Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Pe 25 Marras 2011 20:31

Huomenna on työpaikan pikkujoulut ja ensimmäinen paketti on siten käärästy ja rusettikin päälle laitettu. Sen perusteella ei tullut jouluisempi olo.
Juhlissa on tarjolla ensimmäiset jouluruuat tälle vuodelle ja innolla sitä odotan. Tulisko sitten edes vähän jouluisempi olo?
Joulukuu on kuitenkin jo ovella.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Su 27 Marras 2011 08:09

Musta on käsittämätöntä, että joulu on jo vajaan kuukauden päässä, koska kesä oli ihan just äsken. :isosilmä:
Tää syksy on mennyt kirjaimellisesti luvattoman nopeasti.

Mutta koska joulu nyt joka tapauksessa on tulossa, kävin jo jouluostoksilla. Mustan perjantain jäljiltä kaupoissa oli vielä rajuja tarjouksia ja eritoten joulukoristeita sai tuntuvilla alennuksilla. Ostin pari. Paikalliset joulukoristeet ovat kyllä niin sanotusti something else. Olisittepa nähneet ne. Kuuseen voi ripustaa mm. surffilaudalla seisovan puolialastoman pukin tai isosilmäisen glitter-koiran.

Jotenkin tuntui, että joulutunnelma oli silti vielä maltillinen, joululaulut soivat vain osassa kaupoista vaimeasti. Ihme kyllä.

P.S. Ostin myös superhalvat jouluvalot (moniväriset, ihan vain yleisen keijouden vuoksi) ja äsken yritin ripustaa niitä seinään sinitarralla. Heti tuli alas. :keijo: PItää keksiä jotain muuta, ts. ostaa edes teippiä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Su 27 Marras 2011 11:36

skray kirjoitti:Huomenna on työpaikan pikkujoulut ja ensimmäinen paketti on siten käärästy ja rusettikin päälle laitettu. Sen perusteella ei tullut jouluisempi olo.
Juhlissa on tarjolla ensimmäiset jouluruuat tälle vuodelle ja innolla sitä odotan. Tulisko sitten edes vähän jouluisempi olo?
Joulukuu on kuitenkin jo ovella.


Ei ollu jouluruokaa tarjolla, mutta hyvää ruokaa oli. :kuola:
Ei muuttunut mielikään jouluisammaksi.
Pikkujouluihin vein lahjaksi joulukarkkeja erään ystäväni liikkeestä ja lottorivin. Tilalle sain kaksi pakettia Ikean Nyttja-valokuvakehyksiä; mustat ja valkoiset. :virne:
Hyvä lahja tosin, koska nyt voin kokeilla tehdä niihinkin mosaiikkia koristeeksi. :P
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 28 Marras 2011 12:19

Olin eilen pojan kanssa pihalla, pyörittiin oman taloyhtiön alueella. Yhden naapurin takapihan ohi mennessä katsoin, että onpa heillä ikkunoissa jo paljon jouluvaloja. Tarkemmalla stalkkauksella huomasin, että heillä on sisätiloissa kokonaisuudessaan koristeltu joulukuusi :friikki: Okei...

Itse sytytin terassin lyhtyihin kynttilöitä pimeää iltaa pehmentämään. Pohdin, että voisihan tuota jouluvalojakin pikkuhiljaa kietaista kaiteisiin. Ehkä sitten joulukuussa :gay:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 28 Marras 2011 13:17

Laitoin eilen jouluvalot sisäikkunoihin (parvekkeelle viritin valot jo reilu viikko sitten), ensimmäinen
adventti kun oli. Ja ajattelin että jospa ne toisi edes vähän joulumieltä, mutta p*skat. Ulkona satoi
vettä eikä lumesta tietoakaan, yritä siinä sitten kehittää joulumieltä.
Tänä vuonna laitan hieman vähemmän joulua kotiin, koska lähdemme muutaman viikon päästä
vanhempieni luo pohjoiseen. Valot ja jouluverhot ikkunoihin ja tontut juoksemaan seinille, ja se on
siinä. Enempää en jaksa enkä viitsi, sillä olemme koko joulun ajan lähes uuteen vuoteen pohjoisessa.
Normaalisti kaivaisin kaikki muutkin tonttu- ja joulupukkikoristeet esille ja toki jouluksi kuusi sisälle.
Olen ehkä jonkin sortin joulufriikki. :joulukeijo:

Lauantaina ajattelin lähteä jouluostoksille ja hoitaa kaikkien lahjat samalla kertaa. Onneksi ei tarvitse
ostaa kuin lapsille (omat lapset sekä molempien kummilapset), mutta siinäkin riittää ostettavaa. Näen
itseni jo valmiiksi riekaleina Helsingin keskustassa. :friikki:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 28 Marras 2011 13:41

Mun mielestä jouluverhot on todella hc-kamaa, sun mielestä "ihan pieniä juttuja vain". :keijo:
Mutta tästähän keskusteltiin ilmarissakin yks päivä, kuinka mun mielestä on outoa alkaa koristelemaan jo marraskuussa, kun normaalisti koristellaan jouluaattona. :keijo:

Mä koristelin kyllä työpaikalla eilen. Muutamat köynnökset ja tonttukoristeet, ja sit joulukortteja ympäriinsä. En mä tiedä huomaako niitä kortteja edes kukaan, mutta onpahan kuitenkin laitettu. :tilt:
Kotiani tuskin koristelen tänä vuonna lainkaan, kun menen vanhempieni luo jouluksi. Viime vuonna koristeltiin Moukurin kanssa yhdessä. :hymyhali:

Kiinnostaakin nähdä, mitä Mokke tykkää joulukuusesta. Voi olla, että sen kanssa ollaan helisemässä, kun koristeita on varmaan aika ihana tassulla heilutella. :hullu:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 28 Marras 2011 14:11

Huh ja puh, nyt oon ostanu yhtä tai kahta lahjaa lukuun ottamatta kaikki joululahjat, jee! Tässä on just paketointiurakka meneillään; ihmiset saa multa kyllä tänä jouluna aika omituisen muotoisia paketteja. No, ehkä ne ei sit heti arvaa, mitä pakettiin on kääritty. :pepsis:
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 28 Marras 2011 14:13

Lyyra kirjoitti:Mun mielestä jouluverhot on todella hc-kamaa, sun mielestä "ihan pieniä juttuja vain". :keijo:
Mutta tästähän keskusteltiin ilmarissakin yks päivä, kuinka mun mielestä on outoa alkaa koristelemaan jo marraskuussa, kun normaalisti koristellaan jouluaattona. :keijo:


No se on pieni juttu. :virne:

Ja tosiaan, muillekin kerrottakoon, että viime viikolla keskustelimme ilmarissa jouluvalojen ja -koristeiden
laitosta. Minä odotin viikonloppua ja adventtia, että pääsen laittamaan valot ikkunoihin ja Lyyrasta se oli
todella käsittämätöntä että joku koristelee jo nyt, heillä kun on tapana koristella vasta aattoaamuna. Minusta
taas on outoa että joku koristelee vasta jouluaattona, kun kuusikin tuodaan sisälle jo aatonaattona ja
koristellaan tuolloin.
Ja tässä koko ensimmäisenä adventtina koristelun aloittamisessahan on kyse (ainakin minulle) juurikin joulun
odotuksesta ja ns. laskeutumisesta jouluun. (Ja uskonnon sekoittamisella jouluun ei ole minun/meidän joulussa tilaa.)
Mutta jokainen tavallaan, se suokaamme jokaiselle. :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 28 Marras 2011 14:17

Wildchild kirjoitti:Minusta taas on outoa että joku koristelee vasta jouluaattona, kun kuusikin tuodaan sisälle jo aatonaattona ja koristellaan tuolloin.

Millä perusteella sä oletat, että meillä tuodaan kuusi sisälle jo aatonaattona? :virne: Meillä kuusi tuodaan sisälle (ja kaikki muutkin koristeet otetaan esille) aattoaamuna ja koristellaan samalla kun katsotaan Joulupukin kuumaa linjaa. :tilt:
Parhaimpina vuosina ollaan käyty ostamassa kuusi vasta aattoaamuna. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 28 Marras 2011 14:26

Lyyra kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:Minusta taas on outoa että joku koristelee vasta jouluaattona, kun kuusikin tuodaan sisälle jo aatonaattona ja koristellaan tuolloin.

Millä perusteella sä oletat, että meillä tuodaan kuusi sisälle jo aatonaattona? :virne: Meillä kuusi tuodaan sisälle (ja kaikki muutkin koristeet otetaan esille) aattoaamuna ja koristellaan samalla kun katsotaan Joulupukin kuumaa linjaa. :tilt:
Parhaimpina vuosina ollaan käyty ostamassa kuusi vasta aattoaamuna. :keijo:


Sori, unohtui laittaa että meillä kuusikin tuodaan sisälle aatonaattona. :joulukeijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 28 Marras 2011 14:38

Ei hyvänen aika, osa I: Tajusin juuri että voin laittaa parvekkeelle jouluvalot :keijotäpinä:

Ei hyvänen aika, osa II: Tajusin juuri että vakavissani harkitsen jouluvalojen laittamista parvekkeelle :isosilmä: näinköhän se höperöityminen alkaa minun tapauksessani... :raps:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ma 28 Marras 2011 15:24

Miä ostin tänä vuonna valosarjan jonka laitoin keittiön ikkunaan jo pari viikkoa sitten.
En oikeastaan miellä sitä jouluvaloiksi, kun on vaan aika perus valosarja "kristalli"koristein,
ja tuo vähän piristystä tähän pimeään. Tosin samalla laitoin toiseen ikkunaan kynttelikön,
joka kyllä on joulukoriste. :keijo: Mutta sekin oikeastaan vaan valon takia. Kolmanteen ikkunaan
tahtoisin semmosen tähden, kunhan nyt vaan sais aikaseks ostaa semmosen.

Tahtoisin laittaa uudet verhot keittiöön, semmoset jotka olis talviset mutta ei suuremmin jouluiset.
Mietin semmosta punatulkkukangasta, en minä mitään tonttuja kuitenkaan maaliskuulle asti kato.
Ja kuka nyt joka kuukausi jaksaa verhoja vaihtaa, en minä ainakaan. Tänä vuonna vois ehkä
enemmän laittaa omaa kotia jouluksi, tosin nytkin mennään pyhiksi vanhempien luo. Ja pitäis
tässä ennen joulua raapia kasaan kauhea määrä opiskelua, niin ei ehkä kauheesti kuitenkaan jouda.
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 28 Marras 2011 16:36

annastindeli kirjoitti:Ja kuka nyt joka kuukausi jaksaa verhoja vaihtaa, en minä ainakaan.

Kuka sitä jaksaa joka vuosi verhoja vaihtaa, en minä ainakaan. :keijo:
Kuusi vuotta ollut samat verhot ikkunoissa ja on alkanut tuntumaan siltä, että voisi olla aika vaihtaa toisenlaisiin.

Mie en ole joulun suhteen tehnyt vielä yhtikäs mitään. Loppuviikosta voisin periaatteessa ripustella jouluvalot olkkariin tunnelmavaloiksi, kun sitten olis jo oikea kuukausi menossa. Joulunalusviikolla pistän varmaan meidän minikuusen esille ja koristelen sen. Joulu tulee vietettyä vanhempien luona, joten isommin tuskin jaksan koristella.

Hiljalleen pintaan alkaa nousta ahdistus mitä sitä keksisi joululahjoiksi. Ei viittis ihan mitään jonninjoutavaa hankkia. :hullu:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 28 Marras 2011 16:43

puolikarkea kirjoitti:
annastindeli kirjoitti:Ja kuka nyt joka kuukausi jaksaa verhoja vaihtaa, en minä ainakaan.

Kuka sitä jaksaa joka vuosi verhoja vaihtaa, en minä ainakaan. :keijo:

:femmat:
Tosin nykyisessä asunnossa ei ole verhoja lainkaan. En oo jaksanut laittaa, kun ei täällä ole tilaa kiivetä tuonne ikkunalle. Verhojen ripustaminen ei oo mun hommaa. Se lienee myös se isoin syy, miksi jouluverhot tuntuu mun mielestä ihan käsittämättömältä jutulta (joulukauden lyhyyden lisäksi). Muutaman päivän tai korkeintaan parin viikon takia käydä sellainen operaatio läpi. :isosilmä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 28 Marras 2011 17:34

Lyyra kirjoitti:Se lienee myös se isoin syy, miksi jouluverhot tuntuu mun mielestä ihan käsittämättömältä jutulta (joulukauden lyhyyden lisäksi). Muutaman päivän tai korkeintaan parin viikon takia käydä sellainen operaatio läpi. :isosilmä:


:keijohei: Meillä on jouluverhot ekasta adventista n. tammikuun puoleen väliin. Ei tosin mitään
tonttuverhoja, vaan nätin punaiset. Sen jälkeen voikin suoraan vaihtaa kevät/kesäverhot. :virne:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 28 Marras 2011 18:07

Wildchild kirjoitti:Ja tosiaan, muillekin kerrottakoon, että viime viikolla keskustelimme ilmarissa jouluvalojen ja -koristeiden
laitosta. Minä odotin viikonloppua ja adventtia, että pääsen laittamaan valot ikkunoihin ja Lyyrasta se oli
todella käsittämätöntä että joku koristelee jo nyt, heillä kun on tapana koristella vasta aattoaamuna. Minusta
taas on outoa että joku koristelee vasta jouluaattona, kun kuusikin tuodaan sisälle jo aatonaattona ja
koristellaan tuolloin.
Ja tässä koko ensimmäisenä adventtina koristelun aloittamisessahan on kyse (ainakin minulle) juurikin joulun
odotuksesta ja ns. laskeutumisesta jouluun. (Ja uskonnon sekoittamisella jouluun ei ole minun/meidän joulussa tilaa.)
Mutta jokainen tavallaan, se suokaamme jokaiselle. :hymyhali:


Joo, jokaiselle suotakoon omat tapansa tässä asiassa. :tilt: Haluaisin silti olla sitä mieltä, että koristeleminen marraskuun lopussa tai joulukuun alussa ei ole mitenkään outoa, se on vaan eri tapa. Veikkaisin jopa, että se on amerikkalainen tapa (täällä enemmänkin sääntö kuin poikkeus), joka on yleistymässä Suomessakin samalla kuin kaikenlaiset jouluvalot sun muut vastaavat kovasti näkyvät koristeet. :tilt: Meilläkin kotona ennen koristeltiin vasta aatonaattona tai jotain, mutta viime vuosina jo aiemmin. Siinä vaiheessa kun itse ostin muovikuusen, aloin myös laittaa sen esille reilusti ennen joulua, varsinkin koska varsinaisena jouluna en sitten ollut kotona. Koska tykkään joulusta ja joulutunnelmasta. :sori:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 28 Marras 2011 20:05

Mr. Smith kirjoitti:Ei hyvänen aika, osa I: Tajusin juuri että voin laittaa parvekkeelle jouluvalot

Ei hyvänen aika, osa II: Tajusin juuri että vakavissani harkitsen jouluvalojen laittamista parvekkeelle :isosilmä: näinköhän se höperöityminen alkaa minun tapauksessani... :raps:

Meillä on jo :joulukeijo:

Mutta ensimmäinen adventti meni jo - voi laittaa muutkin jouluvalot paikalleen :joulukeijo: :joulukeijo:

Sähköyhtiöltä tuli muuten jouluterveiset, nostavat taas kuulemma hintaa :epäilevä:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 28 Marras 2011 20:14

Jee nyt on meilläkin jouluvalot, parvekkeella ja parin huoneen ikkunoissa :D . Ois ollut aikaisemminkin, jos olisin jaksanut kaivaa ne :hullu:

Tällä tai ens viikolla aattelin jaksaa vaihtaa jouluverhot ja ehkä jotain pientä, riippuu vähän kuinka pitkälle mun siivous tästä lähtee etenemään.
Koska vaikka mä en joulua siellä kaapissa vietäkään, niin kyllä mä nekin jouluks siivoon, en mä muuten koskaan tekis niin.
Tänä vuonna saa tosin koristella aikaisemmin, kun ehkä joudun lähtemään kotiseudulle jo viikkoa ennen joulua,
muuten laittaisin kaikki joulujutut vasta sillä viikolla.

Meillekin porukoille tuodaan kuusi vasta aattoaamuna, muut koristeet on yleensä laitettu jo vähän ennen.
Meillä itsellä oli kyllä viime vuonna kuusi jo muutama päivä ennen, ihan vaan kun ei itse aattona oltu kotona,
tänä vuonna ei sitten laiteta ollenkaan, kun mennään pidemmälle joulun viettoon.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 28 Marras 2011 20:52

Ostin joulukalenterin, jona toimii jo ainakin kolmatta vuotta putkeen Pandan Juhlapöydän konvehteja -rasia. Siihen vaan numerot ja a vot! :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 28 Marras 2011 21:05

Pascal Lemoix kirjoitti:Ostin joulukalenterin, jona toimii jo ainakin kolmatta vuotta putkeen Pandan Juhlapöydän konvehteja -rasia. Siihen vaan numerot ja a vot! :keijo:


Mä en pystyisi syömään vain yhtä konvehtia per päivä. :O: Tosin jos se olisi joulukalenterin muodossa, niin ehkä sitten. :raps: Pystynhän joulukalenteristakin syömään vain yhden luukun sisällön kerrallaan. :raps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 28 Marras 2011 21:45

Suvi kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:Ostin joulukalenterin, jona toimii jo ainakin kolmatta vuotta putkeen Pandan Juhlapöydän konvehteja -rasia. Siihen vaan numerot ja a vot! :keijo:


Mä en pystyisi syömään vain yhtä konvehtia per päivä. :O: Tosin jos se olisi joulukalenterin muodossa, niin ehkä sitten. :raps: Pystynhän joulukalenteristakin syömään vain yhden luukun sisällön kerrallaan. :raps:

:lanppu: Tai jos ostaa 24 konvehtirasiaa kalenteriksi :raps:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 28 Marras 2011 21:50

Se olisi jo aika HC:tä :virne:

Voisi tulla aattona Pandaa molemmista päistä ja lisäksi korvista...
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 28 Marras 2011 22:41

Ulkona käydessä huomasin, että viikonlopun aikana on ilmestynyt todella moniin ikkunoihin jouluvaloja. Tuntuu oikein, että useampiin kuin aiemmin. Näin "aikaisin" ennen joulua siis. Voisikohan se johtua siitä, että nyt on muuten niin synkkää, että valot vähän piristävät. Itse laitoin jo kuukausi sitten ekat valot parvekkeelle. Oon ehkä kertonutkin niistä jo aiemmin täällä. Eli laitoin lintuhäkkiin valot ja sen roikkumaan parvekkeelle. Ei näytä niinkään jouluvalolta, vaan enemmänkin piristää pimeyttä. :) Nyt voisi sitten vähitellen virittää joulutähden ikkunaan ja laittaa vaikka kynttelikönkin, joka saatiin lahjaksi toissa vuonna. Joulukuuhan on pian täällä. :joulukeijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 29 Marras 2011 12:36

Mulle tää tulee taas kuin Liukas Kelikin. Yllättäen.
Ylihuomenna on virallisesti se kuukausi. :epäilevä:
Do. Not. Like.

Naapureilla on kyllä ihan tyylikkäät valot ikkunassa. Erilaiset, värikkäät, mutta hillityt. Ei mitään välkkyvilkkua tai muuta migreenin aiheuttajaa.
Sen yläpuolella on sininen rykelmä, jonka tyylittömyys korostuu tuon alakerran rinnalla. Hei siniset "valot". Mitä ihmeen narkkarivastustajia ne on?
"Pistetään tää sininen jouluvalo tohon parvekkeelle, niin ainakaan siellä ei voi kukaan sitten narkkailla" :pahis: :epäilevä:

Punajuuritarjonta kaupassa paranee aina joulun lähestyessä.
Se, jos mikä, on hyvä asia!

Käymme perheen sisäistä "missä aiot olla jouluna"-keskustelua.
2/9 on jo pahoittanut mielensä :superhymy:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Ti 29 Marras 2011 13:15

Meni suunnitelmat uusiksi :o:

Sisko töissä koko joulun, joten viime vuoden suunnitelmat ei niikseen käy. Äidin vanhemmat eivät halua kotoaan lähteä käymään äidin luona (kun matka on pitkä ja pimeä ja siellä on elukoita), joten muutettiin suunnitelmiamme niin, että mennään äidin luo iltasella viettämään joulua (koska muuten Äiti olisi varmaan ollut yksin, kun siskokaan ei työvuoroiltaan 8-20 jaksa viihdyttää vieraita), ja aattoaamusta mennään Beiben porukoille. Sinne onneks tulee myös Beiben veli perheineen, niin me voidaan olla menemättä sitten joulupäivänä niiden kanssa joulupäivälounaalle :D

Kai tää tästä sujuu ihan hyvin, mua vähän jänskättää joulu(...aatto) kolmisteen äidin ja Beiben kanssa, kun me ei olla kuitenkaan niin hirveästi oltu keskenämme. Hyvähän se on, että noi tutustuvat toisiinsa enempi, mutta... Olemme jännän äärellä! :D

Joululahjaostoksille suuntaan varmaan piakkoin, which is nice! :D Eka lahja on jo tosin hankittuna, oon ylpeä itsestäni :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa