Lomalla - saatko oltua?

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 06 Kesä 2011 20:09

Tämä on nyt itselle ajankohtaista, mutta miksei myös yleispätevää. Miten lomalla kuuluisi olla? Kun työ on asioiden hoitamista ja huolehtimista, niin miten päästää irti. Miten estää itseään suorittamasta lomallakin?

Miten välttää tämä? :virne:

Ehkä joku ei-työhön liittyvä projekti, joka pysyy riittävän leppoisana.

Näin alkuun voisi lukea kaikki kirjat, mitä ei työaikana ehtinyt ja katsoa digiboksin tyhjäksi ja kaikki DVD:t... :huoh:

:p
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 06 Kesä 2011 20:24

Pascal Lemoix kirjoitti:Miten välttää tämä? :virne:

Kerrotko vielä, miksi haluat välttää tuon? :virne:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 06 Kesä 2011 20:27

No jos kuitenkin. :p
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 06 Kesä 2011 20:36

Mun kysymys taas on että kuinka löytää elämään aikataulun ja ryhdin?
Lomailun tunnun osaavan varsin mainiosti.

Se menee sillai, että ostaa vähän ruokaa kotiin ja varaa käden ulottuville
kaikkea semmosta kivaa tekemistä, mistä tykkää. Sitten ottaa torkut.
Kun rupeaa tekemään mieli jotain tekemistä, niin sitten vilkaisee ym-
pärille ja rupeaa puuhaamaan sitä, mikä hyvältä tuntuu niin pitkään
kun nukuttaa, tai tekee mieli jotain muuta.

Telkkarinkatsomista rajoittaisin hieman lomalla. Se meninaan koomauttaa
eri tavalla kun muuten vaan valuminen. Toki voi katsoa ohjelman tai elokuvan
mutta kannattaa pitää aina tauko yhden ohjeman jälkeen.

Tänään makoilin aamupäivän sängyssä ja näin lentämisunia.
Sitten kun sänky alkoi kyllästyttää siirryin lattialle makoilemaan ja kuuntelemaan
radiota. Nykäsin siinä välissä vatsalihastreenin ja lapaluiden kannattelijalihasten
reeniä vähän kanssa.
Sitten oli nälkä. Söin ja kello olikin jo neljä. Hups vaan!
Viimeksi muokannut Pvi päivämäärä Ma 06 Kesä 2011 22:44, muokattu yhteensä 2 kertaa
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 06 Kesä 2011 21:30

Tämän hetkinen tilannehan on siitä outo, että olen tämän sairasloman aikana ensimmäisiä kertoja jotenkin tyytyväinen siihen missä kunnossa nyt olen. Viime kesä meni jalkojen särkiessä jatkuvasti ja lähes kaikki tekeminen oli vastenmielistä siitä syystä.
Välillä oli jalat niin turvoksissa ettei voinut kenkiä pitää ja särky sen mukainen.

Nyt on myös hieman havaittavissa koulun jälkeistä ahdistusta ja stressiä teatterin asioista.

Sain kotiohjeiksi juoda aamukahvit parvekkeella - kirjalla tai ilman - kaikessa rauhassa. Siis omassa rauhassa.
Ehkä siitä on ollut jotain riemua ja päivä lähtee ihan eri tavalla käyntiin. Muutoinhan tulee vaan jökötettyä pahimmillaan tässä koneen edessä. Mikä on periaatteessa samanlainen kooma kuin katsoisi telkkaria. Ei tule tehtyä mitään muuta.

Samalla on myös paineet, että pitäisi tehdä sitä ja tätä ja tota, kun on kerta kesä. Mikä on tosi junttia.
Pitäisi muka tehdä kesästä pakkosuoritus, jonka tarkoitus on tehdä paljon ja levätä.
Missä taas ei ole mitään järkeä.

Tein tänään jotain todella outoa ja läksin Helsingiin vain "hengaamaan". Päämääränä oli klo 16 sovittu meno, mutta päätin että ennen sitä käyn hengaamassa jossain kahvilassa ja vain kuljeskelen pitkin, poikin. Kävelin Kaisaniemen puiston läpi, joka oli aika kaunis. Hakaniemessä ihailin merta ja tuulen voimaa ja lopulta päädyin kahville ja kirjoittamaan. Tajusin, että kirjoittamisvimma oli jäänyt pienemmälle ja purin itsestäni ulos liudan sanoja. Mikä tuntui hyvältä :hymyhali:

Pvi:n ohjeistus on aika hyvä. Tehdä asioita, joista tulee itselle hyvä mieli.
Hakeutua ulos lukemaan jotain keskenjäänyttä opusta (joka ei liity töihin) tai vain istumaan johonkin ja kuuntelemaan lintuja.
Kuunnella itseään, mikä on itselle hyvä. Jos se on alkuun koko päivän nukkuminen, niin sitten nukkuu.
Tässäkin pätee varmasti se sama teoria, mitä on tullut pohdittua sen arkiolemisenkin kanssa. Pitää olla itsellä hyvä olla, tekee mitä tahansa. Ei loma sinänsä poikkea siitä muutoin, kuin ettei ole pakko tehdä mitään.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 07 Kesä 2011 00:12

Lapinlahden linnut näyttivät kertovan myös vastauksen Pascalin kysymykseen: http://www.youtube.com/watch?v=9EmxJya8vhQ&NR=1 :p
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 07 Kesä 2011 18:46

Mä nyt ajattelin höpistä noin niinkön myöskin yleisesti lomatottumuksistani.

Aikaisemmasta työpaikasta en tainnut koskaan pitää yli kahden viikon lomaa, ja lomat ja kaikki vapaat säästelin aina talvelle, jotta pääsee laskemaan ja silloin reissaamaan. Kesäisin pidin tosiaan viikon tai kuten viime vuonna pakotettiin, kaksi viikkoa lomaa. Lyhyillä lomajaksoilla haluan todellakin päästä irti työelämän mietteistä ja murheista, joten aktiiviloma toimii oikein hyvin. Rinteessä unohtuu tyhmät esimiehet ja ongelmat töissä. En kuitenkaan "suorita" lomallani, ei minun ole esmeks viikon laskureissulla PAKKO mennä jokaikinen päivä mäkeen, vaan voin tehdä vaihtoehtoisesti jotain muutakin tai olla tekemättä mitään - fiiliksen mukaan. Lomalla on ollut tärkeää lähteä pois kotoa, koska jotenkin olen kokenut loman kuluvan kotona makoilemalla hukkaan, ja työpaikan läheisyyskin varmaan vaikeutti irti pääsemistä. :sori:

Nyt ei ole lomista pelkoa, opiskelija saa paahtaa töitä sillon kun on jokin vapaa koulusta.. Joululoman kylläkin olin Lapissa ja siitä viikon töissä nykyisessä työpaikassani, mutta kyllä se tuntui lomalta se töitäkin tehty viikko. :D Nyt olen kesän töissä, eikä kyllä haittaa, työ on pääsääntöisesti mukavaa. Jutustelin juuri tuossa töissä saisinko pitää neljän päivän vapaan, se lienee toteutuessaan pisin vapaani sitten tälle vuodelle, tähän mennessä olen ollut maksimissaan kaksi päivää vapaalla töistä. Kesällä riittää vapaaksi ihan hyvin viikonloput, festareiden kohdalla mielummin päivän pidemmät. Tänä vuonna ei varmaankaan tule festaroitua niin kovasti, kun olen täällä kaikesta kaukanakin.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Shay » To 09 Kesä 2011 17:38

Mulla ei oo koskaan ollu lomastressiä. Viikonloppustressistä kärsin, kun lauantaisin ajattelen, että ylihuomenna pitää
mennä jo takaisin töihin ja sunnuntait on vielä pahempia. Lomalla osaan yleensä olla ihan lomalla. :tilt:

Tänä vuonna ahdistaa jäädä lomalle, kun viime kesän lomat vietin melkein kaikki kullan kanssa ja tällekin kesälle oli
jotain suunnitelmia, jotka sitten tuhoutu eron myötä. Ahdistaa lähtä yksin lomailemaan festareille, huvipuistoon ja
tien päälle. On kunnon Forever alone -fiilis... :friikki: Kaikki kattoo, ku joku säälittävä istuu yksin huvipuistolaitteessa...

Olen osannut nykyään välttää ihan hyvin lomaletargian ja keksiä jotain tekemistä loman ajaksi. Sopiva yhdistelmä
lorvimista ja toimintaa tekee hyvän loman.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 09 Kesä 2011 17:57

Shay. :paijaus:
---------

Mulla on välillä loma-ahdistusta. Jopa sairaslomalla, kun alkaa olla terve, tulee sellainen fiilis, että jotain pitäisi tehdä. Mutta usein tekemiseksi riittää esimerkiksi se, että menee mökille. Siellä voi sitten lorvia ihan mielin määrin ilman huonoa omatuntoa. :keijo: Kovin aktiivisia mun lomat eivät yleensä ole. Lomalla kun on tarkoitus ensisijaisesti rentoutua.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 09 Kesä 2011 22:11

Suoritusloma on kyllä ihan kamalaa. Pakolliset sukulaisvierailut pitänee tehdä, mutta sen jälkeen voisinkin ottaa rennosti ja olla stressaamatta mistään. Viime lomalla tosin sain päähäni ilmoittautua kesätenttiin...
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 10 Kesä 2011 09:41

Mulla ei juuri ole ollut ongelmaa siinä, ettenkö osaisi vetää lonkkaa lomalla :keijo: Lähinnä ongelma on se, että ennen lomaa tulee mietittyä tuhat ja yksi asiaa, jotka sitten lomalla tekee. Sitten loma meneekin lomailuun ja löhöilyyn, ja loman jälkeen ottaa päästä, kun ei mitään saanutkaan aikaiseksi :keijo:

Balanssi on siis hieman hakusessa. Loma on ehdottomasti akkujen lataamisen aikaa, mutta olisi kiva saada edes jotain rästihommia pois kuleksimasta. Yksi työkaveri aina valittaa, että kun loma meni ahertaessa, mutta ei se kuulemma osaa olla tekemättä mitään. Iha sairasta :töktök: Olen huomannut, että laiskottelukin on taitolaji. Mikä lie sisäsyntyinen ominaisuus, että jokin pään sisällä soimaa laiskaksi ihmiseksi, jos pariksi viikoksikin heittää hanskat naulaan ja vaan nauttii olosta. Onneksi yleensä saa varsin tehokkaasti moiset soimailut hiljenemään, ainakin siihen asti kun taas palataan arkeen eikä mitään saatu aikaiseksi :p

Saa nähdä, kuinka tämä kesä menee, kun on tuo pikkupylpyrä ja 7 viikon kesäloma :sydän:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 10 Kesä 2011 12:09

Jonkunlaisena siivoushaasteenakin olen lukenut keskenjääneitä kirjoja ja sarjakuvia, jotka ovat odottaneet lattialla lukemista muutaman kuukauden. Jotenkin olen aina tykännyt siitä tunteesta, että keskeneräisiä projekteja saa saatettua loppuun. On se projekti sitten TV-sarja tai kirja tai mikä hyvänsä.

Viime kesänä oli Proust-projekti Kadonnutta aikaa etsimässä, josta sain luettua osat 1-3/7. 21. elokuuta mennessä on kirjapiirin kirjana sarjan vika osa, joten sitä voisi koittaa lukea.

Digiboksikaan ei juuri tyhjene. Saan juuri ylläpidettyä sitä niin, että katson suunnilleen samaa vauhtia kuin tallennan, joten uutta ei kerry, mutta ei oikein vanhakaan vähene.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja kermit » Pe 10 Kesä 2011 14:09

Sarjasuorittajalla jää helposti suoritusputki päälle lomallakin, mutta onneksi sain siihen pari vuotta sitten tolkun. Olin lomalla 2 kk eikä kavereista tai tekemisestä tietoakaan. Pidin koko loman tyhjänä kaikista suunnitelmista ja muistutin kerran päivässä itseäni siitä, että kahteen kuukauteen mahtuu kyllä suorituksia, vaikkei joka päivä sellaista siunaantuisikaan. Sittemmin on lomilla tullut sovellettua ns. puolipäiväsuorittamista, jossa mahdolliset aikaansaamiset suoritetaan aamupäivällä ja loppupäivä rötväillään. Pitkään nukkuminen, jos väsyttää, katsotaan tekemiseksi, koska mitä ilmeisimminkin nukkuminen tuli selvään tarpeeseen.

Tänä vuonna lomaa on vain 5 viikkoa ja hirvittää jo nyt, ettei se riitä mihinkään. Oma syy. Itsepä olen ollut lomalla tämän vuoden puolella jo 4 viikkoa. Ensi kesälle voisi kyllä laittaa tavoitteeksi taas kahden kuukauden loman. Ei senkään jälkeen kyllä ole yhtään sen valmiimpi töihin palaamaan...
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja skray » Pe 10 Kesä 2011 23:04

Mulla on jo vaikka ja kuinka paljon suunnitelmia mun kolmen viikon lomalle, joka alkaa ensi viikonloppuna. Lomalla on tosiaan tarkoitus ladata akkuja ja sen teen parhaiten niin, että unohdan työasiat, työpaikan ja kaiken työhön liittyvän. Parhaiten se taas onnistuu siten, että teen kaikkea, mihin ei muuten olisi aikaa. Esim. käyn kotikaupungissa lorvimassa enemmän kuin yhden kokonaisen päivän (normi viikonloppuna kun on vain se yks kokonainen päivä), tapaan kavereita siellä ja muilla paikkakunnilla jne. Tekemistä pitää olla.
Tosin liikaa tekemistä en kuitenkaan suunnittele, lähinnä tähtäimessä on pari pidemmän matkustusajan vaativaa paikkakuntaa ja muutama lähialueille suuntautuva vierailu. Näiden välissä on sitten sellaista joutoaikaa, että kerkeää olla vähän kotonakin lorvailemassa. Käydä kaupungilla jäätelöllä ja rannalla hengaamassa. Ihan perus kesäsettiä.

Lomalle saa ja pitää olla jotain suunnitelmia, mutta liian turhantarkka aikatauluista ei tarvitse olla, jos ei ole syytä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja damn » La 11 Kesä 2011 14:51

Riippuu hyvin paljon loman luonteesta miten siihen suhtaudun. Silloin kun olin töissä, tuntui ihanalta, jos jossain välissä sai pikkuisen pitää lomaa, eikä silloin ollut mitään ongelmia vaihtaa vapaalle. Nyt kun olen taas opiskelija ja kesätöitä ei ole löytynyt vimmaisesta hakemisesta huolimatta, niin loma tuntuu puuduttavalta ja ahdistavalta suurimman osan ajasta. Vaikea nauttia vapaa-ajasta kun sitä on niin paljon ja kaikki päivät on ihan samanlaisia. Työttömänä ei ole rahaa edes tehdä mitään, mikäs siinä jos oiskin rahaa jemmassa niin käyttäisi ajan kivasti, kävisi vaikka festareilla ja kavereita moikkaamassa ympäri Suomen. Mökilläkin olisi kiva käydä, mutta niin kauas on hankala lähteä, kun ei ole autoa. Matkat maksaa liikaa ja linja-autolla ei edes pääse sinne maaseudulle. Vanhempani ovat sitäpaitsi suorittajia, voi hyvä tavaton miten siellä mökillä pitää raataa niska limassa aamusta iltaan, ei puhettakaan, että siellä voisi rentotua ja nauttia kesästä. Jos vahingossakin istahtaa aurinkotuoliin ja ottaa aurinkoa, niin saa vanhempien syyttävät katseet osakseen ja leimataan kauhean laiskaksi. Ei minulla kyllä ole mitään ongelmaa myöntää, että olen laiska ja minun lomailutottumukseni ovat hyvin toisenlaiset kuin heillä.

Joten yhteenvetona, tämäkin loma, tuskallisen pitkät kymmenen viikkoa menee kaupungissa lojuen tekemättä yhtään mitään fiksua. Kai tästä pitäisi nauttia, kun voipi olla että hyvällä tuurilla ensi vuonna tähän aikaan olen jo työelämässä, kun koulusta saapi paperit kouraan jo talvella. Mutta ei minua haittaa vaikka lomaa ei olisikaan, tärkeintä olisi että saisi niitä töitä ja ei tarviisi kituuttaa ilman ruokaa niinkuin tällä hetkellä.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Pvi » La 11 Kesä 2011 22:27

Kuulostaapa kenkulta tilanteelta.Ymmärrän hyvin, että on vaikea nauttia lomasta, jos työt olivat kiikarissa.

Ja kovin olen onnellinen, ettei kesästä nauttimiseen tarvitse paljoa rahaa. Aurinko, värit, äänet ja tuoksut ovat täysin ilmaisia.
Kesämakuihinkin pääsee edullisesti käsiksi. Vähän ennen torin sulkeutumista sieltä saa usein edullisesti ruokaa, joka on vielä hyvää, mutta ei kestä seuraavaa päivää aurinkoisella tiskillä.
Tällä viikolla ostin eurolla pussin, jossa oli runsaasti pieniä uusia perunoita, kaksi pätkää kurkkua, tankoparsaa ja salaatinkerä. Parilla tomaatilla, voilla, salaatinkastikkeella ja paketillisella grillimakkaraa siitä tuli oikein mainio kesäruoka neljälle aikuiselle ja kahdelle lapselle.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 19 Kesä 2011 11:02

Ensimmäisiä ahdistusoireita. Kaksi viikkoa mennyt jo! Tämähän loppuukin joskus! Paniik! :kauhistunut:

Maksoin nyt yhden laskun, jos se auttaisi asioiden hoitamattomuuden tunteeseen. :)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 21 Kesä 2011 15:23

Kuulin aiheeseen liittyvää keskustelua radiosta matkalla pohjoiseen.
Siellä oli oikein professoris-nainen, joka oli tehnyt kyselyä ja tullut tulokseen, että vanhemmat naiset tarvitsevat pidempiä lomia, jotta voivat rentoutua. Nuoremmat naiset taas pärjäävät viikon, kahden mittaisilla lomilla jaksaakseen. Miehillä iällä ei niin ollut merkitystä, mutta heidän mielestään keskimäärin n. 3 viikkoa on sopiva loman pituus. Mieluiten vielä putkeen, kun naisilla siinä näkyi ikähaitari selkeästi. Vanhemmiten sitä kaipaa yhtäjaksoista lomaa, kun nuorempana ei pirskottelu haittaa niinkään.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 20 Helmi 2014 17:51

Tämä hiihtoloma nyt vaan sitten meni. Yhdelle päivälle tuli tätä ja toiselle tuota. Tänään on siivottukin. Ja nyt ei ole edes varmaa, jääkö yhtään iltaa olla selkeästi kännissä. :P

Se, ettei tee mitään, on kyllä kaikkien sidotuinta. Eikä siitä edes kortteja muistoksi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 18 Kesä 2014 13:28

Ekalla viikolla... en oikein edes muista mitä tein. Katselin ainakin vanhoja tallenteita pois ja kävin tekemässä paperiasioita tulevassa työssä.

Tokalla viikolla katsoin läpi kaikki TV-ohjelmat. Löysin MONTA Gordon Ramsayn tähdittämää ohjelmaa. Uusinnoista merkittävimmät löydöt olivat Hulluna sinuun ja Kumman kaa. Hulluna sinuunia ( :P ) tulee ihan isolla kauhalla. Yhdessä jaksossa oli Kramer ja Lisa Kudrow'kin on nähty kerran. Hänhän oli tuossa sivuroolissa, ennen kuin Frendit räjäytti pankin. Ja sitten ne taisivat olla kaksoissiskot Ursula ja Phoebe.

Lisäksi jalkapallon MM-kisat alkoivat ja niiden katsomisesta ja sen järjestä käytiin periaatekeskustelu (kuulunee jokaiseen parisuhteeseen, että mies joutuu vastaamaan kysymykseen: Mitä järkee on jalkapallos?)

Kolmannella viikolla olen katsonut Fast Show'ta DVD:ltä (which was nice!), maistellut olusia ja katsonut/nukkunut jalkapalloa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 18 Kesä 2014 14:04

Pascal Lemoix kirjoitti:(kuulunee jokaiseen parisuhteeseen, että mies joutuu vastaamaan kysymykseen: Mitä järkee on jalkapallos?)

Meillä taas minä olen se jalkapallohullumpi. Haaveilen siitä, että jonain vuonna voisi pitää loman juuri mm-kisojen aikaan. Ja katsoisi kaikki matsit suorana. (Miehekkeellä tosin saattaisi olla siitä sanansa sanottavana. :P )

Osa heinäkuun 2 viikon lomasta menee tänäkin vuonna 2. töissä. Toinen viikko tullee oltua kotikotona. Elokuussa oleva loma (2 vko) taas tullee vietettyä Mieheekkeen tulevassa työpaikkakaupungissa. Elokuun loma sisältänee melko paljon oleilua, kun Mieheke on suurimman osan ajasta töissä. Tosin mietityttää jo nyt, jaksanko olla tuossa kaupungissa kahta viikkoa. :P Täytynee keksiä muutakin ohjelmaa kuin oleilu.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Emilia » To 19 Kesä 2014 20:18

Pascal Lemoix kirjoitti:Lisäksi jalkapallon MM-kisat alkoivat ja niiden katsomisesta ja sen järjestä käytiin periaatekeskustelu (kuulunee jokaiseen parisuhteeseen, että mies joutuu vastaamaan kysymykseen: Mitä järkee on jalkapallos?)

Juu, ei meillä kyl mitään keskusteltu. Ihan itsestään selvää, että futista katsotaan, kun kisat kerran neljässä vuodessa tulevat. Ei mulla tosin ole jalkapalloa mitään vastaankaan, itsekin kisoja mieluusti seuraan. :)

Ens viikko olisi lomaa, en usko että saan täysin vain lomailla. Katsotaan... Toivottavasti kelit paranee, että voisi olla edes ulkona.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 20 Kesä 2014 11:20

Tuohon voi vastata vastakysymyksellä, että mitä järkeä on <ohjelmassa_jota_nainen_katsoo>.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 25 Kesä 2014 21:01

No joo, noista on väännetty. Mä olen sitten jaksotellut, että on päiviä, jolloin katson tiiviimmin futista ja sitten niitä, jolloin en seuraa paljon ollenkaan.

Ja hyvää tekee parisuhteessa olla aina silloin tällöin pari päivää erilläänkin.

--

Lukemisessa menossa Larssonin keskimmäinen teos Millennium-sarjasta. Keli ei oikein salli parvekelukemista, mutta lukeehan sitä sisälläkin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Lomalla - saatko oltua?

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 25 Kesä 2014 21:11

Mulla ei nyt suju tämä loma. Sunnuntain ja maanantain vastaisena yönä näin unta, että piti vain äkkiä käydä töistä hakemassa jotain mutta jäinkin koko päiväksi! No, se oli vain unta mutta tänään menin oikeasti toimistolle pariksi tunniksi!! En sentään töitä tehnyt vaan moikkasin entisen esimieheni, joka tuli näyttämään kolmekuista tyttöään.

Silti, hieman hankalaa nyt tämä irtiotto. Kattelin lentoja Etelä-Eurooppaan mutta kalliiksi olisi tullut, joten taitaa mennä ihan kotosalla tämä miniloma. Ehkä nyt saisi jo työasiat pikkuhiljaa pois mieletäkin..
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Seuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron