Forden joogaajat

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja theia » To 29 Elo 2013 13:50

Forden pääkaupunkiseudun joogaajat! Joogaa Kluuvissa ja maksa mitä haluat.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Suvi » To 29 Elo 2013 19:40

theia kirjoitti:Forden pääkaupunkiseudun joogaajat! Joogaa Kluuvissa ja maksa mitä haluat.


Ihana idea! :D Mä haluaisin mennä tuonne alkeiskurssille. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja iisa » Su 01 Syys 2013 17:55

Kiitos theia superpaljon vinkistä! Astangajoogaa ei näköjään ole, mutta ei se haittaa, vaikuttaa hyvältä "joogakoululta".
Ajattelin mennä heti ensi viikolla kokeilemaan.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » La 07 Syys 2013 21:38

Onpa Kluuvissa kiva systeemi! Olisipa täälläkin. :tilt:

Syyskuu on joogakuukausi, September Yoga Month, ainakin jossain päin maailmaa ( :keijo: ).

Pitäisi taas itsekin saada säännöllisemmin tehtyä. Lempijoogaohjaajani Esther tarjoaa kuukauden kunniaksi ilmaisen kokeiluviikon nettisivulleen, jossa on paljon pitkiä joogavideoita. Estherin videoitahan on Youtubessakin, ja varmaan aiemmin linkitinkin täällä niihin, mutta useimmat niistä ovat melko lyhyitä. Rekisteröidyin itse juuri. :tilt:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 20 Joulu 2015 19:10

Irssissähän keijot joogaa enemmän ja vähemmän.
Siellä myös pyörii paljon aiheeseen liittyviä videoita. Itse en ihan hirveästi joogaan taivu, siis konkreettisesti taivu.

Tänään aamulla särki niskaa tosi paljon. Vähän myös hartioita yläosasta ja pään taaksetaivutus teki kipeetä. Mikä toisinsanoen oli mulle merkki siitä että oon vissiin työntänyt leukaa liikaa eteen ja niska on ollut pitkähkön ajan liian kyfoottisessa asennossa. Mulla oli viime viikonloppuna samankaltaista oiretta, mutta nyt sitä on enemmän. Pitää vähän ens viikolla tarkkailla omaa asentoa töissä.
Tästä kuitenkin inspiroituneena hain vähän inspiraatiota youtuben jooga- ja qiqong-videoista. Qiqong on mulle entuudestaan tuttua, joten hain siitä spesifisti kahdeksan liikkeen sarjaa. Tämä on aika lähelle se mun "perusrutiini" mitä oon tottunut tekemään. Mutta sitten youtube suositteli heti perään tätä, joten yhdistin näitä ja tämän ja tämän kanssa.

Tein omien voimien ja liikkuvuuden mukaan ja vähän kikkaillen, mutta tein kuitenkin.
Oli aika hauska huomata että tuon toisen käden liikkuvuus vähän parani.

Mitenhän näitä vois tehdä junassa? :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Tammi 2016 11:14

Etsin tätä urheilun alta mutta olikin yleisessä :o:

Ilmoittauduin tänään raskausajan joogaan, ja se alkaa heti ensi viikolla :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 04 Tammi 2016 20:33

Kun nyt irssijoogaajat on yllä mainittu, kerrottakoon fordellekin, että olen taas melko paljon yrittänyt tehdä joogaa, tai "joogaa", miten se nyt sitten määritelläänkin. Tarkoitan siis, että monesti tekemäni jutut ovat aika helppoja, rentoutuksen ja venyttelyn tapaisia enemmänkin kuin mitään teholiikuntaa tai sellaista, että taipuisin kunnolla johonkin ihme asentoihin. Niin no, joogassahan pitäisi kai olla se idea, että hyväksytään se mitä jaksaa tehdä ja tehdään juuri niin kuin hyvältä tuntuu, joten tuli taas liian kriittisen oloinen kommentti. :keijo:

En käy missään joogatunneilla (turhan kalliita ovat monesti tai jos eivät ole kalliita, niin ovat hankalasti saavutettavissa paikoissa), vaan teen edelleen mieluummin kotona Youtube-videoiden avustuksella. Suosittelen mm. Jen Hillmanin iltajoogaa. Helppo mutta äärimmäisen rentouttava, nukun yleensä tosi hyvin tuon jälkeen. Lisäksi suosikkeihin kuuluu irkissä hanhijoogan nimellä tunnettu video eli David Procyshynin pitkähkö joogavideo (nimi tulee videon taustalla käyskentelevistä hanhista, Davidin nimi on liian vaikea muistaa. :keijo: ). Samalla miehellä on muitakin hyviä videoita.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 04 Tammi 2016 23:56

Onpas hassua, että enpäs olekaan kirjoittanut tänne aikaisemmin, vaikka yksi niistä irssijoogaajista olenkin. Mä olen itse ehkä kerran käynyt ohjatulla joogatunnilla, mutta tarkoitus olisi aloittaa joskus tämän kevään aikana käyminen säännöllisesti yhdellä tunnilla, muuten teen joogaa Youtuben videoiden avulla. (Ja nyt kun luin noita vanhempia viestejä, jäin miettimään, että enpä ikinä käynyt tuolla Kluuvin maksa mitä haluat -joogaassa, koska unohdin sen näköjään jossain välissä sitten ihan täysin... :P )

L-S:n tavoin teen aika paljon sellaista rauhallista venyttelytyyppistä joogaa, mutta jokusen kerran olen tehnyt jotain Yoga for weight loss -tyyppisiä juttuja, joissa saa tehdä enemmän töitä ja joissa tulee "oikeasti" hiki. Tykkään noista joogajutuista enemmän kuin jostain riuhtomistyyppisestä jumpasta. Parhaimmillaan jooga auttaa siihen riuhtomisjumppaankin, esimerkiksi hengitystekniikaan osalta. Onkin jotenkin hauskaa, miten jooga on auttanut mua hengittämään paremmin. Hengittäminen taas auttaa ryhtiin, tai ryhti hengittämiseen kun muistaa pitää sydämen avoinna :keijo: ("keep your heart open"). Ja olen jäykkä kuin rautakanki, jooga auttaa myös siihen, ehkä.

Mun on pakko mainita myös meille niska- ja selkävaivaisille Kassandran yin-jooga niska- ja hartiseudulle sekä yläselälle. Jen Hilmanilla on myös ihana niska- ja selkäjooga. :sydän: Tosin nuo kummatkin videot ovat aika pitkiä, joten jos haluaa lyhyempia niskajoogajuttuja, hanhijooga-Davidilla (aka Hanhijoogamiehellä) on aivan mahtavia ja tehokkaita niskajuttuja. :D

Kuten me kaikki vuodenvaihteessa aloitamme paremman elämän, mäkin aloitin tällaisen Adrienen "joogahaasteen", jonka yritän saada käytyä läpi tammikuun aikana. Tuohan on viime vuodelta, ja Adrienella on tänä vuonna uusi "haaste" Yoga camp, ja mietin että yrittäisin sitä ehkä ensi kuussa.

Onko kuinka moni muuten kokeillut meditaatiota? :D Mähän en osaa kuin guided meditation -juttuja, joita olen kuunnellut Spotifysta tai Youtubesta. Välillä ne guided meditation -äänitteet on jotenkin tosi keijoja, mutta tykkään itse chakra-meditaatiosta. Ehkä niihin chakroihin on sitten "helpointa" keskittyä tai jotain. Kokeilin kundalini-meditaatiota ja en ymmärtänyt siitä mitään. :läps: Tai sanotaan, että ymmärsin, mutta en osannut. Siinä toistettiin 11 minuuttia mantraa kädet ojennettuina eteen omituiseen asentoon ja se oli itselleni ainakin liian raskasta. (Tosin siinä kyllä sanottiin, että voi aloittaa esim. muutamalla minuutilla ja jatkaa siitä, kun kehitty, mutta ei silti oikein tuntunut mun jutulta.) Mieluummin istun silmät kiinni ja hengittelen. :)
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 05 Tammi 2016 00:09

Mäkin olen tehnyt paljonkin guided meditation -juttuja. Niissä on kivoja ohjattuja rentoutuksia ja vastaavia. Välillä olen kokeillut myös ihan hiljaa istumista, mutta se on vähän hankalaa välillä, ajatukset harhautuvat ja alkaa vaan ärsyttää, vaikka pitäisi lempeästi palauttaa huomio takaisin hengitykseen, kuten meditaatio-ohjeissa neuvotaan. :P Mitkään mantrat sun muut ei jotenkin innosta, se menee liian keijoksi.

Yllä ohimennen mainittu yin-jooga on muuten ihanaa, meditatiivista sekin, ja joistain alaselän yin-venytyksistä saattaa tulla pitkäksi aikaa joogan jälkeen ihana rentous. Muistaakseni Aukku alun perin linkitti irkkiin jonkun yin-joogavideon, mitä kautta aiheeseen tutustuin. Nyt en kyllä ole sitä(kään) tehnyt pitkään aikaan.

Matkin Suvia ja yritän aloittaa tammikuulle joogahaasteen, mutta olen tehnyt vasta yhden, joten saa nähdä luovutanko jo huomenna. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 06 Tammi 2016 11:45

L-S kirjoitti:Mäkin olen tehnyt paljonkin guided meditation -juttuja. Niissä on kivoja ohjattuja rentoutuksia ja vastaavia. Välillä olen kokeillut myös ihan hiljaa istumista, mutta se on vähän hankalaa välillä, ajatukset harhautuvat ja alkaa vaan ärsyttää, vaikka pitäisi lempeästi palauttaa huomio takaisin hengitykseen, kuten meditaatio-ohjeissa neuvotaan. :P Mitkään mantrat sun muut ei jotenkin innosta, se menee liian keijoksi.

Mää oon yrittänyt harjoittaa kans tietoista läsnäoloa, rentoutumista. Vaatii säännöllistä harjoittelua, että saa mielen pysymään hengityksessä. Itselle ainakin kaikkein vaikeinta on hengittää normaalisti ja keskittyä hengitykseen. Aina tulee jollain lailla pakotettua hengitystä. Loppujen lopuksi on kuitenkin älyttömän mukavaa, kun joskus saa keskityttyä hengitykseen ja tulee vapautunut olo, vaikka vaan hetkeksi.

Joskus oon kokeillut mantroja, mutta niistä tulee vaan tyhmä olo ja ne häiritsee keskittymistä. :virne:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 06 Tammi 2016 12:22

Mä yritin alkuun tehdä opastettuja meditaatioita, mutta kun mun keskittyminen ei siedä useinkaan niitä puheääniä mitä niissä on. Ne on liioitellun hitaita, tai muuten vaan semmoisia mitkä sitten häiritsee.
Yhden kehomeditaation olen opetellut ulkoa, sitä teen joskus junassa. Se on hauska, kun siinä ensin keskitytään vain itseen ja sitten laajennetaan tietoisuutta ja rekisteröidään kaikki mitä ympäriltä kuuluu. Ei arvoteta, tai reagoida niihin, mutta havainnoidaan jokainen ääni. Junamatkustaminen voi olla todella äänekästä.

Toinen, mitä teen kotona on semmoinen että vaan kuuntelen musiikkia ja hengitän. Tykkään todella paljon Spotifyn Deep Focus -listasta. Se sopii myös joogaan, qiqongiin ja lähes kaikkeen rauhoittumiseen taustalle.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 12 Tammi 2016 21:30

Mua ei onneksi häiritse ohjattujen meditaatioiden puheäänet, pikemminkin osa niistä on hyvinkin rentouttavia. Mulle toimii keskittyminen niiden kanssa paremmin kuin pelkästään itse yrittäessä. Sen olen tosin huomannut, että miesten äänet toimivat mulle paremmin kuin naisten. Jollain naisella oli tosi ärsyttävä ääni, ja osa naisten äänistä on niin korkeita että kuuntelemisen kanssa joutuu pinnistelemään.

Tänäänpä olikin kiinnostava päivä joogahaasteessa. :keijo: Tein osan 9, johon kuului paljon käsivoimia vaativia juttuja ja askelkyykky-henkisiä asentoja (high lunge, ei aavistustakaan miksi niitä sanotaan suomeksi joogassa). Mulla ei ikinä pysy niissä lungeissa tasapaino, enkä myöskään pääse sulavasti siihen asentoon jostain koira-asennosta. Loppujen lopuksi huomasin olevani tosi ärtynyt, suurin piirtein ärähtelin itsekseni joka kerta kun piti ottaa tukea viereisestä pöydästä tai kun käsivoimat ei riittäneet vetää ollenkaan sulavasti läpi noita sarjoja. Näinhän sitä joogaa kuuluisikin harrastaa... vielä on näköjään matkaa siihen, että hyväksyisi sen mitä tulee ja sen miltä harjoitus kunakin päivänä tuntuu. :keijo: Toki yritin muistuttaa itseäni tästä tavoitteesta. Sentään olen tyytyväinen, että olen jaksanut haastetta näinkin pitkälle.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 12 Tammi 2016 21:49

Mäkin kiroilin (en muista oliko se tuo sama harjoitus) kun piti mennä alaspäin katsovasta koirasta low lungeen ja siitä suoraan high lungeen. Harvoin se multa yleensä onnistuukaan. :P Nyt olen sentään oppinut olemaan kiroilematta tuossa kohdassa. :virne:

Mä oon myös huomannut, että miesten äänet sopivat jotenkin paremmin ohjattuihin meditaatioihin. Tai naistenkin äänet, jos ovat tarpeeksi rauhallisia ja matalia. Kerran kuuntelin Spotifysta jonkun aamumeditaation (oli muistaakseni miehen ohjaama) ja se oli niin ylipirteä, että alkoi vaan ärsyttää. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja theia » Ma 25 Tammi 2016 11:21

Nyt oli viime lauantaina ensimmäinen joogakerta :D (Ekalla kerralla ohjaaja ei tullut paikalle kun ei ollut tarkkaavaisesti katsonut että osa tunneista alkaakin jo edellisenä lauantaina muihin tunteihin nähden :P )

Tykkäsin. Rauhallistahan tuo on, ja mulla oli kaamee närästys koko joogan ajan, niin osa asennoista tuntui vähän nihkeeltä. Siihen lisänä (pölystä aiheutunut?) hengenahdistukset/pinnallinen hengitys oli ne vähän sinnepäin tehtyjä, kun ei niitä liikkeitä voinut tehdä hengityksen tahtiin :P

Mut ensi kerralla sitten varmasti parempi, jos tuntuis olokin paremmalta! :tilt:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 25 Tammi 2016 15:02

Kiva, että theian joogakokemus oli kuitenkin hankaluuksista huolimatta positiivinen. :tilt:

Edellisessä viestissä valittamani asennot ovat alkaneet tuntua helpommilta, jotain olen siis tämän joogahaasteen aikana oppinut. Yhden haastepäivän jätin väliin, kun en ollut edes kotona, pitäisi tehdä joku päivä kaksi videota. Muuten olen ihme kyllä jopa tehnyt nämä. Ei enää tuskastutakaan niin paljon kuin aiemmin jos ei suju, paitsi silloin kyllä, kun tekniikka pettää ja video katkeaa kesken ja saa moneen kertaan temppuilla ja vaihtaa laitteita, että saa tehtyä homman loppuun. :keijo: Mutta muuten tuntuu hyvältä edetä. Joogan päätteeksi sujuu jopa meditaatiokin paremmin kuin muuten.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » To 11 Helmi 2016 23:26

Saan jo melkein kantapäät lattiaan alaspäinkatsovassa koirassa! :keijo: Hyvä saavutus multa, koska olen notkeudeltani tasoa puupökkelö.

Olen myös kerrankin tyytyväinen itseeni, että sain tehtyä 30 päivän joogahaasteen loppuun ja aloitettua sen perään heti toisen vastaavan haasteen. En olisi uskonut, koska yleensä aina luovutan tällaiset.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 14 Helmi 2016 21:11

L-S kirjoitti:Saan jo melkein kantapäät lattiaan alaspäinkatsovassa koirassa! :keijo: Hyvä saavutus multa, koska olen notkeudeltani tasoa puupökkelö.



Mulla vähän sama. Aloitin myös toisen joogahaasteen heti ensimmäisen perään. Kiva kun tavallaan näitä on "pakko" tehdä siten, että näistä tulee jokapäiväinen rutiini, ja on joka päivä uusi video odottamassa. Kun tämä haaste loppuu, en tiedä mitä sitten tekisin seuraavaksi. :keijo: (Tosin varmaan melkein jokaisella seuraamallani joogakanavalla oli tammikuun alussa jonkinlainen joogahaaste. Voisihan niistä vielä yrittää valita.)
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 15 Helmi 2016 00:19

Olen miettinyt samaa, että mitä seuraavaksi, koska eihän tätä nyt tähän voi jättää, vaan pitäisi saada päivittäistä rutiinia jatkettua. :D Mutta eiköhän jotain haasteita löydy. Tai sitten voisi etukäteen tehdä vaikka oman soittolistan irrallisista videoista, jota noudattaa seuraavat 30 päivää, jos ei muuta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 02 Maalis 2016 22:31

Joo, taidettiinkin miettiä L-S:n kanssa irssissä, että tekisi esim. yhteissoittolistan. Mä tiedän, että jos tekisin pelkästään itselleni, jättäisin ne haasteellisimmat jutut kuitenkin pois. :P

Mutta kuulkaapa, olin tänään hot joogassa. Olen ehkä kerran aikaisemmin ollut ohjatulla joogatunnilla ja mua jännitti vähän jo valmiiksi onko hot jooga/ohjattu joogatunti erityisen vaikeaa ja onko siellä niin kuuma, että tulee paha olo ja tuleeko liian kuuma jne. Ja kaiken lisäksi se tunti oli sellaisessa paikassa, jossa en osannut liikkua yhtään ja eksymisvaara koko rakennuksessa on suuri. :virne: No, onneksi jokaisella portilla kysyin työntekijöiltä (jos heitä oli siinä), että mihin mun pitää mennä ja meninhän nyt varmasti oikeasta portista jne. :keijo:

Kun olin löytänyt pukkarin ja vaihtanut vaatteet, pääsin vihdoin itse tunnille. Uimahallin yläpuoliselle tasanteelle oli tehty sellainen pömpeli, jossa se tunti oli. Itse tuntia hieman häiritsi alapuolelta kuuluvat uimahallin normaalit äänet ja en meinannut kuulla mitään musiikista saatikka sitten ohjauksesta, vaikka vetäjällä oli mikrofoni. Mutta olipa ihana tunti! Se lämpötila oli mulle just sopiva, tuli vähän sellainen "trooppinen" tunnelma. Tajusin jälkeenpäin, että olen ollut joskus kesäaikaan jumpassa yhtä kuumassa/lämpimässä huonosti ilmastoidussa jumppasalissa, sillä erolla vain että tuossa joogassa sentään pystyi hengittämään kunnolla. :D Itse liikkeet olivat tällaiselle youtube-joogaa tehneelle aika perus, eli melko helppoja. Joidenkin tasapainojuttujen kanssa mulla vaan oli vähän ongelmia, mutta niin mulla on aika usein, jos on keskity siihen liikkeeseen.

Ehkä ärsyttävintä tuossa oli, sen jälkeen kun niihin ulkopuolisiin ääniin tottui, että tuolla oli niin paljon porukkaa, että täytyi varoa, jottei huido vieruskaveria naamaan. :keijo: Ensi kerralla täytyy valita vaan paikka siellä pömpelissä paremmin, niin ehkä tuokaan ei sitten haittaa. :D Tosi kiva olo tuon joogatunnin jälkeen kuitenkin, ja ei ainakaan mulle liian rankkaa. Huomasin ratikalle kävellessä, että mun leukajumikin oli poissa. :D Viikon päästä taas uudestaan. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » To 03 Maalis 2016 00:08

Mä olen joskus ollut pari kertaa hot joogassa, siitä on kyllä varmaan jo jotain kolme vuotta aikaa. Mutta tykkäsin kyllä siitä silloin, lämpötila oli miellyttävä ja koko homma tuntui jotenkin helpommalta siinä lämmössä. Harmi vaan, että ainakin täällä päin tuppaavat olemaan melko kalliita nuo tunnit, niin ei ole tullut sittemmin käytyä. Silloin kun kävin, se oli joku viikon kokeilujakso, missä sai käydä halvalla useammalla tunnilla. :keijo: [Edit: näköjään olenkin kirjoittanut tässä ketjussa siitä silloin aikoinaan, se oli juurikin melkein kolme vuotta sitten. Tulipas nyt toistoa. :keijo: ]

Mun toinen 30 päivän joogahaaste loppuu huomenna, nyyh. Jos nyt joskus jaksaisin, voisin kyllä miettiä soittolistan tekemistä. Mäkin pelkästään itselleni tehdessä laittaisin varmaan vaan jotain lyhyitä joogia. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja kmaria » To 03 Maalis 2016 14:34

Hot jooga on kivaa! En tosin minäkään ole käynyt kuin pari kertaa joitakin vuosia sitten, mutta ainakin silloin oli se oli mukavaa. En hirveästi tykkää kuumuudesta, joten mietin, ahdistaako mua se lämpö, mutta ei ollenkaan. En sitten kuitenkaan minäkään jatkanut siellä käymistä, koska hinta oli sen verran korkea.

Koitan taas saada aktivoitua nettijoogailujani ja viime viikolla jopa tein puoli tuntia yin-joogaa, jee. :keijo:
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja Suvi » To 03 Maalis 2016 20:31

Niin siis, jos jotakuta kiinnostaa kävin itse Mäkelänrinteen uimahallissa. Mulla on toi ryhmäliikuntakortti, joten hinta on jonkun verran edullisempi, ja ostan aina lisää kertoja jostain tarjouksista, niin on tuo aika lailla edullisempaa, kuin jossain joogakouluissa yms. Tosin tunti kestää vain 50 minuttia. (Tänään juuri kuulin työkaverilta, että hän oli käynyt 1,5 tunnin joogassa ja yksi tunti oli jotain parinkympin luokkaa.)

Mua kiinnostaisi mennä kissajoogaan. :virne: Vaikeinta mulle tuntuu olevan tuo ajan varaaminen sinne. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 04 Huhti 2016 18:52

Mukava huomata, että jooga on tuonut vähän lisää notkeutta. Nyt jos laitan istuessani jalat suoriksi eteen lattialle, ulotun hyvin ottamaan kiinni varpaistani, mikä ei aiemmin kovin hyvin multa onnistunut. :D Nää oli niitä juttuja, mistä on koululiikuntatraumat, ikinä ei mitään notkeutta treenattu, mutta sitten kun joskus jotain venyttelyitä tehtiin, niin eikös liikunnanopettaja mulkoillut paheksuvasti niitä, jotka eivät taipuneet mihinkään suuntaan. :keijo: Olen aina ollut tosi puupökkelö. Olisi hienoa, jos vielä jonain päivänä saisin pään polviin samassa asennossa, mikä on tuntunut musta aina saavuttamattomalta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden joogaajat

ViestiKirjoittaja L-S » To 11 Elo 2016 23:13

L-S kirjoitti:Tänäänpä olikin kiinnostava päivä joogahaasteessa. :keijo: Tein osan 9, johon kuului paljon käsivoimia vaativia juttuja ja askelkyykky-henkisiä asentoja (high lunge, ei aavistustakaan miksi niitä sanotaan suomeksi joogassa). Mulla ei ikinä pysy niissä lungeissa tasapaino, enkä myöskään pääse sulavasti siihen asentoon jostain koira-asennosta. Loppujen lopuksi huomasin olevani tosi ärtynyt, suurin piirtein ärähtelin itsekseni joka kerta kun piti ottaa tukea viereisestä pöydästä tai kun käsivoimat ei riittäneet vetää ollenkaan sulavasti läpi noita sarjoja. Näinhän sitä joogaa kuuluisikin harrastaa... vielä on näköjään matkaa siihen, että hyväksyisi sen mitä tulee ja sen miltä harjoitus kunakin päivänä tuntuu. :keijo: Toki yritin muistuttaa itseäni tästä tavoitteesta. Sentään olen tyytyväinen, että olen jaksanut haastetta näinkin pitkälle.


Siteeraan itseäni ja keskityn nyt vain omaan napaani, mutta menköön nyt tämän kerran. :keijo:
Aloitin äskettäin alusta tuon tammikuussa tekemäni joogahaasteen. Keväällä tein joogaa aika säännöllisesti lähes joka päivä (toki lyhyitä juttuja eikä mitään tunnin-puolentoista kiekkaa joka päivä), heinäkuussa lomien ja muiden menojen aikaan tuli vähän taukoa ja sen päätteeksi ajattelinkin, että nyt pitää ottaa joku haaste. Kiva ainakin huomata, että edistystä on tullut, koska onhan toi haaste nyt hirveästi helpompi kuin oli silloin.

Tein eilen tuon osan 9 eikä ollut vaikeuksia pysyä pystyssä ja asentojen vaihdot sujuivat :D Ja tänään osassa 10 oli aurinkotervehdyksiä, ja vaikka se on aika perusliike ja se haasteen video on aika perusjuttua, löysin siitäkin jotain uutta, se tuntui tosi intensiiviseltä ja hyvältä, ehkä onnistuin jotenkin eri tavalla yhdistämään hengityksen ja liikkeen, tai jotain. Se onkin joogassa juuri parasta, että sinänsä yksinkertaisistakin jutuista voi hitaasti löytää uusia sävyjä ja huomata muutosta johonkin suuntaan, kun tarpeeksi toistaa ja tekee siitä rutiinia ja osan arkea. :sydän:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Edellinen

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa