Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Ma 25 Joulu 2017 14:24

Kiva Kiba kun olit meidän kanssa! :sydän:

Aamulla tajuttiin, ettei meidän aika riitä läheskään kaikkeen mitä piti, joten priorisoitiin (not). Käytiin kävelyllä superliukkaasti kaupassa (ostamassa kalaa). Leivottiin (sokerittomia) pipareita, joiden raa'asta taikinasta tuli Pötkylän välipala :keijo:
Sit mies lähti nukutuskävelylle Pötkylän kans ja mä lähdin hakemaan Kibaa.

Ovea kiinni laittaessani totesin, että sotkuista on, voi voi.

Lahjojen avaus lounaan jälkeen oli hauskaa kaaosta. Lapsi ei välittänyt oikein mistään sen jälkeen kun jättipehmokoira avautui paketista :keijo:

Muuten oikein rentoa meininkiä oli :sydän:

Tänään miehen vanhemmille viettämään joulua, mun perheen joulu oli jo viikko sitten lauantaina :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » La 24 Marras 2018 09:53

Onko jotenkin huolestuttavaa, että olen täällä ensimmäisenä vai olenko missannut jonkin vastaavan ketjun? :salaliitto:

Ostin torstaina joulukalenterin (ja kävin juuri kehumassa, etten ole osa suurinta kulutushysteriaa :keijo: ). Ostin Halvan salmiakkijoulukalenterin, joka on kehittynyt viime vuoden muistaakseni neljästä eri mausta kahdeksaaan. Toivon kovasti, että mukana on myös kovia karkkeja. Tällä kertaa yritän myös olla tyhjentämättä kalenteria ennen joulua... Ajattelin ostaa kaveriksi myös Kinderin talomallisen joulukalenterin. Vähän itseäkin puistatuttaa, mutta pitäähän sitä suklaatakin olla jouluna. :jaaha:

Joulu- tai lähinnä talvivalot ovat olleet jo viikon räystäässä roikkumassa. Tähdet sun muut tulevat vasta joulukuussa ikkunoihin. On kuitenkin kiva nähdä jotain pihalla kulkiessa, niin valot on aika hyvät olla, kun emme vielä ole löytäneet sopivia uusia pihavaloja.

Pitkästä aikaa on kiireestä huolimatta hyvä fiilis joulusta. Tulevan loman pituuskin varmaan auttaa ajattelemaan, että tästä joulusta tulee rentouttava, kun vielä vietämme sen poissa kotoa kotitöiden äärestä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » La 24 Marras 2018 11:57

Tosiaan, ei ole paljoa jouluröpötystä ollut. :keijo: Mutta johtuu ehkä forden yleisestä hiljaisuudesta.

Itse herään hitaasti joulun aikaan. Viime viikolla katsoin tosin kaverin kanssa joululeffoja, joten siinä pääsi vähän tunnelmaan. :keijo: Olen laittanut jo pari jouluvaloa, mutta lisää koristeita voisi laittaa huomenna. Myös joulukuusi olisi kiva pystyttää jo pian (mulla on muovikuusi :keijo:).

Joulukalenterin osalta tyydyn Punaisen ristin lähettämään kuvakalenteriin. Suklaata voi syödä muuten. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 24 Marras 2018 12:33

Mulle tuotiin teekalenteri lahjaksi, josta tuli kyllä hyvä mieli, vaikken yhtään joulukalenteria tarvitse tai halua.
Ihan kuin sen tuonut henkilö olisi tiennyt että tarpeeseen tulee. Lopetin aamukahvit toistuvien päänsärkyjen vuoksi ja tavallaan odotan että voin ottaa aamuteen nyt tuosta kalenterista!

Muutoin joulu aiheuttaa mulle vain ahdistusta.
Pitäisi ehkä kontaktoida ihmisiä jos haluaisi olla jossain muualla kuin kotona, mutta kun en halua. Joulunalusviikon olen lomalla ja käyn siinä pakollisissa visiteerauksissa ja oman joulun vietän kotona ja virallisenkin joulun todennäköisesti. Kämppis lähtee kotikonnuilleen heti kun mahdollista, joten on oltavakin kotona.
Ahdistaa silti ajatus siitä, että olisi joulut täysin yksin. Silti ristiriita siitä, että en haluaisi olla missään toksisessakaan ympäristössä vain siksi että siellä on ihmisiä.
Vitun joulut, saatana. Oispa heevetisti rahaa niin oisin jossain mökissä metsien keskellä. Perkele.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 06 Joulu 2018 13:48

Olen löytänyt itelleni joulukalenterin, jonka luukkuja oikein odotan.
Tämän päivän luukun haluan jakaa myös teille.

Tässä

Tulin tästä tekstistä niin onnelliseksi ja iloiseksi, mikä kai on joulukalenterin luukkujen tarkoitus perinteisessä mielessä.

Hvvää itsenäisyyspäivää :keijoi:lle
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 23 Joulu 2018 12:08

Me tehtiin eilen äidin luona pipareita. Niistä tuli ihanan keijoja ja värikkäitä. Meillä ei onneksi ole niin rajoittunutta, mitä saa tehdä. Enkelistä voi tehdä vaikka alienin käääntämällä sen toisinpäin. :keijo: :virne: Toisaalta viime vuonna tein mm. punavihreän Suomen ja chakrat, ja oon vieläkin ylpeä niistä. :keijo: :ei: :virne:

En tiedä sitten, kuka nuo kaikki jaksaa syödä. :keijo:

Ihan uskomatonta, ettö huomenna on jouluaatto, ja mä en oo edes ostanut joululahjoja. Ei mun tarvitse ostaa lahjoja kuin kuudelle aikuiselle, mutta sehän tässä onkin vaikeinta. Jos tulen tosi epätoivoiseksi, ostan vaikka lahjakortit. En jaksa ottaa lahjoista mitään paineita. Olisihan se tietty kivaa, jos jokaiselle löytyisi vähän henkilökohtaisempaa. Ja itse asiassa tykkään siitä fiiliksestä, kun voi laittaa joululaulut Spotifysta soimaan ja paketoida rauhassa. Lahjakortteja ei välttämättä tarvitse paketoida.

Ihanaa ja rahoittavaa joulunaikaa joka tapauksessa kaikille, jotka tätä vielä jaksavat lukea. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 16 Joulu 2019 20:27

Mikäs on joulufiilis tänä vuonna? :joulukeijoi:

Itsestäni tuntuu, että ennen joulua on vielä ihan liikaa töitä ja hermot menee. Lisäksi lahjojen hankkimisesta on pitänyt ottaa stressiä, kun kummilasten lahjat pitäisi toimittaa perille jo ennen ensi viikkoa. Ostin sitten viikonloppuna pikapikaa jotain kirjoja.

Sitten tänään lähdin postittamaan toista lahjoista. Ajattelin viedä sen pakettiautomaattiin, ja sitä ennen piti käydä ostamassa postittamiseen sopiva laatikko. No, otin sitten teippiä ja sakset mukaan, että saan sen laatikon kiinni ja ajattelin, että tämä käynee helposti. Vielä mitä! Ensin kävin ostamassa yhden lahjakortin, ja matkan varrella oli Clas Ohlson ja kirjakauppa, joista ajattelin saavani laatikon. Kummassakin liikkeessä oli tungosta, eikä tietoakaan sopivankokoisista laatikoista. Pakko mennä Postiin jonottamaan. Ostin siitä tiskiltä sen pahvilaatikon, ja menin sitten K-Supermarketiin, jossa on pakettiautomaatti, ja teippasin laatikon kiinni. Automaatilla kävi ilmi, että siitä ei saakaan ostettua paketin kuljetusta enää. :töktök: Erikoista, että automaatiltakin asiakas ohjataan verkkoon, sen sentään ymmärrän, että Postin tiskillä ei saisi asioida : keijo: (jossa toki juuri asioin sen laatikon takia, mutta en viitsinyt lähettää pakettia sieltä, koska sen tiesin, että se on kalliimpaa kuin automaatista, ja viimeksi kun kävin Postissa kuulin juuri kuinka asiakaspalvelija ohjasi asiakkaan menemään mieluummin nettiin : P ).

No, siinä sitten Supermarketin aulassa latasin ensin Postin sovelluksen. Siinä olisi pitänyt tietää Postin käyttäjätunnus, joka mulla toki on, mutta kuka niitä salasanoja nyt muistaa? Sitten menin puhelimen selaimella Postin sivuille ja ostin paketin sieltä. Inhoan kylläkin ostaa puhelimen selaimella mitään, koska vaihtaminen puhelimen selaimen ja verkkopankkitunnussovelluksen välillä on aina riskaabelia (ainakaan omalla puhelimellani se ei käy mitenkään helposti ja vaarana on, että jo näppäillyt tiedot häviävät sillä aikaa kun siirtyy sovelluksesta toiseen). Sitten sain "Helposti"-koodin, jonka kirjoitin pakettiin ja automaattiin ja sain vihdoin lähetettyä paketin.

Haluaisinkin nyt tiedustella, että A) Tämäkö nyt kävi Helposti ja B) Voinko nyt vaatia Postin toimitusjohtajan ja hallituksen eroa jollain foorumilla? : keijo :
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 18 Joulu 2019 10:30

Joulufiilis hyvä! :pilvi:

Justiinsa aamutoimena paketoin vikan lahjan joka sekin oli veljeni puolesta ostettu lahja kummipojalleen. Oma lahjaruljanssi loppui viikonloppuna vaikka olin jo mukamas valmis päiviä aikaisemmin. Mutta kun Norwichilla oli myyntikoju Kampissa ja oli pakko ostaa futishullulle pojalleni Teemu Pukki-huivi. :keijo:

Mutta sympatiseeraan L-S! Postin toiminta on siirtyny aika vahvasti nettiin, totesin tämän itekki kun olin lähettämässä joulupakettia vanhemmilleni. Paketin lähettäminen tiskiltä olisi maksanut 11,90e, mutta kun jaksoin näpytellä paketin ostamisen puhelimen kautta netissä, hinnaksi jäi 5,90e. :töktök: Jouduin silti jonottamaan tiskille koska ostin sen itse pahvilaatikon siitä postista ja se kuitenki piti maksaa... :jaaha:

Nyt kun lahjat on ostettu, kummilapsille toimitettukin ja pohjoisen paketti matkalla, on aika miettiä ruokapolitiikkaa. Koska ostaa mitäkin? Koska sinne Prismaan uskaltautuu? Koska en edes yritä tehdä laatikoita itse, koska on hyvä hetki ostaa ne? Lohikin pitäisi ostaa että saa ajoissa suolaantumaan. :riips:

Eniten olen kuitenkin iloinen siitä että tänä jouluna vietetään koko joulu vain meidän oman perheen kesken. Me ei mennä minnekään eikä meille tule ketään. Ensimmäinen kerta näin ja odotan oikeasti innolla! Ei olla kellon orjia missään välissä, ja lapsetki saa avata lahjansa heti ruuan jälkeen eikä tarvitse odottaa vielä tuntia tai kahta päälle että "aikuiset ovat syöneet". Toki mietin yhdessä välissä että saisivat avata lahjansa vaikka heti aamusta, meillä kun lahjat kertyvät ns. itekseen kuusen alle, mutta kyllä mun mielestä lapsuuden jouluissa yks osa aattoa oli se kutkuttava odotus. Plus kun pojat alkavat olemaan jo kohta teini-iässä, he ehkä kestävät sen odotuksen hieman paremmin kuin vielä jokunen vuosi sitten. :virne:

Joulu, tulet niin oikeaan hetkeen. :sydän:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 19 Joulu 2019 00:23

Mulla on aika rauhallinen fiilis, kerrankin. Ei mitään pakotteita, eikä edes selityksiä että miksi teen jotain mitä teen.
Ihana ajatus viettää jouluaattoa hyvin rakkaassa seurassa, jonka perinne tuntuu hyvältä. Oikeastaan ihan hiton hyvältä.
Joulupäivälle ja tapaninpäivälle ei ole mitään suunniteltua, mutta ehtiihän sitä tässä vielä.
Perjantaina on tietty töitä, että mitään semmoista ihmeellistä ei edes huvita suunnitella. Lepo tulee tarpeeseen.

Täytyy myöntää että jouluahdistusta on aiempia vuosia vähemmän. Vähän vituttaa somessa mutsin ja isäpuolen jakamat "anna lapselle hyvä joulu"-tyyliset jutut. Mutta minkäs teet. Onneksi niitä ei tartte kattella.
Tänä vuonna olen tähän mennessä saanut myös aivan mahtavat kortit. L-S:n yksisarviskortti lämmitti mieltä oikeastaan tosi paljon. Lisäksi saadut joulutoivotukset on olleet enemmän sitä, että halutaan toivottaa hyvää, eikä niinkään sitä joulua itsessään. Lasten tekemät on aina tärkeitä, samoin kuvat lapsista :sydän: (ei siis randomeista mukuloista, vaan noista itelle tärkeistä).

Silti on ihanaa että muutama päivä enää ja tämä on taas vuodeksi ohi.
Ehkä tätä tunnetta on vaikea selittää niille joille jouluun ei liity traumoja.
Toivon silti että jokaiselle tähän pyhään saisi niitä asioita mitä tarvitsee. Oli se sitten lepoa tai hyvää ruokaa, kännit taikka kivoja lahjoja, mutta olkoot just sitä mitä tarttet.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 20 Joulu 2019 14:29

Olin eilen Tuusin koulun joulujuhlassa.
Ensin alkuun oli joulukuvaelma ja syytös siitä että Oikea Joulu on kadotettu, mutta tämä enkelipä johdatti nämä lapset seimen ääreen oppimaan (hän osoitteli heitä myös syyttävästi sormella ja soosotteli, sätti ja lapset painoivat päänsä sekä lupasivat etteivät koskaan unohda jeesusta). Sitten yhteislaulettiin enkeliä taivaissa. Seisten.
Tämän jälkeen eskarit lauloi tontuista, tokaluokalaiset kynttilöistä. Kolmosilla oli sketsejä missä sekoiltiin lahjojen kanssa, nelosluokkalaisia oli niin paljon ettei ne mahtuneet kaikki lavalle, joten osa lauloi lavan edessä ja loput lavalla, kun vieressä vedettiin piiritanssia tonttupuvuissa.
Vitos-kutoset oli yhteisessä numerossa. Tuusi on vitosella.
Koko sali pimennettiin täysin pimeäksi. Lavalle ilmestyi yksi kerrallaan valoilmiöitä. Ne oli lapsia, joihin oli jesarilla kiinnitetty (tieto saatu aiemmin Sisäpiiristä) valonauhoja. Yhteensä kuusi lasta oli valotettu, mutta jokaisen valot oli vähän erilaisia, yhdellä oli kädet valoissa, yhdellä samanpuolen käsi ja jalka, toisella vastakkaisten puolten käsi ja jalka, ja niin edelleen. Valot olivat ensin paikallaan ja sitten liikkuivat koreografian mukaan. Kajareista soi Nightwishin versio Walking in the Airista (Tarja Turusella). Se oli aika liikuttavaa. Hiljaksiin havaitsin myös että valo muuttuu salissa. Ja sitten salin sivustoilta ja keskeltä näkökenttääni ilmiintyi valoasioita kantavia lapsia. He etenivät hiljaa, musiikin tahdissa. Se hetki oli jotenkin ihan yliliikuttava ja koskettava. Itkin lasten joulujuhlassa valoshowksi nimetyssä numerossa.
Valoshown jälkeen oli vielä vuorossa kuvaelma, missä tontut oli järjestämässä lahjoja, mutta jotain puuttui. Oli kiviksi naamioituneita lapsia (”niillä on sit hei vaan niinku harmaat viltit päällä, ettette säikähdä” = Sisäpiiritieto), jotain kuusia ja muita tekijöitä. Neljä tyyppiä luki tarinaa ja loppu dramatisoitiin lavalle. Viimeisenä tuotiin vielä ne revontulet ja valaistiin fikkarilla katossa olevaa diskopalloa. Jouluntaikaa toivoteltiin. Sitten vielä kaunista maata veisattiin seisten.
Ja sit himaan.

Ihan kohtuullinen joulujuhla. Eskarit osas laulaa ja lausua runonsa ulkoa, mikä oli jokseenkin liikuttavaa.
Sen jeesuksen ja syyttelyn siitä alusta kun oisvat jättäneet pois niin tosi hyvä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 13 Syys 2021 21:21

Jaaha, viime vuoden jouluröpötykset jäänyt näköjään välistä. :o:

102 päivää jouluun. Ja kauppoihin on jo ilmestyny joulusuklaat ynnä muut. :isosilmä: Jopa minunlaisen jouluhullun mielestä on pikkasen liian aikaista, syksy ei ole kunnolla vielä edes alkanut.

Joululahjoja olen kyllä jo ostanut. :juoni:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 14 Syys 2021 19:25

Wildchild kirjoitti:
102 päivää jouluun. Ja kauppoihin on jo ilmestyny joulusuklaat ynnä muut. :isosilmä: Jopa minunlaisen jouluhullun mielestä on pikkasen liian aikaista, syksy ei ole kunnolla vielä edes alkanut.


:isosilmä:

Tuleeko nyt sitten ennen vuoden vaihdetta ystävänpäiväkamat ja sitten heti helmikuun alussa pääsiäiskamat? Halloween-roinat juhannuksena :epäilevä:.

Ymmärrän että lokakuussa tulee joulukalenterimainokset, että jengi ehtii tuhlata rahansa niihin ennen joulua. Osa haluaa panostaa niihin 70-100e maksaviin kosmetiikkakalentereihin tms.

Onneksi joulumainokset ei vielä pyöri telkkarissa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 15 Syys 2021 10:21

Syyskuun puolivälissä on kyllä naurettavan varhain tuoda joulusuklaita kauppoihin. Johan niihin ehtii monta kertaa kyllästyä ennen joulua, jos nyt jo alkaa syödä. :keijo:
Mulle käy muutenkin niin joka joulu, että joulun jälkeen on jäljellä suklaita, jotka alkavat sitten jo kyllästyttää ja jotain jää herkästi kokonaan syömättä. :epäilevä: Ja kun ne suklaat tehdään jo joskus kesällä tms. niin ne herkästi myös vanhenevat pian joulun jälkeen...

Sinänsä hämmentävää, että mun mielestä edes Jenkeissä ei tullut näin aikaisin joulu kauppoihin, ainakaan kymmenen vuotta sitten, voihan olla että se on nyt muuttunut. Siellä tietysti Halloween on isompi juttu ja se myydään isosti alta pois ensin ennen kuin voidaan kunnolla alkaa markkinoida joulua. Täällä Halloween on kuitenkin pienimuotoisempi vielä.

En ole vielä törmännyt itse joulusuklaisiin, mutta en ole käynyt kyllä tällä viikolla kaupassakaan. Facebook on kyllä mainostanut mulle lakritsijoulukalenteria sitkeästi jo elokuusta alkaen.

Pääsiäisroinat on mun mielestä tullut kauppoihin helmikuun alkupuolella jo useinkin...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 25 Syys 2021 09:32

Kibaya kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:
102 päivää jouluun. Ja kauppoihin on jo ilmestyny joulusuklaat ynnä muut. :isosilmä: Jopa minunlaisen jouluhullun mielestä on pikkasen liian aikaista, syksy ei ole kunnolla vielä edes alkanut.


:isosilmä:

Tuleeko nyt sitten ennen vuoden vaihdetta ystävänpäiväkamat ja sitten heti helmikuun alussa pääsiäiskamat? Halloween-roinat juhannuksena :epäilevä:.


Mä näin tällä viikolla yhdessä pikku-K-marketissa myynnissä Runebergin torttuja. :rotflmao: Nehän ei edes säily kuin muutamia päiviä. Kai joku kanta-asiakas niitä sitten säännöllisesti ostaa. (Toki itsekin olen kerran leiponut Runebergin torttuja kesäkuussa, joten mikä minä olen sanomaan. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 27 Syys 2021 10:32

Runebergin tortut syyskuussa on kyllä jo aika yllättävää :virne: Ihme, että niitä edes valmistetaan tähän aikaan vuodesta. Seuraavaksi tulevat varmaan pääsiäismunat myyntiin jo ennen Halloweenia. Mämmiähän saakin joistain kaupoista pakastealtaasta ympäri vuoden. Viime vuonna näin joulun jälkeen alessa sellaisen valoketjusarjan, jossa oli tipuja. En ollut ihan varma oliko se tarkoitettu pääsiäiseen vai jouluun. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 05 Marras 2021 08:09

L-S kirjoitti:En ole vielä törmännyt itse joulusuklaisiin, mutta en ole käynyt kyllä tällä viikolla kaupassakaan. Facebook on kyllä mainostanut mulle lakritsijoulukalenteria sitkeästi jo elokuusta alkaen.


Mää jouduin mainonnan uhriksi ja ostin lakritsijoulukalenterin jo syyskuussa, kun oli ilmainen toimitus. :keijopeukku: En ole aukaissut vielä koko pakettia, kun en saa raskaana syödä lakritsia eikä itsekurini ole niin hyvä, että normaalistikaan pystyn olemaan syömättä lakritsi/salmiakkijoulukalenteria tyhjäksi päivä kerrallaan... Puolivahingossa (taas mainonnan uhri) ostin lähikaupasta Porvoon jäätelötehtaan jäätelöjoulukalenterin. Eli 80 € on mennyt tänä vuonna joulukalentereihin jo ennen marraskuuta. Hups! :keijotäpinä: Vielä kyllä pitää pettyä ainakin kerran Veikkauksen joulukalenterin kanssa niin kuin joka vuosi.

Jouluvalot olisi tarkoitus ripustaa viikonloppuna ulos. Siis vain ledivalot. Ikkunaan ripustettavat sydämet ja tähdet tai mitä meillä edes on tulevat vasta ensi kuussa. Jossain kyllä näkyi jo viime kuussa joulutähti ikkunassa.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 05 Marras 2021 11:37

Mä näin eilen myös kaupassa Porvoon jäätelötehtaan joulukalenterin. Onneksi pakastimessa ei ole tilaa, muuten olisin varmaan ostanut. :keijo:
Teki mieli myös ostaa kynsilakkajoulukalenteri, mutta intoa hillitsee se, että onhan siinä ihan hitosti tavaraa. Yhtään joulukalenteria mulla ei vielä ole. Punainen Risti lähettää yleensä omansa, jonka olen sitten kiltisti maksanut, se yleensä riittää mulle.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 06 Marras 2021 15:18

Mä ostin itselleni partiolaisten joulukalenterin. :joulukeijoi: Edellisestä lienee yli 20 vuotta.

Muuten ei ole yhtään jouluolo.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja kmaria » Ma 08 Marras 2021 15:18

Mä sain synttärilahjaksi reilu kuukausi sitten Lindtin suklaakalenterin. Laitoin sen kirjahyllyn päälle piiloon pääosin, koska se on niin iso, ettei oikein muualle mahdu ja osittain siksi, etten söisi sitä ennen joulukuuta. :virne: Partiolaisten joulukalenteri pitää varmaan ostaa myös, koska siskontyttö on partiossa. Ja äiti antaa yleensä joulukalenteriarvat mulle ja siskolle. Sen säästän yleensä lähemmäs joulua, jotta voin sitten raaputtaa enemmän kerralla.
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 10 Marras 2021 00:09

Meillä on kans joulukalenterit aikalailla hankittu. Toinen teineistä toivoi minecraft-joulukalenteria, toinen Taffelin sipsikalenteria. Molemmat sai haluamansa vaikka olihan noissa metsästäminen: molemmat kalenterit on ollu alusta asti haluttua tavaraa ja loppuunmyytyjä jo aikalailla alusta asti. :läps:
Ja tottakai ostin heille myös ne euron suklaakalenterit, kuten joka vuosi. :keijo: Olenkin uhannu ostavani ne heille hamaan tappiin asti. :keijo:

Itelleni on partiolaisten adventtikalenteri odottamassa. Joku kosmetiikkakalenteri olisi ihana, mutta ei sitä oikeen raaski ostaa itelle mitään tollasta. :tilt:

Muuten on kyl joulufiilis hukassa. Edes jouluradio ei soi meillä 24/7 kuten aikaisempina vuosina. Enkä oo saanu aikaiseksi laittaa partsille valoja paikoilleen. :ei:
Pitäisköhän ryhdistäytyä. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Pe 12 Marras 2021 13:58

Mun lähikaupassa oli tyrkyllä kasa Taffelin kalentereita, joten olihan se pakko heräteostaa kun kerran ovat niin harvinaisia. Ulkoasu ei kyllä kovin hellästi hivele silmää. :keijo: Melkein ostin myös Porvoon jätskikalenterin, mutta kompastuin sipseihin ensin.

Tulossa on myös Take T:n irtoteekalenterit, mulla oli viime vuonnakin sellainen ja tykkäsin kovasti. Itselleni tilasin taas maustamattomia mustia, vihreitä ja oolongeja, nörtille on tulossa sekalainen yllärivalikoima kaikenlaista teetä. Kalenterin teepussukat oli ainakin viime vuonna aika reilusti annosteltuja, yhdestä riitti yleensä pariin-kolmeenkin mukilliseen joten monenlaista teetä oli pitkäksi aikaa. :D
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 16 Joulu 2021 11:58

Wildchild kirjoitti:Eniten olen kuitenkin iloinen siitä että tänä jouluna vietetään koko joulu vain meidän oman perheen kesken. Me ei mennä minnekään eikä meille tule ketään. Ensimmäinen kerta näin ja odotan oikeasti innolla!


Kolmas joulu tulossa samoilla meiningeillä ja nyt alkaa olemaan jo vähän sellanen olo että kaipaan niitä muitakin ihmisiä ympärilleni. :hullu: Olenkin nyt vannonut että vuoden päästä ollaan pari viikkoa pohjoisessa joulun aikaan, tapahtu mitä tapahtu. :norsu:

Ja joulufiilis itessään on muutenki ollu tänä vuonna hukassa, vaikka valmistelut onkin hyvällä mallilla. Lahjat ostettu ja postipaketit annettu postin hävitettäväksi ( :jaaha: ). Leipominen on sen sijaan vähän vaiheessa mutta niinhän se mulla aina. :virne: Ja se joka vuotinen "koska kuusi ostetaan?"-keskustelukin on nyt kuumimmillaan. :keijo:
Ainoa, mikä vähän laskee tätä vähääkin fiilistä, on aivoverenvuodon saanut ja keuhkokuumeessa sairaalassa makaava appiukkoni. Toivottavasti selviäisi!

Joko saa korkata valkkaripussin? :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Edellinen

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron