdä. :kiro: Eihän se nyt maailmaa pelasta jos sen numeron käy riipustamassa lappuun, mutta jos vaivautuu ettimään ittelleen sopivan ehdokkaan niin sillä voi pitkässä juoksussa olla jo vaikutustakin. Monilla niistä on pieniä lapsia ja noin, jotenkin vois kuvitella että haluaa tehdä jotain edes naperoiden puolesta.

En osannut päättää että olisinko lyönyt itteäni vai niitä kahvikupilla päähän, niin en sitten kolhinut ketään. Jotenkin en ymmärrä, että mikä ihmisen passivoi niin, että ei halua pienintäkään tehdä.

Tää nyt oli varmaan vähän ot raivous, mutta eipähän räjähdä verisuoni päästä. :virne:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 22 Loka 2008 16:15

IRC-gallerian vaalikone oli kyllä :friikki:. Vastausvaihtoehdot olivat vähäiset ja kysymykset ihan liiaksi tuota aiemmin mainittua Oletko jo lakannut pahoinpitelemästä koiraasi -tasoa... "Kaupungin tulisi panostaa kulttuuriin vastaisuudessa myös kulttuuripääkaupunkihankkeen jälkeen (Turku)". Haluaisin nähdä sen ehdokkaan, joka viitsii vastata tähän ei, ei panosteta kulttuuriin enää lainkaan vuoden 2011 jälkeen. Varmaan niitäkin löytyy, mutta uskon ja toivon, että ne ovat vähemmistössä. Kokonaan toinen asia on sitten viitsiikö ehdokas tätä asiaa valtuustossa edistää ja jos, niin miten.

Ehdokas alkaa melkein olla valittuna, hieman vielä epäröin. Puolue on kuitenkin ollut jo pitkään päätettynä, ehdokkaan valintaan olen paneutunut jopa poikkeuksellisen huolellisesti. Ratkaisevia kysymyksiä on muutamia, ehdokkaiden kantoja olen selvittänyt netistä. Jos ei kunnon nettisivua omaa, ääneni taitaa siis jäädä saamatta.

Viime kuntavaalien aikaan taisin olla vielä vanhassa kotikunnassa kirjoilla, vaikken enää asunut siellä, joten vaalit eivät silloin hirveästi innostaneet, varsinkin kun tuntui, että järkeviä ehdokkaita ei oikein ollut. Nyt tuntuu peräti, että on valinnanvaraa ja että äänellä on merkitystäkin, kun kerrankin voisi edes jotenkin osoittaa mieltänsä vaikkapa toriparkki- tai kulttuuriasioissa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 22 Loka 2008 18:17

Millä muuten vaaleissa pitää todistaa henkilöllisyytensä? Eduskuntavaaleissa äänestäessäni mulla tais olla passi mukana. Mutta käykö ajokortti todisteeksi henkilöllisyydestä? Passini kun sattuu olemaan kotikotona...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja elegia » Ke 22 Loka 2008 18:30

Kyllä siihen todistamiseen kelpaa mikä tahansa virallinen henkilöllisyystodistus, eli myös ajokortti.

Mulla oli aikomus äänestää ennakkoon, mutta olen vähän ollut stressaantunut ja väsynyt muiden asioiden takia, joten ei tullut ajoissa perehdyttyä ehdokkaisiin. Puolue on kyllä ollut selvillä aikaa sitten, ehdokkaan löytäminen nyt vähän mietyttää enemmän. YLE:n vaalikonetta kävin eilen räpeltämässä ja siinä tulikin vastaan pari ihan varteenotettavaa vaihtoehtoa. Täytyy vielä käydä tarkastelemassa ehdokkaiden kotisivuja ja muuta, eiköhän se siitä. Olen muuten muistaakseni aina käynyt äänestämässä ennakkoon, joten johan se on aikakin ihan virallisena vaalipäivänä käydä pistämässä numeroa paperiin. :)
Ainiin, ja kissa päätti myös ottaa kantaa asiaan ja teki yöllä kökkäreet äänioikeuslappuni päälle. Sitä en tiedä miten se lappu oli lattialle päätynyt, mutta noh, täytyy mennä pelkkien henkkareiden kanssa äänestämään sitten! :D
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 22 Loka 2008 20:35

Taustalla kuuluva MTV3:n Kunnallisvaalit 2008 -ohjelma ärsyttää mua tällä hetkellä aivan suunnattomasti. :bb-niko:

Aion mennä äänestämään, nyt kun siihen on ensimmäistä kertaa mahdollisuus, mutta vieläkään sopivaa ehdokasta ei ole löytynyt. Näin pienellä paikkakunnalla tunnen ehdokkaat enemmän tai vähemmän henkilökohtaisesti, mutta tunnenpahan kuitenkin. Ja hyvältä ei näytä. Silti tahtoisin vaikuttaa jotenkin kotipaikkakuntani asioihin: turha jälkikäteen valittaa, jos en ole käyttänyt mahdollisuuttani tähän ajallaan.

Valinta on vain kovin vaikea kahdesta syystä: ehdokkaista en pidä oikein ketään pätevänä enkä oikein tiedä mitään politiikasta. En tiedä, miten mikäkin asia liittyy mihinkin tai mikä olisi parasta juuri omalle kunnalleni.

Etsinnät ja pohdinnat siis jatkuvat.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja teuwo » To 23 Loka 2008 23:26

Kävin äänestämässä ensimmäistä kertaa elämässä ennakkoon. Harmittaa, etten pääse oikeana päivänä äänestyspaikalle, sillä niillä yli 10 eurolla, jotka Posti/Itella saa tuosta ennakkoäänestäni, olisi ollut taatusti parempaa käyttöä.

Halusin äänestää, kun kotipaikkakunnlla tarttis teherä jotain. Kunta on konkurssin partaalla ja kunnan päättäjät ja johto on salaa kähmimässä kunnallista sähkölaitosta myyntikuntoon. Kunnan työntekijöitä ei saisi potkia pellolle, naapurikuntien kanssa kariutu kuntaliitos, koulukeskus on homehtunut ainakin 15 vuotta ja lähikaupunkiin ei haluta liittyä, kun ne on niitä hurreja. Turhauttavinta on, että kunnan päättäjät hokevat, että kunnan ikäjakauma on epäsuosiollinen ja siksi joka vuosi tulee miljoonien alijäämät. Kunnassa on siis lapsia ja nuoria paljon. :hämillään: Ja lisää muuttaa, kun kunnan länsilaidalta ajelee sinne kaupunkiin 15 minuutissa ja tontit on isompia ja halvempia kuin lähikaupungin omat tontit.
Nykyiset (ja varmaankin myös tulevat) päättäjät keskittyvät riitelemään keskenään siitä, että mitä toinen puolue tai ryhmittymä on vuosien aikana mokaillut ja päättänyt eikä missään asioissa voida olla samaa mieltä.
:huoh:

Toivottavasti ihmeiden aika ei ole ohi.
teuwo
 
Viestit: 95
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 15:57

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 23 Loka 2008 23:40

Ainakaan Yleisradion suuresta vaaliväittelystä ei pystynyt kauheasti mielipiteitä muodostamaan. Kaikki vain huusivat toistensa yli ja päälle, toimittajat eniten. Sitten ollaan tietysti, että jee, oli tosi kiihkeä lähetys, mutta ei siitä asiatasolla oikein muuta jäänyt mieleen kuin tosiaan se huutaminen. Varmaan 20 minuuttia katsoin ja turhaksi totesin.

Jutta Urpilainen oli kyllä varsin hyvännäköinen. :virne:

Kuva
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 24 Loka 2008 04:13

Miten Kaarinalta muka ei pyydetty henkkareita ollenkaan? :O: Sippuran äänestys onnistuu kyllä, kunhan henkilötunnus löytyy listoilta.

Itse tosiaan äänestin jo ennakkoon täällä kaukana. Ehdokkaiden hakeminen oli vähän juosten pissimistä, mutta jospa tästä nyt jotain seuraisi. Itselle tärkeitä juttuja oli ympäristöasiat. (Ja ne Hämeenkadun pyöräkaistat, joista on tapeltu ilmeisen kiihkeästi viime aikoina :virne: )

En ollut nyt sen enempää perillä joistain asioista, joista kyseltiin jo viime k-vaaleissa 2004, jolloin olin juuri muuttanut Tampereelle. Yliopisto-opiskelijat kun sysätään esim. kunnallisesta terveydenhuollosta YTHS:n syliin ja asuntojakin hoituu lähinnä opiskelija-asuntosäätiöiden kautta, joiden toimintaan minä pääsen vaikuttamaan lähinnä ylioppilaskunnan vaaleissa.

Missäkähän kunnassa sitä neljän vuoden päästä äänestetään... :raps:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Sade » Pe 24 Loka 2008 20:30

Lyyra kirjoitti:Maikkarin vaalikone oli muuten aika hurjaa tuubaa. Elämän perusarvot kyseltiin neljällä väittämällä, joista yksi liittyi kirkossa käyntiin ja yksi kaljanjuontiin.


Minä niin sanotusti repesin, kun pääsin Maikkarin koneessa tuohon kysymyssarjaan asti. Nauroin oikeasti ääneen ja vedet silmissä. Kuka vielä väittää, ettei politiikka olisi hauskaa?! :friikkipomppu:

Leikin kyllä innokkaasti noilla vaalikoneilla. Yhteen koneeseen vastasin kokeeksi myös mahdollisimman eri tavalla kuin oikeasti vastaisin: sain ykkösvaihtoehdoksi jonkun ihan uskomattoman perussuomalaisten tädin. Myös iki-inhokkini Harry Bogomoloff nousi tällä metodilla varsin korkealle.

:tilt:

Olin myös ihan innoissani, kun tässä yhtenä päivänä näin vaalimökkien ohi kävellessäni Ilkka Kanervan ilmielävänä. :täpinä:

Vakavasti puhuen, en ole vielä ihan varmasti päättänyt, ketä äänestän, mutta olen kyllä löytänyt aivan hyviä vaihtoehtoja. Ehdokkaan mielipiteiden lisäksi valintaan vaikuttaa se, että haluaisin äänestää suht nuorta tyyppiä, joka ei ole kansanedustaja.

YLE:n vaaliväittelyäkin katsoin, ja se oli juurikin tuollaista Pascalin mainitsemaa päällehuutamista. Jonkin aikaa kulloisenkin puhujan annettiin selittää rauhassa, mutta sitten joku juttu aina laukaisi kaikissa huutoreaktion kuin napista painaen, ja sitten kaikki mölisivät yhteen ääneen. Ja Soini heitteli väliin one-linereitaan. :virne:
Avatar
Sade
 
Viestit: 194
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:51

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 25 Loka 2008 12:59

Nyt kyllä ärsyttää kovasti. Eräs kaverini Facebookissa mainostaa veljeään. Muistakaa kaikki äänestää nro:a ... huomenna. :norsu: No, en tosiaankaan äänestä, vaikka olisikin toisen puolueen jäsen. :kieli:

Tänään pitäisi syventyä tarkemmin ehdokkaisiin ja päättää, ketä äänestää. Kyllä tämä tästä varmaankin pikkuhiljaa selkiintyy.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Sippura » La 25 Loka 2008 13:19

marenkienkeli kirjoitti:Nyt kyllä ärsyttää kovasti. Eräs kaverini Facebookissa mainostaa veljeään. Muistakaa kaikki äänestää nro:a ... huomenna. :norsu: No, en tosiaankaan äänestä, vaikka olisikin toisen puolueen jäsen.


Mä avauduin Facebookin ja kuntavaalien yhdistämisestä tuolla Multimediailmoituksen
puolella joku aika sitten :hullu: Onneksi vaalit on huomenna, niin sen jälkeen ei enää tartte
lukea kavereiden statuksista vaalimainoksia eikä ignorata typeriä "Kannustetaan Erkki
Ehdokas kunnanvaltuustoon" -kutsuja.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 25 Loka 2008 22:15

Nyt on oma ehdokas löytynyt. :) Löytäminen ei ollut loppujen lopuksi kovinkaan vaikeaa, kun vähän paneuduin ehdokkaiden vastauksiin vaalikoneissa. Lopuksi vielä tarkistin valitsemani ehdokkaan kotisivut ja ihan hyvältä vaikuttaa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 26 Loka 2008 11:31

Kai se äänestämään pitää mennä, vaikka en mie vieläkään tiedä kenelle ääneni annan. Pari tuttua on ehdolla, mutta ei ne aja semmosia asioita, jotka on miulle tärkeitä. Pitää kai uudemman kerran kokeilla Ylen vaalikonetta. Poimin sieltä jonkun nimen tai sitten äänestän Nuuskamuikkusta.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Su 26 Loka 2008 13:46

Nyt on äänestetty. Olisin kyllä voinut tutustua asioihin vielä paremminkin. Ihan just täydellistä ehdokasta ei löytynyt, mutta aika hyviä oli useampia. Kuitenkin pääasiassa äänestin puoluetta, joten yksittäisen ehdokkaan valitseminen oli enemmän loppusilausta. Kaikki vaalikoneet muuten antoivat vastaukseksi juuri oikean puolueen ehdokkaita. Aikaisemmin näin ei ole välttämättä ollut, joten olen selvästi oppinut vastaamaan kysymyksiin oikein.
Avatar
Santalaceae
 
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 20 Touko 2008 00:34

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 26 Loka 2008 14:54

Mä taisin löytää itelleni ehokkaan nyt. :D Kohta vois lähteä raahautumaan äänestyspaikalle.

Vaalikoneita läpikäymällä löytyi oma ehdokas. Oikeastaan kaksikin hyvää ehdokasta löytyi, mutta valitsin sitten sen, joka oli iältään ja harrastuksiltaan lähempänä itseäni. Vaalikoneet on musta hyvä tapa ettiä ehdokkaita, jos ei tiedä jo etukäteen ehdokastaan. Tein nyt HS:n, YLEn ja MTV3:n testit. Toisin kuin monia täällä, mua ei häirinnyt maikkarin vaalikoneen "harrastatko kaljalla käyntiä"-kysymykset. Musta on ihan kiva, jos ehdokas kävisi kaljalla joskus. :hullu: En tosin ymmärrä, miksi tällainen lasketaan maikkarilla perusarvoiksi.... Mutta ei pidä ottaa niin vakavasti. Mä aina aattelen, että Maikkarin vaalikone on tarkoituksella "viihteellisempi" kuin vaikkapa YLEn.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 26 Loka 2008 18:25

Nyt on sitten äänestetty. :D
En ensin löytänyt yhtään itselleni sopivaa ehdokasta ja vaalikoneita tuli tutkittua. Kuitenkin löysin oman ehdokkaani aivan sattumalta, eräs menneisyydestäni tuttu henkilö, jonka tunnistin vasta pärstäkertoimen mukaan paikallislehden vaalihöpötysten keskeltä. Ja vielä oikeasta puolueesta! Tutkailin hänen kommenttejaan vaalikoneissa ja netissä muutenkin, ja olen tyytyväinen päätökseeni, sillä hän ajaa mielestäni oikeita asioita.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron