Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Yabba » To 03 Joulu 2009 14:18

Meikäläinen hankki myös joulukalenterit kotio, nimittäin ne jo perinteeksi muodostuneet veikkauksen vitoset. Jännitys siis kasvaa taas jouluaattoa lähestyttäessä huippuunsa, jotta voi taas todeta että jäi sen yhen pukin päähän ulkomaan matkasta (tai jostain muusta kivasta). Ei sinällään, tänään se yksi kalenteri tahtoi lähteä mukaan (joten josko siinä edes jotain olisi :pomppu: ).
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 04 Joulu 2009 14:29

:friikki:

Ostin Dumle-suklaakalenterin keskiviikkona...

Söin sen jo tyhjäksi :pahis:


Terkuin,
Aukku 3 v.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 04 Joulu 2009 15:15

Sulla pitää olla vissiin 24 kalenteria... :raps: Ja iso Toblerone siihen päälle. :virne:

Mun joulukalenterista on syöty :salaliitto: . Muutkin kuin minä siis. Neljä päivää, viisi reikää, ei täsmää.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 04 Joulu 2009 15:20

Jouluforde on rakennettu,
joulu on jo ovella.
Keijosia ripoteltu
ompi Forden sivuilla.

Forden pienet keijolaiset
kirjoittelee kauniisti.
Foorumille lapsukaiset
runoilevat sulosti.

Kiitos sulle, Kuoloisemme,
kallis perustajamme,
kun sä teit Foorumimme,
paras joululahjamme.

Kuva

Anteeksi, olen supertylsistynyt.


Lisäys: 24 Dumle-kalenteria :kuola: + 4,5 kg:n Toblerone :kuola: Kuinkahan monta työmatkaa pitäisi veivata fillarilla, että polttaa kaikki kalorit :keijo:

Lisälisäys: En ole ollut minä! Siis Pascalin kalenterilla. Kiellän kaiken :tp:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 04 Joulu 2009 19:46

Aukku, olet ihana. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja friikkis » Pe 04 Joulu 2009 19:51

Tarjoustalosta ostettu muoviminikuusi on taas pystytetty kirjahyllyn päälle! Siihen kuuluvat valot sanoivat nähtävästi vaan itsensä irti. Noh, tuo nyt on itsessään jo niin mykistyttävä ilmestys, että ei siinä mitään valoja tarvita. :sydän:

Joulukalenteria en taaskaan ole hommannut. Tämä kuukausi tulee aina jotenkin niin puskista, ettei moista kalenteria ikinä hoksaa ostaa.

Ensi viikolla alkaa ekstrapitkä joululoma! :D
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Jorssi » La 05 Joulu 2009 02:06

Mullakin on Veikkauksen joulukalenteri. On ollut joka vuosi siitä asti, kun Veikkaus niitä rupes tekemään. Muistaakseni kerran olen voittanut sen kaikkein pienimmän voiton, mutta se jännähän siinä se pääasia on, ei ne voitot. Näin ainakin aina itselleni 24. päivä uskottelen. Tämän kertaisesta kalenterista olen neljä ekaa luukkua avattuani saanut kaikista erilaisen kuvion. Historian eka. Enteileekö tämä kenties jotain? :salaliitto: Jos kerrankin sais tuosta arvasta vähän isomman joululahjan. Lienee kuitenkin turha toivo. :epäilevä:

Näin muuten kaupungilla aika harvinaisen näyn. Tavallisen asuinkerrostalon kaikissa ikkunoissa oli kynttelikkö. Lisäksi kun kello oli jotain 21.45 ja lähdin kotiin kaupungilta, oli sen viisikerroksisen talon toinen ja neljäs kerros sammuttanut kaikki kynttelikkönsä ja muissa kerroksissa ne vielä paloivat. Kummallista. Voiko kyntteliköistä olla pykälä taloyhtiön säännöissä? :O:

Ja nyt mä vaan jaarittelen kaikkea turhaa tännekin. :blah: Mukavaa joulunodotusta kuitenkin kaikille keijoille, piditte sitten joulusta tahi ette.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 10 Joulu 2009 10:57

Tein eilen itselleni havukranssin! Siitä tuli ihan superhieno :superhymy:

Roipetta jäi niin paljon, että taidan tekaista pari kranssia lisää, ja lahjoitella lähipiirille. Oli älyttömän ihana joulutunnelma havuntuoksun keskellä näperrellä jotain nättiä ja jouluista :pilvi:

Mitähän muuta jaksaisi tehdä?


...En ole ostanut uutta joulukalenteria :p
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 10 Joulu 2009 15:10

Mitähän kaikkea sitä haluaisi kokkailla jouluksi :raps:
Lehteä tuossa lueskelin ja silmiini pisti ainakin: Portviinissä keitetyt pienet sipulit.
Voisivat taatusti maistua kunkun kupeessa.

Graavilohta ajattelin tehdä taas. Ehkä tekisi toisen konjakilla maustetuna :raps:
Vai käyttäisikö Vecchio Romagna brandyä joka on parempaa kuin kotona oleva konjakki.
Graavattua siikaakin voisi tehdä :raps:

Pitääpä lisääkin miettiä.
Paistaisikohan sitä kinkun :raps:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Pe 11 Joulu 2009 12:52

puolikarkea kirjoitti:Skray on päättäny kasvatella viestimääräänsä, kun tuplana raapusteloo useempaan ketjuun. ;)


Voi kekkula, nettini pätkii aina välillä, eikä suostu muka lähettämään viestiä ja sitten lähetän uudestaan ja sit onki kaks viestiä. Eikä heti näy kahta viestiä putkeen, vaan yksi vain. Olen ainakin nähnyt vain yhden, kun sitten olen tarkistanut lähettämäni viestin vielä ketjusta. Voi kekkula.

Anteeksi kanssafordailijani. :hullu:

Nyt takaisin jouluröpötykseen.

Tekisi mieli raaputtaa jo kaikki luukut joulukalenterista. Mutta hillitsen itseni ainakin vielä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 11 Joulu 2009 12:58

Vuosi vuodelta on vaikeampi keksiä lahjoja. Omiaan jopa. Kiertelin eilen Sokosella ja sain oman lahjatoivelistani valmiiksi. Umpimähkälahjoista on aika pitkälti luovuttu. Tasapainoa haetaan, että olisi jotain mieleistä ja jotain yllättävää. :virnu:

Lisäksi löysin äidille toivottavasti sopivan teoksen lahjaksi. :) Broidi on yleensä vaikea lahjottava, kun sillä on kaikki tarvitsemansa ja yleishyödyllisiä tuotteita hän ei juurikaan arvosta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja annastindeli » Pe 11 Joulu 2009 14:47

Miä raaputin jo eilen Veikkauksen kalenterini kaikki luukut :keijo: Eihän sieltä mitään tullu,
yhtä kuusta jäi taas puuttumaan tonnista. No eipähän tarvinnu aattona pettyä. :p
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Pe 11 Joulu 2009 15:04

No niin, maltti meni ja raaputin kaikki luukut. Voitin 5e. :keijo:
Ehkä ostan uuden kalenterin ja toivon suurempaa voittoa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 12 Joulu 2009 04:18

Olen aktiivisesti vältellyt joulun ajattelua, sillä se on muistuttanut liikaa liian hitaasti edenneen kandin aikataulusta. Nyt on kuitenkin joulumieli hiipinyt nurkan takaa pikku-marengin mieleen. :hullu:

Joulukalenteria en ole ostanut, kortteja en postita, lahjoja en ole ostanut yhtään ja joulusiivot ajattelin tehdä joskus joulun jälkeen. Kirjahyllyssä mulla on sentään huovutettu tonttu. Jouluvalmistelut ovat siis hyvässä vauhdissa. :jaaha:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Dnd » La 12 Joulu 2009 05:29

Imuroin huoneen, jossa on aika paljon tavaraa. No, onpahan sekin nyt tehty.
Omalle kämpälle laittelin tänään muutaman koristeen. Ikkunoihin valot laitoinkin jo vähän aiemmin. Enää pihakuusen valot uupuvat. (Jos siihen ylipäätään sellaiset laitan.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 15 Joulu 2009 13:59

Kohtahan tuo olisi taas, joulu. Ei yhtään tunnu siltä, vaikka vähän lunta saatiinkin maahan ethelässäkin. :hymyhali:

Joulukortit jäi, ainakin vielä, lähettämättä tänä vuonna, aikaisemmin kun on työnantajan puolesta merkkejä arkillisen saanut niin on tullut laitettua, mutta ei tältä nykyiseltä enää merkkejä heru. Tänä vuonna saankin kinkun töistä! :superhymy: Yksi mukavista työtovereista myöskin toi mulle Muumi-joulukalenterin, olisi tuokin jäänyt hankkimatta melko suurella todennäköisyydellä.

Joulu muuten sujunee perinteiseen tapaan Äiskän luona fläderin ja Äiskän kanssa, viimeksi mainittu varmasti lähtee töihin illalla, punaviini saattaa tänäkin vuonna virrata jopa pitkin jouluyötä. Joulumuonista ainakin tuo kinkku nyt tulee, ja jos ei muuten niin meikäläinen kyllä hakee mätisaavin vaikka itse - jos totta puhutaan, niin aloitin mädin kanssa läträämisen jo viime viikolla. :virne:

Pyhinä olisi ainakin tarkoitus tavata joitakin läheisistä ystävistä ja mahdollisesti, lievän vastentahtoisesti piipahtaa sukulaistenkin nurkissa. Jos ei muuta iloa tästä juhlasta niin ainakin vajaa työviikko ja liksa tulee aikaisemmin! :superhymy:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 16 Joulu 2009 12:00

Frendi soitti pari päivää sitten kysyäkseen mun osoitteen.

"Tässä taas näitä joulukortteja väännän, hitto ku pitää joka vuosi jättää viime tippaan. Hirvee duuni näis.. Tiedätkö senjasen osoitetta?"
-Nyt ei kyl muistu mieleen. Mitä sä ny ressaat, tuskin mä ja sejasekään olisi kovin pahoillaan, jos meille ei mitään kortteja tulisi.
"Öh..noh, oonhan mä joka vuosi teille lähettänyt... :O: "


Joo, niin oot. Ja joka vuosi siitä pitää erikseen soittaa ja kysyä osoite sekä mainostaa, kuinka vitulloinen homma se on lähettää
joulukortteja ties kuinka monelle sadalle ihmiselle. En halua niitä vitun joulukortteja! Mummolta korkeintaan.

Jos joskus ite innostunkin joulukortteja lähettelemään, teen kortit kyllä itse ja aloitankin jo aikaisin. Ei tarvii sitten soitella ihmisille
ja semisyyllistää niitä stressistä. Anteeksi vain ihmiset, mulla on useimpina vuosina ollut parempaakin tekemistä.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 16 Joulu 2009 12:10

Oon tänä vuonna harvinaisen innoissani joulusta, ehkä sen takia että suunnitelmissa on viettää eka joulu pääosin avohoidon kanssa kotona ja illalla ehkä suunnataan baariin. :) Aattona oon töissä ja menemme siitä Äiskän luo syömään ja saunomaan, jonka jälkeen sitten kotiin lorvailemaan.

Pyhien ohjelmassa siis lähinnä oleilua ja puuhastellaan sitten mitä sattuu huvittamaan. Tapanina oon menossa ainakin ratsastamaan! :sydän:

Kävin eilen postittamassa joulukortit ja selvisin postista suht nopsasti, vaikka olihan siellä muutama muukin ihminen kortteja laittamassa. :D Kortit väänsin ihan itse ja oon aika tyytyväinen niihin, sain tehtyä nätit kortit suht edullisesti. Ja osoitteetkin löytyivät Enirosta ilman mitään tuskailuja.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ke 16 Joulu 2009 14:53

heartless kirjoitti:Ja osoitteetkin löytyivät Enirosta ilman mitään tuskailuja.


:femmat:
Jotkut osoitteet oli mulla jo ennestään, kun viime vuonna fiksuna tyttönä kirjoitin kaikki ylös vihkoon ja tänä vuonna sai vain suoraan siitä katsoa mihin pitää kortit lähettää. Osoitekirjat kunniaan. Ja loput puuttuvat osoitteet löytyivätkin sitten netistä, helppoa kuin mikäkin.

Tänään olen siivonnut ja nyt on kaikki suurimmaksi osaksi jo tehty, niin ei tartte ens viikolla töitten jälkeen enää siivoamaan alkaa. Töissä tulee nimittäin olemaan yhtä helvettiä, kun ihmiset ostaa ruokaa kuin viimeistä päivää. Eikä sen helvetin jälkeen enää jaksa kotona alkaa siivoamaan. Viikonloppuun jätin ainoastaan lakanoiden vaihtamisen, mutta se nyt ei ole kova homma onneksi.

Joululahjat on suurimmaksi osaksi vieläkin ostamatta, mutta huomenna olisi tarkoitus ostaa kaikki lahjat töiden jälkeen. Sitten olisi sekin homma tehty. Joululahjojen paketointi on kivaa. :)

Viikonloppuna aiotaan tyttöjen kanssa vielä keittää glögit ja ajattelin leipasta vielä joulutorttujakin. Ihanaa. :sydän:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja annastindeli » To 17 Joulu 2009 16:42

Minäkin askartelin joulukortteja alkuviikosta. Miusta on kyllä mukava
tehdä ne ite, kun ei niitä kuitenkaan tuu laitettua ku korkeintaan parikymmentä.
Jouduin kyllä viestittelemään ihmisiä osoitteista, kun osoitekirja on hävyksissä.
Postin kautta laitoin kyllä vaan osan, kun ei ollu merkkejä kaikkiin, mut osaa
ihmisistä kuitenkin näkee tässä joulun alla niin voi antaa kortin henk. koht.
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Maija » Su 20 Joulu 2009 14:24

Kiirettä pitää, joten tuskin ehdin enää ennen joulua käymään Fordella. :tilt:

Siispä oikein ihanaa joulua kaikille fordelaisille! :hymyhali:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 21 Joulu 2009 14:14

Oho!
Joulukuun päivämäärä alkaa jo kakkosella!
Joulufiilis on käväissyt kerran ratikassa istuessa ja Paavalinkirkon pihan valaistua puuta katsellessa.
Joululahjapajankin on ollut pystyssä pari päivää, mutta silti ajatus heijaa jossain muualla. Mitä tehdä?
Klökiä ois jääkaapissa yksi litra, vaan en ole viitsinyt avata sitä itseäni varten. Pipareita en raaskinut
ostaa, kun tiedä pupeltavani koko paketin itsekseni jos sellaisen kotiini tuon.

Ajatuksissa leikittelen pakkaavani uikkarin ja mekon reppuun ja lähteväni jonnekin, missä on auringon-
paistetta nahalle. Ehkä siksi ei joulumieli pääse valloilleen. Toiveet on jossain muualla kuin lumileikeissä
sohvassa ja suklaarasiassa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja damn » Ti 22 Joulu 2009 11:48

No niin, nyt olen saapunut joulunviettoon kotikotiin. Kohta lähden kaupungille ja ostan ensimmäisen joululahjan tänä vuonna. Joku voisi ehkä sanoa, että olen taas jättänyt kaiken viime tippaan :epäilevä:.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 22 Joulu 2009 15:33

I can't get no satisfaction... eiku Joulufiilis. Ei vaan tule joulufiilistä. :p Ehkä jouluaattona vasta saa sen
lämpimän piparinhajuisen tunteen päälle tai ei ehkä sittenkään. Vanheneminen on perseestä.
Eilen paketoin joululahjat. Tänään taidan koristella porukoitten seinät. Illan voisi kitata alkoholistista
glögiä ja kuunnella Hansonin joululevyä ja tavoitella sitä joulun tunnetta... :p
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 22 Joulu 2009 18:18

Shay kirjoitti:Tänään taidan koristella porukoitten seinät.


Mielikuva Shaysta maalaamassa grafitia (tulikohan tuo kirjoitettua oikein) porukoidensa seinään... :p
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron