Mitä tulikaan luvattua?

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 02 Tammi 2009 00:33

Teitkö lupauksia vuoden vaihtuessa? Mitä olet vuosien saatossa luvannut ja kuinka lupaukset ovat pitäneet?

En yleensä tee uudenvuodenlupauksia. Tänä vuonnakin lupaukseni oli melko tylsä. Lupasin lajitella biojätteet paremmin. Häpeäkseni täytyy todeta, että en ole lajitellut elokuun jälkeen ollenkaan biojätteitä. :nolo: Kaupassa käydessä biojätepussien osto aina unohtuu. Enkä ole jaksanut lehdestä taitella pussia. Nyt kuitenkin alan ne taas lajitella.

Joskus olen luvannut olla tietyn ajan vuodesta karkkilakossa, mutta se on ollut aina todella tuskaista. En varmaankaan olisi karkkilakkoillut, jos mukana ei olisi ollut rahallista houkutinta. Aina en ole pystynyt karkkilakkoani pitämääm, mutta yleensä kyllä. Urheilun lisääminen on ollut aika usein ollut uuden vuoden lupaukseni. Sitä en kuitenkaan ole saanut pidettyä. Hetkellisesti saatan alata käydä useammin lenkillä, mutta yleensä innostus laantuu todella nopeasti.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 02 Tammi 2009 00:39

Suunnittelin lupaavani, että rajoittaisin netin hupikäytön vain viikonloppuihin, mutta onneksi peräännyin ajatuksesta viime hetkellä.
Sen sijaan (tai no alunperin se oli "sen lisäksi") lupasin lopettavani röökin ja alkoholin. Ne lupaukset lienevät suht helppo jopa pitää.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 02 Tammi 2009 13:44

Lupasin tänä vuonna olla lupaamatta mitään, sillä vuosi on pitkä aika ja joskus hetken mielijohteesta tehdyt lupaukset alkavat jossakin vaiheessa tuntua kovin kaukaisilta. Tylsä vastaus, mutta tämä on ainoa lupaus, jonka pystyn pitämään. :tilt:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 02 Tammi 2009 15:08

Minä, joka yleensä vastaan tinan valusta ja muista uudenvuoden puuhasteluista, muistin vasta tänään koko tinan. Samalla muistin, etten edes muistanut, että uutenavuotena pitäisi muistaa luvata jotain. :tilt:

Olin vain huolissani, että ruoka riittää kaikille. :p

En siis luvannut mitään.

Jouluna tosin lupasimme, että uutenavuotena loppuu karkin mässytys ja alkaa terveellisempi elämä. Siksi otimme ilon irti näistä välipäivistä ja mussutimme karkkia ja kaikkea epäterveellistä niin paljon kuin mahtui. :tilt: Tänään en ole vielä sortunut. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 02 Tammi 2009 21:24

En ole pitkään aikaan oikeastaan kunnolla luvannut mitään. Viime vuonna taisin luvata jatkaa säännöllistä liikuntaa ja se lupaus se piti aika hyvin. :D
Se on vaan niin, että voin paremmin kun liikun, ja olen ehkä jos en nyt onnellisempi, mutta ainakin paremmalla tuulella.
Jos tänä vuonna vaikka lupaisi vähentää kaikenlaisen epäterveellisen syömistä. Mietin jopa jonkinlaista karkkilakkoa, mutta en usko että se pitäisi.
Mieluummin hukutan mahdolliset suruni karkkiin kuin kalsarikänneihin.

Niin joo, mitään tipatonta tammikuuta minulla ei tarvetta pitää, sillä en juo niin paljon, että olisi tarkoitus vähentää.

Ehkä se karkiton tammikuu olisi ollut hyvä ajatus, mutta se on nyt liian myöhäistä. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja theia » Ke 02 Tammi 2013 19:44

Mä lupasin facebook-kiertostatuksen kautta olla syömättä herkkuja 55 päivään. Siis niin monta päivää kun tykkäyksiä oli tullut ennen vuodenvaihtumista.

55 päivää! Ilman herkkuja! APUA! :virne:

Meillä oli eilen kiivaat keskustelut, mitä herkut nyt oikeastaan ovatkaan, mutta mä listasin karkit, sipsit, pähkinät (tyyliä chilipähkinät, suolapähkinät), kebabit, pitsat, hampparit, jätski, keksit, kakut...

Oon huomannut että esim. töissä tulee hyvin helposti naposteltua karkkia iltavuoroissa (kun on tylsää :keijo: ). Tänään oon napostellut viinirypäleitä.

Sen lisäksi lupasin, että lopetan tupakanpolton tänä vuonna. En spesifioinut että milloin :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 02 Tammi 2013 20:58

Onnea theialle koitokseen. :keijopeukku:

Mä en taaskaan luvannut mitään, mutta silti olen saanut itseni eteen hirveästi aikaiseksi näinä parina päivänä. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 02 Tammi 2013 22:57

Mä lupasin enemmän pystyyn nostettuja pupun korvia.
Rohkeutta ja uteliaisuutta niihin hetkiin kun pupu haluaisi kirmata piiloon.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Tammi 2013 14:22

Olen puolittain luvannut hankkia itselleni pyykkikoneen, jos olosuhteet sallivat ja saan jostain lisäsäästöjä.
Ja olen puolittain luvannut myös olla käymättä Subwayssa, Hesburgerissa tai McDonald'silla tänä vuonna. Noista viimeinen ei varmaan tuota vaikeuksia, koska en muutenkaan käy siellä juuri koskaan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 04 Tammi 2013 17:48

Aika laiska olen tekemään lupauksia, mutta yhden voisin tehdä: Juo enemmän vettä. :keijo:

Jos pyrkisi vaikka siihen, että työpäivän ajaksi täyttäisi puolen litran pullon ja joisi sen. Illalla sitten pari isoa lasillista, minkä olen kyennyt toteuttamaan aiemminkin, mutta päivän aikana tulee juotua tosi vähän. Veden juominen piristää, mutta toisaalta runsas vesi jo kuplii mahassa. :friikki: :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 04 Tammi 2013 17:51

L-S kirjoitti:Veden juominen piristää, mutta toisaalta runsas vesi jo kuplii mahassa. :friikki: :keijo:


Laita jo edellisenä iltana vesikannuun vettä ja muutama hyppysellinen merisuolaa ja sitruunaviipale. Tämä estää sitä inhottavaa hyllyvää tunnetta ja imeytyy myöskin paremmin. :D
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 04 Tammi 2013 19:08

Hyvä vinkki, pitäisikin kokeilla. :D Tosin töissä toi voi olla vähän hankalaa. Pitäisi kantaa joko valmiiksi täytetty vesipullo tai sitruunat ja suola kotoa. Ja kannukin pitäisi ostaa. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Tammi 2013 20:29

Lyyra kirjoitti:Olen puolittain luvannut hankkia itselleni pyykkikoneen, jos olosuhteet sallivat ja saan jostain lisäsäästöjä.
Ja olen puolittain luvannut myös olla käymättä Subwayssa, Hesburgerissa tai McDonald'silla tänä vuonna. Noista viimeinen ei varmaan tuota vaikeuksia, koska en muutenkaan käy siellä juuri koskaan.

Ai niin. Lupasin myös, etten joisi kahvia muuten kuin aamiaisen yhteydessä. Siitäkin huolimatta, että "kahvi ei olekaan vain aamiaista enää, se on koko päivän juttu."
Iltapäiväkahvit korvaan teellä - ainakin aikomuksen mukaan.
Lisäksi olen jonkinnäköisessä karkkilakossa ainakin niin kauan kuin jaksan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 04 Tammi 2013 22:37

Nyt keksin mitä voisin luvata itselleni. Jotain haasteellista.

Vuoden päästä mä osaan ja pystyn seisomaan käsilläni.

Kyllä. Näin on näppylät.

Heti alkoi ahdistamaan. :virne:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Suvi » La 05 Tammi 2013 15:16

Päätin pitää karkittoman tammikuun. En tosin päättänyt jättää muita herkkuja pois, mutta ne eivät olekaan suurin ongelmani, vaan juuri karkit ja suklaa. Pyrin tosin siihen, etten korvaa karkkeja muilla herkuilla. Eilen ostin viikonlopun karkkipussin sijaan (myös) viinirypäleitä. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 10 Tammi 2013 16:25

Ihana tuo Nugsun lupaus. :virne:

Mie en luvannu mitään, kuten en viime vuonnakaan. Joskus on tullut lupauksia elämäntaparempasta tehtyä, mutta huonolla menestyksellä. Parempi siis olla lupailematta liikoja, ettei mörökölli vie.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Tammi 2013 17:06

Karkkilakko päättyi eilen. :virne:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja L-S » To 10 Tammi 2013 17:55

Hyvä Lyyra :virne:
Mä en varmaan pystyisi noinkaan pitkään karkkilakkoon.

Veden juominen sen sijaan etenee melko hyvin. Tänään on mennyt jo yli puoli pullollista. Ja kotona olen juonut tätä ns. Pyhän Nugaan vettä, jota tuntuu kyllä miellyttävämmältä juoda kuin suoraan hanasta. :keijo:
(Mielenkiintoista, eikö?)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Tammi 2013 18:13

Ai niin, se Pyhän Nugaan vesi. :lanppu:
Ehkä haen naapurikaupasta sitruunaa ja läträän huomenna kannujen kanssa. :raps:

Ai juu ja kiitos, L-S. :virne:
En oikein osaa tällaisia erillisiä karkkilakkoja, kun en muutenkaan syö karkkia kuin joskus tosi harvoin.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Nugat » To 10 Tammi 2013 19:10

Siunaan teidät kaikki, oi te Pyhän Nugaan vettä nauttineet. :soosoo: :tp:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja SirPet » To 10 Tammi 2013 21:56

Nugat kirjoitti:Siunaan teidät kaikki, oi te Pyhän Nugaan vettä nauttineet. :soosoo: :tp:


Onko L-S ja Lyyra nyt siunatussa tilassa? :o:
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Tammi 2013 21:59

SirPet kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Siunaan teidät kaikki, oi te Pyhän Nugaan vettä nauttineet. :soosoo: :tp:


Onko L-S ja Lyyra nyt siunatussa tilassa? :o:

Mitään en oo nauttinut. :nirppa:
Huomenna vasta. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja theia » Ma 25 Helmi 2013 10:41

theia kirjoitti:Mä lupasin facebook-kiertostatuksen kautta olla syömättä herkkuja 55 päivään. Siis niin monta päivää kun tykkäyksiä oli tullut ennen vuodenvaihtumista.

55 päivää! Ilman herkkuja! APUA! :virne:

Meillä oli eilen kiivaat keskustelut, mitä herkut nyt oikeastaan ovatkaan, mutta mä listasin karkit, sipsit, pähkinät (tyyliä chilipähkinät, suolapähkinät), kebabit, pitsat, hampparit, jätski, keksit, kakut...

55 päivää takana! I did it! :D Tosin pitsaan sorruin pariin otteeseen olosuhteiden pakosta. Mutta karkit, sipsit, jätskit, keksit ja kakut oli pannassa loppuun asti (vaikkakin kaksilla illallisilla olikin jälkkärit, ne otin, koska olisi ollut epäkohteliasta olla ottamatta).

Tänään siis on herkkupäivä.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 31 Joulu 2013 11:49

Viime vuonna en muista luvanneeni mitään. Vuodelle 2014 on sen sijaan jo monen monta lupausta.

1. Lupaan pitää aktiivisemmin yhteyttä ystäviin ja myös nähdä heitä.
Tämä siksi, että vuonna 2013 näin ystäviä todella vähän. Suurin osa ajasta meni Pomppiksen kanssa puuhaillessa. :o: Ihan sairasta. Parhaat kaverini asuvat kuka missäkin, joten heitä on hieman hankala tavata mutta facetime, skype, facebook ja old schoolisti sähköposti & puhelin ovat kuitenkin olemassa. Näitä aion hyödyntää enemmän tulevana vuonna.

2. Lupaan liikkua enemmän ja saada itseni terveyttä edistävään kuntoon (ja siinä sivussa vatsamakkarat veks) maaliskuun loppuun mennessä.
Olen päästänyt itseni aivan superhuonoon kuntoon ja asioita avoimessa yo:ssa opiskeltuani tieto on lisännyt tuskaa. Lisäksi on toinenkin syy, johon tuo aikaraja liittyy enemmän, mutta sitä en tässä nyt lähde setvimään.

3. Lupaan lukea edes yhden kirjan loppuun asti.
Vuonna 2013 en saanut varmaan yhtäkään luettua alusta loppuun. Ei vain riitä kärsivällisyys tai sitten kirjat on olleet muuten huonoja ja epäkiinnostavia.

4. Lupaan aloittaa uuden harrastuksen.
Ei sen väliä, vaikka sitä ei jaksiasi alkua pidemmälle, pääasia että tekee jotain uutta! Mietin mystery shoppausta. Se tukisi myös erakoitumisen esto tavotteitani (en todellakaan tiedä, kuuluuko toi olla yhtenä, kahtena vai kolmena sanana) ja siitä saisi jopa maksun.

Nämä nyt päälimmäisinä tulevat mieleen asioista, joita tahtoisin elämässäni muuttaa. Aikooko joku muu tehdä lupauksia vuodelle 2014? Entä edellisen vuoden lupaukset, tuliko pidettyä?
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tulikaan luvattua?

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 31 Joulu 2013 13:09

Olin jo aivan unohtanut, että olen erikseen luvannut juoda enemmän vettä, mutta kyllä mä sitä olen pääasiassa toteuttanutkin. Välillä on unohtunut, mutta töissä on tosiaan tullut usein juotua se pullollinen. Tosin en tiedä lasketaanko niitä kertoja, kun olen sitten lisännyt veteen Beroccaa ja Samarinia... :keijo:

Emilialla on hyviä lupauksia. :D Tsemppiä niihin.

Voisi tietysti luvata jatkaa enemmän tai vähemmän säännöllisesti joogaa, jos en nyt mitään suurempaa liikuntatsemppiä kykene lupaamaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Seuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron