Gradut ja lopputyöt

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 16 Loka 2012 17:10

Tsemppiä Lyyralle graduiluun! :hymyhali:

Kiitän itseäni hyvin tehdyistä labramuistiinpanoista. Kaikki samassa kovakantisessa vihossa ja lisäksi sen välissä on vain pari A4-paperia, joihin on joitain mittaustuloksia tulostettu. (Ei siis mitään post-it-lappuja tms.) Tällä hetkellä on melko helppo kirjoittaa, kun olen niin tarkasti kirjoittanut, miten olen minkäkin asian tehnyt ja spekuloinut jo silloin, mistä jokin tulos voi johtua jne. Hyvä minä!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Ke 24 Loka 2012 10:25

Olen viime kuukaudet mennyt vuorotellen ylä- ja alamäkeä opparin kanssa. Suurin syy tähän on aikataulut. Osan aikaa uskon kerkeäväni johonkin seminaarikauteen ja sitten taas huomaan etten kerkee ja otan takapakkia. Luulin taas etten kerkeä seminaarikauteen, koska ilmottautuminen on ens perjantaina ja ohjaava opettajani sanoi eilen, että työn täytyy olla valmis ja hänen hyväksymä. Ja että hän on lomalla ens viikon, joten mun ois pitänyt tehä se loppuun parissa päivässä, että se kerkee sen hyväksyä tällä viikolla! Huomaavaista ilmottaa lomastaan pari päivää ennen, kun se vaikuttaa mun aikatauluun niin paljon, ensi viikoksi se ois ollut valmis, mutta ei kahdessa päivässä. Olin eilen ihan raivona. Kunnes tänään mulle selvisi, että kerkeen sittenkin seminaareihin, koska työtä on mahdollisuus tehä vielä kolme viikkoa. Vihaan tätä koulua, kun koko ajan muuttuu kaikki päivät. Ongelma on se, että ennen seminaareja oli neljä kertaa lukuvuodessa, mutta tästä syksystä alkaen joka kuukausi. Ja opinnäytetyöryhmä sopi vasta eilen kaikista päivistä ja palautushommista ja laittoi tänä aamuna sähköpostia! En tiiä itkeäkö vai nauraa, kun asiat hoidetaan niin huonosti. Mutta joo, ilmeisesti mulla on paperit kourassa jouluna, ellei ne taas keksi muuttaa päivämääriä.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Ke 31 Loka 2012 12:22

Mitä pääsinkään sanomasta päivämäärien muutoksista...

Viime viikolla sähköpostissa saatu info oli:
Arviointiseminaariin ilmoittautujat:
Laitan tiedon pikaisesti teille koska se vaikuttaa arviointiseminaariin mahdollisesti ilmoittautujien päätöksiin.
Ilmoittautumisen jälkeen teillä on vielä mahdollisuus tehdä työtänne eteenpäin ja meillä on mahdollisuus sopia yhteisiä tapaamisia ohjauksen merkeissä. Työ tulee palauttaa u asemalle viikko ennen seminaaria eli jos on ilmoittautumassa 22.11 - 23.11 seminaariin niin työ täytyy laittaa u:lle 15.11.


Kun taas eilen löysin ilmottautumispaikasta tälläiset ohjeet:
Arviointiseminaareihin ilmoittaudutaan seuraavasti: tallenna raporttisi U-asemalle omalla nimelläsi (Sukunimi_Etunimi.docx tai Sukunimi_Etunimi.pdf). Kun olet tallentanut raporttisi, kuittaa ilmoittautumisesi seminaareihin tällä keskustelupalstalla. Lisää palstalle uusi keskustelu ja kirjoita viestiisi, että olet palauttanut opinnäytetyösi U-asemalle (mainitse myös opinnäytetyösi nimi) ja että ilmoittaudut arviointiseminaareihin.
Ilmoittaudu lisäksi 1.ohjaajallesi, joka tekee seminaaristasi tilavarauksen.


Mihin mun nyt pitäs uskoa? Mun oppari on vielä kesken, koska luulin että mulla on 15.päivä aikaa tehdä sitä. Nyt se pitäs sitten palauttaa ilmottautuessa, eli perjantaina. Mitä mun pitäs tehdä? Opettaja on kivasti lomalla eikä lue sähköposteja, niin en voi kysyä.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 31 Loka 2012 13:36

Jos ei mahdollisuutta saada selvennystä asiaan ole, ehkä kannattaisi tehdä työtä nyt niin pitkälle kuin ehtii ja palauttaa sitten sen minkä on saanut aikaan silloin ilmoittautuessa ja parannellun version sitten viikkoa ennen. Jotenkin tuo "se vaikuttaa arviointiseminaariin mahdollisesti ilmoittautujien päätöksiin" kuulostaa siltä, että se olisi tarkennus aiempaan informaation, joka mahdollisesti olisi juuri tuo alempi ohje. Mutta tiedä näistäkin sitten.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 01 Marras 2012 18:57

:sekopää: Gradustressi, gradustressi. Jaksaa, jaksaa. Kirjoittaa, kirjoittaa. :sekopää:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Pe 02 Marras 2012 15:44

Seminaariin ilmottauduttu ja oppari palautettu. Meni vähän tiukille, tunti ennen ilmottautumisen loppumista. Nyt voinkin hyvällä omallatunnolla rentoutua viikonlopun.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 02 Marras 2012 15:59

damn kirjoitti:Seminaariin ilmottauduttu ja oppari palautettu. Meni vähän tiukille, tunti ennen ilmottautumisen loppumista. Nyt voinkin hyvällä omallatunnolla rentoutua viikonlopun.


Hienoa damn! :D
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 02 Marras 2012 16:01

Hienoa!
Valmistuminen askeleen lähempänä :D :lähmätassu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » Pe 02 Marras 2012 19:03

Hyvä damn! :woohoo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 05 Marras 2012 10:04

Tsemppiä marenkienkeli! Hyvä damn! :D
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 13 Marras 2012 17:52

Kiitos tsemppauksesta Smith! :hymyhali:

Viikonloppuna oli paniikki ja olin jo ilmoittamassa ohjaajalle, että en millään saa gradua valmiiksi tällä aikataululla ja että valmistumistani on lykättävä joulun yli. Nyt taas on ihan hyvä fiilis. Huomenna varmaan taas iskee paniikki. :keijoei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 16 Marras 2012 19:28

Mun on tarkoitus laittaa tuohon graduun kuvia tutkimuslaitteistoista. "Pieni" paniikki meinasi iskeä, kun en saanut siirrettyä kuvia läppärilleni. Erroria vaan pukkas. Jollain ihme vippaskonstilla sain lopulta kuvat siirtymään yliopiston koneelle. Kannattaa taas jättää asiat viime tippaan. :töktök: Kaikki tutkimuslaitteistot eivät edes ole enää samoilla asetuksilla kun aiemmin, joten uusien kuvien ottaminen olisi ollut aika työlästä... :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » Ma 19 Marras 2012 12:45

Hermot menee. Meillä on joka kuukaudelle tehty aikataulut, joissa on ilmottautumispäivät, seminaaripäivät, todistushakemusten jättöpäivät jne. Mutta tälle kuukaudelle ei ollut merkitty kypsyysnäytteeseen ilmottautumispäivää. Katsoin vaikka mistä, muttei löytynyt. Laitoin ohjaavalle opettajalle s-postia, vastaus oli, että katso sieltä aikatauluista. Ja minä katson taas, eikä siellä ole. Ja taas postia opettajalle, joka selvästi vittuuntuu minuun ja tokaisee, että ilmottaudu vaikka nyt, niin saat sen mielestäsi. Miten oikeesti ei voi ilmoittaa jotain päivää? Entä jos se ilmottautuminen olisi jo mennyt, kun kukaan ei tiedä mihin mennessä se tehdään? Muille kuukausille se päivämäärä on kyllä merkitty. Onneksi pääsee tästä surkeasta koulusta kohta.

Seminaarit tällä viikolla :o: . Kirjoitan just esitystä sitä varten. Huii. Kohta se on ohi.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 20 Marras 2012 15:31

Gradusemma takana. :jami: Hyvin meni. Olin tulostanut slidet (6/paperi) ja lisännyt pari tukisanaa, jotta muistaa edes osan, mitä olin ajatellut sliden ulkopuolelta sanoa. En katsonut kyseisiä paperia kertaakaan. :superhymy: Pari kertaa meinasin vähän jäätyä. Kerran esityksen aikana ja kerran yleisön kysymysten aikana. Yhden laitteen mittaustarkkuuden unohdin, mutta onneksi toinen ohjaajista osasi antaa valistuneen arvauksen yleisöstä. Tosin luulen, että se arvaus meni väärin. :keijo:

Sitten oli vielä ohjaajien kanssa palaveri. Löytyi melkoisia kielikammottavuuksia gradusta, mutta ne olivatkin sellaisessa gradun osassa, joka oletettavastikin oli kammottavaa. Keväällä kirjoitettua shaismanderia. :keijo:

Mutta olen aika fiiliksissä. Aihe on edelleen mahtava. (Nyt pitää äkkiä kirjoittaa tämä viesti loppuun, että pääsee (huom. pääsee ei joudu) kirjoittamaan taas gradua. :täpinä: )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 20 Marras 2012 22:00

Hyvä marenkienkeli! Ja tsemppiä damnille, hyvin se menee! :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja damn » To 22 Marras 2012 16:05

Seminaari oli aamulla ja se meni tosi hyvin! Kuulin lähinnä kehuja ja olin kuulemma tosi rauhallinen, esitys oli selkee ja hyvä. Olin ihan kauheessa aamujumissa, niin ei edes iskenyt esiintymiskammo ja kunhan puhuin. Olen aika hämmästynyt hyvästä palautteesta. Etenkin, kun itse opponoin sitten myöhemmin työtä, joka mielestäni oli hyvä ja se sai sitten kauheaa tylytystä :kauhistunut: . Ei tarvitse tehdä korjauksiakaan lähes yhtään, joten se oli sit tässä :D .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 22 Marras 2012 16:43

Onnittelut damn! :halitus:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 22 Marras 2012 17:25

Hyvä damn! :hymyhali:

Mulla on vajaa viikko gradun palautukseen. Vasta tällä viikolla mä oon kunnolla innostunut kirjoittamisesta. Päivät venyvät helposti 11 tuntisiksi, kun kirjoittaminen on vaan niin kivaa. :pahis:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja L-S » To 22 Marras 2012 17:45

Hyvä damn! :D

Ja marenki :keijoei: Älä huoli, kyllä tuollainen kirjoitusinnostus aikanaan loppuu. :keijo: Tai no, toivottavasti tietenkään ei. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 22 Marras 2012 17:57

L-S kirjoitti:Ja marenki :keijoei: Älä huoli, kyllä tuollainen kirjoitusinnostus aikanaan loppuu. :keijo: Tai no, toivottavasti tietenkään ei. :D

Joo, saa se ainakin väliaikaisesti loppua kunhan saan graduni palautettua. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja skray » To 22 Marras 2012 20:42

Wautsi wau marenki ja varsinkin damn, joka oot niin takkuillut kaiken kanssa. :superhymy:
Ootte te vaan eteviä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 28 Marras 2012 09:20

Sinne meni gradu. :O: Artikkelikatsaus on huono ja lyhyt, muu osa parempaa. No, jos se nyt edes M:änä takaisin tulee niin oon tyytyväinen. :huoh:

Oli siis dead line eilen, mutta niinhän siinä kävi, että sain sen vasta äsken valmiiksi. No, ei se haitanne - kai. Eivät kai he olisi sitä kuitenkaan viime yönä lukeneet? :ahistus: Ei ole kyllä yhtään helpottunut olo. :norsu: Tänään on viimeinen tentti ja en ole ehtinyt lukea lähellekään koko kirjaa. No, 1,5 tuntia aikaa lukea kirjan tiivistelmät. :töktök:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 28 Marras 2012 22:10

Hyvä, että sait palautettua. Silloin on aika hassut fiilikset. Ainakin itsellä oli. Että sinne se nyt meni ja ei voi käsittää.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja L-S » To 29 Marras 2012 14:47

Hyvä marenki! :D

On se kyllä hassu tunne, kun gradun saa valmiiksi. Mä tein omaani aikoinaan koko viimeisen yön nukkumatta hetkeäkään (tai lähinnä vaan luin sitä läpi ja muokkailin pikkujuttuja jotka olivat muka huonosti) ja sitten aamulla pyöräilin viemään sen painoon ja sen jälkeen tulin kotiin ja väsytti hirveästi mutta ei nukuttanut, kun olin juonut yöllä kahvia. Siivosin pöydältä ylimääräiset gradupaperi- ja kirjakasat pois ja nukuin sitten vasta levottomasti jonkin aikaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Gradut ja lopputyöt

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 29 Marras 2012 19:16

Mulla se vika päivä oli joku perusarkipäivä. Printtasin sen lopullisesti ulos joskus alkuiltapäivästä Aleksandriassa erilliseen tulostinhuoneeseen. Sitten kun oli se notkuva pakka kädessä, niin tuntui hassulta, että kaikki on nyt tässä ja huomenna ei ole mitään duunia.

Mikään kiire tai vastaava ei siinä enää iskenyt päälle.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron