Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 03 Joulu 2012 13:33

damn kirjoitti:Eilen oli taas tämä joka vuotinen keskustelu siskoni kanssa.

Sisko: mitäs jouluna, tuuthan porukoille?
Damn: haluisin olla kotona. Siis Kuopiossa.
Sisko: !!!!!!! YKSIN???!!!! Ei jouluna voi olla yksin, mikä sua vaivaa, OMG, et voi, pakko sulla on enemmän joulumieltä olla!!!????
Damn: Niin, yksin.

Mikä helvetti siinä on, että en saa olla yksin omassa rauhassa.

:femmat:

Olen valmis kuolemaan jokaisen teistä puolesta. ÄLKÄÄ pakottako minua viettämään viittä päivää kanssanne! :kauhistunut:

Olen introvertti-epä-sosiaalinen-antakaa-minun-viettää-ainoa-pitkä-lomani-rauhassa-tyyppinen ihminen.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 03 Joulu 2012 17:47

Mä sain just tietää, että mun serkku on tulossa jouluksi perheineen mun äidin ja isän luokse. Mäkin saan kuulema mennä... En taida haluta, kun serkun pojat on hiukkasen vallattomia.
Taisi tulla eka yksin vietetty joulu eteen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 03 Joulu 2012 18:19

:paijaus: teille, jotka haluaisitte viettää joulunne yksin. Toivottavasti saatte niin tehdäkin ilman kenenkään paheksuntaa.

Shayn tavoin mäkin olen kyllä perhejouluisti. Meidän perheessä joulut ovat yleensä menneet samalla kaavalla rauhallisesti ja mukavan yhdessäolon meiningillä. Mitä nyt ehkä vähän loppuvaiheessa joskus kinastellaan siivouksista tai vastaavista, mutta ei ne pahoja kinoja koskaan ole ja se on pieni hinta siitä, että pääsee rentoutumaan, kun kaikki on laitettu kivasti. Tykkään kuitenkin jouluvalmisteluistakin, koristelusta ja leipomisesta ja sen sellaisesta.

En haluaisi viettää jouluani yksin, vaikka olenkin melko epäsosiaalinen. :keijo: Yhdessä tekeminen liittyy niin vahvasti mun kokemukseen joulusta, ja yksinoloa ehtii arkenakin. Viime jouluna olin kaverin luona ja vaikka en siellä hirveästi saanut siivota ja valmistella, tein kuitenkin joulutorttuja.

Laitoin eilen jo joulukoristeita. Jopa muovikuusen. :joulukeijo: Kuitenkaan parina seuraavana viikonloppuna en ehkä ehtisi/jaksaisi sitä pystyttää, niin piti laittaa jo nyt. Kun en kerran ole jouluna kotona, niin ehtiipähän sitä ihailla. Jouluvalot on kivat talven pimeydessä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 04 Joulu 2012 16:25

Mä kuulun myös tuohon epäsosiaalisten kastiin, mutta mieluiten en vietä jouluani ihan yksin. Haluan siis olla joko siipan kanssa kahdestaan tai sitten ihan yksin, jos siippa jostain syystä ei olisi saatavilla. Perinteenä on, että joulupäivänä mennään aina äitin luo syömään, mutta mulle riittää se pari tuntia sukua - enempään ei pysty. :virne:

Tunnustan nyt, että olen kuunnellut töitä tehdessä ja vähän muutenkin joululauluja jo marraskuun alusta. Ne on vaan niin kivoja. :hullu:

Leipomusurakka alkaa varmaankin ensi viikonloppuna sellaisilla jutuilla, joita voi laittaa pakkaseen, jotta viimeisille päiville ei sitten keräänny hirveää kasaa tehtävää. Onneksi tänä vuonna aatto on maanantai, joten siinä on koko viikonloppu aikaa hoitaa viimeisiä valmisteluja ilman työnteon aiheuttamaa haittaa. Tänä vuonna pidänkin ensimmäistä kertaa yrittäjäksi ryhtymisen jälkeen pitkän joululoman eli en ole välipäivinä töissä. :pilvi:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Ti 04 Joulu 2012 16:36

Tänä jouluna on kai vähempi juoksemista kun viime vuonna. Tai ainakin se on jakaantunut pidemmälle aikavälille :keijo:

Ennen joulua mennään äipän + sen miehen luo viettämään joulua (mukana sisko + beibe + mahdollisesti äidin vanhemman), yhdeksi päiväksi, ja sitten jouluaattona beiben porukoille. Joulupäivä saadaan taas olla rauhaksiin ja tapaninpäivänä beiben mummun luona käymään.

Nyt vielä ainakin kuulostaa tämä joulun suunnitelma hirmuisen chilliltä. Saapi nähdä sitten loppujen lopuksi mitkä on fiilikset :keijo:

Joululahjaostoksille pitäis mennä, mutta kun ei ole hajua mitä sieltä ostelisi :sori:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 10 Joulu 2012 20:20

Olen luvannut itselleni, että huomenna meille tulee joulu verhoja ja valoja myöten. :kyllä:
Mulla on vapaapäivä, niin ehdin heti aamusta alkaa laittaa ja väkertämään.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 16 Joulu 2012 16:59

Mä huomasin taas eilen, että olen jouluihminen. Olin ostoksilla, ja liikutuin kaupoissa soivista joululauluista. :hullu: Ei ärsyttänyt yhtään, päinvastoin. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Su 16 Joulu 2012 21:30

Mä olen kyllä pitkään tiennyt olevani jouluihminen. :joulukeijo:
Kaupoissa soivat joululaulut ärsyttää, jos niitä soi ennen joulukuuta.

Joululahjaostokset ärsyttää, jos en meinaa keksiä mitä ostaisin, mutta muuten en vastusta kaupoissa kiertelemistä, varsinkaan jos on seuraa.
Tänään kävin kauneimmissa joululauluissa. Oli mukavaa. :tilt: Muuten en omasta aloitteestani käy välttämättä edes joulukirkossa, mutta kauneimpiin joululauluihin tekee usein mieli mennä. Pikku hiljaa olen muutenkin alkanut kuunnella joululauluja Spotifysta. Jari Sillanpään joululevy ja silleen. :hymyhali: :joulukeijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Ke 19 Joulu 2012 15:11

Siskolle ja beibelle lahjat hankittu. Ja pikkuliskolle (se lahja on myös postitettu).

Vielä pitäisi jotain pientä keksiä äidille ja käydä hakemassa Alkosta tuliaispullot äidille + beiben porukoille.

Työtä jäljellä 3 - joulu saa kohta tulla :superhymy:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 20 Joulu 2012 11:42

En oo muistanut edes paikallisen sanomalehden joulukalenterin luukkuja avata ajallaan. Nyt aamusta mie avasin niitä kerralla enemmän ja vahingossa aukes huomisenkin luukku.

Lahjoja en oo hankkinut vasta kuin yhden, sekin vielä postissa, enkä meinannut niitä kovin montaa muutenkaan hankkia, kun ei oo ideoita. Pukki taitaa skipata joulun paitti lähisuvun lasten ja avopuolison osalta. Jotain joulutuliaista meinasin kyllä viedä esim. siskolle ja sen miehelle, eikös Panda juhlapöydän konvehdit olis tuore valinta? :keijoraps:

En ole siivonnut tonttumestaria varten eikä tartte stressata ruokienkaan puolesta, kun menen valmiiseen pöytään joulunpyhien ajaksi. Easy living :tilt:

Pääasia, että pääsee viettämään aikaa läheisten kanssa.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » To 20 Joulu 2012 20:34

Kynttelikkö ikkunalla, kynttilä pöydällä, pari tonttua näkösällä, piparitalo vieressä ja joulutortut uunissa. Tässähän tulee melkein jouluinen fiilis. :D
Illemmalla keitän kyllä glögit.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 20 Joulu 2012 22:18

Ostin kirjakaupasta vanhempien lahjat. Broidi on vaikein, koska sillä on aina kaikki mitä se tarvitsee eikä se juuri innostu mistään satunnaisesta tai keijosta.

Faijalle ostan vuosittain jännityskirjallisuutta, mutsi tykkää elämäkerroista.

Yhtään en ole miettinyt "Joulu saa tulla" -aspektia, koska töissä on ollut tarpeeksi. Mutta onhan se nyt, kun on joulukuun 20. (Benjamin ja Kerkko), joulukirkko takana, Moskovan jääkiekkoturnaus takana... Joulun on pakko olla lähellä.

Menen ehkä aatonaattona jo vanhempien luokse. Koska aattona voi mennä aika huonosti liikennettä ja toiseksi pitäisi melkein ne joulurauhan julistukset ja Lumiukot nähdä. Ja kinata kuusesta ja sen koristeista ja suorittaa sen koko minuuttiaikataulun läpi :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Pe 21 Joulu 2012 17:48

Tänään tuli jo melkein vähän joulumielikin, kun meillä kävi kaupan aulassa yhtäkkiä joku koululuokka laulamassa pari joululaulua. Tulivat, lauloivat, lähtivät. Yksinkertaista ja herttaista. Hyvin lauloivatkin.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja annastindeli » Pe 21 Joulu 2012 20:35

Mies on enimmäkseen hoitanut joulusiivouksen, itse kun olen hieman flunssassa.
Piparit paistettiin viime viikolla, kuusi hankittiin toissapäivänä.
Tänään oon tehny maksa- ja porkkanalaatikot. Huomenna paistan kinkun.

Me alotetaan joulunvietto vähän aikasessa, kun miun vanhemmat tulee käymään sunnuntaina ja on yhden yön. Ni syödään sit
jouluateria jo aatonaattona. Mennään sit välipäivinä miehen vanhempien luo. Tai niitten väliaikaseen asuinpaikkaan, kun ovat vesivahinkoa paossa.
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » La 22 Joulu 2012 11:09

Meillä alkaa jouluvalmistelut olemaan jo lähes tulkoon kaikki tehty. Kinkku on sulamassa ja odottamassa huomista paistoa. Kuusi tuotiin sulamaan sisälle eilen ja tänä aamuna lasten kanssa koristeltiin. (Ja nyt on kissavahti päällä ettei vanha rouva mene kaatamaan koko kuusta. :keijoei: ) Joululahjat on ostettu ja osa jaettukin.

Enää pitäisi tehdä tänä iltana toinen satsi joulutorttuja sillä ensimmäinen satsi on meidän perheen miesten toimesta jo lähes kokonaan tuhottu. :virne: Ja huomenna käydään hautausmaalla iltakävelyllä sytyttämässä kynttilät.

Ihanaa kun on joulu. :sydän:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 22 Joulu 2012 11:18

Wildchild kirjoitti:Ihanaa kun on joulu. :sydän:

Ei oo vielä. Ylihuomenna vasta. :soosoo:

Minä hyppään tänään täyteen pakattuun junaan ja ajelen sillä pohjoisemmaksi. Lahjoja ei oo kellekään, enkä taida niitä ehtiä hankkimaankaan.
Yhden ehtisin käydä ennen junan lähtöä hakemassa keskustasta, mutta sitten pitäis ostaa muillekin. Enkä aio kyllä tuhlata rahaa lahjoihin, joita en oo miettinyt sen tarkemmin.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 22 Joulu 2012 11:29

Eikä kun eilen oli :soosoo:
:aukku:

Mä hengaan tänään ja huomenna kotona. Jossain kohtaa huomenna siirrän ruhoni ja tyynyni Hyvinkäälle. Syön siellä kaksi päivää, leikin lapsilla ja tulen kotiin :keijo:
Lahjat pitää vielä paketoida :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 23 Joulu 2012 16:24

No niin, heikun keikun ja hyvää joulua, keijot
:joulukeijoi:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 23 Joulu 2012 16:43

On noi aika tarkkaan laskettu, joulupaperimetrit. Mun paketeista yhteen rullan paperiosaan mahtui 2 tyynyliinaa, yksi Mauri Kunnaksen kirja ja yksi kahteen tyynyliinaan verrattava paketti. Siihen loppui. Paketoin viimeiset pehmeät paketit siihen rullapahviin. Tuli tosi hyvä. :keijo:
Sen lisäksi paketoin muutaman tekeleen sanomalehtiin. Sanomalehtiin jo siitäkin syystä, että se sopii lahjan teemaan paremmin.

Vaikeinta tulee tänä vuonna olemaan se, ettei saa tehdä mitään. Tekeminen on pitänyt jouluahdistuksen kurissa ja on voinut hautautua keittiöön omiin oloihinsa. Nyt sitä ei saa tehdä :epäilevä: Ei saa rasittaa, eikä rehkiä. :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Su 23 Joulu 2012 17:09

Jouluvalmistelut on melkeinpä tehty. :o: Lahjat paketissa, leivonnaiset valmiita (tosin niitä on tehty pitkin joulukuuta) ja koristelukin on tehty.
Kinkkukin tulee kohta uunista.

En tiedä mitä sitten tehdään, kun varsinainen joulunvietto tuttuine kaavoineen tulee vasta huomenna.

Mutta hyvää joulua!
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Su 23 Joulu 2012 19:34

Hyvää joulua itse kullekin keijolle :sydän:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Su 23 Joulu 2012 21:43

Viimeksi viisi vuotta sitten olen ollut joulun Suomessa.

Viime vuonna olin Belizessä. Asuin pienessä huoneessa, jonka peltikatto keräsi alleen kaiken kuumuuden. Päivisin kirjoittelin hotellin kattoterassilla. Merituuli puhalteli raikkaasti. Pimeän tullen puutalot loistivat valokaapeleista.

Yhtenä iltana yksi poika otti minua kädestä ja talutti talon taakse, toisena iltana toinen poika vei laukkuni.

Nyt on vähän toisenlaista.

Jouluani leimaa muutto. Muutin Helsingin hienostokaupunginosasta vähemmään hienoon.

Toissa päivänä kävin ostarilla ensimmäistä kertaa. Pihalla kaikui vittu ja saatana. Supermarkettiin astuessa tervehti kyltti, joka kielsi ostosten keräämisen omiin kasseihin. Kassalla ihmiset kaivoivat luottokortin sijaan sosiaalitoimen A4:en.

Illalla kun lähdin lenkille, lapsia nauratti. Ne eivät kai olleet tottuneet näkemään juoksijoita. Juoksin metsään, jonka muistin jostain toisesta vuodesta sakeana, vihreänä aarniona. Nyt kuusten oksat olivat lumesta taipuneet, maa valkoinen. En malttanut kääntyä takaisin tielle, vaikka lenkkiä oli jo pitkä matka takana. Oli niin kaunista, eikä ristinsielua metsässä.


Hyvää joulua!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina
 
Viestit: 541
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 01:41

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 24 Joulu 2012 02:05

Ihmeellistä joulua!

Minun ihmeeni oli päätyä vanhempien luokse, perinteiden pariin.
Taas saa herätä kinkun ja tuoksuun aamulla. Se on parasta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 24 Joulu 2012 05:14

Hyvää joulua kaikille!
(Rauhaisaa niille jotka rauhaisaa tahtovat ja menevää niille jotka vastaavasti menosta pitävät.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 24 Joulu 2012 10:42

Hyvää joulua jokaiselle! :joulukeijoi:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron